Scudo Sports

Fixed Gear için yardımmm :)

Murat Bolel

Aktif Üye
Kayıt
10 Kasım 2012
Mesaj
166
Tepki
19
Şehir
muğla
Bisiklet
Cannondale
Tahminen 1980 model olan Gazelle yarış bisikletimi fixed gear yapmaya karar verdim. Kaliteli bir iş olup uğraşlarımın sonuç vermesi için ilk olarak kadroyu boyatmaya karar verdim. Bisikleti tamamen parçalayıp furç yataklarına kadar söktüm. Maşadaki dinamo yerini söküp sökmeme konusunda çok düşündüm sonuç olarak orjinalliği bozmamaya karar verip sökmedim. Forumdan edindiğim bilgiler doğrultusunda gidip bir boya sökücü aldım. eldivenimi önlüğümü gözlüğümü takıp boya sökücüyü fırçayla kadroya sürmeye başladım. 5 dakika geçmeden boya kabardı. Tel fırçayla kabaran boyayı sıyırdım ve bir kat daha boya sökücü sürdüm.10 dakika bekledikten sonra kalan boyaları da söktüm tel fırçayla.Son olarak 3. kez özellikle ek yerlerine bol miktarda boya sökücü sürdüm ve 15 dakika kadar bekleyip tel fırçayla iyice temizledim.daha sonra bezle kalıntıları temizleyip özenli bir şekilde en ufak girinti çıkıntısına kadar zımpara yaptım ve bu haliyle kaportacıya teslim ettim fırın boya yapılması için. Elinde fazla iş olduğu için 2 haftaya anca teslim edebileceğini söyledi, benim de pek acelem yok zaten.
Bu arada ben bu kadroya olur gözüyle bu işe soyundum ama sizce bu kadro fixi için uygun mudur??
jant takımına henüz karar vermedim. arka dişili beni oldukça düşündürüyor pek fazla da bilgim yok işin açığı. forumdan okuduğum gördüğüm kadar işte. Velosolo denilen parça sadece dişli olarakmı satılıyor yanında spacer ları ile birliktemi geliyor bu konuda bilgisi olan var mı?
(link)
fixi için hazır satılan jant setleri gördüm almanya ebayda dişlisi falanda üzerinde bu konuda ne düşünüyorsunuz?aşağıdaki linte örneği var.
(link)
forumda disk uyumlu ön xt göbekte kullanılan velosolo örneklerini gördüm.bu konuda da detaylı olarak yardımcı olabilecek varmı acaba. yardımlarınıza ve değerli fikirlerinize gerçekten çok ihtiyacım var şimdiden teşekkürler..
Komple söküldükten sonraki hali;
http://d1212.hizliresim.com/14/f/gvnlb.jpg
bu da boyası söküldüten sonraki hali;
http://a1212.hizliresim.com/14/f/gvnrf.jpg
kadro geldikten sonra boyanmış halini ve toplama aşamalarını da tek tek ekleyeceğim.
Muğladan selamlar...
 
Scudo
Merhaba,öncelikle kolay gelsin.Kadron fixed için uygun.Bana soracak olursan madem fixie yapacaksın,dinamo ve çamurluk yerlerini yoket.Daha sade ve güzel bir görüntü olur.Malesef benimde göbekler konusunda çok fazla bir bilgim yok,dediğin gibi 6 vida tüm göbeklerle velosolo kullanılıyor fakat qr mili çıkarıp gerekli uzunlukta bir mille değiştirmek gerekiyormu emin değilim.

Eminim ki cparlakgul ve doğukanaksu arkadaşlar göbek konusunda daha çok yardım edebileceklerdir.Şimdiden kolay gelsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Bolel
@Murat Bolel



Merhaba murat.
Kadro açılarına ve dinamo çamurluk bağlarntılarına bakacak olursak daha çok şehir bisikleti olarak nitelendiriyorum kadronu.
Taner Arkadaşın dediği gibi bağlantı yerlerini yok etmen en güzeli(estetik açıdan). Diğer yandan fixed için daha dik pozisyonda kadro seçiminden yanayım. Olmaz değil tabiki olur size kalmış birşey. Fakat açılarından dolayı kullanımı daha kolay olacağından kadro açıları daha dik kadrolar tercih ediliyor.

Sonuç olarak başlangıçta böyle bir kadroyla başlayabilirsin. ve güzel olacağını da düşünüyorum( güzel seçimler yaparsan)

Göbek konusuna gelince sana link vereyim doğukanaksu arkadaşımızın konusunu güzelce incelersen tamamen cevabı bulabilirsin.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=85136

kısacası 6 vidalı Mtb Ön göbeğinin qr milleri ve yatağı çıkarılıp, ihtiyaç olan uzunluğa göre vidalı göbek mili takılarak arka göbeğe çevirebilirsin. Vidalı sistem olması nedeniyle de en güvenli sabit dişli olma özelliği taşıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat Bolel
maşadaki dinamo yerini sökersem maşaya zarar vermektende korkuyorum açıkçası. bu konu da bi deneyimim olmadı daha önce.daha önce yapan varmı acaba sök korkma maşaya bişey olmaz diyen ya da sökme orjinalliğini bozma öyle kalsın diyen?
velosolo tamam güzel ama bu işi daha hesaplı bir şekilde yapmanın yolları nelerdir?velosolodan önce ne kullanılıyordu bu fixi lerde? mesela artık kullanılmayan bir rublenin uygun dişlisini alsam(örneğin 17 ebat olarak uygun görünüyor işlem görmeye) tornacıda iyi bir işçilikle 6 delik açtırsam nasıl olur bu konuda deneyimleri olan var mı? ya da single speed lerde kullanılan dişliye herhangibir işlem uygulanarak sağlıklı sonuç almak mümkün müdür? şehiriçi kullanımı için 46 aynakolla beraber hangi dişli sayısını kullanmamı tavsiye edersiniz?
 
Murat merhaba, fixie'n şimdiden hayırlı olsun. Yol gidonu mu kullanacaksın? Kadro ve maşandaki eklentileri boyaya vermeden önce sökmediysen şimdi uğraşma bence. Orijinal haliyle kalsın.
 
@Cem Coşkun

Bisiklet boyanmaya başlanmadı henüz. kaportacıda sıra bekliyor :) hala sökmek için şansım var yani eğer sökmek istersem. Orjinalinde yol gidonu vardı. aynı gidonu kullanıcam ama aklımda bir fikir daha var onuda forumda fixi toplayan bi arkadaşta görmüştüm. yol gidonunu ters çevirerek kullanıp fazlalığını kesmek.şehir içi için daha kullanışlı da olur sanki o şekilde.
 
@Murat Bolel
@Taner Rona
@ozgurerdem
@Murat Bolel
@Cem Coşkun
@Murat Bolel



Murat selam,
Öncelikle hızlıca kadro ile başlamak istiyorum. Kadro Hollandalı Gazelle firmasına ait olup borularından emin olmamakla beraber (ki yol grubu bisikletlerinde ağırlıklı Reynolds 531/525 borular kullanılmakta) 531 tarzı pantollar dikkatimden kaçmadı. Kaçmadığı gibi yine dinamo kasnağı, yine çamurluk ve ön bagaj bağlantıları için ön fork-end kelebekleri ve arka bridge kısmına bakarak çok rahat bunun bir şehir bisikleti olduğunu söyleyebilirim. Hatta maşa kısmına bu değinmişken maa şaft kısmından aşağı rake açısına da bakılırsa fixie kullanımında üzülerek çokta toplu bir fixie olmayacağını da söylemeliyim. Keza yine aynı şekilde arka brake-bridge için kullanılan metal levha şeklindeki köprüyü de buna dağil ediliyorum.

Açıkcası çok şevkini kırar bir biçimde de yorum yapmak istemezdim ama maşanın rake açısı ve arka bridge kısmı içe biraz beklentini karşılamayabilir gibi. Daha çok Randonneur tarzı bir bisiklet toplamaya uygun olsa da artık kolları sıvamışsın. Artık bundan sonrası için yapman gereken ilk şey maşada ki kelebeklerle beraber dinamo kasnağını keserek satıhı düzeltmek olsun. Kasnak kısmını da keserken maşaya perçinli kısmı ilk deneyimin olacağından seni bir hayli zorlayabilir o yüzden de kesmeyip şık bir aydınlatma ya da çanta vs gibi bir aksesuar için tutabilirsin, bu da yine aklında olsun. Bridge kısmı içinse sadece ufak bir deri çanta fena olmaz, internetten ufak çaplı araştırma yap derim. Üzerinde delikleri olan bir plakadan öte daha hoş duracaktır.

Gelelim işin VeloSolo kısmına.
"Velosolo denilen parça sadece dişli olarak mı satılıyor yanında spacer ları ile birlikte mi geliyor bu konuda bilgisi olan var mı?" demişsin, hayır spacerları ve vidaları bu fiyata dahil olarak satılmıyor. Sadece düz flanş bir dişliden ibaret. Fixie göbekler için de bir çok alternatif mevcut olmakla içlerinde en güvenilir, en pratik ve en ekonomiğini arıyorsan kesinlikle velosololar bu işler için biçilmiş kaftanlıktan öte tam bir mühendislik harikasıdır diyebilirim. Kimin aklına geldiyse kesinlikle müthiş bir çözüm! Düşünsenize, ekstra Lockring'e, Loctite'a ihtiyaç olmadığı gibi ne zaman dişli göbekten boşalacak korkunuz yok. Ömür boyu garantilini pasif lazer kesim dişleri ile son derece güven verici olduğu kadar da montajı, kullanımı pratik.
Tornacı da normal rubleden alınan yaprak kısmına da çok kısa değinmek gerekirse, 6 deliğin merkezinin geçeceği ekseni kim?, hangi usta? ne kadar doğru ve bilinçli belirleyecek ve delecek? Bence hiçbiri bunu akıl edemeyeceği gibi mikron hassasiyetindeki farklılığın hata olacağını düşünemeyecektir.
O yüzden bu tarz şeyler için çok çok deneyimli (ya da bir Burçak Erbil) değilseniz girişmeyin derim.
Ne kadar mekanik bir durum söz konusu olsa da ufak bir hata, ki en can alıcı noktasında büyük sıkıntıları da beraberinde getirebilir, o yüzden hazır mühendislik harikası bu ürünlere güvenmek en doğrusu olacaktır. Biraz zamanım kısıtlı olduğundan gidona da ufak bir tavsiyede bulunayim, tam pist gidonu gibi drop olmayan yol gidonları le istediğin görsellik olmayacak o yüzden şimdi bullhorn için kesmeden önce boyanın bitmesini bekle ve üzerinde tekrar gör derim.
Şimdilik diyeceklerimi yarıda bırakayim, görüşmek üzere kolay gelsin.

Rake açısına bir örnek vermek gerekirse de aşağıdaki görsel yardımcı olacaktır.


http://i62.photobucket.com/albums/h99/graf_i/TrailDIAG2.jpg
 
@Dogukanaksu

arka göbekte velosolo kullanmakta karar kıldım yapmışken kaliteli iş olsun. kadroyla ilgili sıkıntılarım olsa bile (kadro bana biraz küçük sanki boyum 1.84) sadece kadroyu değiştirir jantlarımı istediğim bisiklete takarım.yapmışken bir kere olsun sağlam olsun velosolo denilen dişli ömürlük görünüyor zaten.
dişli oranları konusunda ne düşünüyorsunuz? elimde bisikletin üzerinden çıkan eski model tekli 46 diş aynakolum var. zamanım olduğunda resmini ekleyeceğim.bunu kullanmamı önerirmisiniz yoksa yeni bir aynakol mu önerirsiniz? eğer bu 46 aynakolu kullanırsam kaç diş velosolo önerirsiniz?
Dinamo bağlantısını da boyaya başlanmadan önce kaportacıya kestireyim düzgünce hazır sanayideyken.
gidonu tabiki kadro gelmeden üzerinde görüp denemeden kesmeyi hiç düşünmüyorum kadro bi gelsin bakalım deneyip görücez istediğim şekli elde edebilecek olursam keseriz
 
@Murat Bolel


Dişli oranından önce aynakolu da görmekte yarar var, jıs standartı mıdır, kamalı diye tabir ettiğimiz sistemden mi? Fixilerde gidonu kadroya yakıştırmak bir yana boy, kol uzunluğuna da paralel olarak uygun bir boyun kullanılırsa iyi olur. Kısacası kadro boyadan gelmeden, eldeki malzemeleri görmeden konuşmak yersiz. Fırsatını bulduğun bir vakit kullanacağın ya da kullanmayı düşündüğün parçaları buradan paylaşırsan sana yol göstermek açısından daha da iyi olacaktır.
 
kadrom boyadan bu haftasonu gelicek inşallah :) kadro açok yeşil renge maşa ise siyaha boyanıyor. maşadaki dinamo bağlantısını sökmelerini söyledim.elimdeki malzemeleri kullanmak yerine aynakolu jant setini zinciri sıfır almaya karar verdim. ve fixed için satılan hazır jant setleri buldum renk renk
Bu jant setini beğendim(yeşil)
(link)
Bu aynakol. (46T yeşil)
(link)
ve bu turuncu renkteki zincir
(link)

ne düşünüyorsunuz bu parçalar hakkında? henüz düşünme aşamasında tabi. çok olumsuz bir yorum almadığım sürece satın almayı düşünüyorum bu seti. hepsi toplam 170$ tutuyor. amazon.com dan alışveriş yapanınız var mı kargo ücreti nasıl olur kaç dolara kadar vergi ödemeden alışveriş yaparım
 

Amazon Türkiye'ye belli başlı ürün gönderiyor ve buna bisiklet ve yan malzemeleri dahil değil diye biliyorum.
 
evet bir iki kisi daha ayni seyi soyledi az once amazon konusunda.ebaya bakicam birde ayni parcalar icin.peki parcalar hakkindaki dusunceniz nedir?
 
Daha geniş açılı ve kaliteli fotoğraflar koyarsanız iyi olur.Hayırlı olsun.
 
@Taner Rona

sadece rengi göstermek amacıyla koydum o resmi. bugün furç takımı, göbeği aynakolu, gidonu, sele borusu falan da takıldı yarın detaylı fotoğraflar çekip paylaşacağım.bu arada gidonu daha önce söylediğim gibi kesip ters çevirdim gayet hoş oldu bana göre
 
hocam şimdidenm hayırlı olsun :) jant seti olarak ne takacaksınız bende uğraşıyorum kadro kazı işindeyim bir yandan da parça toparlıyorum kontra pedal göbek buldum 36 delik jant arıyorum önerebileceğiniz marka model var mı ? şimdiden size bol pedallamalar hocam
 
jant seti için şöyle bişey buldum. iç+dış lastik göbekler jant single+fixed dişliler dahil 90 dolar. jant seti dışındaki herşey hazır şu an. eğer bunu alabilirsem gelir gelmez bisiklet binilebilir hale gelmiş olucak
(link)
 
@Halil Uygun
evet biliyorum almanyadan arkadaşım getiricek gelirken bu ay sonu gibi.bi aksilik çıkmazsa inşallah.
 
Geri