Scudo Sports

Feci bir kaza! Sizce kim hatalı?

Kimin suçlu olduğunun ne önemi var? BİZİM DİKKAT ETMEMİZ LAZIM..
 
Scudo
uzun videoya bakarsanız bisikletli en sağdan giderken otoban giriş ve çıkışlarındaki şerit bağlanması sebebiyle orta şeritlerde kalıyor. İki tarafın da hatası var
 
Aslında sigorta experi gibi kim suçlu kim suçsuz diye konuşmak yerine bisikletlinin yaptığı hatalı görüp ders alsak yeterli. Otoyollarda nasıl tehlikeler olduğunun, nelerle karşılaşabileceğimizin çok güzel bir örneği. İstanbul'da bu tır gibi şoförlerden çok var. Eminim ki diğer illerimizde de bu gibi sürücüler vardır. Aman dikkat. Evde sizi bekleyen eşiniz, anneniz, babanız belki de çocuğunuz olduğunu sakın unutmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Şafak Başlar
bence öndeki bisikletli arkadaki arkadaşı arkasını kontrol ediyordur diye eli ile verdiği sinyali yalnız! arkadaki arkadaşı için veriyor. ufak bir el kaldırmayla özellikle tır şöförlerinin dikkatini çekeceğini sanmıyorum.
Çok dikkatli olması gereken bir yerde tedbirsiz davranmış. Malum tır da kuralsız bir şekilde dalınca kaza kaçınılmaz olmuş.
 
Karayolları trafik kanunları bisikletlilerin motorsuz taşıt olduğunu belirtir ve motorlu taşıtların uyduğu kurallara uymakla yükümlü tutar. Motorlu araçlar, sağ tarafta yol ayrımı varsa ve sağa dönmeyeceklerse şeridinde ilerlemeleri gerekir. Sağ yola girip tam yol ayrımında sola saparlarsa bu hata olur. Bisikletliler de bir motorsuz araç olduklarından bu kurala uymalıdırlar. Özetle, biz bisikletliler olarak karayollarında bazen motorsuz araç gibi bazen yaya gibi davranmaya hakkımız yok. Referans mı istiyorsunuz: motosiklet sürücüsü yol ayrımlarında nasıl davranıyorsa bisikletli de öyle davranmalıdır. Bu belirttiklerim asgari hız limiti bisikletçi için uygun olan yollar için geçerlidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Özcan ve Edip D.
Rusca konuştuklarına göre burası ya Rusya ya da geçmiş sovyet cumhuriyetlerinden birisi. Oralardakı yol hereketi kurallarına göre bisikletçi mümkün kadar yolun sağ tarafı ile hereket etmelidir. Sağ şerit boş ola-ola yolun ortasında gitmesi artık hata. Bisikletçi önceden bu kurala uysaydı bu kaza da olmayacaktı.
 
Bisikletlinin yolun ortasında ne işi var diyenleri biraz garipsedim, adamlar beklediğiniz/dediğiniz yerde gitse tırın tamponda hala gidiyo olucaklardı. Bisikletlileri niye suçlu buluyosunuz ? Solda direksiyon olan ülkelerin hangisinde araç sağdan geçiliyor ? O gerizekalı, cidden gerizekalı herif, farz edelim ki, 2. pedalın tırda olduğunu fark etse, bassa az yavaşlasa bi baksa bakalım yolda bisikletli var ne olur ne olmaz dese, hayatından bişey mi kaybeder ? Neyin acelesi lan bu ? Yarın muhtemelen aynı yük dorseye tekrar yüklenicek, tekrar aynı yola çıkıcan. Neyin acelesi yani neyin ? Bu aptal bilinci bi çok arabada da görüyorum. Gören bütün insanlığı kurtarıyo falan zanneder. Valla 3 kere bunun çok daha hafifleriyle karşılaştım. 3 ünde de yanlarına gittiğimde de özür dilediler, yolunu değiştirdiler diye birşey yapmadım ama tutup öldüresim geliyor bu tipleri.

Yasa falan hikaye, önce kendin insan olucaksın, ben kendim bisikletle giderken durup bekleyen bisikletliye, yayaya yol veriyorum, yaya geçidine gelirken ışık yeşil olsa da olmasa da genelde yavaşlıyorum, en kötü tetikte oluyorum çünkü ben yayaya göre daha üstün bi araca biniyorum. Çok basit bi mantığım var, olur da birine zarar veririm diye düşünüyorum, başka bişey değil sadece bu.

Bu ite dönersek de hakettiği, pamuk gibi olana kadar dövmek, sonra da tekerlekli araç kullanımından men etmek. Olay Rusya'da geçmiş ama bana göre türkiyede araç kullanabilcek insan yüzdesi %30 ya vardır ya yoktur. Bu ruslar da en az bizim kadar mallar. Hatta bi tık yukarda bile olabilirler.
 
Suç Tır şoförüne ehliyet verende :)
Gelmiş arkadan çarpmış, arkadaş önündeki adam düşebilir herhangi bir şey de olabilir, hem takip mesafesi hem de hızı ona göre ayarlar insan...
Önünde suçlu bile olsa haklıyım diyip gaza mı basacağız, bu kadar ucuz mu hayat? Ben de arada E-5'te TEM'de yaya ya da hayvana denk geliyorum, ben halıyım diye üstünden mi geçmem lazım, olabilecekleri göz önüne alıp dikkatli olmalı motorlu-motorsuz-yaya ...
 
Her iki tarafta hata var, tabii.

"Bisikletlileri niye suçlu buluyosunuz" sorusunun bu durumda cevabı çok kolay: çünki yol hareketi kurallarını açıkca çiynemişler, ilk önce kendi hayatlarını tehlikeye atarak. Bunun da cezası, malesef, ağır olmuş. Yukarıda söylediklerimi bir daha tekrar etmek istiyorum. Bu devletlerde yol hareketi kuralı bisikletliye yolun yalnız sağ tarafı ile hareket etmek izni veriyor (mesela, Rusya yol hareketi kuralları 24.1 - 24.6). Bundan başka önceki arkadaşların söylediği gibi, sanki yolun sahibiymiş gibi, eli ile işaret ediyor, 1-2 saniye sonra geriye bakmadan sağa doğru geçiyor. 1-2 saniye arkadan gelen araba şoförü için yeterlimi? Bana göre hiç yeterli değil.

Evet, tır şoförü en azından kaza baş verdiğinden durmalıydı, bisikletliyi vurmuş ve durmadan yolunu devam etmişse, cinayet işlemiştir (kaza yerinden kaçma). Umarım onu kolaylıkla bulurlar, numarası gözüktüğü için. Diğer taraftan tır şoförü daha önceden sola doğru şerit değiştirmeli idi. Bunu da yapmamış, bu daha bir hata. Ama belki de tır şoförü o şeritde bisikletli olduğundan şeriti önceden değiştirememiş, burasını bilmiyoruz.
 
Bisiklet için yolun sağından gitme kuralı "sözlü" olarak var. Türkiye'de Karayolları Kanununda veya Yönetmeliğinde böyle bir şey yazmıyor.
Buradan hareketle konuşursak, bisikletler de trafiğin bir parçası olduğuna göre trafik kurallarına uymalıdır.

Aslında söylenecek her şeyi @Bahadır Gürel söylemiş. Bisiklet sağa dönmüyor, bu nedenle kendi şeridini koruyor. Halbuki tır, düz devam edecekken sağa dönüş şeridinde seyrediyor ve son anda sola kırıyor (ki gördüğüm kadarıyla taralı alandan yapıyor bunu, yani aslında girmemesi gereken yerden). Zaten geçmesi gereken yerde bisikletli sağa geçmek için işaret veriyor.
Bu yüzden bence burada suçu bisiklette aramak yanlış...
 
"Türkiye'de Karayolları Kanununda veya Yönetmeliğinde böyle bir şey yazmıyor" - kaza Rusyada olmuş.

Arkadaşlar yanlış anlamasın. Tek bisikletliyi suçlamak istemiyorum. Tır sürücüsünu suçlu bulan tüm arkadaşlar haklı. Tır sürücüsü birkaç suç işlemiş. Onun da cezasını almalıdır. Ama bisikletli yolu böyle gitmemeli idi, söylüyorum, en azından kurallarla bu yasaktır. Trafik kuralları boşuna yazılmamış.
 
@Kenan Garibov

Sorum çok açık: Motorsuz taşıt kapsamındaki bisiklet, bisikletlerin gidebileceği karayollarında motorlu taşıtların uymakla yükümlü olduğu kurallara tabii midir değil midir? Yani motorsuz taşıtlar karayollarında farklı davranabilir mi?

Örneğin Amerika'nın 50 eyaletinde bisikletliler diğer sürücülerle aynı kurallara uymakla yükümlüdür. Özellikle yol ayrımlarında. Bağlantıyı da paylaşayım.

(link)

In all 50 states, people on bikes are required to follow the same laws as other drivers.

Intersection positioning
When there is a lane that is used for more than one direction, use the rightmost lane going in the direction you are traveling.

Yazılar yeterli olmayabilir sitedeki videoyu özellikle izlemenizi tavsiye ederim; sağdan çıkış olan yolda bisiklet yolunda devam edecekse nasıl davranmalı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Kenan Garibov
@Edip Dinçer

2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu Madde 46 e) İki yönlü trafiğin kullanıldığı dört veya daha fazla şeritli yollarda aksine bir işaret bulunmadıkça, motosiklet, otomobil,kamyonet ve otobüs dışındaki araçları kullananlar, geçme ve dönme dışında en sağ şeridi izlemek, Zorundadırlar...

Dediğiniz gibi en sağı değil de sağ şerit belirtilmiş kanunda...
 
@Latif Ç.

Yazdığınız kanunda en sağ yazıyor ama siz kanunda en sağ değilde sağ şerit belirtilmiş yazmışsınız hangisi doğru acaba?
 
@Taner James

en sağ şeridi izlemek diyor, yolun en sağı, şeridin en sağı falan demiyor...
 
@Bahadır Gürel yazdığı sonuncu yorumdan ve Amerikadakı yasa misalinden sonra ben rusların yol kurallarının bisikletler için maddelerine ve onlar için olan açıklamalara bir daha dikkatle baktım. Malesef onların yasalarında amerikalılar gibi aydın şekilde yazmıyor: "rightmost lane going in the direction you are traveling", sadece "yolun hareket kısmının sağ kenarı" diye bir söz kullanıyor. Bu da şaşırtıyor, çünki "yolun hareket kısmı" - demir yolu taleb etmeyen araçların hareket ede bileceği yer gibi tarif ediliyor. Rusların bu olayla bağlı kendi tartışmalarında tır şoförünün hata yaptığı kesin, bunu her kes söylüyor.

Bisikletli hata yapmışmı, kural açısından? Çoğunluk bisikletlinin kurallara uyduğunu ve yol işaretlerine göre doğru yaptığı, sadece bu şekilde tehlikeli olduğu düşüncesindedir. Videoda yol nişanlarını bir daha dikkat edince, orda otobanın da olmadığı gözüküyor, yani bisiketli o yolla gide bilir. Bisikletli ben yukarıda söylediğim gibi sürekli olarak yolun sağı ile gitseydi ve en sonda sağdan sola geçiş yapsaydı, kaza yapmayacaktı, ama bu zaman tır şoförü gibi kuralı bozmuş olacaktı. Objektif olmaya çalışan biri gibi, hatamı düzeltmek isteği ile, yukarıda yazdığım "bisikletlilerin kuralları çiynemesi" sözlerini geri götürüyor, önceki iddiamı tekzip ediyor ve bisikletli hata yapmamış diyenlere katılıyorum...
 
Bana göre her ikisi de son derecede hatalı. Bisiklet sürücüsü sanki babasının yolunda gider gibi ve yolda hiç araç yokmuşçasına ilerliyor. Bisiklet sürücüsü özellikle yol ayrımında şeridin solunda kalıyor bana göre daha önceden en sağa geçmesi gerekliydi kendi ve diğer araçların güvenliği için. Arkadan gelen tankerin de çok büyük hatası var. Ne olursa olsun önündeki sürücüyü gördüğünde o kadar hızlı bir şekilde yanından geçmemesi ya da daha kontrollü olması lazımdı. Neyse ki bisiklet sürücüsü olayı ucuz atlatmış görünüyor...
 
Her ikisindede hata var
Hatanın kahır ekseriyeti Tır şöföründedir.
Bisiklet sürücüleri işi en kolayından yani yolu ortalayarak gitmeleri belki hızlarından dolayı haklı görülebilir ama genel embiyet açısından sağ şeritte kalmaları dağa doğru olmalı. Burada önemli olan sağ şeritte kalındığında solunu ayna ile kollamak olacaktır.
Bilindiği üzere sola çıkışlar hep daha hızlı olmaktadır, sağa yanaşmalar ise hız kesilerek yapılır.
 
Geri