Scudo Sports

Giant Contend SL 2

@charlieselim
Biraz egzersiz biraz da çalışmayan kasların çalışması ve güçlenmeleri sorunu çözecektir sanırım. Henüz bisiklete tam olarak alıştığım da söylenemez. Uzun km'ler yapmak ve iyice alışmak, vücud yapısının da alışması gerekiyor. Bakalım zaman ne gösterecek...
 
  • Beğen
Tepkiler: charlieselim
Scudo
@soulless

Hem de ciddi bir hata yapıyorsunuz. Selenin ileri-geri ayarı, dizlerin pedal eksenine olan konumunu ayarlamak için kullanılır ve çok kritik bir değişkendir. Gidon-sele arası mesafe sadece gidon boğazı ile ayarlanır. Selenizi eski konumuna getirmenizi öneririm.
 
@Berk Karaca

Hazır yeri gelmişken devam etmiş olayım.
@Berk Karaca Kesinlikle haklısın, 140km sürüşten sonra hafta sonu bisikletimin ayarları için tekrar aldığım yere gittim. Selem hem geride hem de olması gereken düzlükte değildi. Öncelikle onu ayarladılar. Sonrasında bisikletle biraz tur atmam istendi. Arka tarafta bulunan otoparkta bisiklet üzerindeki konumumu görmek için biraz tur attım. Bunun sebebi gidon boğazını küçültmemin gerekip gerekmeyeceği idi. Sele ayarından sonra gidon boğazımın değişmesine gerek olmadığı, sürüş pozisyonumun gayet iyi olduğu bilgisini aldım. Sadece gidonumu biraz fazla yukarı kaldırmıştım ve onu tekrar eski seviyesine indirdiğimi sanıyordum ama onu da becerememişim. Gidonum biraz daha aşağı indirildi ve hizalandı.

Tüm bu işlemlerden sonra ilk sürüsü bu akşam gerçekleştirmeyi düşünüyorum. Bakalım neler değişecek. Bu arada km saatini, zili, farı ve stop lambamı da monte ettim geçen haftalarda. Onların da fotoğraflarını kısa sürede paylaşacağım.
 
Renk ayri güzellik katmiş bisiklete, güle güle kullanin.
 
Bisikletimle birlikte kullandığım aksesuarlarımı da paylaşmak istiyorum arkadaşlar;

Gürsel Akay bisikletin hediye ettiği Zefal marka suluk ve bir çok ürün için memnuniyetle kullandığım Aliexpress'ten aldığım matara kafesi. Kafes orjinal mi hiçbir bilgi veremem ama gerçekten de ürün sadece 16 gr. Üzerinde bontrager markasıyla geldi ve orjinal olmasa bile bu kadar hafif bir suluk kullanıyor olmak çok keyifli

İşte ürünün linki;
(link)

(link)


Yine Gürsel Akay bisikletten aldığım Giant marka stop lambası. Usb şarjlı ve 2 modlu.

(link)

(link)

İnternetten sipariş ettiğim ve özellikle bisikletin görünümünü bozmaması adına en küçük boyunu aldığım giant marka sele çantası.

(link)

Kadro üstü çantalarda ülkemizde çeşit çok sınırlı ve kadro üstünde kötü durmayacak çok az ürün var. Bu ürünü biraz araştırma ile yurtdışında buldum ve siparişini verdim.

Ürünün linki;
(link)

(link)

Zili de başka bir marka almak olmazdı...

(link)

Yine Aliexpress'ten aldığım, muhtemelen moon markasının replikası olan ve yaptığımız karşılaştırmada neredeyse orjinalinden daha iyi aydınlatan, usb şarjlı ve 4 ayrı modlu farım. Şarj süresi de son derece ideal. 1-1.5 saat gece sürüşlerinde 8-10 kullanım sonrası bitmemiş olsa dahi şarj ediyorum...

Ürünün linki;
(link)

(link)

(link)

Bir çok kablosuz km sayacı kullandım ve her nedense tam verim alamadım. Ben de araştırmaya başladım. Bir çok bilinen marka çok yüksek fiyatlarda satılıyor ama yurtdışında yine bir çok üründe olduğu gibi çok uygun fiyata bulabilirim düşüncesiyle nette dolanırken bu ürüne rastladım. Biraz kurcaladım ve kalitesine güvendikten sonra satın aldım ve aldıktan sonra aldığıma çok ama çok sevindiğim en iyi bisiklet aksesuarıma da sahip olmuş oldum.

Bu aygıt gps km saati, ayrıca kalp ve kadans sensörleri de eklenebiliyor. Bluetooth üzerinden bilgisayarınıza ve telefonunuza aktarım yapabiliyorsunuz. Cep telefonu aplikasyonu ile aktardığınız aktiviteleri harita üzerinden görmenizi sağlıyor. Ayrıca strava bağlantısı da var ve senkronizasyon yapabiliyorsunuz. Bu fiyata alınabilecek en güzel ürün olduğunu düşünüyor ve büyük keyifle kullanıyorum. Açtıktan 3-5 saniye sonra gps sinyalini buluyor ve farklı rotalarda git-gel yaptığım denemelerde de sapma görmedim.

Ürünün linki;
(link)

(link)


Şu an için kullandığım aksesuarlar bunlar...
 
@soulless Yılların detaycı forumcusu olduğun hemen belli oluyor. Alışveriş konusunda buralara da renk katacaksın belli ki. Takipteyim...

SM-G900F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
İlk kontrolden sonra salı günü veledrom'da bir sürü gerçekleştirdim. 50 tur attım (20,2 km). 3 kere su molası için kenara geldim ve 2-3 dakika kadar dinlendim. Zaten daha fazlasına vücudum izin vermiyor. Zorlayarak devam edebilirim ama biniş süresi olarak 55 dakika süren turum beni yeterince yoruyor. Bisikleti aktif olarak kullanmaya başlamamın üzerinden 4-5 ay kadar geçti ve bunun büyük çoğunluğu şehir bisikleti ile oldu. Belki yaşın da biraz etkisiyle güçlenme için daha zamana ihtiyacım var. Daha fazla yol katedebilmek için yapmamı tavsiye edeceğiniz herşeyi de memnuniyetle dinler, okurum.

Gidonu fazla yukarı kaldırmıştım, sele ayarım da doğru değildi ve aşağı bakıyordum. Salı günü yaptığım kullanımda seleden aşağı kayma olmadı, gidon da olması gereken seviyeye geldiği için ve gidonun altı yere paralel olduğu için üstüne yatarakta bir kaç tur hız denemesi yapmaya çalıştım. Sonuç olarak, sırtımda oluşan ağrı bu defa olmadı ya da minimum seviyedeydi. Avuç içlerimde ise ağrı devam ediyor. Daha kaliteli ve jelli bir eldiven aldım ve kullanıyorum ama sanırım yük bindiği için alışmam biraz zaman alacak.

Gün aşırı binmeye devam ediyorum. Bu akşam yine veledrom'da olmayı planlıyorum.
 
@soulless "Ne kaa ekmek, o kaa köfte" prensibi her sporda ve hatta hayatın her alanında olduğu gibi burada da işliyor.

Bisikletin güzel, sen isteklisin. Bana sorarsan, gerisi zamanla...

Bir de kendi sınırların var zaten. Ben veledromda 15Km'yi ancak 28-29 ortalama ile dönebiliyorum, tığ gibi delikanlılar benim her 2 turumda bir yanımdan rüzgar gibi geçiyorlar. Demek ki ortalamaları 40-42 falan.

Öneri olarak tek aklıma gelen ayakkabı. "Git hemen SPD al" diyecek değilim ama yumuşak tabanlı bir ayakkabı her pedalda enerjinin bir kısmını soğuracağı için seni yavaşlatır. Tabanı nispeten sert bir ayakkabı kullanmalısın.
 
Merhaba,

Öncelikle forumdaki ilk mesajım bu. Sahilyolu'daki maganda saldırısını görüp geldim, bu başlığa rastladım. Aynı model, aynı renk ve aynı bedeni bende de mevcut. Boyuma göre (182) biraz kısa belki ama Giant'de ML beden bulmak maalesef zor. Ancak herhangi bir problem yaşamadım.

Rengi katalogda gördüğümde beğenmemiştim. Siyah-mavi olanı daha çok hoşuma gitmişti. Uzunca bir süre beden ve renk gelmesini bekledim, Giant Türkiye'yi gerek telefon gerek Facebook üzerinden taciz ettim. Sonuç değişmeyince M bedeni ve rengini görmeye gittim. Katalogda göründüğü renk ile alakası yoktu, rengi de hoşuma gidince aldım.

Tek memnun kalmadığım kısmı fren pabuçları oldu. Onları da Shimano r55c44 kartuş tipi pabuçlar ile değiştirdim. Şu an memnunum.
 
@Kaan.Özçelik

@Kaan.Özçelik
Teşekkürler Kaan,
Sınırlarımın farkındayım, Salı günü o delikanlılar yine tur atıyorlardı, rüzgar gibi geçerlerken keyifle izledim onları. Zamanla artacaktır düzgün bir program ve antremanla ama zamana yaymak ve bolca binmek lazım. Ayakkabıda spd için henüz erken ama sert tabanlı ayakkabı önerini dikkate alıyorum.

@kerem.erdogan

Merhaba,
Ben de bisikletin renginden son derece memnunum ve büyük bir keyifle kullanıyorum. Henüz frenler, jantlar, pedallar gibi konularda teknik bilgi sahibi değilim ve herhangi bir değişiklik yapmadım ama zamanla onlar da olacaktır diye tahmin ediyorum. Zaten amacım spor yapmak, daha hızlı olsun, daha hızlı gitsin, daha hafif olsun gibi düşüncelerim yok, olmayacakta. Otomobil meraklısı olduğum için estetik benim için önemli ve bir değişiklik yaparsam da estetik anlamda olur. Mesela, kendisinden bahsetmemde sakınca yoktur sanırım @muhiddin isimli arkadaşımızın Giant marka bisikletine taktığı jantlara hayran oldum. Agresif görünüme katacağı ekstra estetik beni çok cezbetti, böyle bir değişiklik olabilir ama şimdi öğrenme, vücudu alıştırma ve keyfini çıkarma zamanı...
 
  • Beğen
Tepkiler: muhiddin
Hayırlı olsun güle güle kullanın
 
@soulless aynen suan vucudu alıştırma ve keyfını cıkartma zamanı bısıkletın sana verdıgını almak yetmedıgınde yenısı ıle degıstırmeye daha vaktımız abim:)ilerleyen vakıtlerrde o jantlardan daha ıyısını daha guzelını alırız abi.
 
Bisikleti spor olarak hayatıma katmaya karar verdiğim şubat ayından bugüne 500 km, yol bisikletine geçişimin üzerinden ise 176 km geride kaldı. Gün aşırı mümkün olduğunca kullanmaya devam ediyorum. Km saatim strava'ya aktarım yaptığı için bu programı da kullanmaya başladım.

Sizlerle son strava kaydını paylaşıyorum. Şu an için gücüm buna yetiyor. 50 tur civarı, yaklaşık 21 km, ortalama hızım ise gördüğünüz gibi 23,4 km. 55 dakika süren bu turumda 2 veya 3 kere 3-4 dakikalık molalar veriyorum, bunu da belirtmeliyim. Henüz çok yeni olduğunu, zamanla bu değerlerin yükseleceğini umuyorum. Görüşlerinizi aktarmanızı rica ederim.

Yorgunluğumu azaltacak, pedal çevirme gücümü ve hızımı yükseltecek tavsiyeleriniz varsa da aktarın lütfen.

Bu arada şu an sadece kürek kemiklerimin arasında bir ağrı hissediyorum o da sonlara doğru ortaya çıkıyor. Haricinde bir ağrım yok...

(link)

Kaldığım yerden devam edeyim;

Salı günü @BerkEvren ile keyifli bir sürüş gerçekleştirdik. Kendisine desteği ve verdiği bilgiler için teşekkür ediyorum. Hazır yeri gelmişken buradan kendisine de sorduğum ve bilgi aldığım konuyu ileterek sizlerin de bilgisine danışayım;

Spd pedal için henüz erken olduğunu düşünsem de günü geldiğinde nasıl bir yol seçmem gerektiğini sizlere de sormak istedim.

Berk'in kullanmış olduğu tek taraflı kilitli pedallar çok hoşuma gitti. Kilitli ve kilitsiz kullanım seçeneği sunması bence çok avantajlı. Ayrıca kullandığı ayakkabı da mtb kilitli pedal ayakkabısı olarak geçiyor ve onun da tasarımı gündelik ayakkabılara çok benziyor.

Zevk ve tercih meselesi olsa da bir çok yol bisikleti spd ayakkabısının dizaynını beğenmiyor ve garip buluyorum. O nedenle tek taraftan kilitli olan bir spd ve mtb kilitli pedal özelliğine sahip bir ayakkabıyı tercih etmeyi düşünüyorum.

Bu sporu amatör olarak yapıyorum ve yapacağım, ilk amacım spor yapmak ve sağlıklı bir hayat sürmek, bu noktadan hareketle sizlerin fikirleri ve tecrübelerini de öğrenmek isterim.
 
@soulless 'da strava'nın zalım dünyasına girmiş verdiğim zehirle :D
Ayakkabı shimano mt34 / pedal shimano pd a530 bu arada.
 
@BerkEvren

Tam da seni bahsettiğin gibi, ayar verme mekanizması cidden işe yarıyor. Kişisel rekorumu geçmişim geçen akşam, 10k da veledrom rekoru diyor ama kime neye göre onu tam çözemedim henüz :):) Muhtemelen o akşamı işaret ediyordur...

Ayakkabı ve pedal seçimi not edildi...

Dün akşam yine bir veledrom turu attım. Veledrom bisiklete alışmam için çok güzel bir platform ve çok işime yarıyor. Günden güne bisiklete alışıyor, şehir içi ufak manevralara da yavaş yavaş hakim olmaya başlıyor ve çalışıyorum.

Dün veledrom üzerinde kişisel hız rekorumu da 39,5 olarak geliştirdim. Bu değerler bir çok arkadaşımıza komik gelebilir ama 39 yaşında ve bisiklete 2017 şubat ayında başlamış ve henüz 2 aylık yol bisikleti kullanıcısı olarak bu detayları burada paylaşmayı uygun buluyorum. Forum ortamları (otomobil kulübümüz olduğu için bilgi sahibiyim) kişisel gelişimi takip etmek, geriye dönük baktığınızda vay bee demenizi sağlayacak güzel bir araç. Ben de bu gelişimi buraya aktararak hem paylaşımda bulunduğumu hem de kendimi geliştirme adına geçerli bir takip mekanizması oluşturduğumu düşünüyorum.
 
@soulless hocam aynı fenerden ben de aldım mesajınızdan sonra fakat benim gidona sığmadı kelepçesi.Siz nasıl hallettiniz acaba sorunu?
 
@soulless
Hayırlı olsun hocam, aynı boydayız galiba sizinle hatta 1 santimetre daha kısayım sizden.
M boy sizin için büyük gelmedi mi acaba?
Benim bacak boyum 73 santimetre yaklaşık olarak, ama bana 51 santimetre S beden oluyor. M bedeni ise dağ bisikletlerinde kullanıyorum ve tam oluyor.
 
Geri