Scudo Sports

İnceleme Giant Propel Advanced Pro 0 Di2 Ultegra

Merhaba , öncelikle tebrik ederim.
Ben de aynı yarışa katılmış ve bitirmiş biri olarak propel modelini merak ediyordum. Bu modelin yokuş performansı nasıl. Olumsuz diyebilceğiniz bir durumla karşılaştınız mı? Tşk.

Çok memnunum. Yokuş için açısı tabiki bir tırmanış kadrosunun tadını vermez. Ben bisikletimi bir süre kabullenme süreci geçirdim. Bu sırada kulaklarım dışarıdan gelen fısıltılara açıktı. Acaba yanlış mı yaptım vs. oldum fısıltılar yüzünden. O süreçte pek odaklanamadım makineye. Fakat ortalama 5.000 km yapmışım bu makine ile ve son 1.000 kmdir inanılmaz memnunum. Dışarıdan gelen tüm fısıltılara kulaklarım tıkalı. Bir oldum makine ile. Bir parçam.

Şunun da altını çizmek gerekir, tımanış yoğunuluklu bir sürüşü silsilem varsa daha tırmanış odaklı jantlara ve açılara sahip bir kadro tercih ederdim.

Ayrobar olsa ortalama dahada yuksek cikardi kanka .
Tebrikler ederim helal olsun

Evet abi. Tam buldum aerobar sonra elimde patladı. Giant Türkiye adı ile satış yapan Energi bisikletten aldım. Adamlar kullanılmış ve eksik parçalı ürün göndermişler. İade etmek zorunda kaldım yarışa 3-4 gün kala. Aerobarı yükseltme parçası çıkmadı içinden. Ayarlayamadım o yüzden.
 
Scudo
Yokuş için açısı tabiki bir tırmanış kadrosunun tadını vermez.
Şöyle bir durum var aslında, Giant'ın tırmanış bisikleti olan TCR serisi ile Propel serisinin açıları aynı. Sadece üst boru farkı mevcut, TCR'da üst boru eğimli gelirken Propel'de düz geliyor. Bu nokta geometri bakımından çok da tırmanıştan uzak bir kadro olduğunu düşünmüyorum.
 
Şöyle bir durum var aslında, Giant'ın tırmanış bisikleti olan TCR serisi ile Propel serisinin açıları aynı. Sadece üst boru farkı mevcut, TCR'da üst boru eğimli gelirken Propel'de düz geliyor. Bu nokta geometri bakımından çok da tırmanıştan uzak bir kadro olduğunu düşünmüyorum.

Aslında ben tam tersi çıkarım yaparım burada. Derim ki demekki TCR düşünüldüğü kadar başarılı bir tırmanış kadrosu degilmiş. Oturumu rahatlatılmış biraz da şekli şemali ile oynanmış. Üstünden 50,34 ü kaldırıp propelin 52,36 - 11,28 lik dişlileriji taksak kadro bir avantaj saglayacak mı acaba. Bence tırmanmaya yönelik tüm avantajını yitirir.
 
  • Beğen
Tepkiler: utksn
Safkan tırmanış bisikleti olmadığının ben de farkındayım, bu noktada TCR için all rounder climber, Propel için all rounder aero road bike demek daha doğru olabilir. Bana kalırsa ne TCR safkan tırmanışçı, ne de Propel safkan aero. O bakımdan özellikle tırmanış açılarına sahip bir kadro demek yerine tırmanıştan uzak bir kadro değil demeyi tercih ettim.
 
Safkan tırmanış bisikleti olmadığının ben de farkındayım, bu noktada TCR için all rounder climber, Propel için all rounder aero road bike demek daha doğru olabilir. Bana kalırsa ne TCR safkan tırmanışçı, ne de Propel safkan aero. O bakımdan özellikle tırmanış açılarına sahip bir kadro demek yerine tırmanıştan uzak bir kadro değil demeyi tercih ettim.

TCR nin alanında safkan olmadığına katılırken Propele karşı söylediğiniz söz için tam tersi bir durum söz konusu olduğunu belirtmek zorundayım.

Propel şu ana kadar üretilmiş ve son kullanıcıyla en çok kucaklaşan kusursuza en yakın aero kadrolardan biridir. Bir "Advanced Pro 0" sahibi olduğunuzda, frenlerin şekli ve konumlanmasından tutun, jantların tellerine ve profil genişliklerine kadar her açıdan safkan bir aero kadro sürmenin ayrıcalığını yaşarsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Ben de safkan aero olmadığını düşündüğümü "Propel Advanced Pro 1" sahibi olarak belirteyim. Belki de safkanlık skalamız farklı olduğu için anlaşamıyoruzdur. Özünde propel'in iyi aero özelliklere sahip bir aero yol bisikleti olduğunu düşünüyorum.
 
Ben de safkan aero olmadığını düşündüğümü "Propel Advanced Pro 1" sahibi olarak belirteyim. Belki de safkanlık skalamız farklı olduğu için anlaşamıyoruzdur. Özünde propel'in iyi aero özelliklere sahip bir aero yol bisikleti olduğunu düşünüyorum.

Propelin nerelerde Aero özelliklerinin safkanlığını yitirdiğini düşünüyorsunuz?
 
Safkan tırmanışçı olarak bulmadığınız TCR serisi ile aynı geometriye sahip olmasını mesela.
 
Safkan tırmanışçı olarak bulmadığınız TCR serisi ile aynı geometriye sahip olmasını mesela.

Geometri ile aeronun ilgisi yok bu arada. Bir tırmanış kadrosu da aero olabilir. Diğer yandan TCR tırmanış kadrosu değil. Dişlileri tırmanışa uygun sadece. O ona açı olarak benziyor deyip arkasından Propel aero değil demek çok da sağlıklı bir yorum olmuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakan hoca
@uslsy Araya girmek gibi olmasın ama sitesinde bile TCR yarış kadrosu olarak geçiyor. Defy Endurance diye geçiyor daha bir tırmanışçı gibi değil mi? Ben mi öyle biliyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
TCR nin alanında safkan olmadığına katılırken Propele karşı söylediğiniz söz için tam tersi bir durum söz konusu olduğunu belirtmek zorundayım.

Propel şu ana kadar üretilmiş ve son kullanıcıyla en çok kucaklaşan kusursuza en yakın aero kadrolardan biridir. Bir "Advanced Pro 0" sahibi olduğunuzda, frenlerin şekli ve konumlanmasından tutun, jantların tellerine ve profil genişliklerine kadar her açıdan safkan bir aero kadro sürmenin ayrıcalığını yaşarsınız.

Kadronun parçası olmadıklarından; frenlerin şekli, jant telleri ve çemberi, kadroyu değil, bisikleti aero yapar...

Kadroyu aero yapan özellikler; geometrisi, boruların şekli ve ön frenin maşanın arkasında olması gibi detaylardır. Bu özelliklerine bakarak söyleyebilirim ki, Propel Advanced tam bir aero kadrodur. TCR ise Giant'ın sınıflandırmasına göre tırmanış değil, yarış bisikleti olarak geçiyor. Agresif sayılabilecek stack/reach oranı var o yüzden bence de ağırlığına bakıp tırmanış kadrosu demek doğru değil.
 
Belki de kendimi iyi anlatamadim. Şöyle özetlemeye çalışayım, yol yarışında kullanmak üzere aero bir bisiklet alacak olsam propel alır mıydım, kesinlikle alırdım ve aldım da zaten, triatlon odakli yarışmak için ppropel alır mıydım, işte o zaman almazdım. Yukarıda da bahsettiğim gibi propel in iyi bir aero bisiklet olduğunu düşünüyorum , ancak triatlon için yeterli mi? Bahsetmek istediğim buydu. Bu arada yanlis anlaşılmasın propel elbette triatlonda kullanılabilir, özellikle ülkemiz şartlarında triatlon için ayri bisiklet almanin zorluğu ortadayken.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet TOPAL
işin özü doğru sürüş pozisyonunda süremezseniz aero olmasının önemi pek kalmıyor. ben canyon endurace serisi ile kartal triathlonunda en iyi zamanlardan birini yapmıştım.
 
Ben de TCR'yi incelemiştim hatta Berk Okyay ile bu konuda muhabbetimiz oldu, bildiğiniz gibi kendisi uzun mesafeci TCR nin sertliğini, bisikletin tepkilerinin çok atak olduğunu yarış odaklı rijit bir yapısı olduğundan bahsetti uzun turlarında bu sertliğin (titreşim absorbe) dez avantaj olabileceğini dile getirdi.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Belki de kendimi iyi anlatamadim. Şöyle özetlemeye çalışayım, yol yarışında kullanmak üzere aero bir bisiklet alacak olsam propel alır mıydım, kesinlikle alırdım ve aldım da zaten, triatlon odakli yarışmak için ppropel alır mıydım, işte o zaman almazdım. Yukarıda da bahsettiğim gibi propel in iyi bir aero bisiklet olduğunu düşünüyorum , ancak triatlon için yeterli mi? Bahsetmek istediğim buydu. Bu arada yanlis anlaşılmasın propel elbette triatlonda kullanılabilir, özellikle ülkemiz şartlarında triatlon için ayri bisiklet almanin zorluğu ortadayken.
(link) zaten propel tam bir triatlon canavarı olsaydı böyle bir model hiç olmazdı diye düşünüyorum. Propelde biraz triatlon yap, biraz normal sür bisikleti. Belirttiğiniz gibi ülkenin ekonomik şartları söz konusu olduğunda tek alternatifle herşeyi yapmak istiyoruz. Bence tek alternatifle herşeyi yapma açısından güzel bir seçenek Propel. Aynı TCR gibi. TCR de biraz tırman, biraz yarış bisikleti bence.
 
Abi siz neyi tartişmaktasiniz ? Ömer almis kullaniyor. Memnunsa uzamasina gerek yok.

Kolpaçino filminden bir replik geldi aklima : " KOLONYA KESKİN ÇIKTI ABİ"
 
Abi siz neyi tartişmaktasiniz ? Ömer almis kullaniyor. Memnunsa uzamasina gerek yok.

Kolpaçino filminden bir replik geldi aklima : " KOLONYA KESKİN ÇIKTI ABİ"

Başkan maddi olarak tüm bisikletleri almak gibi bir durumumuz söz konusu değil alalım kullanalım fikir beyan edelim. Bisikletlerin ne yapıda olduklarını anlamaya çalışıyoruz.
 
@mariokaldato Abi burası bir forum ortamı kavga değil tartışma yapılıyor. Şimdi Propel mi, TCR mi yoksa başka bir bisikletti diyen adam girecek buraya okuyup aydınlanacak. Yoksa Gios varken Propel in esamesi okunmaz. En aero kadrolu bisiklet Gios'tur. Bu durumda almışsın kullanıyorsun Gios'u niye adamların etiketlemesine takılıyorsun diye sorarlar değil mi ? ? ? ? Ama senin konu başlığın altında süper aydınlandık konuya hakim olduk çokta güzel oldu.
 
Başkan maddi olarak tüm bisikletleri almak gibi bir durumumuz söz konusu değil alalım kullanalım fikir beyan edelim. Bisikletlerin ne yapıda olduklarını anlamaya çalışıyoruz.
Ayni fikirdeyim kanka .

@mariokaldato Abi burası bir forum ortamı kavga değil tartışma yapılıyor. Şimdi Propel mi, TCR mi yoksa başka bir bisikletti diyen adam girecek buraya okuyup aydınlanacak. Yoksa Gios varken Propel in esamesi okunmaz. En aero kadrolu bisiklet Gios'tur. Bu durumda almışsın kullanıyorsun Gios'u niye adamların etiketlemesine takılıyorsun diye sorarlar değil mi ? ? ? ? Ama senin konu başlığın altında süper aydınlandık konuya hakim olduk çokta güzel oldu.
:D En ayro bisiklet şudur-budur dan ziyade aslinda triatlon icin ayro bisikletin avantaji -dezavantaji nedir? Sorusuna yanit arayalim.

Yoksa elbet "En ayro bisiklet giostur, en delikanli bisiklet sirketi de Gios torino'dur" Neden? Çunku musterilere şahsen trip atan-sekil yapan tek sirkettir hsjshejs :D

Yinede ben triatlon bisikletlerini amaca odakli olduklari icin seviyorum. Ama yine belirteyim Gios ayronun kralidir.


Yine de durumu olmayanlar icin Propel guzel makinadir.( Omer'e @uslsy diss ) Severim. Hatta zamaninda propele mani bile duzduk yani o derece. Aha iste mani

Ayropisilet su başında sızmış uyumuş
Selesinden ellesem uyanır mı
Bacaklarim yine terlemiş, şişmiş
Üstüne atlasam uyanır mı


Propeli uyandırsam da döndürsem
Sımsıcacık ellerimi serin gidona deydirsem
Yüksek kadansta ateşini söndürsem
Acep 38 ortalamaya sevinir mi?


Propel gel de şu garibanı ovala
Kaçar ise ardıni sıra kovala
Tut ellerimi zalım dropların dola
Agresif sürüşe kadron dayanır mı?


Arkandan yaklaşıp selenden tutsam
"Noluyor" demeden ben üstün atlasam
Gidonun pek ayro kavrasam, öpsem, okşasam
Rampa aşşaaa 78 bassam
acaba hoşlanır mı?


Propelim ,canım aşkıtom bana ayak uydur
Rüzgarın kel başıma dokandır deydir
Ya da 120 kadans ıslak zeminde kaydır
Kaldato propelsiz, ayrosuz durur mu?


Aşkım öyle sıcak ki dağları deler
Sürüş teknigim sahra çölün aşar
Pek de romantik kalp gibi atar
Bir kerecik binsem, izin versen sanki çok mu?


Propelim uçtu gitti kaldato'dan habersiz
Bu garip her daim pisiletsiz vede dilbersiz
Yürümekten bacakları mecalsiz
Dağa taşa çıkmak yetmiyor mu?
 
Son düzenleme:
Abi şimdi adamlar buradan seni takip edip Gios a ayro dedin diye trip atmasınlar. Sosyal medyada dikkat et kendine. Hatta Bim e giderkende gelirkende Bim poşetinin içine bir emanet koy ne olur ne olmaz. İtalyan bunlar. (link)
 
Geri