Scudo Sports

İnceleme Giant Propel Advanced Pro 0 Di2 Ultegra

70.3 ne anlama geliyor?
 
Scudo
Kadronun parçası olmadıklarından; frenlerin şekli, jant telleri ve çemberi, kadroyu değil, bisikleti aero yapar...

Kadroyu aero yapan özellikler; geometrisi, boruların şekli ve ön frenin maşanın arkasında olması gibi detaylardır. Bu özelliklerine bakarak söyleyebilirim ki, Propel Advanced tam bir aero kadrodur. TCR ise Giant'ın sınıflandırmasına göre tırmanış değil, yarış bisikleti olarak geçiyor. Agresif sayılabilecek stack/reach oranı var o yüzden bence de ağırlığına bakıp tırmanış kadrosu demek doğru değil.

Düzeltmeniz çok doğru. Teşekkürler.
Aslında benim demek istediğim de tam olarak bu.
Propel hem mükemmel bir aero kadroya sahiptir hem de "Advanced Pro 0" model için diyebiliriz ki diğer elementlerinin tamamlayıcılığı ile birlikte kusursuza yakın bir Aero bisiklettir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
70.3 ne anlama geliyor?
“Triatlon kelimesi Yunanca kökenli bir kelimedir. Treis (three-üç), archos (contest-yarışma) kelimelerinin birleşmesinden oluşur. Üç branşın arka arkaya, ara verilmeden yapılması üzerine kurulu bir olimpik spordur. Sırasıyla yüzme-bisiklet-koşu olarak yapıyoruz. Şu anda geçerli dört ayrı mesafe yarışımız var. Sprint, olimpik, orta mesafe ve uzun mesafe. Orta mesafeye Half Ironman, uzun mesafeye Full Ironman deniyor. Ama asıl isimleri Ironman ve Ironman 70.3. Ironman; 3,8 kilometre yüzme, 180 kilometre bisiklet, 42.195 kilometre koşudan oluşan bir dayanıklılık yarışı. Bu mesafeleri mile çevirip toplarsak 140.6 mil eder. Bunun tam yarısı kadar mesafede yapılan yarışlar da 70.3 mil olacaktır. Bu sebeple Ironman 70.3 denilir.”
(link)
 
70.3 ne anlama geliyor?

Yüzme + Bisiklet + Koşu olarak yapılan toplam mil. Km ye çevirirsek, bu yarışta hiç durmadan 1.9km yüzüp arkasından hemen 90km bisiklete binim sonrada hemen bisikletten inip 21km koşuyoruz.

@uslsy Araya girmek gibi olmasın ama sitesinde bile TCR yarış kadrosu olarak geçiyor. Defy Endurance diye geçiyor daha bir tırmanışçı gibi değil mi? Ben mi öyle biliyorum.

Evet TCR bir yarış kadrosudur ama tam bir tırmanış kadrosu değildir. Propelin oturumu dikleştirilmiş ve bi tık daha hafif olsun diye aero özelliği yitirtilmiş aeroya yakın ortada bir bisiklettir. Sevenleri de çoktur.

Belki de kendimi iyi anlatamadim. Şöyle özetlemeye çalışayım, yol yarışında kullanmak üzere aero bir bisiklet alacak olsam propel alır mıydım, kesinlikle alırdım ve aldım da zaten, triatlon odakli yarışmak için ppropel alır mıydım, işte o zaman almazdım. Yukarıda da bahsettiğim gibi propel in iyi bir aero bisiklet olduğunu düşünüyorum , ancak triatlon için yeterli mi? Bahsetmek istediğim buydu. Bu arada yanlis anlaşılmasın propel elbette triatlonda kullanılabilir, özellikle ülkemiz şartlarında triatlon için ayri bisiklet almanin zorluğu ortadayken.

Triatlon için yeterli mi? Bu güzel bir soru. O zaman derim ki para varsa bir de yanına TT bike almak lazım. TT bike yoksa açıları ve aero durumu itibari ile Propel güzel bir seçenek olarak çıkar karşımıza.

Abi siz neyi tartişmaktasiniz ? Ömer almis kullaniyor. Memnunsa uzamasina gerek yok.

Kolpaçino filminden bir replik geldi aklima : " KOLONYA KESKİN ÇIKTI ABİ"

Abi bu kolonya 99 derece... :D :koptum:
 
Başkan maddi olarak tüm bisikletleri almak gibi bir durumumuz söz konusu değil alalım kullanalım fikir beyan edelim. Bisikletlerin ne yapıda olduklarını anlamaya çalışıyoruz.

Aynen hocam bunlar hep bütçe işi. Yoksa ben de bir ednurance, bi aero, bi tt alırım. TT'nin avantajı çok triatlonda .

Bir güzel söz okudum geçen.

"Bir bisikletçinin ihtiyacı olan bisiklet sayısı = Sahip Olduğu Bisiklet Sayısı + 1"

:D :D :D
 
Merhabalar, Konu tırmanış, triathlon,aero kadrolar olduğundan birkaç cümle de ben yazayım.

Öncelikle Triathlon üzerinden gidersek, yarışı parkuru ve yarış içerisindeki kurallar çok önemli.

Yarış 1 : Düz parkur,Draft(birbirinin rüzgarından faydalanma) yasak yarışlar, TT Bisiklet büyük avantaj getirir. Peki neden ? Kullanılan bisikletin seat tube açısı 77 dereceden büyük olacağından bisiklet sırasında, koşuda kullanılacak olan kasları fazla kullanmazsınız. Koşuya diri başlarsınız. Bunun sebebi tamamen bisikletin agresif seat tube açısına sahip olmasından kaynaklanır. Aynı zamanda head tube(alın borusu) kısa olacağından, esnekliğinizde yeterli ise daha aero bir pozisyon sağlarsınız.
Kadro yapısından kaynaklanan aerodinamiklik ise size( şampiyonluk hedeflemiyor iseniz) anlamlı dakikalar kazandırmaz).

Çözüm: 73 derecelik seat tube açısına sahip bisikletinize Profil Design markasının sele borsunu takarak, gidon boynunuda 1-2 cm uzatarak, TT bisiklet açılarına sahip olabilirsiniz. Bahsettiğim sele borusu 73 derecelik açıyı 78 dereceye çıkartıyor, fakat sizi 1-2 cm daha öne alıyor. Aero bar takmayı unutmamak lazım.

Yarış 2: Düz parkur, Draft serbest yarışlar, Yüzmeden iyi bir grupla çıkacağınızı düşünüyorsanız, Altınızdaki bisikletin açı farklarının çokta bir önemi kalmıyor. En basi,t TCR ile Propel arasında hiçbir fark hissedemezsiniz. Fakat bisiklette atak yapıp kaçmayı, veya arkadan gruba yetişmeyi düşünüyor iseniz, seat tube açısı 73-74 arasında, headtube uzunluğu kısa bir bisiklet sizin avantajınıza olur.

Yarış 3: Yokuşlu Parkur, Draft yasak yarışlar, Parkurda sert ve uzun çıkışlar, teknik dönüş ve inişler var ise TT bisiklet dezavantaj yaratacaktır. Neden? Gerek sahip olduğu agresif seat tube açısı nedeni ile hızlı tırmanamazsınız. Dönüşlerde ve inişlerde yeterli agresif sürüşü gerçekleştiremezsiniz.
Çözüm: ,Seat tube açısı 72-73 derece arasında Aero barlı bir bisiklet ( Parkurda düzlüklerinde olduğunu düşünürsek) sizin avantajınıza olacaktır.

Günümüzde Bisikletler Ağırlık olarak, Uci Standartlarının oldukça altına indiğinden, Aero yapılı kadrolar ile Tırmanış kadrolarının arasında fark kalmadı.
Yarışta kullanılanBisikletlerin 6,8 kilonun altına inmediğini düşünürsek, Propel ve Tcr ın ikisininde 6,8 kilo olduğu bir örnekte, Propel tırmanışta daha hızlı olacaktır.
Burda, İki kadronunda seat tube açılarının aynı olması, propelin 3 mm lik daha kısa headtube uzunluğuna sahip olması etken.

Buarada bahsettiğim açılar ve uzunluklar 55-57 ölçülerindeki kadrolar için geçerli.

Siz uci standartlarını göz ardı ettiğinizde, 5 kiloluk, binilebilecek sağlamlıkta bir bisiklet toplayabilirsiniz. Aynı malzemeleri kullanarak Bisikleti aero kadro ile topladığınızda bisiklet yaklaşık 400-500 gr kadar daha ağır olacaktır. Hatta bisikletin üzerindeki gidon ve gidon boynu ve jantlarında aero olacağını düşünürsek aradaki ağırlık farkı 1-2 kg a çıkabilir. Dolayısı ile siz o ağırlık farkı kadar daha yavaş tırmanırsınız. Ama burda farklı bir dinamik daha devreye girer, aero kadro ve donanımda, tırmanış bisikletine göre hava direncinden daha az etkileneceğinden, aradaki zaman farkını belli ölçüde kapatabilir.
Sonuçta tırmanışta hafif bisiklet ile daha iyi bir zaman elde edersiniz.
 
Bu cümleye kesinlikle itirazım yok, zaten en başından anlatmaya çalıştığım da buydu. Konunun başlangıcı triatlon olduğu için aero skalasını triatlon performansını baz alarak yapmıştım, sanırım bu noktada biraz eksik ifade ettim.

Triatlon için yeterli mi? Bu güzel bir soru. O zaman derim ki para varsa bir de yanına TT bike almak lazım. TT bike yoksa açıları ve aero durumu itibari ile Propel güzel bir seçenek olarak çıkar karşımıza.

İki kadronunda seat tube açılarının aynı olması, propelin 3 mm lik daha kısa headtube uzunluğuna sahip olması etken.
Yazınız içeriğine itiraz etmeksizin ve yanlış anlaşılmayacağımı umarak bir hususu belirteyim. Alın borusu uzunluğu faklı olmasına rağmen bisikletlerin stack ölçüleri aynı görünüyor. Bu noktada faklı alın borusu ölçüleri ile aynı stack değerlerine sahip olmalarını maşa farklıllığından olabilir diye düşünüyorum.

Bu arada başlıkta korsan yayın yaparak benim emektarı da paylaşayım.
20191113_131554.jpg
 
Son düzenleme:
40 bin lira fiyatı şu an ve giant ne kadar kötü olabilir ki diye okuyorum şu an yazılanları
 
Bence tek alternatifle herşeyi yapma açısından güzel bir seçenek Propel. Aynı TCR gibi. TCR de biraz tırman, biraz yarış bisikleti bence.
İşte bu düşünceyle ilk başta TCR için All rounder Climber, Propel için All rounder Aero nitelemesi yapmıştım da forumda yazarak-okuyarak anlaşmanın zorluğundan onca ekstra kelam etmek durumunda kaldık :p
 
  • Beğen
Tepkiler: yavuzkosar
@Ahmet TOPAL

ben sağdan solda duyduklarımla ultegra ve duraace beğenmemeye başladım olacaksa compagnolo super record olsun olmadı en kötü sram red etap olsun istiyorum öyle seri üretim kadroya da binmem afedersiniz el yapımı butik bir italyan markasına takayım istiyorum bu grup setleri memleket özlemi çekmesinler diye ama jantlar dt swiss olmazsa pedal çeviresim gelmiyor hocam çok yoruluyorum psikolojik olarak yıpranıyorum
 
Geri