Scudo Sports

FM-066SL (6.9kg)

@Gökhan Toros

Hadi yine iyisin işler yolunda gidiyor anlaşılan :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
Scudo
Madem göbek sorununu çözdük, aynakolu takalım dimi.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc1/t1.0-9/1002694_10152190884548772_3602559673671235538_n.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: tuna karahan
shimano aynakollarını sevemedim nedense ,böyle saat gibi bence klasik görüntü çok daha şık hocam hayırlı olsun. birde oval yaprak gerçekten etkili midir? merak ediyorum doğrusu,TRT muhabirinin öyle olsa herkes ondan takardı sözü hala kulaklarımda çınlıyor:alkis: ne deniyor genel olarak ovallar hakkında bilgi verebilirseniz sevinirim
 
@Ekrem Yılmaztürk

eliptik aynakollar, ayağınız saat 6 ve 12 yönünde çok kuvvet uygulayamadığından bu ölü noktayı azaltmak üzere tasarlanmıştır. 1980lerde shimano ilk olarak biopace adında ürettiği aynakollar dizlerde çok baskı yarattığı gerekçesiyle fazla kullanılmamıştır. powermeter ile yapılan denemelerde 1km'de çok bir fark görülmemiştir. fakat araştırmacılar aynı zamanda bacakları çok güçlü olan bisikletçilerde pozitif gelişim gözlemlemiştir. bu yüzden çok güçlü bacaklara sahip pist kökenli bisikletçiler hala bunları kullanmaktadır. mutlaka farkı vardır ancak farkı eğer saliselerle yarışıyorsanız anlarsınız. onun dışında eliptik aynakol benim de tecrübe etmek istediğim birşey. faydasını deneyen, tecrübe eden bilir. gökhan bey denesin biz de öğrenelim kendisinden :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem Yılmaztürk
Çok teşekkür ederim bilgiler için, gerçekten kullanıcı yorumunu merakla bekliyorum:in::rolleyes:
 
@Ekrem Yılmaztürk

Valla tamamen deney olacak benimki de.
Teoride baktığınız zaman faydası büyük. Şöyle açıklarsak;
Saat 12 ve 6 yönlerinde pedal adeta ölü bölgede. O seviyede güçlü bir iletim yapamıyoruz.
Bu oval aynakollar da o bölgede diş sayısını küçülterek, orayı daha hızlı geçmeyi sağlıyor. Güçlü olduğumuz kısımda ise diş sayısı artıyor.

Yorumlara baktığım zaman ise genel olarak;
Ayakta kullanmanın daha rahat olduğu, otururken daha rahatsız geldiği
Zamanlama probleminin ortaya çıktığı, pedalın daha "garip" döndüğü
Kimisinin dizlerinde sorunlar olduğu (değişken güç nedeniyle sanırım) şeklinde yorumlar var.

Ben de kadroda olduğu gibi tamamen deneme amaçlı geçeceğim.
Oldukça kötü durumda olan dizlerime nasıl geleceğini denemek istiyorum.

Muhtemelen bu da sele gibi tamamen kişisel bir tercih olacak.
Rahat edersem devam edeceğim, edemezsem satacağım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem Yılmaztürk
Nasil bir deneyim oldugunu merak ediyorum ben de. Gerci boyle seyler denemeden tecrube aktarimi zor oluyor ama beklicez. Bir de dezavantaj olarak on aktarici ayarini yapmanin cok zor oldugu ve surekli bozuldugu gibi seyler soylenmis. Yine deneyimi beklicez :)
 
https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=131857
fotolardan da görebileceğiniz üzere ben rotor qring oval yapraklar (53-36) kullanıyorum ilk başlandığımda garip bir his veriyor sanki gücünüzü boşa harcıyor gibi ve alışkanlığa tamamen ters geliyor ancak ben en çok faydasını yokuş çıkarken görüyorum bildiğiniz üzere yokuşlarda sürekli bacaklara gelen bir yük var ve buna karşı en efektif pedal çevriliyor malum 12 ve 6 yönünde ayrıca bide bisiklet normal yapraklara göre daha çabuk hızlanıyor gibi , rotor firmasının yapraklarında 5 değişik kompozisyon mevcut bacağınızda oluşancak ağrı durumuına göre (bacak üstünde yada altında ağrı olmasına göre yapmanız gereken kataloğunda yazıyor) yaprakları ayarlamanız gerekiyor buda biraz binme alışma ve deneme ile oluyor ve uygun kombinaysyonu bulduğunuzda efektif olarak kullanım başlıyor ama 1 ay kadar alışma evresi oluyor hatırladığım kadarı ile.
 
Giro'ya hazırız.

https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn2/t1.0-9/1485110_10152192634893772_9084397089541799144_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/t1.0-9/10303869_10152192634843772_4806847187102430013_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/10312540_10152192634823772_2548892048499123727_n.jpg

Gidon bandı ve pembe Garmin 510 kılıfını hediye eden Gökhan Kutluer'e buradan da tekrar teşekkür ediyorum :)
 
Pembe çok yakışmış gerçekten :) Giro ya göz kırpıyor :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/1609947_10152210159923772_943443159633900184_n.jpg

Bu da ben;
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/p526x296/10373788_10152210087838772_450151055566353709_n.jpg
 
Bugün DOVAL aynakol yapraklarım geldi. Hemen montajını yaptım.
52-36 aynakol kullanmama rağmen ovalde 50-34 tercih ettim. Bu şekilde yaprakların en büyük ucu kendi oranlarımla aynı kalırken, diğer tarafı daha kısa kaldı.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/1606992_10152246542778772_3765639901154053819_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/t1.0-9/10423943_10152246542828772_3881151621738662588_n.jpg
https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/t31.0-8/1973299_10152247041243772_278416656941484822_o.jpg

Eski aynakol yapraklarımdan 60 gram daha ağır oldu.
Sürüş konusundaki yorumlarım ise 20km'lik ilk turumdan sonra şu şekilde;

İlk binince garip bir pedal çevirme hissi geliyor ama, sonra alışılıyor. 10dk sürüyor
Vites geçişleri orjinal kadar iyi değil, fakat kötü de değil. 1-2 ayarla daha iyi duruma gelir diye düşünüyorum
Kadans olarak, yaklaşık %10 düşmeniz gerekiyor. Yoksa olduğundan hızlıymış hissi veriyor bacaklara. Normalde 100 kadans bana çok rahat gelirken, bugün 100 yüksekmiş gibi geldi.
Nabız olarak bi düşme olmadı. Yine aynı yokuşu 185+ nabızla çıktım. Ama yokuşun sonunda bacaklarım daha iyi durumdaydı bu sefer. Atak yapacak daha çok gücüm vardı.
Bugün çıktığım 3 yokuşta da hissettim onu. Aynı nabızla aynı güç, ama sanki bacaklar daha temiz kalıyor.
Çıktığım 2 yokuşta da PB yaptım ek olarak.

Finaller bitsin, 100+ yapıp denemek istiyorum. Fakat ilk izlenimlerim oldukça iyi
 
@Gökhan Toros
aynakol geniş kısma geldiğinde arka aktarıcı bacağı gevşeyecekmiş uzun kısma geldiğinde ise gerilecekmiş gibi duruyor. görülür bir fark var mı? varsa aktarıcı ömrünü kısaltır sanki?
 
@Ahmet O

Arka viteste hiç bir fark yok. Bacağın hareketi de yarım cm kadar. Yoldaki titreşimler nedeniyle çok çok daha fazla hareket ediyor. Ömür konusunda da sıkıntı olacak bir hareket değil.
Bahsettiğim ön vites değişimiyle ilgiliydi.

@Ahmet O

Arka viteste hiç bir fark yok. Bacağın hareketi de yarım cm kadar. Yoldaki titreşimler nedeniyle çok çok daha fazla hareket ediyor. Ömür konusunda da sıkıntı olacak bir hareket değil.
Bahsettiğim ön vites değişimiyle ilgiliydi.
 
Oval aynakol da en büyük fark nerede yaşanıyor yani pedalı çevirme esnasında mı , yoksa hızlanma gibi durumlarda mı ? Sanki bisikletçiler yokuş özellikli değilse kullanıyorlar bu aynakolu. Mesela Bradley Wiggins kullanıyordu bundan,fakat Contador yada yokuşçular kullanmıyor oval aynakol.
 
Kazasız-belasız, magandalardan uzak eğlenceli sürüşler dilerim Gökhan ;) Çok güzel olmuş Maşallah.
 
@Gökhan Toros
doğru anlaşmışız. ön vitesi söylediğini anladım fakat arka vitesi de merak ettim. teşekkürler. uzun kullanım izlenimlerini merakla bekliorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Toros
@Hasan SAYLIK

Oval aynakolun çalışma prensibi şu şekilde;
Pedalın 360 derecelik hareketinde, her alanda farklı bir kas grubu çalışıyor. Saat 12 ve 6 yönlerinde çalışan kaslar, geri kalanına göre daha küçük ve güçsüz kaslar.
Oval aynakol ile de bu küçük kasların olduğu bölgede, aynakol diş sayısı azalarak uygulanan gücün azalması sağlanıyor. Sanki orada vites küçültmüş gibi oluyoruz.
Bu şekilde her kas boyutu ve gücü kadar yükle karşılaşmış oluyor.
Üreticiler kaslardaki güç oranlarına göre şeklini ve yapısını değiştiriyor dişlilerin.

Firmaların tanıtımlarına baktığınız zaman oldukça yararlı bir sistemmiş gibi görünüyor. Ben de şimdilik çok iyi demesem de kötü diyemiyorum. Şimdilik 1er saatlik sürüşler yaptım ama oldukça memnunum.

Profesyonellerin çoğu kullanmıyor. Wiggins ve Froome kullanıyor, ve Froome özellikle hayran olduğunu söylemiş Osymetric (başka bir marka) dişlilere.

Kullanılmamasının bir kaç nedeni olabilir;
birincisi, hiç bir takıma sponsor değiller. Kullananlar da ya takımın izniyle kullanıyorlar ya da sponsorlarlra aralarında farklı anlaşmaları var. Mesela Wiggins speedplay kullanıyor pedal olarak. Ama bütün takımı Shimano kullanıyor.
Bu da onunla ilgili olabilir. Takımları "bunu kullanacaksın" diyorlarsa onu kullanmak zorundalar çünkü sporcular.

İkinci olarak ise, herkesin sürüşüne uygun değildir. Sadece bir kaç sporcu kendilerini geliştirdiğini söylüyordur bu yaprakların, o nedenle kullanıyordur.

Hiç bir avantajı olmayabilir. Zaten Fransa turunu kazanacak olan sporcuya para ödeyip bu sistemi kullandırmak, tamamen firma reklamı ile ilgili olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Onur Çakmak
@Gökhan Toros


Hocam Bahsettiğiniz aynakol budur dimi?


-

edit: Yukarda ki resimler geçikmeli açılınca paylaşmış oldum. evet cevabımıda almış oldum. :)
 
Geri