Fixie Başlangıcı için Sorular..

Sarper Salt

Aktif Üye
Kayıt
20 Nisan 2011
Mesaj
109
Tepki
65
Şehir
Kayseri
Merhabalar herkese iyi forumlar,

Bu aralar fixie bisikletlere ciddi merak salmış durumdayım ve birkaç günlük araştırmalarım dışında bir bilgim yok ne yazık ki.. Bir fixie toplamayı düşünmeye başladım fakat bulunması zor olan klasik parçalara veya aşırı bir hafiflik vs gibi takıntılarım yok malum öğrenci bütçesiyle olduğu için önce estetik daha sonra işin maddiyatı.. Bazı sorularım olacak şimdiden yardımcı olanlara teşekkürler..

NOT: Maalesef biraz genel olacak sorularım yani sorularımdan çok bilgisiz olduğumu anlayabilirsiniz.. :)

1) Kadronun fixie uyumlu olması tam olarak ne demek ? Yani kadro hangi özelliklere sahip olursa fixie uyumlu deniliyor ? Normal bir bisikletçiden alacağım eski bir çelik kadroyu yeniden boyayıp kullanmayı düşünüyorum sorun çıkartacak mıdır ?

2) Anladığım kadarıyla kadrodan sonra en önemli parça göbekler.. Örneğin aşağıdaki linkteki göbek hem fiyat olarak hem de kullanılabilirlik olarak uygun mudur ?
(link)

3)Arka dişli olarak ne kullanılabilir ? Ve bu dişlilerin uyumlu olduğu bir takım göbek serisi vs var mıdır ?

4) Jant çemberinin normal jantlara göre bir özelliği varmıdır ?

Şimdilik aklıma gelenler bu kadar herkese teşekkürler..
 
Scudo

Taner Rona

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Nisan 2009
Mesaj
1.148
Tepki
691
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
Merhaba,Çok fazla detay vermiyeceğim çünkü sorduğunuz sorular forumda vevcut. Küçük bir arama ile ulaşabilirsiniz.

1.soru için (link) linkteki sağ üstteki 2 drop-out dışında diğer drop-outların hepsi fixie yapmaya uygun.
2.soru için Doğukan Aksu'nun detaylı VELOSOLO konusu var.Elinizde klasik bir set yoksa ve uygun-modern görünümlü bir şey toplamak istiyorsanız velosolo en uygun çözümlerden biri.Tek yapmanız gereken 6 vida disk uyumlu bir mtb ön göbeği almak ve aldığınız velosoloyu 6 rotor vidası ile sabitlemek.Bu kadar basit.
3.soru VELOSOLO bir arkadişlidir ayrıca bir dişli almaya gerek yok.Dişlinin kaçlık olacağı aynakol kombinasyonuyla bağlantılıdır. Aynakolu kaç yaprak kullanacaksanız velosolo'yu da ona göre alacaksınız.
4.soru jant çemberlerinin bir önemi yok 28 lik bütün çemberleri kullanabilirsiniz.Çebere karar verirken tek etmen nasıl bir kadroya nasıl bir tarzda toplamak istediğinizdir.Örneğin yüksek profil siyah çemberler,kırmızı bir kadroya çok yakışıyor.Tabi klasik olarak değil daha çok modern bir fixie gibi düşünülebilir.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.Kolay gelsin.
 

Sarper Salt

Aktif Üye
Kayıt
20 Nisan 2011
Mesaj
109
Tepki
65
Şehir
Kayseri
çok teşekkür ederim ilginize, özellikle kadro uyumu için verdiğiniz link çok faydalı oldu..

(link)

peki yukarıda ki linkteki ürün dediğiniz velosolodan mı ? eğer dediğiniz ürün bu ise sadece rotor uyumlu ön göbekle sorun olmayacak değil mi ? kusura bakmayın aynı şeyleri sormuş gibi oluyorum fakat emin olmak istiyorum..

edit: ayrıca 1/8 ve 3/32 gibi oranlar var bunlar ne anlama geliyor tam olarak ?
 

Taner Rona

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Nisan 2009
Mesaj
1.148
Tepki
691
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
(link)

Yukarıdaki 6 VİDA olanlardan alacaksınız.Sizin attığınız linkteki ler thread on-hub lar için yani eski vidalı göbekler için(sadece eski olması yetmez göbeğin aynı zamanda track göbek yani çift taraflı vidalamaya izin veren göbekeklerden olmalı).

sizin yapmanız gereken attığım linkteki gibi bir velosolo almak 6 vidalı ayrıca herhangi bir 6 vida uyumlu ön göbek almanız yeter.

(link)
Linkteki göbek pahalı bir göbek ona benzer herhangi bir göbek olur fakat yüksek flanşlı olduğu için fixie bisiklette çok güzel duracaktır eğer fiyat gibi bir takıntınız yoksa almaya değer.Önede arkayada bu göbeklerden alabilrisiniz.
 

Taner Rona

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Nisan 2009
Mesaj
1.148
Tepki
691
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
1/8 3/32 gibi oranlarda dişlinin genişliğini gösterir.Fakat 6 vida alacağınız için sorun yok.
 

Sarper Salt

Aktif Üye
Kayıt
20 Nisan 2011
Mesaj
109
Tepki
65
Şehir
Kayseri
açıklamalar için tekrar tekrar teşekkürler.. birkaç soru daha izninizle..

1/8 ve 3/32 dişli oranı dediniz fakat kafama göre mi almalıyım bunlardan birini ? Çünkü verdiğiniz linkte satın almadan önce bir seçim yapmam gerekiyor haliyle.. Siz ne tavsiye edersiniz.. ?

XT göbek için yüksek flanşlı dediniz fakat flanş tam olarak ne anlama geliyor ?
 

Taner Rona

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Nisan 2009
Mesaj
1.148
Tepki
691
Şehir
Bursa
Bisiklet
Bianchi
1/8 ve 3/32 tabiki kullanacağını zinciride etkiler.Uyumlu zincir almak zorundasınız.Bir farkı yok zincir ve dişli aynı orana sahip olsun yeter.

High Flanş,göbeklerin kenarlarının yüksek olduğunu belirtir ki eski tarza daha yakın ve daha güzel görüntü sunarlar.
 

Sarper Salt

Aktif Üye
Kayıt
20 Nisan 2011
Mesaj
109
Tepki
65
Şehir
Kayseri
tabi aynı oranda aynakol almak gerekir o zaman birde, sizin tavsiye vereceğiniz bir aynakol var mıdır ?
 

Doğukan Aksu

instagram/no85atelier
Kayıt
2 Ağustos 2009
Mesaj
2.144
Tepki
4.143
Şehir
Ankara / Çankaya
Bisiklet
Diğer
@Sarper Salt

@Taner Rona

@Sarper Salt


Selam,
Kadro drop kısımları dışında bir takım standartları da aramak lazım. Klasik bisikletler konusunda başta Alman, Fransız, Avusturya, Amerika menşeiili kadroların standartları başta teker çapında standart farklılığı gösterirken duruma göre bu kadro üzerinde bb bölgesi ve headset kısmında da standartın dışında uyumsuzluk gösterebilmektedir.

http://www.atomiczombie.com/tutorials/Bike%20Chain%20Basics/Figure%202.jpg

1/8 3/32 kısmına gelince de bu tercihi yapacağınız projeye göre ele alman gerekir ki bu da toplayacağın bisikletin konsepti ile alakalıdır. Örnek vermem gerekirse; bu bisiklet modern çizgileri taşıyacaksa 3/32 daha kullanılabilir iken 1 1/8 klasik bir bisiklette daha kullanıma yönelik olacaktır. Drive-trainde de uyumsuz dişli/krank kullanılırsa da ya zincir dişlere tam oturmayacak ya da aksine dişliler ile zincir arasında boşluk olup şıkırdı yapacak bunun sonuncunda da kullanım sırasında aksamalar olacağı gibi hiç birisi ile karşılanmasa bile aşınma maksimum düzeyde olacaktır.
Özetle demek istediğim de plan program yapılmadan komponent tavsiyelerinden önce oluşabilecek her türlü sorunlar oluşmadan masaya yatırılmalı, enine boyuna hesaplanarak planlı şekilde ilerlenmelidir.
 

Sarper Salt

Aktif Üye
Kayıt
20 Nisan 2011
Mesaj
109
Tepki
65
Şehir
Kayseri
herkese iyi geceler, konuyu hortlatacağım kusura bakmayın ama aklıma bir soru takıldı.. Güncel yol jant setlerini (Mavic Aksium, vs gibi) nasıl fixie haline getirebiliriz ? Yani arka göbek mi değişmeli yoksa başka hangi şekilde olabilir ? teşekkürler herkese..
 

Orhanalkaya

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mayıs 2012
Mesaj
849
Tepki
172
Şehir
İstanbul-İzmir
Bisiklet
Merida
tabikide göbek değişir hele ki mavic diyorsunuz mutlak suretle değiştirilmeli o jantla olmaz
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarper Salt

Sarper Salt

Aktif Üye
Kayıt
20 Nisan 2011
Mesaj
109
Tepki
65
Şehir
Kayseri
mesela nasıl bir göbek takılabilir ? ve yeni takılacak göbeğe uyumlu nasıl bir dişli takılabilir.. zahmet olmazsa link rica edebilir miyim ?
 

Mansur KHASSANOV

Daimi Üye
Kayıt
11 Haziran 2010
Mesaj
260
Tepki
111
Şehir
Ankara, keçiören
illaki yol jant seti bozmak istiyorsanız, arka göbeği değiştirin. Ama yol jantlarda daha az tel var, ona dikkat edin. Bence set alacaksanız fixed setler var (Mavic Ellipse).
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarper Salt

Sarper Salt

Aktif Üye
Kayıt
20 Nisan 2011
Mesaj
109
Tepki
65
Şehir
Kayseri
teşekkürler cevaplar için, Mansur bey bu mavic ellipse için göbek değiştirmeye gerek yok herhalde, direk dişli takıp hazır hale geliyor değil mi ?