Scudo Sports

Fren mesafesi hakkında

seri bir şekilde ara ara frene basmayı tercih ediyorum. her iki frene de bastığım için arka tekerin havalanmaması ve takla atmamak için de yükümü arka tekere vermeye çalışıyorum. Tabi bu anlık duruma göre değişiyor. Çünkü çoğu kaza aniden meydana geliyor. Refleks o an için çok çok önemli.
 
Scudo
Arkadaş hidrolik freni sormuş. İyi bir hidrolik fren sizi çivi gibi yere sabitler .ben ilk bindiğimde beni üzerinden atıyordu az kalsın . Ama hidrolik freni şehir içinde kesinlikle tavsiye etmiyorum
 
@metalikfb her hidrolik frende öyle değildir ama. benimki kitlemiyor. ani sıksan bile benim frenim arkayı havaş yavaş kontrollü kaldırıyor.
 
@chnkrmz zaten mesajımda iyi bir hidrolik fren diye belirttim.v frenden birden hidrolik frene geçen bir insan yüksek hızda büyük ihtimalle heyecan yapıp takla atacaktır
 
@metalikfb aslında benimki de iyi bir hidrolik :kedicik: (elixir 5) donanımım xt olmasına rağmen frende xt frene geçmek istemiyorum.
 
Acil bir duruş için (virajda değilsem!) popoyu arkaya uzatıp arka fireni sonuna kadar sıkıyorum, arka tekerlek kaymaya başladığı anda durma mesafeme göre ön firene basıp çekiyorum, eğer ki durmam hayati derecede önemliyse önce arka sonra ön olmak üzere ikisine birden asılıp kaydırarak duruyorum (yanlızca bir defa başıma geldi ve düşmeden durmayı başardım) tabii ki tüm bunlar düz yol için geçerli, bunları virajda yaparsanız yana doğru takla kaçınılmaz :) (bu durumda tecrübeyle sabit :))
 
@shryr Geçmiş olsun. En azından çatlak varsa bile röntgende gözükmediği için ufaktır ve çabuk iyileşir (diye tahmin ediyorum, tıp uzmanı değilim :) ). Ayrıca takdir ettim gidip göstermişsiniz ben olsam, o gün gitmediysem hele de olayın üzerinden 1 gün geçtikten sonra tahminen kendi kendine geçsin diye beklerdim. Belki yanlış bir tutum ama hastaneleri vs. sevmiyorum.
 
@Serden Us
Ben de hic haz etmem ama dis protez teknikeriyim ben. Tamamen el yetenegine bagli bir meslek. Ekmek teknesi yani :)
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Frenleme yaparken kullandigimiz parmak sayisi ile otomatik oranlama (arka ve ön fren orani)yapabiliriz. Mesela On frene fazla yuklenmekten ve kaymaktan tedirginsek, sag iki parmak, sol tek parmak frenlemeyi beynimize ögretmemiz lazim. Her turlu frenlemede kendimizi arkaya alarak, bir aliskanlik yaratmaliyiz. Trafikteysek parmaklarimiz fren kollari uzerinde tetikte surus yapmayi tercih etmeliyiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
Arkadaşlar herkes kendine göre doğru olanı yazmış. Ben de şöyle yaparım genelde. Ön freni gerçekten iyi kullanırım. Eğer hızım düşükse acil durumlarda önü kitlerim ve bunu bilinçli yaparım zaten sert basıp arkayı kaldırıp freni tamamen bırakıp sonra yine biraz sertçe sıkarsanız arkası yavaş iniyor.
Ama tabii hızım yüksekse 2 freni de sıkabildiğim kadar sıkarım. Ancak arkayı kitlememek kaydıyla çünkü bisikletin dengesini çok çabuk bozuyor. Bir de pedala ayağınızı iyi oturtun. Ani frende ayağımın pedaldan kayıp gidon boğazına çarptığım(hatta anladınız siz orayı.:) ) çok oldu. Bu yüzden bisiklete ilk bindiğimde ayağımı iyice oturturum. Sonra istediğim kadar sert fren yapayım ayağım yine pedaldan kaymaz.
Bu konuda bir de Barkın abimiz şöyle diyor; bisikleti sadece amortisor konusunda karşılamasa da işimize yarar bilgiler var.
 
Aynı bisikletten var bendede ve abs mantığını kullanman gerekiyor.
 
Geri