Scudo Sports

Feci bir kaza! Sizce kim hatalı?

Bisikletli %100 hatalı... Yolların hakimi değilsin ve sağa el işareti verdikten hemen sonra o tarafa geçmeye çalışıyorsun.. Kamyoncu nasıl durabilir ki ?.. Kamyoncuyu taciz etmiş bence...
 
  • Beğen
Tepkiler: Yalnız Pedal
Scudo
Bisikletli zaten Hatalı orası kesin ama tırda gitmemesi gereken yerden gidiyor
 
bisiklette hata yok ağır vasıta sürücüsü hatalı. kuralları yorumlarken yanlış ve kulaktan dolma bilgilerle hareket etmeyelim. kurallar açıktır. araçların ağırlıklarına göre daha hafif araçların hareket alanını ihlal edebilme gibi bir hakları yok.
 
''Arkaya kaza riskini azaltmak için bakılır, böyle biz zorunluluk yoktur'' mantığı öyle zannediyorum ki tüm trafik temelini bitiriyor, yok ediyor. Aynanın var oluş sebebini ortadan kaldırıyor. Bu mantığın, otomobil kullanırken trafiği katlini izlemek istemem açıkçası.
Bisikletlinin yapabileceği hız ve o yoldaki araçların ortalama hızı arasında bir uçurum söz konusu. Öyle arkaya bakmadan, sadece kolunu kaldırıp geçmek intihar gibi bir şey.
 
Bisikletlideki hata: Arkasını kontrol etmeden sağa yanaşması.
Tırdaki hata: Güvenlik şeridinden yola bağlanması ve hız kesmemesi.
 
Bisikletlinin şerit değiştirmeden önce arkasını kontrol etmesi gerekiyordu ve bu tür yollarda yolun ortasında bisiklet sürmek sağlıklı değil.
 
herkes bisikletlinin arkasına bakmamasında hata var diyor. bence iyiki arkasına bakmamış baksaydı tır direk kafasına çarpabilirdi buda bir ihtimal söz konusu. suç tamamen tır şoföründe. o hızla nasıl şerit değiştiriyorsun!!! sanki yolun sahibiymiş gibi dalıyor yola!!!
 
Bence herikiside hatalı örnünde bisiklet ilerlerken o kadar hızlı ve yakından geçen araçta çok hatalı omuz üstünden geriye bakmadan hızlı akan trafikte direk işaret verip sağa sapmaya kalkan bisiklet sürücüsüde çok hatalı. Yaptığımız kazalarda bence hep kendimizdeki hataları aramalıyız çünkü trafikteki diğer sürücüler her zaman hatalı olucak bunu bilerek hala kurallara göre ben haklıyım diyip hareket edersek haklı ve ölü durmuna düşebiliriz. Bazı şeyleri görmezden gelip hayatta kalmak için sürmeliyiz bisiklet çok güzel ve bu güzelliği yaşıycak kocaman bir ömrümüz var bunu hemen bitirmeyelim.
 
O bisikletin yolun ortasında ne işi var o hızda akan trafikte. bisiklet li her zaman haklı değildir. ölmediğine dua etsin. Gitti güzelim karbon bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: buzlubadem
tır hatalı şerit çizgisine dikkat ederseniz yol ayrımı var o yüzden bisikletli o şeridi takip ediyor ve sağa yanaşıyor tırın geldiği şerit çizgisine dikkat edin ! emniyet şeritinden sola doğru yanaşıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.
Arkadaşlar siz başka bir video mu izliyorsunuz?
Bisikletli öncelikle olması gereken şeritten yani devam etmek için orta şeritten gidiyor..
Sağ şeritten gitse yol sağ ayrılacak ve yoluna devam edemeyecek.
Bisikletli yol ayrımı sonrası doğru şeride yani en sağ şeride geçmeye çalışıyor..

Tır ise büyük ihtimalle dikkatsizce sağ şeride giriyor ve
son anda yanlış şeritte olduğunu farkedip bisikletliye ayıp olmasın diye bi düt yapıp
adamı biçiyor..
Yüzde yüz TIR sürücüsü hatalıdır...
 
https://i.hizliresim.com/zVm7OY.jpg

Bakın tır yanlış şeritten gelmiş... Bisikletli kesinlikle hatalı falan değil direk mağdur...

Bu arada en son planda geçip giden bisikletçiye de kocaman bir "helal olsun" demek istiyorum
 
Kesin olan şu ki; kazalarda canı yanan istisnasız her zaman bisikletlilerdir. Bu nedenle sütten ağzımız yanmadan yoğurdu üfleyelim derim. En az iki omuz kontrolü yapmadan kesinlikle şerit değiştirmemeliyiz. Bütün kavşaklarda hız ve vitesi düşürmeli; gerekirse durup beklemeliyiz. Asfaltı öptükten sonra diğer pek çok şeyin hiç bir önemi kalmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: technic4
bisikletli yolun en sağından gitseydi hiç bir şey olmazdı ama bu defa bence bisikletli hatalı.tırın yaptığı pek bir şey yok şerit değiştirmedi kendi yolunda sabit hızla gidiyor sonuçta kaç tonluk araç ha deyince hemen duramazki bu sonuçta otomobil değil üstelik bisikletliyi göremez çünki neredeyse bisikletin seviyesinden 2 kat daha yukarıda tır şöförü.
 
Şu videoda tırın kendi şeridinden gittiğini, bisikletlilerin hatalı olduğunu, yol ayrımında dahi bisikletin en sağ şeridi takip etmesi gerektiğini iddia eden insanlarla aynı ülkede yaşamak, aynı trafiğe çıkmak gerçekten çok acınası hissettiriyor.
 
@furkantrojka bisikletliler dört şeritli yolun soldan ikinci şeridinde gidiyor. Sonra üçüncü şeritte nizami giden tırın önüne kırıyor. Kamyon az sağa kaçmaya çalışsa da bariyere daha fazla yaklaşamıyor.

Bisikletliler dördüncü şeridi sağdan çıkış yapacak araçlara bırakıp üçüncü şeridin sağından gitmeliydiler. Böylece kamyon sollarından rahatlıkla geçerdi.

Şu belki olabilirdi, kamyoncu amca proaktif davranıp saçma sapan şekilde ilerleyen bisikletlileri önünde gördüğünde korna ile uyarıp en sağa geçmelerini isteyebilirdi. Ama sadece kendi işine baktı.
 
Kanunun tam metni : (link)
(Kanun metninde “bisiklet” ve “motorsuz” kelimeleri aratınca çıkan maddeler aşağıdadır. Kanun dışında daha detaylı maddeler içeren “(link)” de mevcut)
Kanun Numarası : 2918
Kabul Tarihi : 13/10/1983
Yayımlandığı R. Gazete:
Tarih : 18/10/1983
Sayı : 18195
Yayımlandığı Düstur :
Tertip : 5
Cilt : 22
Sayfa : 687
MADDE 3 –
Bu Kanunda kullanılan terimlerin tanımları aşağıda gösterilmiştir.
– Erişme kontrollü karayolu (otoyol – ekspresyol) :
Özellikle transit trafiğe tahsis edilen, belirli yerler ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı, yaya, hayvan ve MOTORSUZ ARAÇLARIN giremediği, ancak, izin verilen motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrola tabi tutulduğu karayoludur.
– BİSİKLET YOLU :
Karayolunun, sadece BİSİKLETLİLERİN kullanmalarına ayrılan kısmıdır.
– BİSİKLET :
(Değişik: 12/7/2013-6495/13 md.)
Üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden MOTORSUZ TAŞITLARDIR. Azami sürekli anma gücü 0,25 KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştıktan sonra veya pedal çevrilmeye ara verildikten hemen sonra gücü tamamen kesilen ELEKTRİKLİ BİSİKLETLER de bu sınıfa girer.
– MOTORLU BİSİKLET (MOPED):
(Değişik: 12/7/2013-6495/13 md.)
Azami hızı saatte 45 kilometreyi, içten yanmalı motorlu ise silindir hacmi 50 santimetreküpü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kilovatı geçmeyen iki veya üç tekerlekli taşıtlar ile aynı özelliklere sahip net ağırlığı 350 kilogramı aşmayan dört tekerlekli motorlu taşıtlardır. Elektrik ile çalışanların net ağırlıklarının hesaplanmasında batarya ağırlıkları dikkate alınmaz.
– Araç :
Karayolunda kullanılabilen motorlu, MOTORSUZ ve özel amaçlı taşıtlar ile iş makineleri ve lastik tekerlekli traktörlerin genel adıdır.
– Taşıt :
Karayolunda insan, hayvan ve yük taşımaya yarayan araçlardır. Bunlardan makine gücü ile yürütülenlere “motorlu taşıt” insan ve hayvan gücü ile yürütülenlere “MOTORSUZ TAŞIT” denir.
– Sürücü :
(Değişik 17/10/1996 – 4199/1 md.)
Karayolunda, motorlu veya MOTORSUZ BİR ARACI veya taşıtı sevk ve idare eden kişidir.
MADDE 37 –
Sürücü belgesi almaları zorunlu olmamakla beraber; BİSİKLET kullananların 11, MOTORSUZ TAŞITLARI kullananlar ile hayvan sürücülerinin 13 yaşını bitirmiş olmaları,bedensel ve ruhsal bakımdan sağlıklı bulunmaları zorunludur.
MADDE 53 –
Sürücülerin Uyacağı Diğer KurallarDönüş kuralları:
Sağa ve sola dönecek olan sürücüler aşağıdaki kurallara uyarlar. Sağa ve sola dönüşlerde, sürücüler kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa BİSİKLET YOLUNDAKİ BİSİKLETLİLERE ve sola dönüşlerde sağdan ve karşıdan gelen trafiğe ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
MADDE 56 –
Sürücüler aşağıdaki kurallara ve yasaklara uymak zorundadırlar.
e) Geçiş kolaylığı sağlamak :Taşıt yolunun dar olduğu yerlerde aksini gösteren bir trafik işareti yoksa, MOTORSUZ ARAÇLARI KULLANANLAR motorlu araçlara otomobil, minibüs, kamyonet, otobüs, kamyon arazi taşıtı, lastik tekerlekli traktör, iş makineleri, yazılış sırasına göre kendisinden öncekilere geçiş kolaylığı sağlamak zorundadırlar.
MADDE 57 –
(Değişik: 17/10/1996 – 4199/23 md.)
Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;
1. MOTORSUZ ARAÇ SÜRÜCÜLERİ motorlu araçlara,
2. Motorlu araçlardan soldaki sağdan gelen araca geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
MADDE 66 –
BİSİKLET, MOTORLU BİSİKLET ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır.
a) Ayrı BİSİKLET YOLU varsa, BİSİKLET VE MOTORLU BİSİKLETLERİN taşıt yolunda,
BİSİKLET, MOTORLU BİSİKLET ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde,
Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yanyana,
Sürülmesi yasaktır.
b) BİSİKLET SÜRENLERİN en az bir elleri, MOTORLU BİSİKLET sürenlerin manevra için işaret verme hali dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki eller ile taşıtlarını sürmeleri ve yönetmelikte belirtilen güvenlik şartlarına uymaları zorunludur.
c) BİSİKLET, MOTORLU BİSİKLET ve sepetsiz motosiklet sürücülerinin, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişileri bindirmeleri ve yönetmelikte belirtilen sınırdan fazla yük taşımaları yasaktır.
Sürücü arkasında ayrı oturma yeri olan BİSİKLET, MOTORLU BİSİKLET ve sepetsiz motosikletlerle bir kişiden fazlası taşınamaz.
MADDE 68 –
Yayaların uyacakları kurallar aşağıda belirtilmiştir.
a) Yayalar, aşağıda sayılan haller dışında, taşıt yolu bitişiğinde ve yakınında yaya yolu, banket veya alan varsa burada yürümek zorundadır.
2. Yayaların yürümesine ayrılmış kısımların kullanılmasının mümkün olmaması veya bulunmaması hallerinde yayalar, bisiklet trafiğine engel olmamak şartı ile bisiklet yolunda BİSİKLET YOLU yoksa taşıt yolu üzerinde, imkan oranında taşıt yolu kenarına yakın olmak şartı ile yürüyebilirler.
MADDE 103 –
MOTORSUZ TAŞITLAR İLE MOTORLU BİSİKLET sürücülerinin hukuki sorumluluğu genel hükümlere tabidir.
 
@Özcan.
Videodaki yol 3 şeritli. Sağda yol birleşim ve ayrım şeritleri mevcut. Bisikletliler yol boyunca tek bir şerit çizgisi üzerinde ilerliyorlar. 21. saniyede bu kesik çizgilerden oluşan şerit çizgisi devamlı hale geliyor ve sağ tarafındaki şerit, sağ tarafa doğru ayrılıyor. Yani yol ayrımları hariç olarak bisikletliler en sağ şeritten ilerliyorlar. Üçüncü şeritte nizami gidiyor diye bahsettiğiniz çekici devamlı şerit çizgisiyle sağa doğru ayrılan yolda ilerlerken ayrılmaktan vazgeçip, devamlı şerit çizgisi üzerinden şerit değiştirerek emniyet şeridine dalan çekici oluyor herhalde.
Şöyle fotoğraflarla anlatayım meramımı.
1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg
 
Geri