Scudo Sports

Gidon tutuş teknikleri

MertDokur

Daimi Üye
Kayıt
22 Kasım 2007
Mesaj
270
Tepki
191
Şehir
İstanbul
arkadaşlar yarış gidonlarında değişik tutuşlar olduğunu biliyordum ama bir üyenin mesajında 6 çeşit olduklarını okudum. bu 6 tutuş nelerdir acaba paylaşır mısınız?
 
  • Beğen
Tepkiler: bacobaba39
Scudo
3 ana tutuş vardır, sayacağım 3 tutuş dışındakiler ara tutuşlardır.
Adlandırmaları bana aittir, literatürde farklı isimlerle karşılaşabilirsiniz.

1) Konfor tutuşu: Eller gidonun üst noktasını bir kuşun ayaklarının dalı kavraması gibi pozisyonda tutuştur.Bu tutuşta vücut diğer tutuşlara göre en dik pozisyonda olduğu için daha az kas grubu kasılır, vücut daha dik konumda olduğu için de uzun binişlere uygundur.Ayrıca sprintlerden (atak), intervallerden (hızlanıp hız kesme) sonra da bu tutuş ile vücudunuzu dinlendirebilirsiniz.

2) Kontrol tutuşu: Bu tutuşta eller gidonun üst değil yan boruları üzerinde ve avuç içleri birbirine bakacak şekilde, parmaklarımızın büküm yerleri ileri bakacak şekildedir.İkişer parmağımız fren kolları üzerindedir.Yol bozuk olduğunda, inişlerde, virajlara girişte, kavşaklarda, ani fren gerektiren her durumda bu tutuş güvenli olacaktır.

3)Aerodinamik tutuş: Eller, gidonun borularının en alt (yere en yakın) noktalarından tutar.Avuç içlerimiz gökyüzüne bakar, tabi avuçlarımız her tutuşta olduğu gibi kapalı olmalıdır.Bu tutuşta başımızla birlikte tüm vücudumuzu en ileri ve yere yakın pozisyona getirdiğimizden göğsümüzden geçecek hava akımı, en düşük düzeydedir.En aerodinamik pozisyon genel hatlarıyla bu tutuştur. (aerobarlar hariç) Aynı zamanda dirsekleri de birbirine bakacak şekilde tutarsak etkiyi artırır.Bu pozisyonda uzun süre binilmez, çünkü diğerlerine göre daha erken yorulmamıza sebep olur.Ama yüksek hızlar için (özellikle inişlerde) idealdir.
 
ikinizede teşekkür ederim. erdoğan keskin adlı kullanıcının bir mesajında altı çeşit olduğu yazıyordu...
Bu arada yeri sayılır bir soru daha sormak istiyorum, her zaman 2 parmakla kullanılan frenler için o fren kolu neden bu kadar uzun yapılıyor? Yani vites değiştirmeyen bir kolum var nispeten kısa ama shimanonun STI ları neden kol kadar? yük kolunu arttırmak ve gereken kuvveti azaltmak için mi? o zaman neden vitessiz kollarda da aynı şey uygulanmıyor?
şimdiden teşekkürler
 
fren kolları olduğundan kısa olsaydı sözü edilen üç no lu tutuş pozisyonunuda kollara uzanmak mümkün olmazdı. bisiklette en yüksek hız pozisyonu bu olduğundan ani durumlarda tutuş şeklini değiştirmekte mümkün olmazdı sanıyorum bu yüzden kollar her pozisyonda ulaşılabilecek şekilde tasarlanmış. yanlız bir nolu tutuş pozisyonun da frenlere ulaşmak için tutuş şeklinin değiştirilmesi gerekir bu pozisyoda bisiklette yapılan en düşük hızlarda (genel de yokuş çıkarken) tercih edilen bir tutuş şekli
 
Arkadaşlar dropbarlı bir bisikletin gidonu nasıl tutulmalı? Sti'nin üstünden tutunce frene basarken parmaklarım zorlanıyor. Ben mi yanlış tutuyorum emin olamadım. Ani bir fren yaparken kendimi çok kasmışım başparmağımın gidonu tutan kısmı ağrıyor. Dropbarda hood (sanırım öyle söyleniyor) nasıl tutulmalı merak ediyorum. Şimdiden teşekkür ederim :)
 
@gunes1001
Aklıma iki ihtimal geliyor. Ya frenlerin sert, ya da parmakların güçsüz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hayrettin
@gunes1001
Sıkıntı yapacak bir durum yok ortada. İki soruna da çözüm bulmak kolay. Bisikletinin frenlerin sert olduğunu düşünüyorsan fren halatlarını yağlayabilirsin. Bir nebze frenlerin yumuşayacaktır. Ellerinin zayıflığını da dert etme. Her gün parmaklarını açıp kapatarak yumruğunu sıksan bile parmaklarını güçlendirebilirsin. Bir de fren yaparken fren kolunu tutabildiğin kadar alttan tutmaya çalış. Böylece aynı kuvvetle daha fazla moment oluşturursun. Ya da droplardan tutarak fren yapmayı deneyebilirsin. Bu pozisyonda fren kolunu en alt pozisyonda sıktığın için maksimum fren gücünü elde edersin.
 
Hocam araçsız güvenli düz alanlarda en rahat olduğunuz pozisyon en iyi tutuş tekniğidir. Şayet kalabalık ve tehlikeli durumlarda frene yakınlık en önemlisi. Rahat olmak adına güvenliği elden bırakmayın derim ben.
 
Ben yukardaki 3 tekniğe ek olarak 2 tutuş şekli daha kullanıyorum

Birincisi:Resimdeki gibi ön kolumu gidonun yanlarına yerleştirip hoodun üstünden ellerimi tutarak (Düz yolda tempo yaparken kullanıyorum, baya aerodinamik oluyo)
http://cdn-mf0.heartyhosting.com/sites/mensfitness.com/files/styles/photo_gallery_full/public/_main_cavendish.jpg?itok=fDLb9eFc

İkincisi de: Bizzat kendi resmim :koptum: bu şekilde de tutuyorum (Artık aerodinamik tavan yapıyo ama çabuk yoran bi pozisyon ve bozuk yolda kesinlikle bu hareketi denemeyin bi anda gidon elinizin altından kayabilir) :D
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13138851_10206435291024333_3963950250609822548_n.jpg?oh=9c8e578d58f009b1ef8477bb81011f6e&oe=58CB8365
 
@Burak Kuruoğlu ilk fotoğraftaki tutuş daha rahat gibi sanki. İkinci fotoğraftaki gibi tutmak tecrübe ve yürek ister bence :D
 
@gunes1001 ilk fotoğraf daha rahat evet ama onda yine de göğüste ve karında biraz havanın sıkıştığını hissediyosun, 2. resimdeki gibi yapınca gerçek anlamda uçak burnu gibi oluyo vücudun çok az rüzgarı göğüslemiş oluyosun tavsiye ederim
 
Bende ikinci pozisyonda giderim, sürtünme epey azalıyor. Ama 10 dakka filan gidince dirseklerim uyuşuyor.

@Burak Kuruoğlu Forma Aliexpress'ten mi? Öyleyse memnun musunuz?
 
@FERDİ İKİZ evet Aliexpressten aldım; pedi olsun, ter atması olsun gayet beklentimi karşıladı; sadece kolları biraz daha sıkı olabilirdi, biraz bol duruyo bedeni tam uyduğu halde.
 
Geri