Göbekten vites hız yapar mı?

Ali Kılıç 35.5

Çılgın Fixieci (fren yok, vites yok, kural yok)
Kayıt
10 Mart 2015
Başlık
11
Mesaj
505
Tepki
1.195
Şehir
İzmir
İsim
Ali Kılıç
Bisiklet
Salcano
Elinde uygun fiyata satılık ikinci el kontralı Nexus 8 olan bir arkadas varsa özelden bana yazabilir mi?
 

hgercek

Aktif Üye
Kayıt
12 Eylül 2018
Başlık
0
Mesaj
195
Tepki
476
Yaş
32
Şehir
istanbul
Aşağıdaki linkte piyasadaki tüm göbekten vitesli sistemlerin oranlarını görebilirsiniz.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Tabloya dikkat ederseniz Nexus 7 ya da 8 sisteminiz varsa Alfine 11’e geçmek yüksek viteslerde size avantaj kazandıracaktır ancak düşük vites oranları aynı kalacaktır. Yani biraz daha hızlı gidebilirsiniz. Rohloff’a göre yüzdesel olarak en yakın sistem olan Alfine 11 bile aslında bu anlamda Rohloff’un oldukça gerisinde (en düşük viteste iki kat fark var).

Genel olarak göbekten vitesli bisikletler kadronuz da iyiyse -ki göbekten vitesliler genelde üst düzey bisikletler olduğu için kadroları da çoğunlukla evladiyeliktir- ömür boyu sorunsuz kullanacağınız bisiklet kategorisindedir. Arka tekerin sağlam olmasından dolayı genelde kadroya kaynaklı bagajlı tasarımlar, zincir koruma parçasıyla vs. gelir. Bu da temiz, sessiz, bakım gerektirmeden her gün kullanacağınız konfor bisikleti haline dönüştürür. Bu nedenle bu bisikletlerde ağırlık, hız, performans değil konfor, sağlamlık ve uzun ömürlülük düşünülmeli. Bu da bizi direkt olarak şehir/tur bisikleti kategorisine götürmekte. Dünya turuna çıkacaksanız ya da 1000€ bir vitese verecek bütçeniz varsa elbette Rohloff’a yönelin ancak kondisyonunuzu biraz yükseltirseniz nexus 7 ve üzeri herhangi bir sistem sizi şehirde ve turda üzmez.

Bu aslında biraz otomatik ve manuel vitesli arabalar gibi bir konudur. Off Road yarışlarında otomatik vites görmezsiniz çünkü orada verimlilik ön plandadır. Bu da böyle. Eğer her gün binecekseniz, kolay kolay bozulmasın, alayım senelerce bineyim, spordan çok işlevi önemli, gerektiğinde bir şeyler de taşıyayım, tur da yapayım, trafikte de gezeyim diyorsanız ve bütçeniz el veriyorsa bir tane göbekten vitesli alıp şehir/tur kullanımında ömür boyu dertsiz tasasız kullanın derim. Yoksa gider bir yol ya da mtb alırsınız zaten 2-3 senede bir upgrade edersiniz. Bisikletin ulaşım aracı olarak kullanıldığı ülkelerde de bu nedenle çok yaygındır. Ve yine bu sebepten en çok yatırım, ar-ge yapılan vites sistemidir. İleride bir gün derayerlileri yakalayabilir performans ve verim konusunda. Konuda uzun uzun anlatıldığı için ben de avantajları / dezavantajlarına çok girmek istemiyorum. Kendi kullanımından örnek verecek olursam (Nexus 7) market alışverişlerine vs bisikletle gitmek bir zevk haline geldi. Bagajı doldurup basıyorum, daha ne jant akordu bozuldu ne tel kırmışlığım var. Zincir ömrü uzun, bakım yok. Yokuşlarda da şu ana dek bir sorun yaşamadım. Biraz daha hızlı olsa dediğim olmuyor mu oluyor ancak şehirde ve/veya turda yüksek hız aramak anlamsız. Strava’ya bakıyorum genelde %20’lerde %30’lardayım ki kondisyonum hiç de iyi değil. Bu da beni gaza getiriyor açıkçası bir tane yanına bir yol bisikleti alıp tamamen spor amaçlı kullanmayı düşünmüyor değilim. Bu nedenle hız konusuna takılmayacaksanız, Alpler’de yaşamıyorsanız biçilmiş kaftan bir sistem. Bir kere zaten göbekten vitese geçen bir günlük bisiklet kullanıcısı kolay kolay derayere dönmüyor.

Ben bu gobekten vites oranlarini bir turlu anlayamiyorum. Mesela normal vitesli bir bisiklette Alfine 11`in vites oranlarini hangi aynakol (tek yaprakli) ve ruble kombinasyonu veriyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb

erayozer95

Üye
Kayıt
3 Haziran 2019
Başlık
0
Mesaj
3
Tepki
0
Yaş
24
Şehir
istanbul
İsim
eray
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
nework 500 mü triban 500 mü
 

mcb

Aktif Üye
Kayıt
20 Nisan 2018
Başlık
6
Mesaj
193
Tepki
490
Şehir
İstanbul
İsim
Murat
Bisiklet
Scott
Ben bu gobekten vites oranlarini bir turlu anlayamiyorum. Mesela normal vitesli bir bisiklette Alfine 11`in vites oranlarini hangi aynakol (tek yaprakli) ve ruble kombinasyonu veriyor?
alfine de nexus da farklı kombinaysonlara sahip. arka dişliyi 11’li kaset gibi ön yaprağı 130mm 45dişli gibi düşünebilirsin. ancak en güzeli oran olarak bakmak. derayerli herhangi bir sistem kombinasyonu ile bunları karşılaştırırsanız en doğru sonuca ulaşmış olursunuz. oran ne kadar güç gerektiğini açıkça gösteriyor çünkü.
 

turcudede

Aktif Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
110
Tepki
122
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Çekiş sistemini güncellemeyi planlıyorum, zaten epey masraf çıkacak göbek değişimi için, direk göbekten vitesli sisteme geçsem nasıl olur diye düşünüyorum.
Önde 34T var şu an, tek yaprak. Arkaya Alfine alsam, ne tür oranlar çıkar acaba? Çok hızlı gitmiyorum turda kullandığım için, yine de 30-40km/sa görmek isterim arkamda rüzgar varsa. Yokuşlar daha önemli, iteklemek moral bozuyor.
 

Abdullah07

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2015
Başlık
3
Mesaj
286
Tepki
382
Şehir
Antalya-Isparta
İsim
Abdullah
Bisiklet
b'Twin
Çekiş sistemini güncellemeyi planlıyorum, zaten epey masraf çıkacak göbek değişimi için, direk göbekten vitesli sisteme geçsem nasıl olur diye düşünüyorum.
Önde 34T var şu an, tek yaprak. Arkaya Alfine alsam, ne tür oranlar çıkar acaba? Çok hızlı gitmiyorum turda kullandığım için, yine de 30-40km/sa görmek isterim arkamda rüzgar varsa. Yokuşlar daha önemli, iteklemek moral bozuyor.
Screenshot_20190615-105002.png
Önde 34, arada 23T dişli kullanırsanız, 700x44 lastiklerle 80 kadansta ulaşacağınız hızlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5

turcudede

Aktif Üye
Kayıt
18 Nisan 2019
Başlık
1
Mesaj
110
Tepki
122
Şehir
Ankara
İsim
Turcu Dede
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Şehir - Tur
200641 dosyayı görüntüle
Önde 34, arada 23T dişli kullanırsanız, 700x44 lastiklerle 80 kadansta ulaşacağınız hızlar...
200646

Sheldondaki hesaplayıcıyı çalıştıramamıştım, şimdi sizin tabloyu görünce tekrar denedim. Bu tabloda daha iyi anlıyorum olayı. Sportif olarak takılmadığımdan kadansım her zaman tutarlı değil.

Diğer bisikletimle kıyasladığımda, önde 28 arkada 32 dişlideyken yani en düşük vitesteyken gain ratio 1.8 oluyordu. Alfine ile 1.6 ediyor, yokuşlarda daha iyi.
En yüksek vitesteyken ise gain ratio 8.9 'a çıkıyordu ama ben en fazla 5.2 olan önde 38T arkada 15T olan vitesi kullanıyordum. Alfine de ise 6.4'e kadar çıkıyor, aşağı eğimlerde de işimi görür.

Hatta alfine'deki en üst vitesin yerine bir düşük vites daha olsa rampaların ustası olurum muhtemelen.
edit: arkadaki dişliyi büyüterek daha düşük vitese sahip olabilirim sanırm, yeni düştü jeton.
edit 2: öndeki dişliyi de küçültebilirim o zaman. benim jetonlarda dişli şeklinde heralde, anca düşüyor.
Alfine deki vites aralığı benim işimi görüyor o zaman. hehe.

edit 3: Ön 34 arka 42 diş olunca gain ratio 1.6 oluyormuş. Fazlasıyla işimi görür bu halde bile.


___

İkinci sorum:
Az araştırdım ama pek faydalı bilgi bulamadım, göbekten vitesi STI ile kullanma imkanı var mı? Şimdiki grupsetimi güncellemek isteyişimin ana sebebi STI kollar.

Üçüncü sorum - iptal:
Zincir yerine kayış kullanabilir miyim? Seçeneklerim nedir, artıları eksileri nedir? Kayışı ne kadar sürede bir değiştirmek gerekir? Yağlama ihtiyacını ortadan kaldırmak çok iyi olur.
edit: kayış için kadronun uygun olması gerekiyormuş ya da veer belt drive kullanmak gerekiyormuş o da 350$ yazıyor. Pas geçiyorum şimdilik zincir daha uygun.

son edit: nexusu ucuz görünce heveslendiydim ama alfine 11spd haricinde göbekten vites işimi görmüyor, o da aliexpresste bile 2.000 liranın üzerinde. Jantı da hesaba katınca işin içinden çıkılmıyor. Aktarıcılı sisteme devam.
 
Son düzenleme:
Yukarı Alt