Göbekten vites hız yapar mı?

Ali Kılıç 35.5

Çılgın Fixieci (fren yok, vites yok, kural yok)
Kayıt
10 Mart 2015
Başlık
12
Mesaj
599
Tepki
1.425
Şehir
İzmir
İsim
Ali Kılıç
Bisiklet
Salcano
Elinde uygun fiyata satılık ikinci el kontralı Nexus 8 olan bir arkadas varsa özelden bana yazabilir mi?
 

hgercek

Daimi Üye
Kayıt
12 Eylül 2018
Başlık
0
Mesaj
247
Tepki
613
Yaş
32
Şehir
istanbul
@mcb


Ben bu gobekten vites oranlarini bir turlu anlayamiyorum. Mesela normal vitesli bir bisiklette Alfine 11`in vites oranlarini hangi aynakol (tek yaprakli) ve ruble kombinasyonu veriyor?
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb

erayozer95

Üye
Kayıt
3 Haziran 2019
Başlık
0
Mesaj
3
Tepki
1
Yaş
24
Şehir
istanbul
İsim
eray
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Şehir - Tur
nework 500 mü triban 500 mü
 

mcb

Daimi Üye
Kayıt
20 Nisan 2018
Başlık
7
Mesaj
203
Tepki
524
Şehir
İstanbul
İsim
Murat
Bisiklet
Scott
@hgercek
alfine de nexus da farklı kombinaysonlara sahip. arka dişliyi 11’li kaset gibi ön yaprağı 130mm 45dişli gibi düşünebilirsin. ancak en güzeli oran olarak bakmak. derayerli herhangi bir sistem kombinasyonu ile bunları karşılaştırırsanız en doğru sonuca ulaşmış olursunuz. oran ne kadar güç gerektiğini açıkça gösteriyor çünkü.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
0
Tepki
10
Çekiş sistemini güncellemeyi planlıyorum, zaten epey masraf çıkacak göbek değişimi için, direk göbekten vitesli sisteme geçsem nasıl olur diye düşünüyorum.
Önde 34T var şu an, tek yaprak. Arkaya Alfine alsam, ne tür oranlar çıkar acaba? Çok hızlı gitmiyorum turda kullandığım için, yine de 30-40km/sa görmek isterim arkamda rüzgar varsa. Yokuşlar daha önemli, iteklemek moral bozuyor.
 

Abdullah07

Daimi Üye
Kayıt
3 Nisan 2015
Başlık
3
Mesaj
289
Tepki
388
Şehir
Antalya-Isparta
İsim
Abdullah
Bisiklet
b'Twin
@turcudede

Screenshot_20190615-105002.png
Önde 34, arada 23T dişli kullanırsanız, 700x44 lastiklerle 80 kadansta ulaşacağınız hızlar...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ali Kılıç 35.5

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
0
Mesaj
0
Tepki
10
@Abdullah07

200646

Sheldondaki hesaplayıcıyı çalıştıramamıştım, şimdi sizin tabloyu görünce tekrar denedim. Bu tabloda daha iyi anlıyorum olayı. Sportif olarak takılmadığımdan kadansım her zaman tutarlı değil.

Diğer bisikletimle kıyasladığımda, önde 28 arkada 32 dişlideyken yani en düşük vitesteyken gain ratio 1.8 oluyordu. Alfine ile 1.6 ediyor, yokuşlarda daha iyi.
En yüksek vitesteyken ise gain ratio 8.9 'a çıkıyordu ama ben en fazla 5.2 olan önde 38T arkada 15T olan vitesi kullanıyordum. Alfine de ise 6.4'e kadar çıkıyor, aşağı eğimlerde de işimi görür.

Hatta alfine'deki en üst vitesin yerine bir düşük vites daha olsa rampaların ustası olurum muhtemelen.
edit: arkadaki dişliyi büyüterek daha düşük vitese sahip olabilirim sanırm, yeni düştü jeton.
edit 2: öndeki dişliyi de küçültebilirim o zaman. benim jetonlarda dişli şeklinde heralde, anca düşüyor.
Alfine deki vites aralığı benim işimi görüyor o zaman. hehe.

edit 3: Ön 34 arka 42 diş olunca gain ratio 1.6 oluyormuş. Fazlasıyla işimi görür bu halde bile.


___

İkinci sorum:
Az araştırdım ama pek faydalı bilgi bulamadım, göbekten vitesi STI ile kullanma imkanı var mı? Şimdiki grupsetimi güncellemek isteyişimin ana sebebi STI kollar.

Üçüncü sorum - iptal:
Zincir yerine kayış kullanabilir miyim? Seçeneklerim nedir, artıları eksileri nedir? Kayışı ne kadar sürede bir değiştirmek gerekir? Yağlama ihtiyacını ortadan kaldırmak çok iyi olur.
edit: kayış için kadronun uygun olması gerekiyormuş ya da veer belt drive kullanmak gerekiyormuş o da 350$ yazıyor. Pas geçiyorum şimdilik zincir daha uygun.

son edit: nexusu ucuz görünce heveslendiydim ama alfine 11spd haricinde göbekten vites işimi görmüyor, o da aliexpresste bile 2.000 liranın üzerinde. Jantı da hesaba katınca işin içinden çıkılmıyor. Aktarıcılı sisteme devam.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:

Kerimm

Üye
Kayıt
18 Haziran 2019
Başlık
0
Mesaj
5
Tepki
0
Yaş
26
Şehir
Antalya
İsim
Kerim
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Şehir - Tur
shimano'nun göbekten vitesini kullanıyorum. benimki nexus 8'li. alfine'nin bir önceki hali. 24 vitesin sağladığı bütün hızları 8 viteste veriyor çok memnunum.
hız bir kenara bisikletim daima tertemiz. zincir pisliği pas derdi yok.
bakım 5000 km'de bir söküp yağlıyorsun, aklına gelirse tabi. bakım derdi yok.
sessiz olması çok güzel. şakırtı şukurtu zırıltı sesi yok.
hareket halindeyken, ayaktayken, dururken, esnerken istediğin zaman vites değiştirebilirsin.
görüntü olarak gidonda ve bisiklet aşağısında bir sürü ıvır zıvır kompanent yok. sade.
ne demiş Japonlar: az çoktur. o hesap yani.
daha avantajları var ama şimdilik bu kadar yeter.
Benim alfine sekizde yokuş aşağı inerken hafif bir ses var. Normal mı yoksa göstermeli miyim?
 
Yukarı Alt