Scudo Sports

Eskişehir

Bisiklet bir taşıttır bunda hepimiz hem fikiriz, bu taşıtın trafikte güvenli bir şekilde seyir etmesi için bisikleti kullanan kişinin kaskı, eldiveni, hava karanlık ise reflektörlü yeleği, ön ve arka farları, lastiklerinde ve pedallarında kedi gözleri bulunmak zorundadır.

Gezilerimizde kaskı nedenmi mecbur tutuyoruz?

Türkiye'de yaşıyoruz, trafik bakımındanda, anlayış bakımındanda, insanların birbirlerine olan saygısı bakımındanda.

Kaskı sadece grup gezilerinde dayatmak değil maksadımız, maksadımız bisikleti süren kişinin can güvenliği.

Ben bu gün bir gezi düzenliyorsam, benim gezimde kendi can güvenliğin için kask takmak mecburiyetindesin. Ama makaleler böyle demiyor diyebilirsin belki haklıda olabilirsin ama önce sen kendini sağlama al, gerisini boşver.

Bu arada Bülent Hocam hayırlı olsun ! . . .
 
Scudo
Bu arada 26 Eylül 2010 tarihinde geçen pazar günü istanbul'da 2500 kişinin katıldığı boğaz köprüsü geçişini herhangi bir aksilik çıkmaz ise tekrarlayacağız, eskişehir'den 26 kişilik bir grup olarak gitmek istemekteyiz bunuda buradan bildireyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent Onutkan
selamlar ıstanbuldan,:) uzak kaldım bıraz bu aralar ama tatıl bıtımınde hemen yanınızdayım ıns :) bu arada bu seferkı bogaz gecısını kacırmayacagım kesınlıkle! :D saygılar dıkkatlı olun kasksız cıkmayın ;)
 
Teşekkürler Burak abi , aranızda olmaya çalışacağım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: muratcodek
@phoenix33

bu daha guzel olmuş :)
 
ya ben başka bişey yazmıştım yanlışlıkla abi kısmını silmişim :( silmeyide beceremedim on an yenisini yazdım bende , kusurlarımız affola :)
 
@ferhat köse

ben kaskların yararsız olduğunu düşünmüyorum. benim anlatmak istediğim kask üzerine yoğunlaşmak insanların dikkatini başka tarafa dağıtarak gerçekten hayatlarını kurtarabilecek en önemli şeye odaklanmalarını engelliyor: güvenli bisiklet kullanmayı öğrenmek.

bir de şöyle bir durum var:

- kask kullanmak bisikletinin bir otomobil tarafından çarpılmasını engellemiyor
- kask kullanımının yaralanmaları engellemede yararlılığı abartılıyor.

evet dediğiniz gibi çok basit bir düşmeyle böyle ciddi hasar alan insanlar var. ancak bu sadece bisiklet için geçerli değil örneğin ufak bir merdivenden, yürürken ters düşmek şeklinde de olabiliyor.

ama benim gözlemlediğim kazalar daha çok bisiklete araç çarpması şeklinde oluyor. örneğin bir motorsiklet diğer motorlu taşıtlarla eşit bir durumda. yani bir motorsiklet ya da karşıdaki motorlu araç sahibinden kaynaklanan bir durumda kazalara rastlanıyor. ancak bisiklet için, bisikleti süren kişi çok dikkatli olsa da bir trafik canavarının kurbanı olabiliyor.

örneğin dün vefat eden profesyonel bisiklet sürücüsü arkadaşımız. bu arkadaşımız büyük ihtimal bisiklet güvenliği konusunda her şeyi biliyor ve gerekli koruyucu önlemleri alıyordu. gene daha bir kaç gün önce tepebaşında 70 yaşında bir amcaya bir araç çarpıp kaçtı.


@ferhat köse

yaşı benim yaşıma yakın olanlar hatırlayacaktır. bir zamanlar çarşı içinden yürümek değil adım atmak mümkün değildi. o kırmızı otobüsler, araçlar vs.. tramvay ilk çıktığında da böyle tepki veren insanlar olmuştu. ama şimdi herkes memnun.

aslında onların sokakları bizden daha dar. sadece 1 arabanın geçebileceği tarihi binalar. bisiklet yolu yapmak istenildikten sonra çok rahat ve kolay bir şekilde yapılabileceğini düşünüyorum. bu konuda şehir planlamacıları konunun uzmanlarından, hatta diğer ülkelerde bu projeyi uygulayan insanların deneyimlerinden faydalınabilir.

örneğin tepebaşı-çarşı arasında bir bisiklet yolu düşünelim. şu anda istasyonun üst tarafından tepebaşına çıkan yeni bir köprüden bahsediliyor. trafiği tamamen bu yeni yola kaydıracaksınız. o yolun şehir içinde devamını bisikletlere vereceksiniz. şehir içinde araçların girebileceği yerler daha da kısıtlanacak. araçlar bu şekilde şehrin tam merkezinde dolaşamayacak. şehir merkezindeki trafik tramvay veya bisikletle sağlanacak. bunun için fransa'da olduğu gibi belediye otomatik çalışan bir bisiklet kiralama merkezi kurabilir. insanlar da bir noktadan sonra araçla 40 dakika'da gidebileceği bir yere bisikletle 20 dakika'da gidebilir duruma geldikten sonra asıl bisiklet kullanımı o zaman başlayacaktır. uzun vadede daha sağlıklı bir toplum haline gelmek de cabası. hatta gene kopenhag'tan örnek vereyim. orada bir araba aldığınız zaman neredeyse arabanın fiyatı kadar da vergi veriyorsunuz.

gene bisiklet yollarını ve nasıl kurduklarını anlatan bir videoyla sözümü noktalayayım


(link)
 
@Bülent ONUTKAN

Eskişehir li bisikletçi arkadaşlarım ve Bülent arkadaşım merhaba :)

Uzun zamandır ben forumda ve nette yoktum, nihayet aranıza dönebildim.

Hepimize bu gelişme hayırlı olsun. Artık sizlerden yaptığınız gezi tur ve gelişmelerin paylaşımlarını beklemekteyiz.

Sevgi ve selamlarımla.
 
  • Beğen
Tepkiler: Bülent Onutkan
kabul ederseniz bende gelmeyi planlıyorumda ondan soruyorum. birde o gün hava kapalı.. yağmur bile yağabilir. güneşin çok etkili olacağını sanmıyorum.
 
@oğuzhan kukul

Elbette Oğuzhan, kabul etmek ne demek, herkeze yerimiz var. Hava olarak çok ağır bir yağmur durumunda zaten pek fazla oyalanmayız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Oğuzhan Kukul
kryptonitelock kilitleri temin edebileceğiniz türkiye bayisi ..


IR Emniyet ve Guvenlik Sistemleri San A.S.
Kayisdagi Cad. Karamanciftlik yolu No:45 , Kar Plaza Kat:12
Icerenkoy - Istanbul 81030
Phone: 90 á216 5726351
 
bu geziye herkes katılabilir mi bend ekatılmak isterim ama kimseyi tanımıyorum..
 
Geri