Scudo Sports

Eski yol bisikleti restorasyonu

Kayıt
25 Ekim 2014
Mesaj
9
Tepki
33
Şehir
İzmir
Bisiklet
Raleigh-USA
herkese merhaba, bit pazarından sabahın 5inde 40 liraya bulup aldığım bisikletin restorasyonuna başladım fakat sizlerinde yardımlarına ihtiyacım var hersey böyle başladı..spreyle boyanmış çoğu parcası kullanılmaz halde bir bisiklet...

ilk iş parçaları ayırmaya başladım.

çoğu gözüken parça FALCON denen taiwan markasına aitti..bu kötü parçaları değiştireceğimden kenara ayırdım..kalan parçalarıysa güzelce temizledim..fotoğraftaki fren kolları ve fren ayakları konusunda yardımınız ihitiyacım var..sizce iyi midir değiştirilmesi gerekir mi?

bunlarda vites kolları FALCON denen kalitesiz markadan..

ruble ve aynakol berbat haldeydi...markaları pastan gözükmüyordu..limon tuzu ve sıcak su karışımında iyice temizlendikten sonra, rublenin Regina BX, aynakolunda Colnago olduğu ortaya çıktı..

gidon boğazınında markası İTM çıktı..

elimdeki işe yarayan tüm parçalarda bu şekilde.

bisikletimin gidonunun hala markasını bilmiyorum malesef..80ler peugeot gibi geliyor ama bir bilenin yardımın ihtiyacım var..yardımcı olması açısından size detaylı fotoğraflarıda atıyorum..

bu noktada bisiklet ve elimdeki parçalar nikelaja ve sonrasında da boyanmaya girecek..adım adım resimleri burada paylaşmaya devam edicem..

ek olarak ihtiyacım olan parcaları, belki elinde olup satmak isteyen vardır diye paylaşmak istiyorum..
-shimano 600 arebesque veya bu kalitede benzer ön vites ve arka vites attırıcı,
-ortalamanın üstünde bir orta göbek (fikirlerinize açığım)
-ön ve arka 28' jant takımı (önerilerine açığım)
-eski yarış pedalı
-aynakol için kapak?
-shimano fren ayakları (uygun bir fiyata bulursam takmak istiyorum)

şüphesiz emek ve para isteyen bir iş restorasyon..ben çok yüksek fiyatlara çıkamadığımdan makul bir çerçevede bir restorasyona giriştim..hepinizin yardımları çok değerli..şimdiden teşekkür ederim..:)
 
Scudo
Hocam açtığın konuyu buluncaya kadar inan 45 dk mı harcadım :) Geçen karşılaştık çankayada, elinde maşa ile dolaşıyordun. Şu ilanı gördüm umarım işine yarar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahir dinçer
Selam, krank'ın malesef Colnago olmamakla sıradan içten perçinli bir krank. Diğer tarafta ise kritik bir önem taşıyan nokta ise bisikletinin maşası şaft kısmından geriye doğru hasarlı durumda gibi görüyor oluşum. ITM / Italmanubri boyun ise o da aynı şekilde belirgin bir biçimde eğilmiş durumda. Nikelaj, boya gibi aşamalara geçmeden önce bunları göz önünde bulundurmalısın diye düşünüyorum.
 
Bu zevkli uğraşa hoşgeldiniz. Öncelikle sormak istediğim, bu bisikleti binmek için yenilemek mi istiyorsunuz, yoksa aslına veya o döneme uygun malzemelerle donatıp restore etmek mi? Çünkü, üzerinden çıkan örneğin 4'lü ruble ve birbirine yakın iki büyük dişliden (büyüğü sanıyorum 53D) oluşan aynakol ile eğer yarışçı performansına sahip değilseniz kolay kolay dik rampaları çıkamazsınız. Buna karşılık rubleyi parlatıp, aynakolu da yine nostaljik bir aynakol ile değiştirip şehir içinde keyifle gezebilirsiniz. Bu yüzden yenileme amacınızı ve hedeflediğiniz sonucu baştan tam olarak saptamanız önemli.
Italmanubri gidon boynu-boğazına yazık olmuş. İyi bir markadır. Doğukan arkadaşımızın uyarılarına ben de bir tane eklemek isterim. Sol pedal kolu da bana ortadan kavislenmiş gibi gözüküyor.
Bunun dışında fren kolları ve fren bacakları (Weinmann olabilir) iyi durumda gibi, her durumda kullanabilirler. Vites kolunu bence iyi bir polise edin ve kullanın. Marka olanları için ebay'den temin etmek için epey para gerekebilir.
Ben yenilediğim bisikletlerde kullanım amacıma uygun donanım seçiyorum. Sağlam olduğu ve aşırı ağır olmadığı sürece orijinal parçalarını mümkün olduğu kadar korumaya çalışıyorum. Yoksa yeni parça alacaksam nostaljik orijinallerini değil, bütçeme ve amacıma uygun olanlarını seçiyorum. Örn., aynı bisikletin gidonu italmanubri, frenleri mafac racing, vites kolları shimano (kadrodan) olabilirken jantları alexrims, aynakol shimano m171 (ucuzdur), göbekler acera, aktarıcılar saiguan (çin shimano'su ;) ) olabiliyor. Geçenlerde 10,8 kg gelen bu bisikletimle ortalama % 10 eğimle 450 metreye tırmandım.
Bir de acele etmeyin, iyi düşünüp seçimlerinizi yapın derim.
Başarılar diliyorum.
 
Falcon çok mu kötü bi marka yaa benim şuan kullandığım ve ileride restore etmeyi deneyeceğim bisikletimde de falcon vites sistemi var ve ben çok memnunum. Sizin yazınızı okuyunca şüpheye düştüm şimdi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahir dinçer
@Hamdi O.

Benim ortaokul lise dönemimde kullandığım bir bisikletin aktarıcısı (3 vitesli) Falcon markaydı. Yıllarca sorunsuz çalıştığını hatırlıyorum. Kötü bir marka olduğunu düşünmüyorum.
Bisiklet bana iyice ufak gelmeye başlayınca başkasına satmıştık, yani tepe tepe kullandığım bisikletin aktarıcısını yıllarca bozamamışım. Siz de gönül rahatlığıyla kullanın.
 
Hayırlı olsun ortaya gayet güzel bir şey çıkıcağına inanıyorum kolay gelsin....
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahir dinçer
Herkese tekrar merhabalar ve değerli yorumları için teşekkürler...eski bisikletimi restore etmek için baladığım süreç dün itibariyle tamamlandı..Seda Bisiklet ve Bahadır Abiye yardımları için bikez daha ayrıca teşekkür ediyorum...

ilk olarak kadrodan tüm boyayı zımpara ile söküp sanayinin yolunu tuttum ve güzel bir abimiz hiç para almadan istediğim rengi bisiklete fırın boya ile uyguladı ardından vernik, pasta ve cila atılmış hali bu şekilde..

maşada doğukan beyin söylediği gibi açık bir eğim söz konusuydu Bahadır Abi sağolsun toplama yapılırken bu eğimin sorunuda ortadan kalktı..eğimli hali bu şekilde..

ardından vites attırıcalar değişti, eğriler büğrüler düzeltildi, orta göbek değişti, 2 yeni jant takımı ve lastikler takıldı, selesi-gidon bandı-suluk kafesiydi derken bisikletimizi toparladık ve son haline getirdik..

görüntüyü ön planda tuttuğum bi bisiklet olmasına karşın, ilk performansı karşıyaka bornova arası denendi ve sonuç gerçekten muhteşem...sürümü bu kadar kolay ve bu kadar hızlı bir bisiklet olması gerçekten inanılmaz birşey herkese tavsiye ediyorum..bundan sonra iyi bir yol bisikleti almayıda şimdiden hedef olarak kendime belirledim..bisiklet keyfini bana kazandırması açısından bu bisikletin manevi değeride bir o kadar harika bir duygu... izmir sahil şeridinde görüşmek dileğiyle..herkese tekrar teşekkürler desteği için..
 
On numara gözüküyor gerçekten güzel olmuş kaça mal oldu bu hali ?
 
E bi 300-400 gözden çıkarmak gerek..herşeyi neredeyse sıfırdan yapıldı..
 
Bence değer o paraya güle güle kullan....
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahir dinçer
Gidon bana değişik geldi. Siz rahatsanız ayrı tabi ama ben gidonun alt kısmını yere parelel yapıyorum hem daha güzel duruyor hemde tutuş daha kontrollü hale geliyor. Restorasyon güzel olmuş güle güle kullanın. Decal düşünüyormusunuz peki? Birde lastik ölçünüz nedir? Fotodan tam anlayamadım fakat biraz daha ince lastik olsaydı yolda akışı daha fazla olurdu ayrıyetden görüntü de cabası. Ama dediğim gibi zevk sizin bisiklet sizin benimki sadece tavsiye kazasız sürüşler. Karşılaşırsak muhabbet edip incelemek isterim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mahir dinçer
Decal olarak custom bir şeyler yapacağım gibi duruyor adobe illustratorde..tour de france teması güzel olur gibi geliyo.. Lastiklerde yenileme amacıyla takıldı bi 300 km kadar sonra beyaz şeritli ince lastiğe geçmeyi düşünüyorum..
 
@Mahir dinçer öncelikle hayırlı uğurlu olsun bilgilendirme açısından bisiklet beldesan flamingo elimden aynı biskletten şuan itibariyle 4 tane geçti kadroda sıkıntı yok gibi fakat maşa biraz eğri gibi . benim için asıl önemli kısımsa bu güzel abimizin mekanı telefonu kaçınçı sanayide olduğu vs. bilgileri güzel abimizi bende sizin selamınızla ziyaret etmek isterim ücreti mukabilinde :) zira çoğu kimse uğraşmaya dahi yanaşmıyor boya işinde

bu arada aynakolun markası aero coronado diye bir marka (link) yaklaşık bu model kullanılmış olması lazım benide ilk bisiklete yoğun şekilde bağlayan bisiklet olmuştur forumda ki iki güzel örneklerinden biri bu Modern ve Klasik - BisikletForum
 
klasik hayranı biri olarak iyi iş çıkarmışsınız diyebilirim...güle güle kullanın..
 
merhaba bende eski bir yol/yarış bisikleti bulup single speed yapmayı düşünyorum sizinki gibi ama malum öğrenciyiz bit pazarından kadro bulup 30-40tlye alsam diğer malzemeleri orta kalitede yapmak istiyorum ama kalite bakımından marka pek fikrim yok ne yapabilirim. Göbek , ruble gidon boğazı , aynakol gibi kadro dışındaki parçaları nereden temin edebilirm uygun fiyata kaliteli
 
Abi merhaba yenilediğin bisikletin bir eşi benim elime geçti her parçası aynı sana güzel bir haber vereyim bisikleti boyamışlar ama bisikletlerinizin markası peugeot yalnız modeli kaybolmuş 103 diye hatırlıyorum dedi aldığım amca her parçan benimki ile aynı restore edeceğim çark vites konularında sıkıntılı işe başlamadan önce aynı model bisiklet için önerilerin yada ama. Kardeşim şuna bulaşma dediğin bir konu varmı bisikletin fotolarını koyacağım
 
Geri