Scudo Sports

Göbeklerin yağlanmasında ne tür gres yağı kullanılır?

Buda daha iyi su yalıtımı ve uzun ömür sağlar, zorlu hava koşullarına karşı dayanıklıdır.
Buda'nın rulmanlara büyük faydaları var.

200px-Kamakura_Budda_Daibutsu_front_1885.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: templeos
Scudo
Merhaba,
Rulmanlar özelinde, üreticiler genellikle düşük viskoziteli ve düşük sürtünmeli gresleri tercih eder. Bu genellikle NLGI 1 sınıfı greslerle sağlanır.
Bu tercihin arkasında birkaç temel sebep bulunur.

Üretici için öncelikler genellikle şu sıralamadadır ;
-Montaj sırasında rulmana kolayca yayılabilmesi,
-Testlerde rulmanın hafifçe ve sessizce dönmesi,
-İlk sürüşlerde çok düşük sürtünme,
-Maliyet ve seri üretim kolaylığı.
Ama bu gresler çoğu zaman:
-Kısa ömürlüdür (3–6 ay arası etkili),
-Yüksek su dayanımı yoktur,
-Yoğun MTB gibi koşullarda kolayca dışarı atılır.
Motorex, NLGI 2 sınıfında olan gresler viskozite ve sürtünme olarak bir miktar daha yoğun bir gres olmasına rağmen, bisiklet uygulamaları için oldukça uygundur. Özellikle rulmanlarda kullanıldığında, ortam koşullarına ve sıcaklık değişimlerine bağlı olarak (kullanıma bağlı olarak) 2 yıla kadar dayanım sağlayabilir. Buda daha iyi su yalıtımı ve uzun ömür sağlar, zorlu hava koşullarına karşı dayanıklıdır.

Rulman kapağını maket bıçağı yerine iğne gibi bir sivri cisimle sokup kanırtmak yerine sokup sürterek kapağa açmak en az zararla kapağı açmanızı sağlar. Kapağı kapattığınızda kapak dışına da bir miktar yağ sürmekte dış etkenlere karşı bir koruma sağlar. Rulmanın yalnızca tek tarafını greslemiş olsanız bile, zamanla ısı ve hareketin etkisiyle gres rulman içinde dağılır ve işlevini yerine getirir.

Rulman gibi sürtünen ve hareket eden parçalar için ince ama düşük sürtünme ve düşük viskoziteli yağlar kullanmak iyi gibi görünse de dayanıksız ve kısa vadeli çözümler olarak kalır. Bu parçalar için üretilen kaliteli yağlar kullanmak hem parçayı korur hemde bakım ömrünü uzatarak daha uzun aralıklarda bakım olanağı sunar.

Rulman bakımında sökerek bakım yapmayı da tercih edebilirsiniz ancak bunun için ilkel yöntemler değil, bu iş için üretilmiş ekipmanlar kullanmakta ürünün ömrünü uzatan faktörlerden biridir. Ancak bu işlemlerin, doğru ölçü toleransları içinde çalışan hassas mekanik bileşenler üzerinde gerçekleştirildiği unutulmamalıdır. Bu nedenle bakım sürecinde kullanılan yöntem ve ekipman, rulmanın hem performansını hem de servis ömrünü doğrudan etkiler.
İdeal bakım için, rulmanın sökülmesi ve montajı sırasında rulman çektirme aparatı, pres seti veya göbeğe uygun itici kılavuzlar gibi uygun servis ekipmanları kullanılmalıdır.

Bu ekipmanlar sayesinde:
-Rulman, yatağından eksenel doğrultuda ve kontrollü şekilde çıkarılır,
-Montaj sırasında ise rulman dış bileziğinden kuvvet uygulanarak yatağa düzgün oturması sağlanır.

Bu şekilde yapılan işlemlerde, rulman yuvasının genişlemesi, ovalleşmesi ya da yüzey bozulması riski minimize edilir. Göbek gövdesi alüminyum gibi yumuşak malzemelerden üretildiği için, uygunsuz müdahaleler bu bölgelerde mikro deformasyonlara ve uzun vadede gevşek oturmalara yol açabilir.

Buna karşın, tornavida, çekiç veya benzeri ilkel araçlarla yapılan sökme-takma işlemlerinde:
-Rulmanın iç veya dış bileziğine doğrudan darbe uygular,
-Yatak yüzeylerinde geri dönüşü olmayan hasarlar bırakır,
-Rulmanın hizasız oturmasına, erken aşınmaya ve sürtünme artışına neden olur.

Bu tür müdahaleler birkaç bakım döngüsü sonrasında rulman yatağının tolerans dışına çıkmasına, dolayısıyla göbek gövdesinin tamamen değiştirilmesini gerektirecek seviyede hasara yol açabilir.

Unutmayın, hangi işi yaparsanız yapın, doğru araçla yapılan bakım, parçaların hem performansını hem de ömrünü olumlu yönde etkiler.

Umarım bu açıklamalar kafandaki soru işaretlerini gidermiştir. Eğer başka bir konuda takıldığın bir nokta varsa, memnuniyetle yardımcı olmaya devam ederim.
Detaylı bilgiler için çok teşekkür ederim;
Daha öncede bazı konularda özel mesaj atarak size danışmıştım. Dediğiniz şekilde bakımını yapacağım. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: ALİ@
Merhaba,
Rulmanlar özelinde, üreticiler genellikle düşük viskoziteli ve düşük sürtünmeli gresleri tercih eder. Bu genellikle NLGI 1 sınıfı greslerle sağlanır.
Bu tercihin arkasında birkaç temel sebep bulunur.

Üretici için öncelikler genellikle şu sıralamadadır ;
-Montaj sırasında rulmana kolayca yayılabilmesi,
-Testlerde rulmanın hafifçe ve sessizce dönmesi,
-İlk sürüşlerde çok düşük sürtünme,
-Maliyet ve seri üretim kolaylığı.
Ama bu gresler çoğu zaman:
-Kısa ömürlüdür (3–6 ay arası etkili),
-Yüksek su dayanımı yoktur,
-Yoğun MTB gibi koşullarda kolayca dışarı atılır.
Motorex, NLGI 2 sınıfında olan gresler viskozite ve sürtünme olarak bir miktar daha yoğun bir gres olmasına rağmen, bisiklet uygulamaları için oldukça uygundur. Özellikle rulmanlarda kullanıldığında, ortam koşullarına ve sıcaklık değişimlerine bağlı olarak (kullanıma bağlı olarak) 2 yıla kadar dayanım sağlayabilir. Buda daha iyi su yalıtımı ve uzun ömür sağlar, zorlu hava koşullarına karşı dayanıklıdır.

Rulman kapağını maket bıçağı yerine iğne gibi bir sivri cisimle sokup kanırtmak yerine sokup sürterek kapağa açmak en az zararla kapağı açmanızı sağlar. Kapağı kapattığınızda kapak dışına da bir miktar yağ sürmekte dış etkenlere karşı bir koruma sağlar. Rulmanın yalnızca tek tarafını greslemiş olsanız bile, zamanla ısı ve hareketin etkisiyle gres rulman içinde dağılır ve işlevini yerine getirir.

Rulman gibi sürtünen ve hareket eden parçalar için ince ama düşük sürtünme ve düşük viskoziteli yağlar kullanmak iyi gibi görünse de dayanıksız ve kısa vadeli çözümler olarak kalır. Bu parçalar için üretilen kaliteli yağlar kullanmak hem parçayı korur hemde bakım ömrünü uzatarak daha uzun aralıklarda bakım olanağı sunar.

Rulman bakımında sökerek bakım yapmayı da tercih edebilirsiniz ancak bunun için ilkel yöntemler değil, bu iş için üretilmiş ekipmanlar kullanmakta ürünün ömrünü uzatan faktörlerden biridir. Ancak bu işlemlerin, doğru ölçü toleransları içinde çalışan hassas mekanik bileşenler üzerinde gerçekleştirildiği unutulmamalıdır. Bu nedenle bakım sürecinde kullanılan yöntem ve ekipman, rulmanın hem performansını hem de servis ömrünü doğrudan etkiler.
İdeal bakım için, rulmanın sökülmesi ve montajı sırasında rulman çektirme aparatı, pres seti veya göbeğe uygun itici kılavuzlar gibi uygun servis ekipmanları kullanılmalıdır.

Bu ekipmanlar sayesinde:
-Rulman, yatağından eksenel doğrultuda ve kontrollü şekilde çıkarılır,
-Montaj sırasında ise rulman dış bileziğinden kuvvet uygulanarak yatağa düzgün oturması sağlanır.

Bu şekilde yapılan işlemlerde, rulman yuvasının genişlemesi, ovalleşmesi ya da yüzey bozulması riski minimize edilir. Göbek gövdesi alüminyum gibi yumuşak malzemelerden üretildiği için, uygunsuz müdahaleler bu bölgelerde mikro deformasyonlara ve uzun vadede gevşek oturmalara yol açabilir.

Buna karşın, tornavida, çekiç veya benzeri ilkel araçlarla yapılan sökme-takma işlemlerinde:
-Rulmanın iç veya dış bileziğine doğrudan darbe uygular,
-Yatak yüzeylerinde geri dönüşü olmayan hasarlar bırakır,
-Rulmanın hizasız oturmasına, erken aşınmaya ve sürtünme artışına neden olur.

Bu tür müdahaleler birkaç bakım döngüsü sonrasında rulman yatağının tolerans dışına çıkmasına, dolayısıyla göbek gövdesinin tamamen değiştirilmesini gerektirecek seviyede hasara yol açabilir.

Unutmayın, hangi işi yaparsanız yapın, doğru araçla yapılan bakım, parçaların hem performansını hem de ömrünü olumlu yönde etkiler.

Umarım bu açıklamalar kafandaki soru işaretlerini gidermiştir. Eğer başka bir konuda takıldığın bir nokta varsa, memnuniyetle yardımcı olmaya devam ederim.
Rulmanlara tek taraflı kapak açıp gres sürmüştüm. Genel olarak temiz görünüyorlardı fakat alt yüzeydeki kapağın altını göremeyince emin olamıyorum. Acaba balata spreyi sıkıp içerideki eski gresten tamamen kurtulup kurumasını bekleyip tekrar greslemek mi doğru? Yoksa kesinlikle balata spreyi sıkmamak mı lazım?
 
Rulmanlara tek taraflı kapak açıp gres sürmüştüm. Genel olarak temiz görünüyorlardı fakat alt yüzeydeki kapağın altını göremeyince emin olamıyorum. Acaba balata spreyi sıkıp içerideki eski gresten tamamen kurtulup kurumasını bekleyip tekrar greslemek mi doğru? Yoksa kesinlikle balata spreyi sıkmamak mı lazım?
Eğer rulman temiz görünüyorsa, özellikle diğer kapağı sökmeden ya da içeriyi görmeden balata spreyi ile temizlik yapmanızı önermem. Çünkü balata spreyi, rulman içinde yer alan ince yağ film tabakasını (çelik yüzeyin korozyona karşı koruyucusu) tamamen ortadan kaldırabilir. Bu da zamanla rulmanın işlevini yitirmesine neden olabilir.
Ayrıca bu tür spreyler rulman kapağında kullanılan kauçuk, plastik veya conta malzemelere zarar verebilir. Temizlik sonrası rulmanın tam kuruması için beklenen sürede, özellikle nemli ortamda bırakılırsa paslanma riski de artar.
Eğer mutlaka temizlemek istiyorsanız, Shimano Degreaser gibi plastik parçalara zarar vermeyen, bisiklet için özel üretilmiş solventleri tercih etmek çok daha güvenli olur.
Rulmanın durumu, genellikle el ile çevrildiğinde verdiği ses ve akıcılıktan anlaşılabilir. Eğer düzgün ve sessiz dönüyorsa, genellikle içi sağlıklıdır.
Bu gibi durumlarda, rulmanın tek kapağını açarak doğrudan gres eklemesi yapmak pratik ve yeterli bir çözümdür. Zamanla gres rulmanın içine yayılır ve gerektiğinde ilave gresle rulman uzun süre sorunsuz çalışmaya devam eder.
 
Geri