Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Flatbar dropbar'a dönüşümü uygun mu?

Kayıt
8 Kasım 2013
Mesaj
74
Tepki
177
Şehir
sakarya
Bisiklet
Lapierre
selam arkadaşlar elimde fitness tarzı, yol kompanentli ve açıları yol bisikletine yakın bir bisiklet var(bisiklet ayrıca satılıkta) fakat ben bu flat barlı hibrit bisiklete drop bar taksam açıları dolayısıyla safkan bir yol bisikleti gibi performans alabilirmiyim ve bu bana pahalıya patlarmı? yani bu uğraşa değermi? kadroyu çok beğenerek almıştım satmak istemiyorum ama drop barlı başka bir bisikletim daha olduğu için artık drop bara alıştım ve düz gidonlu hiçbir bisikleti kullanamıyorum.

not: kadro boyu M tüm vites sistemi Tiagradır, aynakol 50 39 30 arka ruble 11-25t
 
Scudo
tabi ki değişim yapabilirsiniz, parçaları ikinci el almanızı tavsiye ederim.

şu an için triple sti fren kolları, dropbar, gidon sargısı ve fren vites kolları değişimi ile halledebilirsiniz gibi gözüküyor. fitness bisikletlerdeki tiagra setlerde ön artırıcı genelde sti kollara uyumlu olabiliyor, ön atrıcının model yazmadığınız için kesin bir şey söyleyemem.kolları bulurken arka dişli sayısına uygun seçmenizde yarar var.

ben de giant rapid 3 ile bu değişimi yapmıştım, race geometrisi gibi sert sürüş pozisyonu olmuyor, endurance gibi rahat bir sürüş elde ediyorsunuz.

yaptığım dönüşüm ile ilgili sayfa:
İnsanlık için küçük benim için büyük bir adım: GIANT DRapid3
 
çok teşekkür ederim halil ibrahim bey, benim bisiklet ön arka akratıcı aynakol ve vites kolları tiagra, drop bar alıp stı kol alıcam ve büyük ihtimal tellerde değişecek gibi?
 
Bisikletiniz dropbara uygunmu bunu en iyi siz anlarsınız aslında ölçü tablosundaki (HT) Alın borusu kısmı var.Buradaki mesafe biraz kısa duruyor,dropbar takılınca biraz fazla eğilebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatih berber
rampa çıkarken dizlerim gidona çok yaklaşıyor, dropta çarpabilir belkide, çok eğimli rampalarda bisiklet ufak kalıyor altımda. gidon bogazı kısa kalıyor.
 
@fatih berber

Sıkıntı yaratabilir o zaman,masraf etmeden önce imkan varsa bi deneme yapmanız sizin için daha iyi olur.Hatta bisiklet üzerinde fotoğrafınız varsa yayınlarsanız aşağı yukarı değerlendirebilir forumdaki arkadaşlar.
 
@fatih berber

teller de boyu kısa kaldığı için değişecek
 
Yeni topik yerine buradan sormayı uygun buldum,
Carraro sportive 227 mi, 2017 giant tcr ile takas etim, bisikletin düz yol performansı harika, 5 kilo daha hafif ve kadrosuda bana tam geldi, ama gidonu benimseyemiyorum. Gidon sebebiyle hem oturuş pozisyonu hemde kontrol sıkıntılı. Belki zamanla alışırım ama eğer flat bar konversiyon yapabilirsem sanki tadından yenmez. Hatta olabilirse ayarlı gidon boğazı.
Bunu nasıl yapabilirim, ne kadar maliyeti olur, neler değişmeli.
 
Sayın @Hakan1969, sorunuza cevap olmayacak yazdıklarım ama teşekkür etmek istedim. Yeni konu açıp kalabalığa engel olduğunuz için. "Konu hortlatma" sözünü o kadar saçma bulurum ki... neyse.
Sorun varsa alakalı başlığa yazarsın. Gören, bilen insanlar cevaplar. Yeni konu açmak niye? Haksız mıyım?
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@Hakan1969 Sakın,sakın alışmaya bakın alışırsınız drop barın keyfi ve kullanımı başka bir şey çünkü.
 
@Cemal Ç. Aynen katılıyorum, aratıp buldum topiği..hoş flat ten drop a dönüş için açılmış ama konu conversion sonuçta.
@bsda9784 ufaktan fiyatlara baktım kafadan 1000 tl gider gibi oysa bunu sat üstüne koy, fitness araştır gibi seçenekler olmaya başlıyor. Alışmaya çalışmak istemiyorum, tüm ağıelığımı bar a yükleme hissi hoşuma gitmedi hocam yaa, yoksa bisiklet kız gibi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.
@Hakan1969
Siz dropbardan düz gidona mı geçmek istiyorsunuz? Başlıktakinin tam tersi diye anlıyorum. işiniz çok zor ve masraflı değil. tersi olsa pahalı olurdu.
Tek sorun vites sayısı, 11 vitesli ise hiç uğraşmayın ama tiagraya kadar düz gidon için vites kolları bulunabilir. Düz gidon ve aynı vites grubundan (sora, tiagra, vs) düz gidon için vites kolları bulacaksınız, dropbar ve sti vites kollarını söküp ikinci elde satacaksınız. Düz gidonu taktıktan sonra fren ve vites tellerini de yenileyeceksiniz. Başka bir şey yapmaya gerek yok. Belki elcik masrafınız olur. Kendiniz yapamazsanız iyi bir bisikletçi parçalar hariç 50-100 liraya halleder.
Tiagra için tam tersini yaptığımda boşa çıkan tüm gidon, vites kolları ve fren kollarını dönüşüm seti olarak satılığa çıkarmıştım, çok zor müşteri bulmuştum ve ucuza gitmişti. Dolayısıyla dropbar ve sti kollar bana epey pahalıla mal olmuştu. (Hiç pişman değilim) Siz de böyle benim gibi düzden dropbara geçmek isteyen biri bulursanız çok ucuza halledebilirsiniz. Hatta sti kollar ikinci elde daha pahalıya satılabildiğinden üste para bile kalabilir.
 
@BF Okuru hocam teşekkürler, full 105 set 2x10...satmak değilde drop barı alıp kenara koyayım, sonra belki geri takarım diyorum. 2x10için fren vites kolu bulabilirmiyim flat için uygun olan?
 
@Hakan1969
Siz dropbardan düz gidona mı geçmek istiyorsunuz? Başlıktakinin tam tersi diye anlıyorum. işiniz çok zor ve masraflı değil. tersi olsa pahalı olurdu.
Tek sorun vites sayısı, 11 vitesli ise hiç uğraşmayın ama tiagraya kadar düz gidon için vites kolları bulunabilir. Düz gidon ve aynı vites grubundan (sora, tiagra, vs) düz gidon için vites kolları bulacaksınız, dropbar ve sti vites kollarını söküp ikinci elde satacaksınız. Düz gidonu taktıktan sonra fren ve vites tellerini de yenileyeceksiniz. Başka bir şey yapmaya gerek yok. Belki elcik masrafınız olur. Kendiniz yapamazsanız iyi bir bisikletçi parçalar hariç 50-100 liraya halleder.
Tiagra için tam tersini yaptığımda boşa çıkan tüm gidon, vites kolları ve fren kollarını dönüşüm seti olarak satılığa çıkarmıştım, çok zor müşteri bulmuştum ve ucuza gitmişti. Dolayısıyla dropbar ve sti kollar bana epey pahalıla mal olmuştu. (Hiç pişman değilim) Siz de böyle benim gibi düzden dropbara geçmek isteyen biri bulursanız çok ucuza halledebilirsiniz. Hatta sti kollar ikinci elde daha pahalıya satılabildiğinden üste para bile kalabilir.

11 vites düz gidon vites kolu da var.
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
@Hakan1969
Benim sattığım 10 vitesti, ama tiagraydı. Shimano sitesinde parçaların uyumluluk tabloları var, setinize uyacak vites kollarını oradan mutlaka kontrol edin derim.
@Abdullah07
Artık dünya küçük tabi. Türkiyedeki dükkanlarda görmemiştim hiç.
 
@Hakan1969
Ben sti kolları 600e, dropbarı 100e almıştım, gidon bandı, teller derken toplam 800e malolmuştu, çıkardığım parçaları da 200e verdim.
Sizin flatbar dönüşümü daha ucuza da çıkabilir. Düz vites kolları sti kollara göre epey ucuz.
Uyumluluk tablosundan şaşmayın, orada hangi arttırıcıyla hangi kollar uyumlu gayet güzel yazıyor. Sram konusunda ise hiç tecrübem yok.
 
@Hakan1969 Tiagra 4700 olmaz sanırım. Bu seri sadece kendi içinde kullanılabiliyor. 105 serisi 5700 ise Tiagra 4600 serisi olur. Fren ve vites kollarını ayrı ayrı almanız lazım. Şunlar gibi;

(link)
(link)

Sanırım uyuyor bu tabloya göre;

compability.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: HakanAydn
Sanırım gidonu karbon, pvc sesi geliyor tıklatınca birde diğer parçalar gibi soğuk değil. Bir 500 km yapmam gerek sanki. Sonrasında alışamazsam değiştireceğim.
 
Back