Scudo Sports

Fuji Touring (Köprüden önce son çıkış)

@Soner Közen

Elbette Soner Bey ilk harfiniz A' dan son harfiniz r' ye kadar haklısınız. Fakat konunun şirazesi biraz kaydı sanırım. Konu; Fuji touring hakkında bilgileri toparlayalım, alanlar tecrübelerini almak isteyenler çekincelerini anlatsınlar diye açıldı. Yoksa elbetteki insan elindeki ile yetinmeyi bilmeli. Sürekli daldaki meyveyi değil elindekine kanaat etmeli. Aynı düşüncedeyiz. Ben turculuğa katı kurallar koyma derdinde değilim (Bu bisiklet hakkında)kamuoyu aydınlansın yeter.:)
 
Scudo
@ali katlamaz
Isabet olmuş bu konuyu açtığınız. Konu biraz dağılmış dediğiniz gibi ama umarım amacına hizmet eder.

Forumda Fuji Touring hakkındaki konulara illâ göz gezdirmişsinizdir. Ben size yabancı bir kaynak önereyim. Ingilizceniz yetmezse Google Translate kullanabilirsiniz. Çok güzel bir inceleme yazisi yazmış Darren Alff denen zatı muhterem.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: -Paşa-
@Tahir Keskin

Teşekkür ederim. Sonunda niyetimi anlayan birisi çıktı.:) Verdiğiniz kaynağı inceleyeceğim.
 
Hala cevap bekleyen sorular var. Yardım edebilecek birileri yok mu?
 
@ali katlamaz

@ali katlamaz

Ali bey;bisiklet incelemeleri tamamen olmasa da büyük bir ekseriyetle öznel degerlendirmelere dayalıdır.Başta kadro olmak üzere ,Gidon,sele,sepet çekiş sistemi ve bisiklete takılıp sokulebilen her ne varsa.
Önceki yazımda gizli özne "Fuji Touring'i safkan bir tur bisikleti yapan belirgin bir özellik olmadığı" üzerineydi.
Şimdi bundan bağımsız olarak sorularınıza yanıt veriyorum.
Barend shifter tamamen alışkanlıklarla ilgili.Bir yandan gidonda kullanıcı için çok daha geniş bir alan bırakıp,tur bisikletlerine özgü fren sistemini bağımsızlastirirken,diğer yandan vites değiştirmek için tek bir pozisyonda olmayı zorunlu kılar.Tur bisikletlerinde tumlesik sistemlerin tercih edilmemesi normal.
Drop barda en çok kullanılan sistem klasik shifter ve cane creek gibi turcularin en çok tercihi olan klasik frenler.
Emin olun,fuji deki sistemden memnun olan da vardır olmayan da.Bu konuda yapılacak yorumlar da yine ozneldir.Neden?
Boyunuz kilonuz üst beden ve kol uzunlugunuz önemlidir.

Ön aktarici,mekanik sistemi direk olarak etkilemez.Çalışmaması onun değil ayarı yapan kişinin sorunudur.Altus acera ya da deore olması saglamligiyla değil ,daha uzun süre ayarlarını muhafaza etmesi ve birlikte çalıştığı parçalarla uyumuyla ilgilidir.

Burada bir yanlış bilgiyi-varsa-düzeltelim.
Shimano ya da sram,her ne olursa olsun.Sozgelimi acera XTR dan daha kötü;Ya da deore Altustan daha uzun ömürlü değildir.Üst segment ürünler işçilik ve yapımında kullanılan hafif malzeme,birbirleriyle çalışırken çok daha uyumlu-belki sessiz-olmaları itibarıyla digerlerinden ayrılır.XTR ve acera bir rubleye aynı ağırlıkla vursak-ki bu bir zamanlar cüneyt Arkın ın buzdolabina tekme attığı reklâm filmine benzer-XTR zararlı çıkar.Bunun kime ne faydası varsa.

Aynakol için 26-36-48 mükemmel.Uzun süre kullandım.26x34 kombinasyonuyla cikilamayacak bir yokuş yoktur.Bu kombinasyon yeri geldiğinde 11x48 ile hatırı sayılır hızlara ulaşmanızı sağlar.

Sele çok önemlidir ve sadece seleyle değil ,sepetimizle :) ilgili bir konudur aynı zamanda.Zayıf olduğu ya da selede oturmayı beceremedigi -yanlış oturduğu -için Brooks selede iz bırakmayıp satanlar tanırım.Brooks herşey değildir.Ben 100.selemde oturuyorum dersem inanın çok az abarttım.

Bildiğim şey o selinin değişecek olduğu.Zaten brooks u değerli yapan şey,onu bir süre sonra size özel kılması .Ama dikkat !Bazen kılmaz,sebebini yazdım.

Sorularınızdan aklımda kalanlar bunlar.
Fuji touring alayım mı,diye sorarsanız cevaplarım.değilse kafa karıştırmak istemem

GT-S7500 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi



GT-S7500 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 
Geri