Derya Keçeci
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 2 Haziran 2011
- Mesaj
- 1.728
- Tepki
- 4.029
- Şehir
- Ankara
- İsim
- Derya
- Başlangıç
- 1970—71
- Bisiklet
- Fuji
- Bisiklet türü
- Yol bisikleti
Son zamanlarda hayli konuşulan bir bisiklet oldu.Haklı olarak pek çok arkadaşımız da bilgi edinmek istiyor. Bugün bizzat yerinde inceleyerek fotoğrafladım. Fuji touring Ülkemizdeki tur bisikleti sevdasını karşılamaya yeter mi bilemem.Ancak firmanın bu anlamdaki derin boşluğu hayli etkili bir şekilde doldurmaya başladığı açık. Gerek kadro geometrisi,gerek rengi gerekse donanımı ve görece uygun fiyatıyla ilgi çekmeyi başaran bisikleti ölçe biçe inceledim. Öncelikle M boy,seat tube uzunluğu 54 cm olan model üzerinden yaptığım incelemede,55.4 cm olan top tube uzunluğunu bir türlü bulamadım.Anlaşılan efektif uzunluk dediğimiz boru merkezinden diğer boru merkezine yapılan ölçümün aksine top tube için ölçüm dıştan dışa yapılmış.Yani üst boru efektif uzunluğu aslında 51 cm (1-2 mm -,+)
Benim iç bacak boyum 84 cm ve kadro boyu hesabında kullandığımız klasik yöntemle,üst boruyla (Top tube) apış aramda 3 parmak mesafe kaldı-ki bu da oldukça fit bir sonuç.Sele ayarı yaptığımda,tur sürüşünün farklılığını da dikkate aldığımızda 1.80-1.85 aralığında yeterli olabileceğini düşünüyorum.Bu hesabı yol/yarış bisikletiyle karıştırmamak lazım.Bilindiği üzere,zorlu koşullarda ve özellikle tırmanış etaplarında profesyonel sporcuların bile bir alt kadro kullandığını biliyoruz.Kaldı ki Fuji Tourin'in M kadrosu bana oldukça uygun geldi.Boyumun 1.84 olduğunu hatırlatayım.
Arka bagajda taşıma kapasitesi 25 kg olarak belirtilmiş.Ön bagajla birlikte Dünya turuna çıkılır mı bilemem ancak ülke içinde yapılacak günlük ve haftalık turlarda rahatlıkla yeter. Drop bar hayli keyifli bantlanmış. Barent shifter'lerdeki salkım saçak görünümü yok.Kablolar hayli düzgün şekilde gideceği yerlere uğurlanmış. Tutuş ise hayli ergonomik. Donanımla ilgili çok söze gerek yok.Zaten setler hakkında herkesin iyi kötü fikri var.Ben kendi tur bisikletimdeki tektro frenleri aldığım gün değiştirmiştim,bu kısmını bilemem.Ama eminim ki kullanıcılar kendi sürüş özelliklerine göre daha geniş açılı stem,sele sepet vb eklemeleri yapacaklardır.
36 telli jant 28 jantlar için turlarda olmazsa olmaz.hoş görünümlü 700x32 lastikler de oldukça yakışmış.
Ayrıca turdan sıkılanlar küçük oynamalarla bisikletlerini single speed'e çevirerek bir koyundan iki post da çıkarabilirler.Hatta flat bar takılarak 700x28 lastik ve daha dik bir oturuşla güzel bir şehir bisikleti de olabilir.
Benim iç bacak boyum 84 cm ve kadro boyu hesabında kullandığımız klasik yöntemle,üst boruyla (Top tube) apış aramda 3 parmak mesafe kaldı-ki bu da oldukça fit bir sonuç.Sele ayarı yaptığımda,tur sürüşünün farklılığını da dikkate aldığımızda 1.80-1.85 aralığında yeterli olabileceğini düşünüyorum.Bu hesabı yol/yarış bisikletiyle karıştırmamak lazım.Bilindiği üzere,zorlu koşullarda ve özellikle tırmanış etaplarında profesyonel sporcuların bile bir alt kadro kullandığını biliyoruz.Kaldı ki Fuji Tourin'in M kadrosu bana oldukça uygun geldi.Boyumun 1.84 olduğunu hatırlatayım.
Arka bagajda taşıma kapasitesi 25 kg olarak belirtilmiş.Ön bagajla birlikte Dünya turuna çıkılır mı bilemem ancak ülke içinde yapılacak günlük ve haftalık turlarda rahatlıkla yeter. Drop bar hayli keyifli bantlanmış. Barent shifter'lerdeki salkım saçak görünümü yok.Kablolar hayli düzgün şekilde gideceği yerlere uğurlanmış. Tutuş ise hayli ergonomik. Donanımla ilgili çok söze gerek yok.Zaten setler hakkında herkesin iyi kötü fikri var.Ben kendi tur bisikletimdeki tektro frenleri aldığım gün değiştirmiştim,bu kısmını bilemem.Ama eminim ki kullanıcılar kendi sürüş özelliklerine göre daha geniş açılı stem,sele sepet vb eklemeleri yapacaklardır.
36 telli jant 28 jantlar için turlarda olmazsa olmaz.hoş görünümlü 700x32 lastikler de oldukça yakışmış.
Ayrıca turdan sıkılanlar küçük oynamalarla bisikletlerini single speed'e çevirerek bir koyundan iki post da çıkarabilirler.Hatta flat bar takılarak 700x28 lastik ve daha dik bir oturuşla güzel bir şehir bisikleti de olabilir.