Scudo Sports

Erdoğanlar Bisiklet'e yakışmayan davranış!

@Mehmet Altuğ saygıdeğer hocam tamda dediğiniz gibi bir yorum yaptım bu yüzden cevap yazayım dedim.bence iyi işletme tamda dediğim gibi zamanında ürünü teslim edip ürününe sahip çıkan firmadır.yok eğer sizin dediğiniz gibi garantiye girmeyen bir ürünü garantiye sokuyorsa ,yanlış anlamayın ama organize sahtekardır.çünkü oda üretici firmayı kandıracaktır.neyse konu bir firma karalamak yada övmek değil .memnuniyetimizi belirtmek bence.dört beş kere alışveriş yaptım sorunsuzdu.anlamadığım bir model maşa siparişi verdim.sizin bisiklete bu tür maşa kullanmayın deyip beni yanlıştan dönderdiler ve maşa almadım.kısacası bana mal satmayarak para kazanamadılar.bu övgüyü hakediyor işte bence.neyse adamların isimlerini bilmeden bu kadar savunmak zorunda kaldım ya neyse.herkese iyi sürüşler dilerim
 
Scudo
İnternet alışverişlerinde 14 gün içinde sebep göstermeden iade edebilirsiniz zaten. Ama firma hiçbir yönlendirme yapmayıp satabilirdi. Satış için şansını denerdi. Yine de size kullanmayın demeleri iyi niyetlerini gösterir bence(Ya da çok olumsuz durumla karşılaştığımız için bize iyi bir şey olarak görünüyor. Belki de olması gerekendir).
 
İyiniyet garantisi, kullanıcı hatası yüzünden garanti kapsamı dışında kalmış veya garanti süresi dolmuş bir ürüne, müşteri memnuniyetini sağlamak ve sadık müşterileri küstürmemek adına garanti kapsamında onarım/değişim yapılmasına denir.

Örneğin cep telefonunuz, garanti süresi dolduktan 2 ay sonra bozuldu ve servise yolladınız. Firma insiyatif alarak cihazınızı garanti kapsamında ücretsiz onarabilir. Bu uygulamaya iyiniyet garantisi deniyor.
 
@Mehmet Altuğ

öyle bir firma varsa lütfen paylaşınız ki bizde alışverişlerimizi ordan yapalım...
 
Birçok farklı sektörde iyiniyet garantisi uygulayan firmalar mevcut. İlk aklıma gelenler, Apple ve VW. Çizgi Elektronik ASUS ürünlerine servis verdiği dönemde kullanıcı hatası yüzünden garanti dışı kalmış birçok ürünü ücretsiz tamir ediyordu mesela.
 
@a.f.k.

Bende Renault Ankara Mais şubede aracımın garantisi bittiği halde birçok eskiyen parçayı iyi niyet garantisinden değiştirmişlerdi.
 
@a.f.k.
Logitech ürünleri, Çizgi Elektronik'in servisini sağladığı her marka, benim ilk aklıma gelenler. Logitech'in parçasını bulamadığım klavye için bana üst model göndermişliği bile vardır.
 
Bundan sonra iyi firma olabilmek için bunu yapmayan bisiklet firmasını kınıyorum.ben bozacağım onlar iyi niyetle değiştirecekler.yoksa o ney öyle düzgün ve düzenli mal satmak yeterli demek.
 
İyi güzelde arkadaşlar bu dediğiniz şeyleri firma yapmak zorunda değilki.
Ben VW, Renault, Toyota vs ile ilgili bir sürü rezalet söyleyebilirim. Bire bir şahit olduklarım da var. Sizin bir tane parçanızı değiştirdi diye bu o firmanın iyiniyet garantisi (!) uyguladığı anlamına gelmez.

VW sıfır araç full boyalı çıkıyor. Demek ki adamlar baya iyi niyetli tırdan düşürüp güzelce boyayıp veriyorlar aracı...

Garantinin kanunlarla belirlenen sınırları vardır. Firma bunlara uymazsa tamam haklısınız.
Ben arabayı çarpayım götüreyim servise onlarda ya bu arkadaş çok iyi niyetli hadi bunları değiştirelim garantiden desin. Bunu istemeye hakkınız yok ki. Ki firma bunu yapmak zorunda da değil.
 
Yapmak zorunda değiller. Öyle bir zorunlulukları olduğunu yazmadım zaten. Ama yaparlarsa müşterinin gözünde artı puan kazanıyorlar işte.

En iyi reklamı memnun müşteri yapar. Siz reklam bütçelerine isterseniz milyonlarca dolar ayırın, müşterinin gönlünü hoş tutamadıktan sonra o milyonları havaya savurmuşsunuz demektir. Bugün birçok büyük marka reklam bütçelerini kısarken buradan açığa çıkan kaynağı müşteri geri bildirimleri doğrultusunda memnuniyeti en üst düzeye çıkarmak için uyguladıkları projelere aktarıyorlar. Amazon'un bu konuyla ilgili çok detaylı çalışmaları var, merak eden araştırabilir.

Çok taze bir örnek vereyim. Amazon'dan SFX güç kaynağı aldım 2 ay önce. Geçen gün fanı bozuldu ve çok sesli çalışmaya başladı. Amazon'u konudan haberdar ettim (siteye girip telefon numaranizi yaziyorsunuz, 5 saniye sonra Türkçe konuşan bir müşteri temsilcisi sizi geri arıyor). "Ürün arızalandı" dememle birlikte bana söylediği şu oldu: "Dilerseniz iade alalım, dilerseniz yenisini yollayalım". PSU'yu PTT kargo ile Almanya'ya gönderdim, yaptığım kargo ödemesine ait fişi de müşteri hizmetlerine eposta ile yolladım. 70 TL'lik kargo ücretini kuruşu kuruşuna kredi kartıma iade ettiler. Ürün ellerine geçince ürünün ücretini de iade edecekler.

Ürünü Türkiye'deki bir firmadan almış olsaydım, önce ürünü servise yollamam gerekecekti. 20 gün kadar da iade ve değişim kararı çıkması için bekleyecektim. Dışarıdan baktığınızda her şey kitabına uygun görünecekti ve firma yasal yükümlüklerini yerine getirdiği için "iyi hizmet veren firma" olacaktı sizin yorumunuzla. Peki kendinize şu soruyu sorun: İyi firma sıfatını Amazon mu hak ediyor, bizim yerel firmalar mı?

Şu hususu anlamamakta ısrar ediyor, sürekli kötü örnekleri öne sürüyorsunuz. Zaman çok değişti. Kapalı/korumacı bir ekonomide yaşamıyoruz. Tüketicinin seçenekleri çoğaldı, tüketiciye nasıl daha iyi hizmet veririz diye kafa yoran firmaların sayısı her geçen gün artıyor, ödeme ve lojistik sistemleri gelişip ucuzladıkça daha da artacak. Bu yüzden rekabet gittikçe zorlaşıyor. Yasalar, tüketiciye verilmesi gereken hizmetin asgari standardını belirler. Rakiplerinin arasında öne çıkmak isteyen bir firmanın, bu asgari standartların üzerine farklı bir şeyler koyması gerekiyor artık. Bunu yapan firma kazanıyor. Misal ben artık Türkiye'den elektronik, bilgisayar alışverişi yapmıyorum. Amazon gibi bir firma dururken neden eski kafalı firmalardan alışveriş yapayım ki?
 
@Mehmet Altuğ psunuz garanti süresinde bozulduğu için değişim yapmışlar.bunun neresi iyi niyet garantisi sizce.neyse konu gereksiz uzadı ben malı alırken düzgün ,hesaplı, ve müşterisi ile doğru iletişim kuran erdoğanlardan memnun kaldım.eğer bunun dışında bisiklet parçalarımı bozulunca değiştirecek iyi niyet garantisi uygulayan firma biliyorsanız konuya sadık kalmak adına örneklerseniz bizfe faydalanırız tşk ederim.
 
Bence çok iyi bir firma :) tiegra 4650 34/50 aynakol siparişi verdim bana 4700 aynakol göndermişler sitelerinde benim istediğim 280 tl onların gönderdiği 400 tl . bendeki 52/39 orjinal olan gümüş renkte onların gönderdiği uzay giri si siyaha yakın bir renk. renk için o kadar mail attım sonunda 4700 olduğunu anlayınca renk sorun değil dedim hayırlı olsun güle güle kullanın dediler konu kapandı. :D
 
Bu arada ben de SİDİ ayakkabı ve Moon aydınlatma seti almıştım kendilerinden. Fiyatlarının piyasaya göre uygun olması dikkatimi çekti diyebilirim. Her iki ürün de uygundu. Kargo süresi gayet makuldu, alışveriş sorunsuz gerçekleşti. Hatta ayakkabının ayağıma olmaması durumunda hemen değişip değişmeyeceğini sormuştum sipariş öncesi, "kullanmadan yollarsanız değiştiririz" demişlerdi.
 
@haldun31 Daha açık nasıl anlatabilirim bilmiyorum, acaba diyorum doğru kelimeleri mi bulamıyorum anlatmak için?

Bir tarafta yasanın kendisine emrettiği asgari standartlarda garanti hizmeti vermeyi yeterli gören bir firma var diyelim. Ürün arızalandığında size servisin yolunu gösteren, iade ve değişim için 20 iş günü sizi bekleten.

Diğer tarafta da "biz bu süreçleri nasıl daha farklı ele alabiliriz, müşteriyi bekletmeden nasıl daha hızlı sonuca ulaşabiliriz?" diye kafa yormuş, asgari standardın üzerine çıkmayı hedeflemiş, siz üründe arıza olduğunu bildirdiğinizde sizin sözünüze itibar eden, servis raporu istemeyen, size anında iade veya değişim seçeneği sunan Amazon gibi bir firma. Şimdi siz olsanız, bir sonraki alışverişinizde hangi firmayı tercih edersiniz?

Aslolan asgari standardı müşterisi için yeterli görmeyip, çıtayı nasıl yükseltebiliriz diye düşünmek ve bunu hayata geçirmektir. İyiniyet garantisi uygulaması bunu yapmanın yollarından biridir, garanti prosedürlerini hızlandırmak adına farklı çözümler geliştirmek bunlardan biridir. Bunları yapan firmalar rekabette avantaj kazanır, müşterisinin sadakatini ve takdirini kazanır, para verip de yaptıramayacağı şekilde reklamını yaptırır, diyorum. Bilmiyorum yeterince açık anlatabildim mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
@Mehmet Altuğ bu kadar söz yazmanız olayı anlaşılır kılmıyor güzel kardeşim.tam aksine kendi verdiğiniz iyi niyet garantisi örneği yerine yine prosedürü uygulayan ,ama bunu için süreyi kısaltan örnekleme yapmışsınız.bir zahmet garanti süreniz bitip bozulunca amazonu bir daha arayın ve sonra görüşelim iyi niyet garantisi denen uygulamayı.bu arada merak etmeyin karşınızda sizi ve o garip iyi niyet garantisi fantazinizi anlıyacak eğitimde biri var.kinayeye gerek yok yani.ben ilk sözümü tekrarlıyayım bir firma hesaplı,kaliteli ürünü zamanında gönderiyorsa benim için iyidir.yok ben garantisini bitirdikten sonra bozulan malımı değiştirsin diyorsanız,yukardada dedim bir bisiklet firma adı verinde bizde konumuz bisiklet olan bu forumda faydalanalım.
 
@haldun31
Ürünün garanti kapsamında arızalandığını nereden biliyorsunuz ki? Belki de Mehmet Altuğ ürünü doğru bir biçimde kullanmadı, belki fiziksel bir hasar verdi. Ürün daha eline geçmeden "sıkıntı yaşanmızsa sorumluluğunu biz üstleniyoruz" demek burada iyi niyet garantisi oluyor. Müşterisinin gönlünü hoş tutmak oluyor. Asgari standartlarda, onu da sırf kanun emrettiği için, hizmet sunmak hiçbir firmayı "iyi" yapmaz.
 
@furkantrojka yukarda iki ay sonra yazıyor ve iyi niyet garantisi tarifini tekrar okuyun.sonra konumuz olan bisiklet firması örneğini sizde verebilirsiniz sıkıntı yok.
 
Geri