Bisan-İhlas Mountain Cat restorasyon

Kayıt
22 Ağustos 2018
Konular
1
Mesajlar
14
Beğeniler
70
Yaş
35
Şehir
İstanbul
Adı
Burak A.
Bisiklet
b'Twin
Merhabalar;

Forumda yeniyim. Yaklaşık bir aydır kız arkadaşım ve ben bir hevesle bisiklete yıllar sonra geri dönüş yapmaya karar verdik. Ben başlangıç seviyesi için, biraz da satış sonrası servis ve garanti kolaylığını düşünerek bir Rockrider 520 alıyorum. Ona da bisiklet alacağız diye konuştuk. Sonra memleketindeki bisikleti çok sevdiğini, ona halasından kaldığını söyledi. Bisiklet Bisan-İhlas beyaz kadın dağ bisikleti. Bir arkadaşımın yardımıyla bisikleti İstanbul'a getirdik. Amacım iki hafta sonraki doğumgününde ona restore ederek hediye etmek. Yetiştirmek çok zor olacak sanırım. Son bir haftada onlarca video izleyerek ve bu muhteşem forumda dolaşarak aynakolun, rublenin ne olduğunu öğrendim. Anlayacağınız geçen hafta bisiklet=bisiklet durumundaydım. Şimdiyse parçalar yerine oturuyor yavaş yavaş diyebilirim. :)

Yeni bisiklet almaktan daha pahalıya patlayacağını tahmin ediyorum. Ama birkaç forumda kadronun iyi olduğunu okudum. Gerçekten de sağlam duruyor. Ve kız arkadaşım buna alışık ve bunu seviyor. Geri dönüşümü de çok seven ve değerli bulan bir insanım. Zor olacak. Pas içinde herşey. Seleyi fare yemiş. :)

Kurtarabilirsem Shimano olan ön ve arka aktarıcıları kurtarmak istiyorum. Aynakoldan emin değilim. Vidaları paslandığı için çarkları sökemiyorum. Geri kalan her şey yenilenecek gibi duruyor.
Bisikleti de bir
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
gördüğüm şekilde, Donut graffiti boyalarından tatlı bir
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
boyayacağım. Çünkü onun en sevdiği renk bu :) Mümkünse aksam olarak orijinaline yakın kalmak istiyorum. Marka model olarak değil de, 18 vitesse 18 vites, V-frense V-fren gibi. Aksam olarak deli gibi kaliteli şeylere ihtiyacım yok. Şehir içinde ve kısa mesafelerde kullanacak bisikleti (şimdilik). Fiyat/sağlamlık oranı en yüksek parçalardan birleştirmek istiyorum.

Bisikleti parça parça özenle söktüm. Frenler, gidon, sele, vites kolları vb. Balkonda küçük bir amatör atölyem oldu :) Çıkıp çıkıp birşeyler yapıp içeri giriyorum. Bu aşamadan sonra sıkça girdiğim foruma ben de katkıda bulunayım istedim. Belirli aşamalarla update edeceğim. Sorularım olursa da sizlerden cevap rica edeceğim.

Amacım bisikleti söküp boyadıktan ve kabaca birleştirdikten sonra, aldığım fren sistemini ve vites sistemini bir bisiklet ustası bulup taktırmak. İstanbul-Osmanbey'de oturuyorum. Ulaşabileceğim, bu işe gönüllü olabilecek bir usta varsa tanışmayı çok isterim. (Ücretsiz yapmaktan değil, gönülden yapmaktan bahsediyorum. Bu işin hakkı neyse seve seve vereceğim işin ustasına.)

Şu anda gidon, maşa, tekerlekler ve kadroyu ayırdım. Yalnız kadro üzerindeki aktarıcılar ve aynakol zincire bağlı şekilde kadronun içinden geçiyor. Bunları sökmek için çektirici ve zincir sökücüye ihtiyacım olduğunu akşam öğrendim :) Yarın sabah Decathlon'a giderek bunları da edineceğim. Gerçi aynakolumun hangi model olduğunu bilmiyorum. Ama bakalım, biraz deneme yanılma olacak gibi duruyor tüm süreç. Bu aşamaya kadar kolay geldim. Hatta "aa ne kolay evdeki aletlerle sökülebiliyor" dedim. Ama erken konuşmuşum :)

Şimdiye kadar kullandığım ve aldığım şeyler şu şekilde:
-Alyan takımı (Elde vardı)
-12/13, 14/15, 16/17 anahtar (Elde vardı)
-İngiliz anahtarı (Elde vardı)
-Kargaburun (Elde vardı)
-Pense (Elde vardı)
-Fort pense (Elde vardı)
-İnşaat eldiveni 5₺
-Boya sökücü 25₺
-WD-40 pas sökücü 25₺
-Spatula 5₺
-Boya fırçası 5₺
-Makine yağı 5₺
-Bulaşık teli 5₺
-Universal akrilik astar sprey 19₺
-2 adet MTN 94 montana colours sprey boya 50₺
-Sprey parlak vernik 19₺

Bundan sonra almam gerekenler ve her türlü önerilerinizi rica edeceğim malzemeler şu şekilde:
-Aynakol sökücü ve çektirici
-Zincir sökücü
-26" Jant & iç/dış lastik (eğer uygunsa yol lastiği düşünüyorum)
-6'lı ruble
-3'lü aynakol (bulabilirsem beyaz kapaklı)
-V-fren sistemi
-Fren kolu
-Vites kolu
-Pedal
-Sele borusu, sele mandalı, sele
-Zincir
-Park ayağı
-Ön arka ışık (bulabilirsem stoplu arka ışık)
-Vites teli ve muhafazası
-Elcik
-Furş takımı
-Ruble koruyucu
-Tüm alyan, vida, cıvata ve somunlar

Her türlü ilginiz, yönlendirmeniz ve yardımınız benim için çok büyük motivasyon olacaktır. Şimdiden çok teşekkür ederim.

Sevgiyle kalın...

597c1cff-beec-4cd9-b94b-c9d999d0acb2.JPG 1896cd9a-cb9d-4f9c-9915-008a99c456fb.JPG bad06e43-1862-450d-9bca-f9e7bd45f361.JPG be01a053-8cf1-4aa3-9e7b-9f6b6c6b65ff.JPG
IMG_0685.JPG

Tekrar merhabalar;

Zinciri ve aynakolu sökerken oldukça zorlandım. Zincir çok paslı olduğu için çıkabilir bir pim bulmam oldukça uzun sürdü WD40 ile gevşetmeme rağmen.

Aynakolda ise ilk defa kadroyla çıkmak zorunda kaldım. aynakol sökme aparatı alarak aynakol tarafını söktüm. Ne var ki, sol pedalın yuvası, daha önce internette hiç görmediğim ve ilgili bir yazı bulamadığım şekilde, aynakol sökücüyle uyumlu değildi. Aşağıda fotoğrafı var. Kendi imkanlarımla bayağı bir uğraştıktan sonra pes ettim. Mahalledeki bir motorsiklet tamircisi abiye götürdüm. Büyük bir matkap kullanarak o da zorlanarak söktü. Yani bu aynakolla karşılaşırsanız tek çözüm edevat sahibi bir dükkana götürmek maalesef.

Kadro çıplak kaldığında boya sökme işlemine geçtim. Önce kadroyu bulaşık deterjanı ve süngerle iyice temizledim. Sonra hemen kuruttum ve tekrar tozunu aldım. Pass boya sökücü jel kullanarak mevcut boyayı sökme işlemine başladım. Burada dikkat edilmesi gereken iki nokta var. Birincisi boya sökücü oldukça yakıcı bir madde olduğu için kadronun tümüne aynı anda uygulamamak gerekiyor. Yani önce ön tarafına uygulayıp komple söktükten sonra, arka tarafına uygulayabilirsiniz. Çünkü spatula ve falçatayla boyayı kazırken illa ki kadroyu bir yerinden tutmanız ve güç uygulamanız gerekiyor. Bir diğer dikkat edilecek nokta ise boya sökücünün kendisi. Oldukça yakıcı bir madde. Kazınan boyaların bir milimlik bir tozu bile cildinize geldiğinde ufak bir yanma hissediyorsunuz. Bunun için kapalı kıyafetler ve burun maskesi ve sağlam bir (birkaç) inşaat eldiveniyle beraber çalışmak şart.

Bu işe girişeceklere ufak bir not: Internette izlediğim videolarda genellikle "arkadaşlar işte bu şekilde boya sökücü uyguluyoruz" sahnesinden direk "evet gördüğünüz gibi pırıl pırıl oldu" kısmına geçiliyor. Büyük yalan :) Saatlerce uğraşmak gerekiyor. Toplamda en az 8-9 saat uğraştım sırf boyayı kazımak için. Bu sabır ve emek gerektiren bir süreç. Bunu göze alın mutlaka. Boyanın kabasını söktükten sonra zımpara ile (uygulayacağınız yeri hafif ıslatarak) kadroyu iyice temizlemeniz önemli. Bu nispeten kolay bir süreç.

Bir diğer sıkıntılı nokta ise özellikle kaynak noktalarındaki boyaların ve pasın oldukça inatçı olması. Bu noktalara spatulayla veya falçatayla dalamıyorsunuz. Zımparaya ve diş fırçası da işe yaramıyor. Bir noktada boya ve pası tamamen çıkaramayacağımı anladım ama inat edim biraz daha araştırma yaptım. Evdeki matkabın ucuna takabileceğim bir pirinç fırça aldım. Bununla bağlantı noktalarını da elimden geldiğince temizlemeye çalıştım. Yine belirteyim ki, yeni başlayanlar için alete hakim olmak gerçekten zor. Alışmam 10 dakika kadar sürdü. Sürtme etkisiyle matkap kolayca kendini kadrodan fırlatıyor. Sabit tutmak oldukça zor. Eğer bulabilirseniz tüm bu işlemlerde bir mengene kullanmanızı tavsiye ederim. Ben kullanmadım.

Kadrodaki paslı noktaları (çok sayıda vardı) elimden gelen en iyi şekilde tamamen zımparaladım. Gönlüm rahat olana kadar. Yakınlarımdaki birçok demirci ve boyacıdan da yardım istememe rağmen hiçbiri yardım etmedi. Çünkü (bizim mahalledeki) demirciler çok önemli insanlar. Çok yüce kişilikler. Tok satıcılar anlayacağınız. Ya da ben yardım edilmeyecek kadar sevimsiz bir insan da olabilirim tabi. Günahlarını almayayım.

Gönlüm rahat olduğu ve artık bundan sonrası kader olduğu için farkl markalardan edinebileceğiniz "universal akrilik astar sprey" ürünü ile kutu bitene kadar kadroyu ve maşayı astarladım. Astarın kurumasını 12 saat bekledikten sonra daha önce bahsettiğim Donut Store'dan aldığım mat sprey boya ile bir kat boyadım.

Akşam bir kat daha atacağım. Yarın sabah ve akşam iki seans olmak üzere yine farklı markalardan edinebileceğiniz "mat vernik sprey" ile iki kat vernik atacağım.

Ön ve arka aktarıcıları WD40 ile ince temizledikten sonra bu iki parçayı da maalesef kullanamayacağım ortaya çıktı. Arka aktarıcının dişleri alınmış. Ön aktarıcı sağlam görünüyor ama ben ona küstüm. Kullanmayacağım.

Gidon borusunu kurtarabilirsem, daha doğrusu boya sökme ve zımpara işiyle uğraşmaya takatim olursa onu kurtaracağım. Bunun dışındaki tüm parçalar yenilenecek. Gidon borusu ve gidon boğazını da boyamayı düşünüyorum.

Şimdiye kadar kullandığım ve aldığım şeyler şu şekilde:
-Alyan takımı (Elde vardı)
-12/13, 14/15, 16/17 anahtar (Elde vardı)
-İngiliz anahtarı (Elde vardı)
-Kargaburun (Elde vardı)
-Pense (Elde vardı)
-Fort pense (Elde vardı)
-İnşaat eldiveni 5₺
-Boya sökücü 25₺
-WD-40 pas sökücü 25₺
-Spatula 5₺
-Boya fırçası 5₺
-Makine yağı 5₺
-Bulaşık teli 5₺
-Universal akrilik astar sprey 19₺
-2 adet MTN 94 montana colours sprey boya 50₺
-Sprey mat vernik 19₺
-Matkap ucu metal zımpara fırçası 15₺
-Aynakol sökücü 30₺
-Zincir sökücü 20₺
-Falçata (Elde vardı)

Bundan sonra almam gerekenler ve her türlü önerilerinizi rica edeceğim malzemeler şu şekilde:
-26" Jant & iç/dış lastik (eğer uygunsa yol lastiği düşünüyorum)
-6'lı ruble
-3'lü aynakol (bulabilirsem beyaz kapaklı)
-V-fren sistemi
-Fren kolu
-Vites kolu
-Pedal
-Sele borusu, sele mandalı, sele
-Zincir
-Park ayağı
-Ön arka ışık (bulabilirsem stoplu arka ışık)
-Vites teli ve muhafazası
-Elcik
-Furş takımı
-Ruble koruyucu
-Ön aktarıcı (x3)
-Arka aktarıcı (x6)
-Tüm alyan, vida, cıvata ve somunlar

Sevgiler ve fotoğraflar;
IMG_0702.JPG IMG_0709.JPG IMG_0710.JPG IMG_0724.JPG IMG_0726.JPG IMG_0727.JPG
 

Emert20

Daimi Üye
Kayıt
19 Şubat 2016
Konular
0
Mesajlar
251
Beğeniler
487
Yaş
21
Şehir
Denizli
Adı
Egemen
Bisiklet
Carraro
Elinize sağlık gayet güzel gidiyorsunuz bence. Oldukça güzel ve anlamlı bir doğum günü hediyesi olucağa benziyor:)
 
Tepkiler: İkiPedalBirHeves
Başlığı açan
Başlığı açan
İkiPedalBirHeves
Kayıt
22 Ağustos 2018
Konular
1
Mesajlar
14
Beğeniler
70
Yaş
35
Şehir
İstanbul
Adı
Burak A.
Bisiklet
b'Twin
Çok teşekkürler olumlu mesajlarınız için. ;)

Fren kolundan jantına kadar her şeyi yenilemek zorundayım. Yedek parçaları sıfır almak istiyorum uygun fiyatla. İstanbul'da nerelere gitmeliyim bunun için? Bu konuda yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.

Çok sevgiler..
 

cnmrtpkc

Aktif Üye
Kayıt
30 Nisan 2018
Konular
1
Mesajlar
172
Beğeniler
253
Yaş
32
Şehir
İstanbul
Adı
Can
Bisiklet
b'Twin
@İkiPedalBirHeves
Selamlar
Elinize sağlık şimdiden.Yazarken bu kadar detay var ise uygulama da daha titizsiniz eminim :)

Renk Rose-Mat gül kurusu olacak sanırım,diğer aksesuarların sele-elcik vs renklerinide ona uyumlu seçerseniz daha hoş olur

Ön ve arka aktarıcı için shimano tourney seçebilirsiniz.Başlangıç seviyesi çok pahalıda değiller,şehir içerisinde de iş görür
 
Başlığı açan
Başlığı açan
İkiPedalBirHeves
Kayıt
22 Ağustos 2018
Konular
1
Mesajlar
14
Beğeniler
70
Yaş
35
Şehir
İstanbul
Adı
Burak A.
Bisiklet
b'Twin
@cnmrtpkc Çok teşekkürler :)

Sele ve elcikleri kırık beyaz veya gri bulmayı düşünüyorum. Gidon ve gidon boğazını da kadro rengine boyayacağım aldıktan sonra. Hatta uygun fiyata bulabilirsem beyaz yanaklı bir yol lastiği takmaya çalışacağım.

Shimano Tourney önerisi için çok teşekkürler. Baktım şimdi gayet uygun fiyatları.

Sevgiler..
 

Kuzey Ege

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Temmuz 2015
Konular
54
Mesajlar
2.788
Beğeniler
7.625
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Carraro
Abisi çok uğraşyorsun da umarım kız arkadaşınız bu bisikleti kullanır. Zira ben eşime kaç sefer bisiklet aldım, beğendi ama kullanmadı. sonra vazgeçti. En son carraro bir mtb aldım, bir iki bindi, şimdi yüzüne bakmıyor. Mtbde bir de havalı maşa var. Ben biniyorum artık. Ekimde dağlara çıkıcam bir haftalığına, pek rahatmış. Sayesinde mtbci de olduk :)
 
Başlığı açan
Başlığı açan
İkiPedalBirHeves
Kayıt
22 Ağustos 2018
Konular
1
Mesajlar
14
Beğeniler
70
Yaş
35
Şehir
İstanbul
Adı
Burak A.
Bisiklet
b'Twin
@Kuzey Ege :komik: Abi yok, düzenli spor yapan bir şahsiyet, en azından spora gidip gelirken biner diye tahmin ediyorum o_O
...
Len? :krktm:
 
Tepkiler: UTK~16

Ozicu

Aktif Üye
Kayıt
29 Mayıs 2017
Konular
0
Mesajlar
155
Beğeniler
247
Şehir
İstanbul
Adı
Oğuzhan
Bisiklet
b'Twin
Ben de kardeşime alıp tüm yaz boyunca kullandım bu bisikleti. Bendeki sıfırdı kutusundaydi size tavsiyem jant akordu sürekli bozuluyor jantları alumialüm çift katlı olanlarla değiştirin 100 lira civarına bulursunuz kafaniz rahat olur.
 
Tepkiler: İkiPedalBirHeves

cnmrtpkc

Aktif Üye
Kayıt
30 Nisan 2018
Konular
1
Mesajlar
172
Beğeniler
253
Yaş
32
Şehir
İstanbul
Adı
Can
Bisiklet
b'Twin
@İkiPedalBirHeves Kahvede uyumlu olabilir kullandığınız kadro rengine( fotoğraf beni yanıltıyorda olabilir) kahve olursa lastikeri-seleyi-elcikleri kahve yapabilirsiniz bence.Referans olsun diye birkaç görsel buldum (siyah hoşuma gitmedi) (çamurlukta konabilir)

Bu arada inşallah uğraştığınıza değer
1476-rower_damski_rozowy_www.jpg 6359-fcl-500-7-lady-de-matte-rose--1268x808-high.jpg Blank.png
 
Tepkiler: keremkucuk041

Revolutions

Aktif Üye
Kayıt
27 Mayıs 2018
Konular
3
Mesajlar
118
Beğeniler
94
Yaş
33
Şehir
istanbul
Ortaokul birden üniversiteye kadar Mountain Cat hemde Jr modelini kullanan biri olarak gözlerim yaşardı bu bisikleti görünce :) Çok sağlam bisikletti kesinlikle .1 kere üzmedi ki çok haşin binerdim çıkmadığım atlamadığım kaldırım kalmamış ona rağmen 1 kere bile lastiğini patlatamadığım bir bisikletti. Benim bisikletim de sizinki bir kenarda duruyor şu an.Babam da heveslendi bir ara restorasyon için ama göze alamamıştı :D
 

mcb

Aktif Üye
Kayıt
20 Nisan 2018
Konular
5
Mesajlar
171
Beğeniler
408
Şehir
İstanbul
Adı
Murat
Bisiklet
Scott
@İkiPedalBirHeves elinize sağlık, emek verilen her hediye çok güzeldir :harika:

Bence lastik konusunda dağ bisikleti olduğundan kadro, yol lastiği değil de hafif trekking de yapılabilecek rengiyle de uyum sağlayacak bir lastik alabilirsin. Bence önce rengine karar vermelisin. Bana kalırsa bu model ve renge en çok krem ya da kahve tonları yakışır. Ancak elcik ve sele hangi renk olacaksa o renk al derim. Çok güzel bir bütünlük sağlıyor. Beyaz parçalar düşündüğün içinizin bence krem rengi lastik güzel olacaktır. Çok para vermeyeyim dersen Decathlonun City 5 modeli lastiğine bakabilirsin. Benim hanım 1000km kullandı İstanbul’da daha patlamadı, sorun da yaşamadı. Biraz daha fiyat olarak çıkabilirim dersen de Schwalbe Delta Cruiser ya da yine Schwalbe beyaz yanaklı Century modellerine bakabilirsin. Decathlondaki lastik biraz kalın kaçabilir ama Schwalbe’lerin birçok ölçüde olanı var. Sonucu heyecanla bekliyoruz. Avrupa yakasına çok hakim değilim ama Anadolu yakasında bir çok büyük bisikletçi var parça temini için. Atölye 25.4 parça toplama ve işçilikte tavsiye edebileceğim bir yer. Yine Kaçkar, Yeşil Bisiklet, Gürsel Akay gibi yerlere de bakabilirsin.
 
Başlığı açan
Başlığı açan
İkiPedalBirHeves
Kayıt
22 Ağustos 2018
Konular
1
Mesajlar
14
Beğeniler
70
Yaş
35
Şehir
İstanbul
Adı
Burak A.
Bisiklet
b'Twin
@Ozicu Jantlar hem demir hem de yamuk, kesin değiştireceğim. :)

@cnmrtpkc Çok teşekkürler ilgin için. Ben en çok Loca'yı beğendim en üstteki, belki de kadrosu bizimkine en yakın olan o olduğu için olabilir. Ama kime göstersem pembe beyaz olanı beğeniyor. Sorun bende sanırım :)

@mcb Decathlon'un lastiği aklıma yattı. Fiyatı da uygun eğer 26'' varsa. Beyaz aksam (jantlar, aynakol, gidon ve sele boruları vb) fiyatı neredeyse iki katına çıkardığı için alüminyum parçalarla ilerleyeceğim sanırım. Bu nedenle elcik, sele, lastik vb.'lerde beyaz ağırlıklı bir uygulama yapmaya çalışacağım. Yedek parçalar için söylediğin mağazalara gidip bakacağım Cumartesi günü mutlaka, çok çok çok teşekkürler. Parçaları birleştirme işini bizim yakada bir yerde halletmek daha rahat olacaktır sanırım benim açımdan. :kötü: Unutmayalım ki "demir" kadro. Sanırım 75 kilo falan. :D

Çok teşekkürler & sevgiler
 
Tepkiler: CmlCLK ve mcb

CmlCLK

Tanri Türkü Korusun
Kayıt
28 Nisan 2016
Konular
4
Mesajlar
1.239
Beğeniler
3.285
Yaş
33
Şehir
France/Caudry Afyonkarahisar/Dinar İzmir
Adı
Cemal ÇELİK
Bisiklet
b'Twin
@Ozicu Jantlar hem demir hem de yamuk, kesin değiştireceğim. :)

@cnmrtpkc Çok teşekkürler ilgin için. Ben en çok Loca'yı beğendim en üstteki, belki de kadrosu bizimkine en yakın olan o olduğu için olabilir. Ama kime göstersem pembe beyaz olanı beğeniyor. Sorun bende sanırım :)

@mcb Decathlon'un lastiği aklıma yattı. Fiyatı da uygun eğer 26'' varsa. Beyaz aksam (jantlar, aynakol, gidon ve sele boruları vb) fiyatı neredeyse iki katına çıkardığı için alüminyum parçalarla ilerleyeceğim sanırım. Bu nedenle elcik, sele, lastik vb.'lerde beyaz ağırlıklı bir uygulama yapmaya çalışacağım. Yedek parçalar için söylediğin mağazalara gidip bakacağım Cumartesi günü mutlaka, çok çok çok teşekkürler. Parçaları birleştirme işini bizim yakada bir yerde halletmek daha rahat olacaktır sanırım benim açımdan. :kötü: Unutmayalım ki "demir" kadro. Sanırım 75 kilo falan. :D

Çok teşekkürler & sevgiler
Deli ve ya sorunlu oldugumu asla dusunmem ama bende karayi daha cok yakistirdim :D.
Dipce: Bu arada elinize saglik. Gecmisim canlandi gozumde bir an :rolleyes:.
 
Başlığı açan
Başlığı açan
İkiPedalBirHeves
Kayıt
22 Ağustos 2018
Konular
1
Mesajlar
14
Beğeniler
70
Yaş
35
Şehir
İstanbul
Adı
Burak A.
Bisiklet
b'Twin
Merhabalar tekrar,

Bir yedek parça ihtiyaç listesi yaptım Excel'de. N11 ve Decathlon fiyatlarını not ettim fikir sahibi olmak için.

Yarın Sirkeci'ye gidip tüm dükkanlardan her parça için fiyat alıp parçaları toplayacağım. Oralarda insaflı ve bu ortalama fiyatlar dahilinde yedek parça verebilecek tanıdıklar varsa bana tarif etmenizi çok isterim. Şu anda 900₺ civarında liste. Bunu aşmak bir kenara, olabildiğince indirmem gerekiyor.

Çok sevgiler..
 
Yukarı Alt