Scudo Sports

Fiyat Anormallikleri

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
Bisiklet ile ilgili herhangi birşey arıyorsunuz. Google hazretleri alışveriş sekmesinde, aradığınız ürününü 100 lira ile 1000 lira arasında fiyat aralığını size sunuyor. Elbette az buçuk aritmetik bilen herkes gibi 100 lira bağlantısına tıklıyorsunuz. Sayfa açılıyor. Stok yok demişler. İyi de kardeşim, sen bu ürünü 14 ay evvel 100 liradan sattıysan, hala satıyormuş havası neden estiriyorsun? Neyse 300 lira diyen linkte aynı. 500 lira diyen linke tıklıyorsun. Ürün var. Aha, 1000 liranın yarısı. Sepete ekliyorsun, kredi kartıyla ödeme yapıyorsun. Ertesi gün arıyorlar, beyefendi ürün elimizde kalmamış, kusura bakmayın paranızı iade ediyoruz diyorlar. Siteyi güncellemiyorlar ama. O ürün hala orada var gözüküyor. Bazen fiyatını arttırıyorlar. Demek ki ürün var 500 den satmak istemediler diye düşünüyor o zaman insan yada böyle bir tuzakla birer ikişer günlük faiz geliri mı umuyorlar yoksa anlaşmalı bankada işlem yapılması gerekiyor belirsizlik. Akıllanan kafa bu sefer almadan önce arıyor ürün var mı, kaç lira diye.
Özetle, eğer biri ürünü 1000 liraya satıyorsa güncel fiyatı o demek. Diğerleri, tüketici yanıltmak ve stokta ürünü olan firmayı zor durumda bırakmak için yapılan şark kurnazlığından başka birşey değil.

Stoğu olan mağazanın 1000 liraya sattığı, sizin zamanında 500 liraya alıp 300 liraya satmaya kalktığınız ürünün sıfırına ait 100 liralık fiyat bilgisi ise google efendi tarafından bir sitede oluyor. Sonra almaya niyetli ikinci elci kişiler, 100 liralık ürünü 300 e satmaya utanmıyor musun diye yazmadan evvel, madem 100 liraya satan var gidip ordan alsınlar. Çemkirmesinler.

Biten ürünün sitesinden kaldırmayan herhangi bir satıcıda art niyet arıyorum. Bir de bunların 400 liradan sattıkları ürün stoğunu bitirince fiyatı 250 lira yapıp yanına stok yazan değişikleri var. Ucuz taktikler. Müşteri kaybediyorsunuz bilesiniz.
 
Scudo
Stoğu biten ürünü özellikle kapatmıyorlar ki google aramalarında çıksın, sitenin tıklanma sayısı artsın ve google aramalarında daha yukarıda çıksın. Hepsi şark kurnazlığı.

3 ay evvel gittigiyor ve n11 den farklı satıcılardan kask siparişi verdim, ikisi de 2-3 gün bekletip ürün stokta yok diye iptal etti. Gerekçesi de sistemsel hata. Çamuru gittigidiyora atıyolar. Kaldı ki gittidiyor alıcı onay vermeden parayı satıcıya aktarmıyor. Bu işten karları nedir anlamıyorum. Bir tanesinin kendi sitesinden verdim siparişi, n11den göndermeyen adamlar kendi sitelerinden sipariş verince gönderdiler. Gittigidiyor komisyonu ceplerinden çıkmadı. Güzel hareket. Ben de ürün geldikten 2 gün sonra iade gönderdim. Gidiş-geliş kargo parasını ceplerinden çıkardım. Kaskı da beğenmemiştim zaten. Hala 7 sene önce ebaydan aldığım hantal mtb kaskımı kullanıyorum.

Artık bu tip pazar yeri sitelerinden mümkün olduğunca uzak durmaya çalışıyorum. Kendi satışları da olan pazar yeri sitelerinden kendi satışı olan ürünleri almaya çalışıyorum. Teknoloji, kozmetik ve bisiklet ile ilgili çok fazla alış veriş yapan ve fiyat takip eden birisiyim. Hatta giysi alışverişlerimi de artık online yapmaya başladım. En kurnazları da bisiklet mağazaları maalesef.
 
Ben de yılın 12 ayı indirim adı altında yanıltıcı fiyat gösteriminden şikayetçiyim. Mağaza 1000 liradan 700‘e indirmiş gibi yapıyor, başka yerde biraz pazarlıkla 600’e satılan malı satmaya çalışıyor. Sonra zam yapıyor, bu sefer 1200 liradan 900’e indirmiş gibi satıyor.
Distribütörün sayfasına giriyorsun zaten 900 lira.
 
Internetteki ana hedef "tik" sayisi , bu nedenle de , bu evrende her sey serbest :) diger taraftan, benzer tum asiri fiyatlandirmalarin sebebi , ekonomiye olan guvensizlik . ornegin , urunu sattim yenisini yada daha iyisini alana kadar ki surec icinde fiyatinin ne olacagini bilemiyor , hem ithalatcisi hem de son kullanici. ithalatci , urun herhangi bir destinasyondan ulkeye gelene kadar ki , doviz dalgalanmasini bilemiyor. her sey belirsizlikler icinde yol aliyor. sonuc tabii ki , mutsuz olan hepimiz yani hem ithalatci hem de nihai tuketici.
 
  • Beğen
Tepkiler: oğuz çakar
1000 liralık fiyatı olan ürünü, 250 lira ama stoğu yok yazan adamdan, o ürünü tedarik ettiğinde 250 liradan satmasını beklerim. Yok kur farkı oldu, zam geldi anlamam. Ekran görüntüsü almalı aslında. Siz bu ürüne 15 ay stok yokken 250 lira dediniz, şimdi daha fazla fiyat veriyorsunuz 250 liradan almak benim hakkım o zaman demeli. En azından stok yok yazan kişi, eski fiyatı yazdı madem, tüketiciyi yanıltmamak adına, en son şu tarihte bu fiyattan satılmıştır diye belirtmeli.
 
@a.valverde'nin bahsettiği doğru. arama sonuçlarında daha fazla tıklanmak, daha fazla görünürlük için yapılan işler bunlar. türk online ticaretine özel değil, küresel boyutta yapılıyor. wiggle, chainreaction ya da merlin de ara ara yapar. gene başka prestijli, büyük siteler de yapar bunu. düşük fiyata tıklarsın, stok olmadığını görürsün. belki siteye girmişken başka ürünlere bakarsın, hem de google arama sonuçlarında o sayfanın daha çok tercih edilmesinden dolayı daha öne çıkmasını sağlarsın.

Müşteri kaybediyorsunuz bilesiniz.

aynen, tam şu an bildiler. seri bildiler hem de. @Mehmet Metin Levent kişisel tercihinizdir de, buna takılan insan sayısı getirilerine kıyasla hiçbir şey olduğu için kimse sizin bu ültimatomunuzu bence takmaz. bilesiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
Ben de daha geçen hafta piyasa değeri 80tl olan kadro kulağını 20tlye bulunca 2 tane almıştım. Hem 1 hafta beklettiler hem de iptal edildi ve bir gerekçe de sunulmadı. Ucuza veriyormuşuz diyerek iptal ediyorlar keza bugün tekrar ilana güncel fiyattan girmiş. Ben sipariş verirken stok vardı, fiyat 20tl idi. Bir hafta geciktirip kendi yazdıkları fiyat olmasına rağmen işlerine gelmeyince gerekçe sunmadan iptal ediyorlar. Oh ne ala...
 
Bu tür olaylara sadece internet mağazalarında rastlamıyoruz. Esnaflar tarafından da sıkça başvurulan bir yöntemdir, "elinde olmayan ürüne fiyat söylemek" :) Kendi elinde olmayıp da rakip dükkanda olduğunu bildiği bir ürün için, soran müşteriye düşük fiyat söylenir ve "Şu an elimizde yok ama 1 hafta 10 güne gelecek" denir. Böylece müşterinin aklı çelinerek rakip dükkanın satışına mani olunmaya çalışılır.
 
Geri