Scudo Sports

Feci bir kaza! Sizce kim hatalı?

Videonun 19. saniyesinde bisikletlilerin sağındaki yol çizgisi sürekli çizgiye dönüşüyor. Bisikletliler en sağ şeridin sağa çıkış olduğunu bilerek (ya da görerek) orta şeritten gidiyorlar, çıkış geçince sağ şeride geçmek için işaret vererek sağa geçmeye çalışıyor. Tır sağdan çıkmayacaksa sinyal verip orta şeride, bisikletlilerin arkasına geçmeliydi, onlar sağa geçince basıp giderdi, ama yanlış şeritten gidince bir hata yapıp devamli çizgi, emniyet şeridi, arkasına bakmadan basıp kaçma... hatalar zincirini peşpeşe yapıyor.
 
Scudo
Yanlış görmediysem yol otoban, ayrıca bisikletliler yolu neredeyse ortalamışlar. Tır emniyet şeridine dalmış. Hatalar çok fazla ve karşılıklı gözüküyor. Ama en büyük hata bisikletli dostların. Orada olmamaları gerekirdi.
 
Bisikletlide de hata var, sonuçta 3 şeritli yol. Ağır vasıta en sağ şeriti almış doğal olarak. Eğer bisikletli, kavşak olmayan bir yolda gidiyorsa en sağdan gitmesi gerekirdi. Hani kavşağa hiç girip beklemeyim, direk geçeyim diye düşündü diyelim. O zaman yolların tam ayrıldığı yerde değilde biraz daha gerisinden yola geçip,arkasındaki araçlara sağa döneceğini göstererek anlatması gerekir. (hızlı manevra yeteneği olmadığından,bunun gibi kendisine yakın bir aracın, bisiklet daha bir metre sağa sola geçmeden yanında biteceğinden) Temel hata, sen bir bisikletli olarak araç statüsünde olsan bile, hız olarak çok çok altlardasın, manevra hızın çok yavaş, o yüzden kara yolunda ani hareket yapmamalısın.Hareket halinde bir yoldasın, bırak elinle sinyal vermeyi,motorla düşük hızla gitsen bile sağa sinyal verip, sana çok yaklaşmış bir aracın (özellikle ağır vasıtaların) önüne kırmamak gerek. Çünkü adamlar tahmin ettiğin frenleme olasılığı gerçekleştiremeyebilir.Sonuçta bu can ve mal senin, adamların insiyatifine bırakmamak lazım. Kamyoncuda kolla verilen sinyali ya görmedi ya da anlamadıki hiç dahada sağa yanaşmadan direk yolunda devam etmiş. Ve bisikletlide kamyona yandan sürtmüş..
Trafikte bisiklet sürmek, bizon sürüsü içinde yürüyüş yapmak gibi. Çok tehlikeli, daha hızlı manevra yeteneğine sahip motorların yaptıkları bir sürü kazayı duyuyoruz.Bisikletin trafikteki riski daha fazla..
6y0rR0.gif

Fotodanda anlaşılacağı gibi, arkasına bakmadan, kendi hızıyla araçların hızı arasında dağlar kadar fark olduğunu unutarak, sadece sinyal verdim diye yola atlamanın hata olduğunu görüyoruz. Kural olarak kavşakta sinyal vermiş en sağa geçmeye çalışmış, lakin arkasında bakmayı gerekli görmemiş.Dolayısıyla, araç ona değil o araca yandan çarpmış.Allahtan direk önden altına girmemiş veya bacaklar tekerin altında kalmamış vs
 
Çekici bariz hatalı bunu nasıl görmezsiniz. Yazık gerçekten...:snzdglsn:
Edit : Bisikletli arkadaşımız ne olursa olsun şerit degistirmek istediği zaman gececegi şeridi kontrol etmeliydi . Gecmis olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: trainspotting35
Bir arkadaş demiş ki; “Kamyoncuda kolla verilen sinyali ya görmedi ya da anlamadıki hiç dahada sağa yanaşmadan direk yolunda devam etmiş. Ve bisikletlide kamyona yandan sürtmüş..”

Hocam ağır çekimde kaza anını paylaşmışsınız ama buna rağmen “kamyoncu da sağa yanaşmadan yoluna devam etmiş” diyorsunuz. Şaka filan filan mı bu.
Kamyon sürücüsü yol ayrımından çıkacak gibi ilerliyor ve daha sonra ya vazgeçerek ya da ülkemizde de sık gördüğümüz çakal sürücüler gibi taralı alandan kendini öne atmaya çalışıyor ve kesinlikle hatalı.Resmen cinayete teşebbüs gibi bişeydi bu.
Bununla beraber bisikletilerin yaptığı büyük cesaret, ben şahsen bu şekilde ilerleyemiyorum.Yol ayrımına geldiğimde en sağda bekleyip geriden gelen araç trafiğini kollayarak bazen bisiklet üzerinde bazen üzerinden inerek kendimi sol tarafa atıyorum. Bu şekilde sürüşüm çok sık kesiliyor ama istersen kesme.
Bisikletlilerin trafik kanununa göre karayolları üzerinde hakları olsa da çok dikkatli olmaları gerekiyor çünkü ne olursa bize olur.
Kaportamız bedenimiz, çizdirmeyelim.
 
@Yusufmnts

Şimdi tankerci için, senin demek istediğin:"Neden yok ayrımında sağa dönmeyecekse sağdan gitmeye devam ediyor diyorsun? Doğru,en sağ şerit burada sağ kavşağa bağlanıyor sağa dönmeyeceksen ya orta şerite ya da en sol şeritte geçmen lazım. Lakin orta şeritte bisikletliler var, en sol şeritte başka araç olup olmadığı, tankerin sağa mı dönüp ya da direk gidip gitmeyeceğini, o anda aklından neler geçtiğini bilemiyoruz. Belki orta şerite geçecekti, bisikletlileri zor duruma düşürürüm diye geçmek istememiş olabilir veya sol şeritteki araçlar onun sola geçmesine, manevra yapmasına engel olmuş olabilir? Diğer yandan yol 3 şeritli ve tanker en sağdaki şeritten yola devam ediyor. Önü, dümdüz sadece kavşak çizgileri yolu ayrı gösteriyor.Bir çok araç sürücüsü bu tankerin yaptığı gibi yapıyordur malesef. Unutulmaması gereken en önemli şey, "İnsan makine değildir, kendine girilen kodları harfiyen uygulayan, bunların dışına çıkamayan bir mekanik değildir." O yüzden sonu kötüde olsa sık sık doğaçlama yaparlar.

Diğer nokta, dikkatli bakarsan sağa yol ayrımından hemen sonra yol gene 3 şerit halinde devam ediyor.Bizim bisikletli, orta şeritten sağ şerite yavaş yavaş kontrolsüzce( ister elinle sinyal ver ister sırtına ışıklı tabela tak, fizik kuralları kanun tanımaz.) giriyor. Tanker sağ şeritte düz ilerliyor, bisikletli orta şeritin sağ çizgisinden tahmini 45-50cm daha sağa geçerek tankere yaklaşıyor.Eğerki tanker, solunda giden bisikletçinin üzerine doğru gelseydi, tanker sürttü denilirdi.Ben bu kesitten bunu görüyorum. Çarpmakla, sürtmekte ayrı şey bu arada.

Sinyali anlamama veya farkketme mevzusuna gelirsek, tanker hiç az daha sağdan gideyim diye bir manevra yapmamış. Ee direklemesine gidiyorum, kaçacak yerim yok, aha bisiklelide sağa dönecek.Şimdi yavaşlasamda duramamda, en iyisi mümkün mertebe en sağa yaklaşayımda bir şey olmasın,hatta kornayada basayım beni farkketsin...
Bisikletlinin sinyani farkeden birisi bu şekilde davranması gerekirdi.Ama bu dediklerimin hiç biri yok.Demekki onlar direk solumda gidiyor, bende direk yanlarından geçerim.Kolunu herhalde öylesine sarkıtmış olacak, yorulmuştur herhalde... :) Diyede düşünmüş olabilir. Olasılıklar çok fazla.


Kimi arkadaş, çekici demiş. O araç çekici değil tanker. Aşağı yukarı 6-8 Ton boş ağırlığa sahip. Doluyken 25ton ve daha üzeri olabilirler.Bu kadar ağır bir aracın, ani olayda hızlı refleks vermesini beklemeyin, hatta kamyon,tır vslerden olabildiğince uzak durun! En ufak bir hatada (ister sizden ister ondan kaynaklı, karınca gibi eziliriz)

Kıssadan hisse. Trafikte trafik kurallarına mümkün mertebe sonuna kadar uymak gerekir. Ama hiçbir zamanda körü körüne kurallara bağlı kalmamak gerekir, şartlar zaman, sürekli değişiklik içindedir trafikte.Eleman sağa sinyal vermişken, kafasını çevirip bakmamış bile. Bu bir çoğumuz,ben dahil yapıyoruz.Hayatımızı şansa bırakıyoruz. Kaskta veya bisiklet ayna yok, kafayla kontrol yok. Araçların çok hızlı ilerlediği bir yolda gidiyorsun. Ben sinyalimi verir şeritime geçerim, kural bunu gerektirir gerisi umrumda olmaz dersen. Belki haklı olabilirsin ama sonunu başkaları böyle tartışır tartışır, çayını çorbasını içmeye gider. :)

Bu arada bende senin gibi önemli yerlerde bisikletden inip elde sürerek geçiriyorum.Bırakın acemi desinler, maddi manevi bütünlük milletin sözünden her zaman önce gelir. :)
 
1.Bisikletli kurallara uygun bir şekilde pedallıyor(büyük cesaret)
2.Tır muhtemelen en sağ şeritte gidiyor ve kavşağa dönmüyor ve makastan bisikletlinin önüne kırıyor direksiyonu.
3.kavşağa dönmeden önce 'devamlı yol çizgisi' var yani tır şerit değiştirilmeyecek yerde şerit değiştirmiş
4.YÜZDE BİR MİLYON HATALI TIRDIR.
 
  • Beğen
Tepkiler: kobalamin
Tırın yola katildigi nokta hicbir sekilde serit degildir, kural disidir. Tanker %100 hatali.
Bisiklet ise cevre yoluna - otoyola hicbir sekilde cikamaz, bisiklet suruculeri de %100 hatali.
 
  • Beğen
Tepkiler: kobalamin
Bisikletliler toplu olarak suç işlemişlerdir. Kaza yapan ise çok bencilce ve küstahça şerit değiştirme yapmıştır. Şoför ise bodoslama dalmış ve kaçmıştır. Bence suç bisikletlilerin hepsinde.
 
En ilginç tarafı da yaralıyı yoldan çekmeden önce bisikletleri kurtarmaları :)
 
@SEL PERYakalamışsın detayı helal olsun

TA-1033 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Yolun otoban olduğunu nereden biliyoruz?
 
Videonun başında neden o şeritteler anlamadım.
Tır sağa dönecekken sola geçmiş gibi amcak bisikletlilerde dr hata var bence eli yarım kaldırma gibi mesela ve bisikletli sağ sinyal veriyor o yolda en başından beri sol sinyal vermesi gerekli.

Ek olarak videoyu çeken ne adi herifmiş belkide arkadaşı tırın altında kaldı hala bisikletim çizilmesin derdinde

Ek olarak kazanın olduğu sağa dönülkavşağına gelmeden sağdan tahli yol girişi var arkadaşlar bence tır ordan geldi ve sağda olmasınn şeridin içinde olmasının sebebi bu
 
En büyük hata, affedilemeyecek hata tır sürücüsünde. O hızda bisikletlilere çarpmamak için fren etmesi belki daha büyük kazaya sebep olabilirdi, o yüzden niye frene basmamış diyemem. Ama hiç risk almadan sağa devam edebilirdi.
 
@Decsan üst geçitler, yol çıkışları ve emniyet şeridi ve ayrıca her iki yöndeki yol yayanın geçemeyeceği şekilde örgü bariyerle kapatılmış...
 
1. ortalama yol genişliği 3,7m wikipedi "Interstate Highway standards for the U.S. Interstate Highway System uses a 12-foot (3.7 m)"
2. Bisikletlilerin ortalama 30km hızla gittiklerini varsayalım yani 8,3 metre/saniye

Bir zaman çizelgesi yapalım

01. Saniye 0.Metre yol 3 şerit bisikletliler ilk çeridin çizgisinden ilerliyor burada her şey 0.
03. Saniye 25. Metre sağ şeride sağdan tali yol ekleniyor.
07. Saniye 58. Metre sağ şeritten sağa çıkış veriliyor
15. Saniye 125. Metre sağ şeride sağdan tali yol girişi veriliyor
21. Saniye 175. Metre Burada sağ şerit yaklaşık 2 şerit genişliğinde sağdan çıkışa yaklaşılıyor
24. Saniye 200. Metre Kaza gerçelkeşiyor ve burada sağa tali yol çıkışı var.


Kimse suçsuz değil, ama körü körüne kimseyi suçlamayamayız ihtimaller dahilinde tır sürücüsüne suç atanlar tır eğer

Tırın yol ile yaptığı açıya bakılırsa GİRİŞ 3 den yola dahil oluyor çünkü tır çok düşük bir açı ve süratli olması dışında suçlu olduğunu düşünmüyorum. çok kötü bir giriş çıkış kaza olsaıığı çok yüksek

kaza.PNG
 
Defalarca izledim, bisikletliler otoyola çıkarak bir hata yapmışlar ve orta şeritten sürme riskini almışlar ki bu da mecburiyetten. Çünkü otoyollarda giriş ve çıkışlar emniyet şeridini sıkça böldüğünden böyle sürmeleri gerekiyor. Ancak, TIR bisikletçilere gıcık olmuş ve özellikle had bildirmek için böyle bir hareket yapmış. O boşluk Tır ın geçebileceği bir boşluk kesinlikle değil. Aynadan mutlaka görmüştür yediği haltı ama durmadı ve gitti. Yani bir yaya kırmızı ışıkta geçti diye ölmesi gerekmez. Gerçek şoförün yapması gereken hatayı bir şekilde örtmektir. Böyle araç sürülmez.
 
@mümtaz öztürk
Birincisi burası amerika değil tam tersi rusya.
Kazanın olduğu yerin google maps linki
(link)
Yüz metre ileride benzinlik ve yaya geçidi var.
Yol otoban değil.
Bisikletlilere haksızlık etmeyin..
Bizim sürücüler kadar hatta daha da hayvan Rus sürücüleri işte...

@mümtaz öztürk

@deadlistcach

@Gökhan Akkaya

@mümtaz öztürk
 
Geri