celil.mayaoglu
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 30 Nisan 2008
- Mesaj
- 693
- Tepki
- 409
- Şehir
- İstanbul (Sonunda)
Ham vücutta bisiklete başlayan birilerinin aşırı hafifle başlamak yerine yaklaşık 13-15kg (16 da olur belki) arası ağırlıkla başlayıp kondisyonunu artırması daha mantıklı bence, kondisyon artırdıktan sonra sırayla modifiye etmesi ya da elindekini devredip geçmesi gereken seviyedeki bisiklete geçmesi daha iyi olur gibi.
Hem kendini geliştirmiş halde bir bisikletçiyi düşünsenize;
daha hafif malzemeye sahip bisikletle, dişli olmayan düz zemin lastikleriyle beraber, önceden kondisyonunu artırmışlığıyla yollara çıkan bir bisikletçinin yollarda daha az mola vermesi mümkün hem, ilk günlerindeki acemiliğini atıp, hamlığını atmış şekilde daha verimli yollara çıkması da kesin gibi.
Yani tepeden başlamaya çalışmak yerine biraz orta ayardan başlamak daha çok geliştirecektir bence. Orta derken de 20kg da değil tabiki
Birkaç kg daha ağır malzemeye ve dişli lastiklere sahip bisikletiyle uzun veya kısa yokuşlarda antrenmanını yapmış birisi, bahsedilen ideal hafiflikteki %100 asfalt tipi lastikleri monte edilmiş bisiklete terfi ettikten sonra alacağı yolun haddi hesabı olmaz bence
Yani toparlamak gerekirse maddi imkanın etkisinde ham vücutla direk 10.5kg bir bisikletle başlayan kişinin alacağı yol ilk bahsettiğim kadar verimli olmaz gibime geliyor biraz üzerinde düşününce. Tecürbeyle sabit fikirlere tabiki saygılar..
Hem kendini geliştirmiş halde bir bisikletçiyi düşünsenize;
daha hafif malzemeye sahip bisikletle, dişli olmayan düz zemin lastikleriyle beraber, önceden kondisyonunu artırmışlığıyla yollara çıkan bir bisikletçinin yollarda daha az mola vermesi mümkün hem, ilk günlerindeki acemiliğini atıp, hamlığını atmış şekilde daha verimli yollara çıkması da kesin gibi.
Yani tepeden başlamaya çalışmak yerine biraz orta ayardan başlamak daha çok geliştirecektir bence. Orta derken de 20kg da değil tabiki
Birkaç kg daha ağır malzemeye ve dişli lastiklere sahip bisikletiyle uzun veya kısa yokuşlarda antrenmanını yapmış birisi, bahsedilen ideal hafiflikteki %100 asfalt tipi lastikleri monte edilmiş bisiklete terfi ettikten sonra alacağı yolun haddi hesabı olmaz bence
Yani toparlamak gerekirse maddi imkanın etkisinde ham vücutla direk 10.5kg bir bisikletle başlayan kişinin alacağı yol ilk bahsettiğim kadar verimli olmaz gibime geliyor biraz üzerinde düşününce. Tecürbeyle sabit fikirlere tabiki saygılar..