Feci bir kaza! Sizce kim hatalı?

technic4

Üye
Kayıt
5 Temmuz 2015
Mesaj
6
Tepki
3
Şehir
Sivas
Bisiklet
Merida
Bisikletli %100 hatalı... Yolların hakimi değilsin ve sağa el işareti verdikten hemen sonra o tarafa geçmeye çalışıyorsun.. Kamyoncu nasıl durabilir ki ?.. Kamyoncuyu taciz etmiş bence...
 
Scudo

Ghost

Yoksa insan başıboş bırakılacağını mı sandı?
Kayıt
5 Ocak 2015
Mesaj
691
Tepki
478
Şehir
Ankara
İsim
Enes
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Bisikletli zaten Hatalı orası kesin ama tırda gitmemesi gereken yerden gidiyor
 

ozgur908

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
715
Tepki
999
Şehir
İstanbul
bisiklette hata yok ağır vasıta sürücüsü hatalı. kuralları yorumlarken yanlış ve kulaktan dolma bilgilerle hareket etmeyelim. kurallar açıktır. araçların ağırlıklarına göre daha hafif araçların hareket alanını ihlal edebilme gibi bir hakları yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Budak ve Decsan

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
''Arkaya kaza riskini azaltmak için bakılır, böyle biz zorunluluk yoktur'' mantığı öyle zannediyorum ki tüm trafik temelini bitiriyor, yok ediyor. Aynanın var oluş sebebini ortadan kaldırıyor. Bu mantığın, otomobil kullanırken trafiği katlini izlemek istemem açıkçası.
Bisikletlinin yapabileceği hız ve o yoldaki araçların ortalama hızı arasında bir uçurum söz konusu. Öyle arkaya bakmadan, sadece kolunu kaldırıp geçmek intihar gibi bir şey.
 

M.Burak KARADAĞ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
2.643
Tepki
1.894
Yaş
30
Şehir
İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
Bisiklet
Carraro
Bisikletlideki hata: Arkasını kontrol etmeden sağa yanaşması.
Tırdaki hata: Güvenlik şeridinden yola bağlanması ve hız kesmemesi.
 

Caner97

Üye
Kayıt
21 Temmuz 2015
Mesaj
7
Tepki
1
Yaş
26
Şehir
Ankara
Bisiklet
Salcano
Bisikletlinin şerit değiştirmeden önce arkasını kontrol etmesi gerekiyordu ve bu tür yollarda yolun ortasında bisiklet sürmek sağlıklı değil.
 

sallehpaul

İkitekerbirkitap
Kayıt
26 Haziran 2015
Mesaj
224
Tepki
233
Yaş
33
Şehir
İstanbul
İsim
Salih AYDIN
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Canyon
Bisiklet türü
Cyclocross
herkes bisikletlinin arkasına bakmamasında hata var diyor. bence iyiki arkasına bakmamış baksaydı tır direk kafasına çarpabilirdi buda bir ihtimal söz konusu. suç tamamen tır şoföründe. o hızla nasıl şerit değiştiriyorsun!!! sanki yolun sahibiymiş gibi dalıyor yola!!!
 

farukbursali

Aktif Üye
Kayıt
18 Temmuz 2015
Mesaj
126
Tepki
160
Yaş
27
Şehir
istanbul
İsim
Faruk Bursalı
Bisiklet
Mosso
Bence herikiside hatalı örnünde bisiklet ilerlerken o kadar hızlı ve yakından geçen araçta çok hatalı omuz üstünden geriye bakmadan hızlı akan trafikte direk işaret verip sağa sapmaya kalkan bisiklet sürücüsüde çok hatalı. Yaptığımız kazalarda bence hep kendimizdeki hataları aramalıyız çünkü trafikteki diğer sürücüler her zaman hatalı olucak bunu bilerek hala kurallara göre ben haklıyım diyip hareket edersek haklı ve ölü durmuna düşebiliriz. Bazı şeyleri görmezden gelip hayatta kalmak için sürmeliyiz bisiklet çok güzel ve bu güzelliği yaşıycak kocaman bir ömrümüz var bunu hemen bitirmeyelim.
 

Yalnız Pedal

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2013
Mesaj
1.642
Tepki
1.057
Şehir
Doğu Senegal
Bisiklet
Diğer
O bisikletin yolun ortasında ne işi var o hızda akan trafikte. bisiklet li her zaman haklı değildir. ölmediğine dua etsin. Gitti güzelim karbon bisiklet.
 
  • Beğen
Tepkiler: buzlubadem

Bisikletliyaşam

bisikletliyaşam
Kayıt
11 Eylül 2014
Mesaj
303
Tepki
378
Şehir
ADANA
Bisiklet
b'Twin
tır hatalı şerit çizgisine dikkat ederseniz yol ayrımı var o yüzden bisikletli o şeridi takip ediyor ve sağa yanaşıyor tırın geldiği şerit çizgisine dikkat edin ! emniyet şeritinden sola doğru yanaşıyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Edip D.

Decsan

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Kasım 2014
Mesaj
677
Tepki
902
Yaş
53
Şehir
İzmir
İsim
Ethem C.
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Arkadaşlar siz başka bir video mu izliyorsunuz?
Bisikletli öncelikle olması gereken şeritten yani devam etmek için orta şeritten gidiyor..
Sağ şeritten gitse yol sağ ayrılacak ve yoluna devam edemeyecek.
Bisikletli yol ayrımı sonrası doğru şeride yani en sağ şeride geçmeye çalışıyor..

Tır ise büyük ihtimalle dikkatsizce sağ şeride giriyor ve
son anda yanlış şeritte olduğunu farkedip bisikletliye ayıp olmasın diye bi düt yapıp
adamı biçiyor..
Yüzde yüz TIR sürücüsü hatalıdır...
 

Decsan

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Kasım 2014
Mesaj
677
Tepki
902
Yaş
53
Şehir
İzmir
İsim
Ethem C.
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
https://i.hizliresim.com/zVm7OY.jpg

Bakın tır yanlış şeritten gelmiş... Bisikletli kesinlikle hatalı falan değil direk mağdur...

Bu arada en son planda geçip giden bisikletçiye de kocaman bir "helal olsun" demek istiyorum
 

herdagli

Üye
Kayıt
28 Mayıs 2015
Mesaj
82
Tepki
66
Yaş
46
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
b'Twin
Kesin olan şu ki; kazalarda canı yanan istisnasız her zaman bisikletlilerdir. Bu nedenle sütten ağzımız yanmadan yoğurdu üfleyelim derim. En az iki omuz kontrolü yapmadan kesinlikle şerit değiştirmemeliyiz. Bütün kavşaklarda hız ve vitesi düşürmeli; gerekirse durup beklemeliyiz. Asfaltı öptükten sonra diğer pek çok şeyin hiç bir önemi kalmıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: technic4

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
bisikletli yolun en sağından gitseydi hiç bir şey olmazdı ama bu defa bence bisikletli hatalı.tırın yaptığı pek bir şey yok şerit değiştirmedi kendi yolunda sabit hızla gidiyor sonuçta kaç tonluk araç ha deyince hemen duramazki bu sonuçta otomobil değil üstelik bisikletliyi göremez çünki neredeyse bisikletin seviyesinden 2 kat daha yukarıda tır şöförü.
 

furkantrojka

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Mart 2016
Mesaj
701
Tepki
1.142
Yaş
32
Şehir
Antalya
İsim
Furkan
Bisiklet
Diğer
Şu videoda tırın kendi şeridinden gittiğini, bisikletlilerin hatalı olduğunu, yol ayrımında dahi bisikletin en sağ şeridi takip etmesi gerektiğini iddia eden insanlarla aynı ülkede yaşamak, aynı trafiğe çıkmak gerçekten çok acınası hissettiriyor.
 

Özcan

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Nisan 2015
Mesaj
2.084
Tepki
6.862
Yaş
50
Şehir
Bursa
İsim
Özcan
Başlangıç
1978—79
Bisiklet
Specialized
@furkantrojka bisikletliler dört şeritli yolun soldan ikinci şeridinde gidiyor. Sonra üçüncü şeritte nizami giden tırın önüne kırıyor. Kamyon az sağa kaçmaya çalışsa da bariyere daha fazla yaklaşamıyor.

Bisikletliler dördüncü şeridi sağdan çıkış yapacak araçlara bırakıp üçüncü şeridin sağından gitmeliydiler. Böylece kamyon sollarından rahatlıkla geçerdi.

Şu belki olabilirdi, kamyoncu amca proaktif davranıp saçma sapan şekilde ilerleyen bisikletlileri önünde gördüğünde korna ile uyarıp en sağa geçmelerini isteyebilirdi. Ama sadece kendi işine baktı.
 

mehmetgz

Üye
Kayıt
25 Kasım 2017
Mesaj
63
Tepki
153
Yaş
54
Şehir
ordu
Bisiklet
Carraro
Kanunun tam metni : (link)
(Kanun metninde “bisiklet” ve “motorsuz” kelimeleri aratınca çıkan maddeler aşağıdadır. Kanun dışında daha detaylı maddeler içeren “(link)” de mevcut)
Kanun Numarası : 2918
Kabul Tarihi : 13/10/1983
Yayımlandığı R. Gazete:
Tarih : 18/10/1983
Sayı : 18195
Yayımlandığı Düstur :
Tertip : 5
Cilt : 22
Sayfa : 687
MADDE 3 –
Bu Kanunda kullanılan terimlerin tanımları aşağıda gösterilmiştir.
– Erişme kontrollü karayolu (otoyol – ekspresyol) :
Özellikle transit trafiğe tahsis edilen, belirli yerler ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı, yaya, hayvan ve MOTORSUZ ARAÇLARIN giremediği, ancak, izin verilen motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrola tabi tutulduğu karayoludur.
– BİSİKLET YOLU :
Karayolunun, sadece BİSİKLETLİLERİN kullanmalarına ayrılan kısmıdır.
– BİSİKLET :
(Değişik: 12/7/2013-6495/13 md.)
Üzerinde bulunan insanın adale gücü ile pedal veya el ile tekerleği döndürülmek suretiyle hareket eden MOTORSUZ TAŞITLARDIR. Azami sürekli anma gücü 0,25 KW’ı geçmeyen, hızlandıkça gücü düşen ve hızı en fazla 25 km/saate ulaştıktan sonra veya pedal çevrilmeye ara verildikten hemen sonra gücü tamamen kesilen ELEKTRİKLİ BİSİKLETLER de bu sınıfa girer.
– MOTORLU BİSİKLET (MOPED):
(Değişik: 12/7/2013-6495/13 md.)
Azami hızı saatte 45 kilometreyi, içten yanmalı motorlu ise silindir hacmi 50 santimetreküpü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kilovatı geçmeyen iki veya üç tekerlekli taşıtlar ile aynı özelliklere sahip net ağırlığı 350 kilogramı aşmayan dört tekerlekli motorlu taşıtlardır. Elektrik ile çalışanların net ağırlıklarının hesaplanmasında batarya ağırlıkları dikkate alınmaz.
– Araç :
Karayolunda kullanılabilen motorlu, MOTORSUZ ve özel amaçlı taşıtlar ile iş makineleri ve lastik tekerlekli traktörlerin genel adıdır.
– Taşıt :
Karayolunda insan, hayvan ve yük taşımaya yarayan araçlardır. Bunlardan makine gücü ile yürütülenlere “motorlu taşıt” insan ve hayvan gücü ile yürütülenlere “MOTORSUZ TAŞIT” denir.
– Sürücü :
(Değişik 17/10/1996 – 4199/1 md.)
Karayolunda, motorlu veya MOTORSUZ BİR ARACI veya taşıtı sevk ve idare eden kişidir.
MADDE 37 –
Sürücü belgesi almaları zorunlu olmamakla beraber; BİSİKLET kullananların 11, MOTORSUZ TAŞITLARI kullananlar ile hayvan sürücülerinin 13 yaşını bitirmiş olmaları,bedensel ve ruhsal bakımdan sağlıklı bulunmaları zorunludur.
MADDE 53 –
Sürücülerin Uyacağı Diğer KurallarDönüş kuralları:
Sağa ve sola dönecek olan sürücüler aşağıdaki kurallara uyarlar. Sağa ve sola dönüşlerde, sürücüler kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa BİSİKLET YOLUNDAKİ BİSİKLETLİLERE ve sola dönüşlerde sağdan ve karşıdan gelen trafiğe ilk geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
MADDE 56 –
Sürücüler aşağıdaki kurallara ve yasaklara uymak zorundadırlar.
e) Geçiş kolaylığı sağlamak :Taşıt yolunun dar olduğu yerlerde aksini gösteren bir trafik işareti yoksa, MOTORSUZ ARAÇLARI KULLANANLAR motorlu araçlara otomobil, minibüs, kamyonet, otobüs, kamyon arazi taşıtı, lastik tekerlekli traktör, iş makineleri, yazılış sırasına göre kendisinden öncekilere geçiş kolaylığı sağlamak zorundadırlar.
MADDE 57 –
(Değişik: 17/10/1996 – 4199/23 md.)
Kavşaklarda aşağıdaki kurallar uygulanır.
c) Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;
1. MOTORSUZ ARAÇ SÜRÜCÜLERİ motorlu araçlara,
2. Motorlu araçlardan soldaki sağdan gelen araca geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
MADDE 66 –
BİSİKLET, MOTORLU BİSİKLET ve motosiklet sürücülerine aşağıdaki kurallar uygulanır.
a) Ayrı BİSİKLET YOLU varsa, BİSİKLET VE MOTORLU BİSİKLETLERİN taşıt yolunda,
BİSİKLET, MOTORLU BİSİKLET ve motosikletlerin yayaların kullanmasına ayrılmış yerlerde,
Bunlardan ikiden fazlasının taşıt yolunun bir şeridinde yanyana,
Sürülmesi yasaktır.
b) BİSİKLET SÜRENLERİN en az bir elleri, MOTORLU BİSİKLET sürenlerin manevra için işaret verme hali dışında iki elleri ve motosiklet sürenlerin devamlı iki eller ile taşıtlarını sürmeleri ve yönetmelikte belirtilen güvenlik şartlarına uymaları zorunludur.
c) BİSİKLET, MOTORLU BİSİKLET ve sepetsiz motosiklet sürücülerinin, sürücü arkasında yeterli bir oturma yeri olmadıkça başka kişileri bindirmeleri ve yönetmelikte belirtilen sınırdan fazla yük taşımaları yasaktır.
Sürücü arkasında ayrı oturma yeri olan BİSİKLET, MOTORLU BİSİKLET ve sepetsiz motosikletlerle bir kişiden fazlası taşınamaz.
MADDE 68 –
Yayaların uyacakları kurallar aşağıda belirtilmiştir.
a) Yayalar, aşağıda sayılan haller dışında, taşıt yolu bitişiğinde ve yakınında yaya yolu, banket veya alan varsa burada yürümek zorundadır.
2. Yayaların yürümesine ayrılmış kısımların kullanılmasının mümkün olmaması veya bulunmaması hallerinde yayalar, bisiklet trafiğine engel olmamak şartı ile bisiklet yolunda BİSİKLET YOLU yoksa taşıt yolu üzerinde, imkan oranında taşıt yolu kenarına yakın olmak şartı ile yürüyebilirler.
MADDE 103 –
MOTORSUZ TAŞITLAR İLE MOTORLU BİSİKLET sürücülerinin hukuki sorumluluğu genel hükümlere tabidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: The Best

furkantrojka

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Mart 2016
Mesaj
701
Tepki
1.142
Yaş
32
Şehir
Antalya
İsim
Furkan
Bisiklet
Diğer
@Özcan.
Videodaki yol 3 şeritli. Sağda yol birleşim ve ayrım şeritleri mevcut. Bisikletliler yol boyunca tek bir şerit çizgisi üzerinde ilerliyorlar. 21. saniyede bu kesik çizgilerden oluşan şerit çizgisi devamlı hale geliyor ve sağ tarafındaki şerit, sağ tarafa doğru ayrılıyor. Yani yol ayrımları hariç olarak bisikletliler en sağ şeritten ilerliyorlar. Üçüncü şeritte nizami gidiyor diye bahsettiğiniz çekici devamlı şerit çizgisiyle sağa doğru ayrılan yolda ilerlerken ayrılmaktan vazgeçip, devamlı şerit çizgisi üzerinden şerit değiştirerek emniyet şeridine dalan çekici oluyor herhalde.
Şöyle fotoğraflarla anlatayım meramımı.
1.jpg 2.jpg 3.jpg 4.jpg 5.jpg