Scudo Sports

Göbeklerin yağlanmasında ne tür gres yağı kullanılır?

@aslanpençesi Ben bu resimden hiçbişey anlamadım bu kaliper fren gibi duruyor v fren gibi değil, tam olarak resmini çekip işeretleyin ne yapabileceğinizi söyleyeyim, bahsettiğiniz o yayın çıkmasını engelleyen plastikse yenisini alıp takmak gerekir ya da geçici çözüm olarak telle yay ayaklarını bağlamak lazım...
 
Scudo
ben 5500 km yol yaptım bir kere yağlama dım daha ...
 
@ÖzDi
Würth markasını zincir için özel yağı var o daha iyi gibi....:harika:
 
@Sadettin Z. ki kendisi makine mühendisidir ve bu konulardan çok iyi anlar, aynı soruyu ben kendisine yönelttiğimde bana "beyaz lityum gres" almamı tavsiye etmişti. Ben aynı şekilde size tavsiye ediyorum bilgilerinize :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Demir Atlı
İlla ki bisiklet için özel üretim falan gibi ibareli pahalı yağlardan kullanmanıza gerek yok. Ben Total marka kaliteli ve üst seviye bir gres kullanıyorum. Göbekte hiç sorun yaşamadım daha.
 
Bulabiliyorsanız lityumlu gres kullanın. Özellikle jant göbeklerinde akıcılığın muhafaza edilmesi ile yüksek devir ve değişen çevre şartlarında viskozite kaybına karşı lityumlu gres daha verimli.

Jant göbeklerine nasıl bakım yapılacağını merak edenler için bir video ekleyelim

Kırmızı kauçuk gresinden gına geldi. 4-5 ayda orta yatak bilyası dağıtıyor . 6 ayda bir ön-arka göbek bilyesi de dağıttı. Resmen bilyeler erimiş şekilde görüyorum yatağı açtığımda . Bu yüzden lityumlu gres deneyeceğim. Yüksek devirlerde sürmeme dayanmıyor bu kauçuklu gres.
 
Hodbehod Lityum Gres Yağı Rulman Gresi Genel Amaçlı Gres Yağı 100 gr

Ben de bunu kullaıyorum. Mil çalışmaları, şiddetli titreşimin olduğu yerler, su itici özellik ve aşınma sonucu ısınmaya karşı soğutma kabiliyeti yazıyordu içerikte... Normalde yılda 1-2 defa yaparım ama bu ürünü sürdükçe ve kullandıkça bir alışkanlık haline geldi, kokusundan da olabilir, fetiş yapıyor :D
 
Rulmanlarda Fenwicks High Speed Grease, Freehub'da DT Swiss Special Grease, diğer yerlerde Winkel Silikon Gres kullanıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarCYCoo2Bursa
Konuyu listede gören ben:

- göbeklerin yağlanmasında ne tür...

Hmm göbek ve bel çevresi yağlanmaya karşı önlemler gibi bir şey zanneden ben ve konuya girince sesli gülmek 😂😂😂
 
Rulman bilyeler için üretilmiş gres olmalı.
- ve + sıcaklık değerlerinde mukavemetini korumalı. Çevremde bir çok bisikletin furç yada göbeklerden gresin aktığına şahit oldum.
Silikon ağır metal reçine içermemeli.
Nalburlardan sanayiden alınan gresler hiç yoktan tabikide iyidir ama uzun ömürlü kesinlikle olmayacaklardır. Lityum bazlı su itici, yüksek ve düşük sıcaklıklarda mukavemetini koruyan yağ seçilmeli. Raf ömrünün olduğu unutulmamalıdır.
Bende uzun süre araştırmam sonucu Miktar Fiyat oranı en cazip olan Würth genel amaçlı gres 1 aldım. Yaz aylarında şu anda akma gözlemlemedim.
 
Rulman bilyeler için üretilmiş gres olmalı.
- ve + sıcaklık değerlerinde mukavemetini korumalı. Çevremde bir çok bisikletin furç yada göbeklerden gresin aktığına şahit oldum.
Silikon ağır metal reçine içermemeli.
Nalburlardan sanayiden alınan gresler hiç yoktan tabikide iyidir ama uzun ömürlü kesinlikle olmayacaklardır. Lityum bazlı su itici, yüksek ve düşük sıcaklıklarda mukavemetini koruyan yağ seçilmeli. Raf ömrünün olduğu unutulmamalıdır.
Bende uzun süre araştırmam sonucu Miktar Fiyat oranı en cazip olan Würth genel amaçlı gres 1 aldım. Yaz aylarında şu anda akma gözlemlemedim.
Bakalım bir sonraki alacağım bu dediğin olabilir. Çalışmadığım zamanlarda SKF rulman gresi almıştım. 2018-2019'da 20 liraya 200 ml veriyorlardı. Her kıştan çıkınca yenilenmesi gerekiyor. Her türlü koşulda sürüyorum yaz kış yağmur çamur fark etmez.
 
Bakalım bir sonraki alacağım bu dediğin olabilir. Çalışmadığım zamanlarda SKF rulman gresi almıştım. 2018-2019'da 20 liraya 200 ml veriyorlardı. Her kıştan çıkınca yenilenmesi gerekiyor. Her türlü koşulda sürüyorum yaz kış yağmur çamur fark etmez.
Şefim yağınız güzelse değiştirmeyin ki bence güzel çok kullanıcısı var ve olumlu yorumlar alıyorum. Ben ilk defa kullandım Würth ve şu anda gözlemliyorum yarın ne olur bilemem. Kullanan ve tecrübe edinen var ise paylaşırsa güzel olur.
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Rulmanlarda Fenwicks High Speed Grease, Freehub'da DT Swiss Special Grease, diğer yerlerde Winkel Silikon Gres kullanıyorum.
Konuyu hortlatıyorum ama şu konuya açıklık getirebilecek arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

Bisikletlerde rulman bakımı deyince araştırmalarımda genel bir kanı var. O da şu ki; Bilyalı göbeklerle, rulmanlı göbeklerin aynı gres yağları çerçevesinde yorumlandığı.
Şimdi bilyalı göbeklere Shimanonun, Motorex in çok güzel gresleri var. Bunlar her yerde bulunuyor. Fakat kapaklı sokma rulmanlı göbeklere nasıl yağ kullanacağız bununla ilgili tek bilgiyi Puncher arkadaşımızın attığı yorumda görüyorum.

329251 dosyayı görüntüle
Kimi yorumcular da kapaklı rulmanların yağlanmasına gerek olmadığı yönünde. Şöyleki kapalı sistem olduğu için rulman ömrünün sonuna kadar yağlanmaması gerektiği. Çünkü kapaklar açılırken (maket bıçağı vb.) kapaklara zarar verip kiri pisi almada artış olacağı.

Ben ise ince bir kaliteli gresle yağlama tarafındayım. Çünkü bu tarz rulmanlar çok büyük makinarda değilse açtığım rulmanlarda katı grese rastlamadım.
Ben tek taraflı açıp(çünkü çift taraflı açmak için rulmanı yuvadan sökmek gerekir bu da her bakım için faydadan çok zarar getirecektir diye düşünüyorum yatakları genişleteceği için)
Bunun yerine tek taraflı kapağı söküp üfleyiciyle temizleyip ince bir gres çekmek iyi olur diye düşünüyorum ama nasıl gres olmalı? veya yanlış mı düşünüyorum.
Teknik bilgisi iyi olan arkadaşlar yorum yazarsa mutlu olurum.
 
Bunun yerine tek taraflı kapağı söküp üfleyiciyle temizleyip ince bir gres çekmek iyi olur diye düşünüyorum ama nasıl gres olmalı?
SKF'nin çok amaçlı rulman gresini kullanıyorum ben rulmanları greslemek için. Çok sık yapmanıza gerek yok, senede bir defa yeterli.
 
Konuyu hortlatıyorum ama şu konuya açıklık getirebilecek arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim.

Bisikletlerde rulman bakımı deyince araştırmalarımda genel bir kanı var. O da şu ki; Bilyalı göbeklerle, rulmanlı göbeklerin aynı gres yağları çerçevesinde yorumlandığı.
Şimdi bilyalı göbeklere Shimanonun, Motorex in çok güzel gresleri var. Bunlar her yerde bulunuyor. Fakat kapaklı sokma rulmanlı göbeklere nasıl yağ kullanacağız bununla ilgili tek bilgiyi Puncher arkadaşımızın attığı yorumda görüyorum.

329251 dosyayı görüntüle
Kimi yorumcular da kapaklı rulmanların yağlanmasına gerek olmadığı yönünde. Şöyleki kapalı sistem olduğu için rulman ömrünün sonuna kadar yağlanmaması gerektiği. Çünkü kapaklar açılırken (maket bıçağı vb.) kapaklara zarar verip kiri pisi almada artış olacağı.

Ben ise ince bir kaliteli gresle yağlama tarafındayım. Çünkü bu tarz rulmanlar çok büyük makinarda değilse açtığım rulmanlarda katı grese rastlamadım.
Ben tek taraflı açıp(çünkü çift taraflı açmak için rulmanı yuvadan sökmek gerekir bu da her bakım için faydadan çok zarar getirecektir diye düşünüyorum yatakları genişleteceği için)
Bunun yerine tek taraflı kapağı söküp üfleyiciyle temizleyip ince bir gres çekmek iyi olur diye düşünüyorum ama nasıl gres olmalı? veya yanlış mı düşünüyorum.
Teknik bilgisi iyi olan arkadaşlar yorum yazarsa mutlu olurum.
Merhaba,
Rulmanlar özelinde, üreticiler genellikle düşük viskoziteli ve düşük sürtünmeli gresleri tercih eder. Bu genellikle NLGI 1 sınıfı greslerle sağlanır.
Bu tercihin arkasında birkaç temel sebep bulunur.

Üretici için öncelikler genellikle şu sıralamadadır ;
-Montaj sırasında rulmana kolayca yayılabilmesi,
-Testlerde rulmanın hafifçe ve sessizce dönmesi,
-İlk sürüşlerde çok düşük sürtünme,
-Maliyet ve seri üretim kolaylığı.
Ama bu gresler çoğu zaman:
-Kısa ömürlüdür (3–6 ay arası etkili),
-Yüksek su dayanımı yoktur,
-Yoğun MTB gibi koşullarda kolayca dışarı atılır.
Motorex, NLGI 2 sınıfında olan gresler viskozite ve sürtünme olarak bir miktar daha yoğun bir gres olmasına rağmen, bisiklet uygulamaları için oldukça uygundur. Özellikle rulmanlarda kullanıldığında, ortam koşullarına ve sıcaklık değişimlerine bağlı olarak (kullanıma bağlı olarak) 2 yıla kadar dayanım sağlayabilir. Buda daha iyi su yalıtımı ve uzun ömür sağlar, zorlu hava koşullarına karşı dayanıklıdır.

Rulman kapağını maket bıçağı yerine iğne gibi bir sivri cisimle sokup kanırtmak yerine sokup sürterek kapağa açmak en az zararla kapağı açmanızı sağlar. Kapağı kapattığınızda kapak dışına da bir miktar yağ sürmekte dış etkenlere karşı bir koruma sağlar. Rulmanın yalnızca tek tarafını greslemiş olsanız bile, zamanla ısı ve hareketin etkisiyle gres rulman içinde dağılır ve işlevini yerine getirir.

Rulman gibi sürtünen ve hareket eden parçalar için ince ama düşük sürtünme ve düşük viskoziteli yağlar kullanmak iyi gibi görünse de dayanıksız ve kısa vadeli çözümler olarak kalır. Bu parçalar için üretilen kaliteli yağlar kullanmak hem parçayı korur hemde bakım ömrünü uzatarak daha uzun aralıklarda bakım olanağı sunar.

Rulman bakımında sökerek bakım yapmayı da tercih edebilirsiniz ancak bunun için ilkel yöntemler değil, bu iş için üretilmiş ekipmanlar kullanmakta ürünün ömrünü uzatan faktörlerden biridir. Ancak bu işlemlerin, doğru ölçü toleransları içinde çalışan hassas mekanik bileşenler üzerinde gerçekleştirildiği unutulmamalıdır. Bu nedenle bakım sürecinde kullanılan yöntem ve ekipman, rulmanın hem performansını hem de servis ömrünü doğrudan etkiler.
İdeal bakım için, rulmanın sökülmesi ve montajı sırasında rulman çektirme aparatı, pres seti veya göbeğe uygun itici kılavuzlar gibi uygun servis ekipmanları kullanılmalıdır.

Bu ekipmanlar sayesinde:
-Rulman, yatağından eksenel doğrultuda ve kontrollü şekilde çıkarılır,
-Montaj sırasında ise rulman dış bileziğinden kuvvet uygulanarak yatağa düzgün oturması sağlanır.

Bu şekilde yapılan işlemlerde, rulman yuvasının genişlemesi, ovalleşmesi ya da yüzey bozulması riski minimize edilir. Göbek gövdesi alüminyum gibi yumuşak malzemelerden üretildiği için, uygunsuz müdahaleler bu bölgelerde mikro deformasyonlara ve uzun vadede gevşek oturmalara yol açabilir.

Buna karşın, tornavida, çekiç veya benzeri ilkel araçlarla yapılan sökme-takma işlemlerinde:
-Rulmanın iç veya dış bileziğine doğrudan darbe uygular,
-Yatak yüzeylerinde geri dönüşü olmayan hasarlar bırakır,
-Rulmanın hizasız oturmasına, erken aşınmaya ve sürtünme artışına neden olur.

Bu tür müdahaleler birkaç bakım döngüsü sonrasında rulman yatağının tolerans dışına çıkmasına, dolayısıyla göbek gövdesinin tamamen değiştirilmesini gerektirecek seviyede hasara yol açabilir.

Unutmayın, hangi işi yaparsanız yapın, doğru araçla yapılan bakım, parçaların hem performansını hem de ömrünü olumlu yönde etkiler.

Umarım bu açıklamalar kafandaki soru işaretlerini gidermiştir. Eğer başka bir konuda takıldığın bir nokta varsa, memnuniyetle yardımcı olmaya devam ederim.
 
Geri