@Abdullah07
200646 dosyayı görüntüle
Sheldondaki hesaplayıcıyı çalıştıramamıştım, şimdi sizin tabloyu görünce tekrar denedim. Bu tabloda daha iyi anlıyorum olayı. Sportif olarak takılmadığımdan kadansım her zaman tutarlı değil.
Diğer bisikletimle kıyasladığımda, önde 28 arkada 32 dişlideyken yani en düşük vitesteyken gain ratio
1.8 oluyordu. Alfine ile
1.6 ediyor, yokuşlarda daha iyi.
En yüksek vitesteyken ise gain ratio
8.9 'a çıkıyordu ama ben en fazla
5.2 olan önde 38T arkada 15T olan vitesi kullanıyordum. Alfine de ise
6.4'e kadar çıkıyor, aşağı eğimlerde de işimi görür.
Hatta alfine'deki en üst vitesin yerine bir düşük vites daha olsa rampaların ustası olurum muhtemelen.
edit: arkadaki dişliyi büyüterek daha düşük vitese sahip olabilirim sanırm, yeni düştü jeton.
edit 2: öndeki dişliyi de küçültebilirim o zaman. benim jetonlarda dişli şeklinde heralde, anca düşüyor.
Alfine deki vites aralığı benim işimi görüyor o zaman. hehe.
edit 3: Ön 34 arka 42 diş olunca gain ratio 1.6 oluyormuş. Fazlasıyla işimi görür bu halde bile.
___
İkinci sorum:
Az araştırdım ama pek faydalı bilgi bulamadım, göbekten vitesi STI ile kullanma imkanı var mı? Şimdiki grupsetimi güncellemek isteyişimin ana sebebi STI kollar.
Üçüncü sorum - iptal:
Zincir yerine kayış kullanabilir miyim? Seçeneklerim nedir, artıları eksileri nedir? Kayışı ne kadar sürede bir değiştirmek gerekir? Yağlama ihtiyacını ortadan kaldırmak çok iyi olur.
edit: kayış için kadronun uygun olması gerekiyormuş ya da veer belt drive kullanmak gerekiyormuş o da 350$ yazıyor. Pas geçiyorum şimdilik zincir daha uygun.
son edit: nexusu ucuz görünce heveslendiydim ama alfine 11spd haricinde göbekten vites işimi görmüyor, o da aliexpresste bile 2.000 liranın üzerinde. Jantı da hesaba katınca işin içinden çıkılmıyor. Aktarıcılı sisteme devam.