Scudo Sports

Flatbar dropbar'a dönüşümü uygun mu?

ağırlığım hep önde evet. inişte ağırlığımı pedala verince daha rahat oluyor. bunu öğrendim.
@trainspotting35 hayır..başka bir giant defy den orjinallerini istedim satan bisikletçi arkadaştan. aliexpress jantıydılar sanki, hala da emin değilim..😁🙄
@Mad Buddha 🤣
 
Scudo
Bu pek doğru bir bilgi değil esasen. Yol bisikletinden korkutmasın kimseyi yarın öbür gün :)
Eğer hoodlardan fren yaptığınızda da tutacak kadar iyi ayarlıysa frenleriniz, gidonu tutuş şeklinin güvenlikle bağlantısı kalmayacaktır. Droplardan tutmakta amaç havayı yarıp daha fazla hızlanmaktır. Bu sebeple daha düşük görüş alanına sahip olursunuz. Konu güvenlikse daha güvensiz bir şekilde iniş yapmış olursunuz kısaca.
60 la giderken hooddan ani fren yapmaya denemeyin.
 
Arkadaşlar, ilginize çok teşekkür ederim, ortacada tarkan bisiklet var, yeni tanıştık. bi çaylarını içmeye gideyim hem bisiklete baksınlar hem de ben üstündeyken hatamı görsünler...olmadı satarız tur bisikleti filan alırız.
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Bisikleti birisine kontrol ettirseniz. Kırık,çatlak yada gevşek bir parça var mi? Yanlış bir şey var mi diye. Hatta bir iki tür atsın . Sonrasında sizin kullanma şeklinizi de gözlemlesin . Varsa bir sorun belki durağan halde değil de hareket halinde iken belli olur.
 
@Çağdaş78 alırken kaynaklara çok baktım. temiz. ama haklısınız, böyle olması banada normal gelmiyor. teknik sorun olabilir. durduğu yerde sıkıyken yük binince oluşan boşluk filan.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
60 la giderken hooddan ani fren yapmaya denemeyin.
Adam sürmeye çekiniyor 60 nereden çıktı :)
(Ki o oturuş açısıyla 60'a çıktıysanız fren de yaparsınız yine bir sıkıntı göremiyorum. Daha yorucu olur max. Hatta yüksek hızlarda dik bir duruşa geçmek sizi daha güvenli yavaşlatacaktır :) )
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Düz gidona dönüştürmek için
* Eski 10 vites shimano 105 5700 / tiagra 4600 aktarıcılar için şu alınabilir.
(link)
(link)

* fren kolları için de şu kullanılabilir (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@gezgin gezer hocam 1000 tl harcadım yaptım diyelim, sizce ne kazanırım ne kaybederim. yani yaşadığım sorunu giderir mi dik oturmak ve daha geniş bir bar?
 
Tamamen kendi fikirlerimi söylüyeyim. Bir kere o bisiklet size küçük. Hadi ayarladınız oldu bir şekilde kadro gene küçük ve size güvensizlik verecek. Her zaman verecek çünkü kadro küçük. :) İkincisi dropbar ı değiştirmeyin bisikleti değiştirin mesela trek in çok güzel modelleri var city road kırması modeller flat bar lı. Çünkü bisikletin doğasına aykırı bu alete flatbar olmaz. Misal şahine nova motoru takıyolardı zamanında olmuyodu. :) X5 alıp lpg ile ekonomi yapayım derken krank kolunu ellerinde hissenler misali.

Her neyse sonuç olarak kadro küçük. Son olarak bende dağ bisikletinden yol bisikletine geçiş yapan biri olarak mtb ile sabuncubelinden saldığım gibi salamıyorum yol bisikletini hep bi korku var. Galiba tamamen ruhani :) Dağ bisikleti kalın kocaman lastikler flatbar insana acayip güven veriyor hatta 50 ile giderken bi zıplatayım şunu diyosunuz ama yol bisikletinde 60 dan sonra allahım sana geliyorum şeklinde bir hissiyat oluşuyor. :ssrtcbya:
 
Tamamen kendi fikirlerimi söylüyeyim. Bir kere o bisiklet size küçük. Hadi ayarladınız oldu bir şekilde kadro gene küçük ve size güvensizlik verecek. Her zaman verecek çünkü kadro küçük. :) İkincisi dropbar ı değiştirmeyin bisikleti değiştirin mesela trek in çok güzel modelleri var city road kırması modeller flat bar lı. Çünkü bisikletin doğasına aykırı bu alete flatbar olmaz. Misal şahine nova motoru takıyolardı zamanında olmuyodu. :) X5 alıp lpg ile ekonomi yapayım derken krank kolunu ellerinde hissenler misali.

Her neyse sonuç olarak kadro küçük. Son olarak bende dağ bisikletinden yol bisikletine geçiş yapan biri olarak mtb ile sabuncubelinden saldığım gibi salamıyorum yol bisikletini hep bi korku var. Galiba tamamen ruhani :) Dağ bisikleti kalın kocaman lastikler flatbar insana acayip güven veriyor hatta 50 ile giderken bi zıplatayım şunu diyosunuz ama yol bisikletinde 60 dan sonra allahım sana geliyorum şeklinde bir hissiyat oluşuyor. :ssrtcbya:
E hani " Puro " yariscilar bi beden küçük kadro tercih ediyordu. Bence bi beden kucuk olmasi daha iyi , olmasa duramaz zaten
 
  • Hahaha
Tepkiler: sargonnas
E hani " Puro " yariscilar bi beden küçük kadro tercih ediyordu. Bence bi beden kucuk olmasi daha iyi , olmasa duramaz zaten
Hocam bu 1 değil 2-3 beden küçük sanki :) Benim bisikletim de olması gerekenden 1 cm kısa tt boylu mesela. Mesele diz boyu ve kilitli ayakkabıyı giyince barnaklar gidon dönünce çarpıyosa sıkıntı :)
 
Yaniliyorsun. Yol Bisikleti her zaman sanki ufakmis hissi veriyor. Ki ben cok pahali , havali, karbon bir yol bisikletine sahibim düşün yani beni bile zorlasan sanki ufak duruyor hahsbhahwjsn
 
Düz gidon/eğri gidon tamamen kişisel tercih meselesi. Birçok firmanın düz gidonlu yol bisikletleri var.
(link)
(link)


Bununla birlikte kadro boyu önemli. Düz gidonlu bisikletlerin üst borusu biraz daha uzun olur. Düz gidon takıldığında ufak gelme olasılığı var.
En son aldığım bisikletin kitapçığında kollar vücuda 90 derece açıyla durmalı diyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Hocam bu 1 değil 2-3 beden küçük sanki :) Benim bisikletim de olması gerekenden 1 cm kısa tt boylu mesela. Mesele diz boyu ve kilitli ayakkabıyı giyince barnaklar gidon dönünce çarpıyosa sıkıntı :)
O sele borusu yüksekliğiyle dediğiniz ihtimal çok çok düşük. Video da ki yeni bisikletim. Duruş pozisyonumuz hemen hemen birbirine çok yakın ve eski bisikletimi büyük kadro diye değiştirmiş birisi olarak S kadro bana tam uydu diyebilirim. Bence kadro küçük uyarısı yanlış gibi geliyor.
Göbek için kusura bakmayın. 😀
 
@trainspotting35 o göbek bende de var :komik:

Belki de abimizi bi taytlı formalı görsek daha iyi boy 179 cm demiş M kadro Giant ın sitesinde 173 - 178 cm aralığında yazıyor. Ne desem bilemedim. Üzerinde görsek canlı tabi daha iyi fikrimiz olur. Bu arada bu bisikletin tt boyu 555mm sanki gidon boğazı 11 lik gibi o da uzun. Sele çok kötü ayarlı da olabilir göz açımızı bozuyor olabilir.

Ekran Alıntısı.PNG
ekran-alintisi-png.218822
 

Dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    41,6 KB · Okunma: 71
1581514515385.pngModel Giant TCR SLR 2 2014 galiba.
(link) burada M kadroyu öneriyor ki bu makinanın TT si 55.5 linkteki TCR SLR 2 TT si 55.
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
O sele borusu yüksekliğiyle dediğiniz ihtimal çok çok düşük. Video da ki yeni bisikletim. Duruş pozisyonumuz hemen hemen birbirine çok yakın ve eski bisikletimi büyük kadro diye değiştirmiş birisi olarak S kadro bana tam uydu diyebilirim. Bence kadro küçük uyarısı yanlış gibi geliyor.
218820 dosyayı görüntüle
Göbek için kusura bakmayın. 😀
Hocam "Göbekpacking" diyebilir miyiz bu yeni tarz tura ?
 
  • Hahaha
Tepkiler: MakRo
Aynen Cumhur abi çantada taşıyayacaklarımı atıyorum göbeğe çanta masrafı 0.
(link) bu arada Japonya Giant arşivine girdim 1581514980883.png
SIZE.jpg
TOP_TUBE.jpg
SEAT_TUBE.jpg
HEAD_TUBE.jpg
SEAT_ANGLE.jpg
HEAD_ANGLE.jpg
BB_DROP.jpg
WHEEL_BASE.jpg
REAR_CENTER.jpg
HEIGHT.jpg
406(XS)520.040612074.571.070.0977.0405155〜170
435(S)535.043513573.572.070.0974.0405165〜175
474(M)555.047415073.073.070.0980.0405170〜185
509(ML)570.050917072.073.065.0986.0405180〜190
M kadro 170-185 için uygundur yazıyor.
 
@trainspotting35 evet bende baktım, 2x10 105 2014 te var, satan 2017 dedi genel kondüsyonuda yeni duruyor, belki elde kalıp satıldı.
aslında ölçülerim belli , giant m bana uyuyor, ve arkadaşların dediği gibi "yol bisikletinde ortada iseniz bir alt tercih edin" fikriyle, bu beden uyar diyerek aldım . biraz üstü geniş altı zayıf tipteyim, bisiklet üstünde cidden tuhaf oluyor kabul, ancak sürerken küçük gibi hissetmiyorum ama üst boruya bu halimle oturamayacağım aşikar. kilo vereceğim kesin zaten 10 kg verdim, havadan çıkamıyorum, durdu bu aralar.
@gezgin gezer bende bundan çekiniyorum, yol bisikleti olarak mühendisliği yapılmış bir kadro yüksek gidonla küçük gelebilir.
 
@Hakan1969 Havadan çıkamıyorsanız tempolu yürüyüş, hafif tempo koşu, imkan varsa yüzme tavsiyemdir.
 
Geri