Scudo Sports

Forumdaki yanlış gramlar

ozantuna

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Mayıs 2007
Mesaj
763
Tepki
266
Şehir
izmir
Forumda bir çok arkadaşımız var hepsinin aklında hafif bir bisiklet merakı en hafif benimki, seninki, kimi amatör kimi profesyonel, bakıyorum hayret içinde kalıyorum. Hiç kimsenin bisikleti 12 kg degil neredeyse tamamı 10 kg 11 kg arası değişiyor.Benim full XT donanımlı bir kron 4000 vardı tamı tamına 12 kg geliyordu, şimdi scale 10 kadroya topladığım neredeyse tamamı üst seviye parçalardan oluşan bir bisikletim var. Neredeyse tamamı diyorum üzerindeki en kötü parça 540 pedallar ve no name carbon suluk kafesi. Ağır diyebileceğim üzerinde Terralogic fox var. Fakat şuan ağırlığı olsa olsa 10.5 kg dır.Arkadaşlara hayret içinde bakıyorum 1700 1800 grlık kadrolar bir okadar ağır maşalar la 10-11 kg lık bisikletler.Özellikle ikinci el bölümünde yalnış gramlar havada uçuşuyor. Bunu bilmeden yapıyorlarsa bir şey diyemem ama lütfen amacı bilgi paylaşımı olan forumda bilerek aldatma amaçlı olarak bunu yapmayalım. Hiçbir zaman Noname carbon bir kadroyla 8 kg bisiklet toplanmaz,ne bileyim reflex kadro. maşa asla 10 kglık bir bisiklet olmaz. Bir satıcının 8.5 dediği bir bisikleti dükkanında tarttım 9.5 anca geldi.oda pedalları yok. Kim kimi aldatıyor. Burada bir çok modifikasyon yapan arkadaşım var zaman zaman onlara danışıyorum fikirlerini alıyorum. Yapılabilecek şeyler bisiklette belli standart veya modifiyeli. Hafif komponentler bölümü Bizim bilerek bu gram yanlışını yapan arkadaşlara karşı rehberimizdir. Lütfen herkes tarttığı parçaları burada yayınlamaya çalışsın biz de bilgilenelim.
 
Scudo
Bu konuda kesinlikle sana katılıyorum... İnsanlar bazı şeyleri kolay sanıyor yada kolayca olabileceğini... Buradaki amaç zaten doğru bilgiyi paylaşmak...

Ben kendim tartmadığım hiç birşeyi koymuyorum mesela...
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Kahraman
Gerçekten hakılısın.Bu konuyu açtığın için teşekkür ederim.
 
Teşekkürler konu için. Ağırlık bilmeyenler ... - .. arasıdır diyor fakat o aralığın çoğu zaman gerçek ağırlık ile alakası olmuyor. Terazi üzerinde ağırlığı görmeden bana göre kimsenin kesinlikle tahmini birşey yazmaması lazım. Tahmini ağırlıkla gerçek ağırlık çok çok farklı olabiliyor. Ben kendim terazi üzerinde parçanın gerçek ağırlığını görmeden kesinlikle foruma yazmıyorum;herkesi de aynı şekilde davranmaya davet ediyorum.
2.el bölümünden alışveriş yapan arkadaşlara bir diğer önerim de terazi üzerinde parçanın fotoğrafını gördükten sonra satın alsalar dahi parça ellerine geçtikten sonra mutlaka gidip tarttırmaları. Atıyorum ağırlığı 130gr iddia edilen ve terazi üzerinde fotoğraflanan parçayı aldınız. Markette veya başka bir yerde parçayı tarttırdınız 180gr geldi. Arkadaşlar bu nasıl olur demeyin çok basit. Teraziye 60gr koyarsınız,daha sonra darasını alıp parçayı teraziden kaldırırsınız terazinin ibresi -60gr'a düşer. Daha sonra koyarsınız 180gr'lık parçayı al sana 130gr bu kadar basit. Burada lafım kimseye değil fakat olur da bir arkadaşın başına gelmesin diye aklınızda bulunsun.
Konuyu dağıttıysam affola yeri gelmişken söylemek istedim.
 
Bu konuda söylenebilecekleri güzel şekilde ifade etmiş olan tüm Forum severlere teşekkürü bir borç biliyorum...Kesinlikle bu iş bence de bu kadar kolay değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: tugche
Ağırlık konusunda son kullanıcıların yorumlarını geçin, üreticilerin bile dedikleri çoğunlukla doğru olmuyor. Mesela Selle Italia SLR 'nin üzerinde 135 gr yazar, bendeki 10gr daha fazla geliyor hatta 20gr daha fazla gelenini bile gördüm. Bir diğer örnek 135 gr diye lanse edilen Easton ec90 31.6 300mm setback sele borusu. Biz bunu 40gr daha fazla tarttık. Hayır bu fark 5-10gr daha fazla olsa tamam diyip geçeceğiz.

Bu arada 10kg luk bisikleti olanları hemen zan altında bırakmayalım arkadaşlar :) Bu rakam aslında ulaşılması o kadar güç bir değer değil. 300gr lık lastikleri tubless olarak kullansan ve her birinin içine 80ml sıvı eklesen, sadece lastiklerden standart bir bisiklete göre 600gr ın kazanıyorsun. Sele, sele borusu ve teker mandalları gibi parçaları özel olarak seçerseniz 300-350gr da buradan kazanıyorsunuz, alın size 1kg oldu bile.
 
evet herkese katılıyorum..
Full bisiklet satarken bu yanlışlıklar daha çok yapılıyor.. mesela düz 10.5 kg demek çok komik geliyo bana,hani aramızda konuşurken deriz ya "10 veya 10.5'dur bu heralde".. bunu foruma böyle yazmak çok yanlış. gidip tam olarak tartıp fotosunu çekmek lazım..
birde tartarken zeminin tamamen sert materyelden olması gerekiyo.. halı üzerine koyup tartan arkadaşlar var , tabiki böyle bir durumda tartı düşük gösterir. her malzeme bakışımda mtbr'a bakarım,yorumları okurum,bilmeyenlere tavsiye ederim..
 
benim bazı durumlarda terazili foto ısrarımın sebebide budur zaten
 
hafiflik gerçektende çoook büyük paralar ile oluyor sadece hafif bir kadro bin liradan yukarılara rahatlıkla çıkabiliyor ve ne yazıkki terazide hilelerde yapılıyor:( ama gerçektende özenle hazırlanmış çook hafif bisikletler mevcut onlarında hakkını yememek lazım
 
1.7 kg civari bir kadro ve 1.8 kg kadar bir maşa ile 10.5 kg kadar bir bisiklet kurmak cok da zor değil aslinda. çekiş sistemi olarak deore yeterli, jant seti agirliği da 1.7 kg civari olup, üzerinde 400 gr lik lastikler ile 100gr lik iç lastikler oldu mu, gidon sele borusu vb de bir miktar dikkat ederseniz bisiklet bu agirliga düşecektir. yaklaşik 1.800 - 2.000 TL kadar tutar saniyorum.

benim geotech race kadro üzerine, axon s-rl maşa, deore çekiş sistemi ve amoeba parçalar 12kg gelmekte. lasiklerim toplamda 1.3 kg ediyor iç lastikler 400 gr ediyorlar, jant setim de 2.1 kg. lastikler iç lastikler ile birlikte 1 kg ye inebilir kolay ve nispeten ucuz bir şekilde, jant setinini daha hafif bir modele değiştirip oradan da 400 gr aliriz, buyrun zaten 10.9 kg oldu. sele, sele borusu derken yaklasik 10.5kg eder.

fakat tam süspansiyon kadrolarda, disk fren ile vb bu agirliga inmek veya v fren dahi olsa 10kg nin altina inmek cidden büyük iş. fiyatlar bir anda inen gramlarla ters orantili ve üstel olarak artmaya başliyor.
 
Son ana kadar sana katılıyorum çok oluyo böyle aldatmalar. Bir de ağırlıkları yuvarlayanlara da kızıyorum örneğin: 1780 g sa 1700 hatta 1500 diyende vardır
 
bu ağırlıkların az yada yuvarlatılarak aşağı çekilmesi neden bu kadar önemli ? sonuçta bisikleti pedallayan kendisi. ağır ise fazla güç harcayacak yine kendisi, bizler değiliz.
aklıma tek gelen durum ise bisikletini elden çıkartmak isteyen birilerinin pazarlama taktiği.

kusuruma bakmayın henüz bir haftali acemi bir bisikletçi olarak çok acemice bir yorum yapmış olabilirim.
 
  • Beğen
Tepkiler: kocak04
Bu durumun sebebi insanların hava atma arzusudur.İlgi çekici hafif iyi bir bisiklete(veya herhangi başka bir şeye) sahip olmak kim istemezki..O yüzden insanlar karşılarındakilere kendilerini bir şekilde ispatlama isteğiyle bu tarz yola başvuruyorlar. Bir nevi çakma kıyafet kullanmak gibi bir şey. Bu arada hazır yorum yazmışken;Bisikletlerimizin Fotoğrafları bölümüne konulan bisikletlerin parça parça olmasa da komple bisikletin ağırlıklarının resimli bir şekilde konulması iyi olur.
 
Bisiklet istediği kadar hafif olsun. Kişinin giydiği kıyafete, ayakkabıya, çantasına vb. eşyalarına da çok dikkat etmesi lazım o zaman. Varsın 2 kg fazla olsun nolur yani?
 
@Mithrelios



size katılıyorum üst seviye parçalar illaki hafif olacak anlamına gelmiyor belirtitiğiniz gibi 1.8 kg kadro 1.8 kg maşa ya v brake sistem ve deore lx ve üstü komponentler ve de lastikler ve iç lastikler çok önemli ; mesela maxxis maxlite ve 100 gr lık iç lastiklerle birlikte 10-10.5 kg bisiklet ortaya çıkarmak hiçte zor değil.
 
bende anlıyabilmiş değilim neden hafif hafif olunca noluyo bana birisi izzah edebilirse memnun olurum:D
 
onu bende merak ediyorum. hafifliğe kafayı takmış olanların hepsi yarışlara mı katılıyor acaba. 300-500 gramların hesabını yapıyorlar, anlamıyorum açıkçası.
 
@Faruk ÇUBUKCU

öyle değil bence uzun yolda bırakın 2 kg yi 200-300 gr hafifiliği farkediyorsunuz elbiseler filan vucudun bisikletse genelde ayak kaslarının taşıdığı bir şey kanımca
 
@Emrah TEZER

Bu insanlar tabikide sadece kendilenrini kandırıyorlar başka bişey değil... Burda kaç bisiklet gördük aslında öyle olmayan...

Hafif bisiklet toplamak için en üst parçalara sahip olmak gerekmez. Şehir içinde kullanılacak bir bisiklet Deore ekipman, slick lastik, düz maşa ile 10kg sınırının altına rahat iner arazi içinde orta halli bir maşa ile 10.5 gibi olur...

Ayrıca kandırmaca rakamlar sizin dediğiniz gibi kandırmacadan ibaret... Zaten forumdaki Hafif donanımlar bölmünün amacı o. Siz bir bisiklet alacaksanız artık bir çok parçanın tartılmış ağırlığını ordan görebilir yaklaşık bir fikir edinebilirsiniz... Kandırılmış olmassınız...

@Faruk ÇUBUKCU

@oğuz tüm

@Günay Savaş

Hafif bisiklet tabiki tek başına hiçbir zaman yeterli değildir... Çünkü bisikleti götüren sizin gücünüzdür... Ama şunu unutmayın ki zaten kısıtlı olan fiziksel gücünüzü fazladan 2kg taşımaktansan bisikletiniz ile 2 km daha fazla gitmek için harcayabilirsiniz...

Yani hafiflik sadece takıntı değil sürüş keyfini arttıran bir etkendir.

Ayrıca Hafiflik sadece yarışçılar için esas hobi kullanıcı için önemlidir... Çünkü onların fiziksel güçleri zaten 35km boyunca gitmeye fazlası ile yeterlidir ama sizin gücünüz ile aklınızda olana her zaman yetmez ama hafif bir bisiklet ile bu mesafeyi arttırmak mümkün...
 
Geri