Scudo Sports

Fren mesafesi hakkında

ben de kendimce bir tavsiye vereyim , tamamen durmaya çalışmak yerine kendinizi ve karşıdakini kontrol edebileceğiniz maksimum hıza yavaşlayıp kontrollü bir şekilde devam etmek daha mantıklı. Örneğin benim kullandığım yol bisikleti için ( carraro d'ambiez 915 ) bu hız 20-25 km arası yani birinin yola çıktığını gördüğümde ( aniden önüme atlamadığını varsayıyorum) yavaşlarım kontrollü bir şekilde yoluma devam ederim. Tabi inişte işler biraz daha değişiyor mümkün olduğunca yayaların her an yola atlayacağını düşünerek geçiyorum yanlarından.

@Serden Us hocam bahsettiğiniz bas-çek fren tekniği belli yollarda avantaj sağlayabilir ancak yol bisikleti + virajlı yol ikilisinde çok büyük tehlikedir bence. El alışkanlığı olursa viraja girerken bas-çek yapmak gereğinden hızlı girmenize sebep olabilir ya da bisikletin dengesini bozabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
Scudo
@Serden Us
Yok hocam daha amatörüm yeni başladım ben
 
  • Beğen
Tepkiler: S26
En iyisi süratli gitmemek. Kaporta kendimiz olunca.
 
  • Beğen
Tepkiler: oguzhan0101
@shryr Konuyla doğrudan alakası yok ama aklıma gelmişken yazmak isterim, hani arka teker sağ-sol yaptı savrulmaya başladı demişsiniz ya, kilitli pedalda "kayma anının kontrolü" biraz daha sizde oluyor savrulmayı önleyebiliyorsunuz veya sağa-sola kayacağını kendiniz ayarlayabiliyorsunuz.
 
ABS diye bahsettiğim sistemde direk olarak kitlemenizi önermedim. Sık-bırak hareketi kontrollü bir şekilde yapınca benim için çok daha performanslı oldu. Zira normal şekilde yokuş aşağı indiğim bir yolda yaklaşık aynı hızlardayken kaza yapmaya yarım metre kala ancak durabilmiştim. Sebebini bilmiyorum ama bana daha performanslı ve güvenli hissettiriyor. Sahi bisikletlere yardımcı elemanlarla ABS uygulanabilir mi acaba, aklıma takıldı :)
 
@alifurkan390 Baradine ABS özellikli pabuç var. Turunculu renkleri vardı galiba. Olay tamamen pabucun yapısıyla ilgili. Adamlar daha kısa sürede duruş falan yazmış ama ne yakından gördüm ne de kullandım. Ama çalışma mantığı bizim bildiğimiz ABS değil.

Bir de ABS mi fren modülü mü bir şey satılıyor. O da frenin janta ani değil de yavaş yavaş basmasını sağlıyor-muş. Ben tehlikeli buldum bu ürünü çünkü sert frenle durabileceğimiz bir yolda o alet yüzünden sert fren yapamayacağız ve geç duracağız.
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
@Serden Us
Birinci söylediğiniz turuncu pabuçları yenice gördüm. Bakın bir konu buldum. Takla attırmadan yokuş aşağı bile olsa oldukça hızlı durduran bir sistemden bahsediyorlar. Şimdi gördüm, incelemeye devam ediyorum: Abs Fren Teknolojisi Varmı Bisikletlerde - BisikletForum
 
Bak frenin tam tutması zarar, hiç tutmaması zarar. Tam tutmayan fren daha iyidir. Fren mesafesi uzar ama takla veya kayma derdin olmaz. Frene asılınca teker dönmeye devam eder senin hızına göre ama ivme kaybeder bir yandan. Frenin tam tutması, tekerleğe çomak sokmak gibi bir şey olur. Hani şöyle görelim. Ön amortisörlü bisikletler fren yapınca öne doğru bi gidiyorsun, o gücü emiyor. onlarda takla sorunun daha azdır. Ama düz maşa sıkıntı işte.
 
@Mehmet Cemre Kısa
Düz maşa değil ama sayılır :)
Zoom maşa var zaten değiştirecektim bu olay da güzel bir isabet oldu..
 
Ben ilk defa freni tam tutan bisiklete bindim 5 km hızda gidiyordum takla atıcaktım. Hacı bak. İbretlik bir hikaye anlatıyım şimdi.

Frenin tam tutmadı diyelim fren mesafen 5 metre uzadı. Eyvallah. Ama frenin tam tuttu diyelim. Sen takla attın. 20 metre sürüklendin. Birde spd pedalsa bisiklet, röveşata çekerek bisikleti 40 metre ileriye doğruda fırlattın diyelim. Hangisi daha karlı ? (40 metre temsili beyler.)
 
ben, tektro marka v fren kullanıyorum. deneyimlerim fren pabuçlarının kalitesine bağlı olduğunu gösterdi. pabuçlu kullananlar için tektro v fren tavsiyemdir... tepkisel olarak ve tek parmak kullanarak çok iyi tutuyor.
sürücü bisikletini iyi tanıyorsa frenlerin çok iyi tutmasının kazaya sebebiyet vermesinin önünede geçer. ön ve arka frenleri aynı anda kullanıp mutlaka dengeli sıkın...
 
  • Beğen
Tepkiler: berkex
Hidrolik fren kullanıyorum, sanırım böyle panik anında frenlere yüklenip takla atmam içten bile değil çünkü müthiş derecede yumuşak dokunmama rağmen çok fazla tutuyor. Birkaç kez dururken freni hafif yapmama rağmen zank diye durduğu için gidona doğru kaydım. Eğer ani fren yapmam gerekirse sırf bu yüzden yapmayacağım yerde kaza yaparım. En iyisi boş bir arazide panik fren çalışmak.
 
Sonuç bu :)
Bundan sonra daha dikkatli olurum artik..
 

Dosyalar

  • uploadfromtaptalk1439754758606.jpg
    uploadfromtaptalk1439754758606.jpg
    26,1 KB · Okunma: 22
  • Beğen
Tepkiler: muhyt
@shryr
Bunu beklemiyordum; çok geçmiş olsun. "Tecrübe olmuş oldu" demek geçse de içimden, acılı bir tecrübe olduğunu biliyorum. Allah şifa versin...
 
  • Beğen
Tepkiler: shryr
@alifurkan390
Tesekkurler :) rontgende bisi cikmadi ama yine de tedbir icin aldilar. Bazi catlaklar anca mr da gozukuyormus.
 
  • Beğen
Tepkiler: münferit vagon
@shryr Geçmiş olsun. Unutulmayacak bir tecrübe olmuş...
 
  • Beğen
Tepkiler: shryr
bir araç en kısa, lastiklerin kilitlenme eşiğinin bir altında fren yaparsa durabilir. abs de buna paralel çalışır.

yani kazık fren dediğimiz fren şekliyle durmaya çalışırsanız daha uzun mesafede durursunuz.
 
benimde başıma böyle çok olay geldi. bisikleti yani beni görüyorlar bildiğin yardırmış gidiyorum. genede yola atlıyorlar. frenlerime alışkın olduğum ve güvendiğim için nerede ne tepki vereceğini biliyorum. bende bu yüzden yola atlayanı önce 3.5 attırıyorum. ve kontrollü hıza ulaşınca yanından geçip gidiyorum. şimdiye kadar hep işe yaramıştır. yani her zaman beni görmezden gelen yayaya 3.5 attırmışımdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: AliÇimen
Geri