Scudo Sports

Fuji Touring (Köprüden önce son çıkış)

ali katlamaz

Aktif Üye
Kayıt
20 Mart 2014
Mesaj
195
Tepki
17
Şehir
istanbul
Bisiklet
KTM
Merhaba sevgili forumdaşlar. Başlıkta da belirttiğim gibi şu bisiklet hakkında tüm olumlu, olumsuz bilgileri bir araya toplayalımın derdindeyim. Bilgiler yok değil forumda var ancak farklı farklı yerlerde araki bulasın. Kullanıcı arkadaşlar, kullanıcı arkadaş olmaya aday olan arkadaşların elinden bir tutsun da alalım şu Fuji' yi.
.
Sorularıma başlıyorum;
.
1- Dropbar meselesini bir açıklığa kavuşturalım. Şimdi biz tur yapacağız haliyle, fakat bu bisiklete bakınca sanki üstünde agresif bir oturuş pozisyonuna giricekmişim gibi hissediyorum. Şahsen ben turlarımı etrafı seyretmek daha fazla yerler görmek için yapıyorum. Bu bisikleti çok beğendim fakat sanki biraz fazla eğilecekmişim gibi hissediyorum.

.
2- Genel olarak komponentler Deore fakat ön arttırıcı Altus, bu durumun ne gibi dezavantajları var ya da var mı?

.
3- Jantlar çift kat mı?

.
4- Jantlar 32 telliyymiş heralde gerçekten 32 telli mi? Ve bazı yerlerde bazı abilerimiz tur bisikleti jantlarının 36 telli olması gerektiğinden bahsetmiş. Yani ortalama yükle çukur ya da stabilize yollara girilirse jant telleri kırılır mı? Ya da ne gibi sorunlar doğurur? (Turda jant telleri ile uğraşmayı eminim ki herkes de benim gibi istemez)

.
5- Bisikletin üzerinde gelen barend shifter' lar ile münasebetiniz nasıl? :D Fren kollarında olması daha mı iyi? Eğer çok teferruatı yoksa vites kollarını fren kolları ile bütünleşik hale getirmeye gerek var mı?

.
6- Çekiş sistemi nasıl? Aynakol ve kaset dişlileri yokuş çıkmaya ne kadar elverişli? (Aynakol: 48/36/26T -- kaset: 11-34T)

.
7- Sele herhalde çok rahat birşey değil. Bir brooks ister kanımca.

.
8- 2013 touring ile 2014 touring arasında ne gibi farklar var? Ben baktığımda üst borudaki Touring yazısı ve ön göbeğin kırmızı olduğunu gördüm. birde sanırım gidonu daha yüksekti çünkü 4 spacer vardı. Ne yalan söyleyeyim 2013 kozmetik olarak daha hoş duruyor.

.
9- Kadro kalitesi nasıl? Yanılmıyorsam çelik malzemeden üretilmiş tur için cazip taraflarından biriside çelik malzemeden üretiliyor olması. Boya kalitesini de merak etmiyor değilim?

.
Yani genel olarak almak isteyenler de merak ettiklerini konunun altına yorum olarak sorabilirler. Benim aklıma gelenler şimdilik bunlar.

.
Bizim sormadığımız ama kullanıcıların da söylemek istedikleri muhakkak vardır. Avantaj ve dezavantaj belirtirler ise güzel bir sınıflandırma yapmış oluruz. Eğer tartan var ise ağırlığını da söylerse güzel olur.

.
Hem yaygınlaşan bisiklet turcuları hem de tur bisikletleri araştıranlar ama bir türlü aradığı modeli bulamayanlar için Fuji touring aydınlatma platformu oluşturalım.:D Haydi kolay gele...


http://www.fujibikes.com/images/bike/touring/lowres/2014_FUJI_Touring_FRONT.jpg

http://www.fujibikes.com/images/bike/touring/highres/2014_FUJI_Touring_SIDE.jpg

Yıllardır tur deneyimi olan abilerimiz de bu bisiklet hakkında birkaç birşeyler söylerse memnun oluruz.
 
Scudo
Bu bisikleti bende çok beğeniyorum.almak istediğim bisiklet.ilgili konuların çoğunu okudum. Genelde tur için uygun olduğu konuşuluyor.fiyat/performans konusunu ya da alternatifleri forumda daha bilgili arkadaslar cevaplayabilirse faydalı olur.konuyu açtığın için teşekkürler :)
 
@Mesut Oğuz

Bu tarzın şu anda Türkiye de bir alternatifi yok. Trek 520 de Türkiye de satışa sunulacağını söylemişlerdi. O da gelirse bir alternatifi olur.
 
@Turan Babacan

Aslında Türkiye' de alternatifi var ama Fuji' ye göre çok pahalı. > (link)
 
@ali katlamaz

bunun satıldığını bilmiyordum. 1,450.00€ ii miş fiyatı. ^^
 
Barend shifter olmasa direk alacagim bisiklet olurdu ama barend shifter beni benden aliyo aklim dueuyo mantik yurutemiyorum..
 
@Tahsin Y.

Barend shifter fren koluyla ayrı parça oldukları için hem tamir daha kolay oluyor hemde olası bir arızada birbirlerinden etkilenmeleri engellenmiş oluyor.Tur bisikleti olduğu ve tur için kullanıldığı düşünüldüğünde doğal bir durum,sık vites geçişlerinin yapılmadığı bir sürüş şekli sonuçta.
 
@GurkanSamet
Dogrudur ben yararlilik acisindan degil daha cok kendi dusuncem ve gorusum acisindan yazmistim :)
Tamamen sevmedigimden yoksa iyi yada kotu diyemem
 
Fren ile vitesin aynı yerde olması turda bozulma durumuda hem frenin hemde vitesin arızalanmış olacak. Sanırım turda double sorun kimse istemez.

Dropbar gidonda vitesin orada kullanılması da gidonu mümkün olduğunca rahat bir şekilde kullanmamızı sağlıyor. MTB veya şehir bisikletini tura göre hazırlayanlar genelde kelebek gidon kullanır. Onlarda da kelebek gidonun en uç kesiminde kullanıyorlar. Dropbar da normal vites kullanılsaydı baya bir yeri feda etmiş olacaktık. Bana oldukça mantıklı bir seçim geldi.

https://i.hizliresim.com/mqdgmV.jpg
 
Ben de bir ara niyetliydim ama sonra yol bisikleti aldım :)
 
O abilerden biri de benim.Ancak şunu söyleyeyim ki iş tur olduğunda bisiklet seçiminde çok sayıda değişken var.Herseyden önce de çoğu halen forumun tur başlığında kayıtlı olan yapılmış turlarımız var.
Kendi topladığı bisikletle Hindistana giden Doğa Can var ,MTB ile halen Dünya turunda olan Gürkan var ,Türkiye ve avrupada pek çok sayıda tur yapmış olan soner var .E,acizane yıllardır şehirlerarası tur yapan bizler varız.Tek ortak yanımız tutkumuz.Saydiklarimin hepsinin bisikletleri farklı ve sanmiyorum ki birinin de bisikleti kağıt üzerinde Tur bisikleti olsun.
Evet 10000 km lik Nepal turu yapılacaksa çelik bir kadro belki.Ancak günümüzde üretilen Alüminyum alasimlari o kadar çeşitli ki...

Bu ne planladiginizla da ilgili.Turdan kastınız ülke sınırları dahilinde ve cadirli kampli bir tur ise alüminyum kadrolu pek çok hyrbid bisiklet işinizi görür.Ankarada bir arkadaşımız var adı Can.Bit pazarından aldığı on onbeş yaşında bisikletle avrupa ve türkiyede binlerce km yaptı.
Bana gelince bir trek fx 7.5 im var ve yıl içinde girilip cikilmadik yer kalmamacasina yüzlerce km lik turlar yapiyorum,firsat bulursanız inceleyin.Hiç birimizin safkan bir tur bisikleti yok.

Yine de yazdıklarımın sorunuzun asıl cevabı olmadığını bilmekle beraber,safkan tur bisikletini çok da kafaya takmayin,diye yazdım.

Ülke şartlarında daha kompakt bir bisiklet de alternatifiniz olabilir.Tanıyanlar bilir ki her bisikletin amacına uygun kullanılmasını savuna gelirim.Ancak sınırları net olarak çizilmiş bir tur bisikleti de yok.

Drop bar kullanmam.Spd pedal kullanmam,sele sepet heybe çanta kullanmam ama bisikletime her türlü donanım eklenebilir.
Yükümü bisiklete taşıtmak yerine kendim sırtımda taşırım.Üstelik günlük 150-200 km civarı yol yaparım.Yaş da elli iki.

Tavsiyem,iyi bir tur bisikletinden çok,iyi bir hedef.Zaman zaman sorarlar"Abi tura cikacam yanıma ne alayım?"

Turda ihtiyacınız olan en büyük yardımcı bilgi'dir.Çok iyi bir planlama,ihtiyaç duyduğunuzda mekanik bilgi ve uzun yol tecrübesi,bir tur bisikletinden daha önemlidir.

Böyle.

GT-S7500 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Ceyhun Aslan
@ebubekir sözbir

Ebubekir Bey tavrınız hiç hoş değil. Büyük harf kullanımının sanal ortamda bağırma, azarlama olarak kullanıldığını bilmeniz gerekir. Yok eğer amacınız yapıcı olmaksa teşekkür ederim. Kullanıcılar hakkında yeterince bilgi sahibiyim.
 
@Derya Keçeci

Kesinlikle birisi de sensin Derya abi. Tecrübelerine saygım sonsuz, şapka çıkartıyorum. Fakat benim bildiğim Doğa can evet bisikletini kendi topladı ama topladığı bisiklet Surly. Öte yandan Gürkan abimiz için özel üretilen modeli de mtb diye sınıflandırmamak gerekir düşüncesindeyim. Worldtourer modelini Kron, dünya turu için üretti diye biliyorum. Ama abi senin ne demek istediğini çok iyi anladım. Kağıt üzerinde değil yollarda göstermek gerekiyor azmi. Teşekkür ederim.
 
@ali katlamaz Yanlış anlaşılmaya sebebıyet verdiysem ozur dılerım ,kasıtlı bir durum söz konusu değil .Bılgı ıcın teşekkürler . Tavır derken ne demek ıstedıgınızı tam anlamadım .

Evet Fuji kullanıcıları aranıyor.Demişsiniz ben de bısıklet forum resmı formasında bu kullanıcıyı bısıkletıyle gordum belkı fıkır sahıbı olursunuz ,danışırsınız diye düşündüm . Arkadas onlıne gozukmedıgı ıcın tum konularda da baslıgınızı görmezse dıye ozel mesaj atarsınız dıye duşundum .
 
@ebubekir sözbir

Tavır derken büyük harfle yazdığınız için azarlama, bağırma olarak algıladım.(Gerçekten sanal ortamda bir kişiyi azarlamak ya da bağırmak için kullanılır büyük harfler) Fakat görüyorum ki bilmeden iyi niyetli olarak yazmışsınız. Ben de yanlış anlaşılıp, sizi kırdıysam özür dilerim. Yardımcı tavrınız için de tekrar teşekkürler. Sağlıklı pedallamalar.:)
 
Ali bey yorumum tam olarak size hitap etmeyecek.Baştan söylersem yanlış anlamazsınız.

Ben bu işten bir şey anlamıyorum.Adamlar haftalarını, alivio mu acera mı altus mu alsak diye, araştırarak geçiriyor ? Bu kadar zamanda en kötü şartlar için bile hazırlık yapılır, diğer insanların tecrübelerinden faydalanılır ve üstüne üstlük evde oturup 100 gramlık fark için hesap yapacağına, yüzlerce km yol yapılır.
Bisikletin ne olursa olsun (çelik kadro çift süspansiyonlular hariç) iş biraz bizlerde bitiyor.Bu konuda illa örnek arıyorsanız Abdullah R.'ye ve soyadını unuttuğum can arkadaşımıza bakabilirsiniz.(hatırlayınca yazacağım).Diğer tanınan karakterleri yazmaya gerek yok ama mesela Soner Sarıhan abimiz selesini bile değiştirmemiştir.En iyi bisiklet, sahip olduğun bisiklettir; der durur. Yani önemli olan kılı kırk yapmak değil yolda olmaktır. Kaybedilen her dakika kayıptır.
 
Geri