Scudo Sports

En akıcı göbekler hangileri???

@Fırat Ayanyan

Fırat Bey diğer konuda da belirttiğim gibi SLR setler aslında güzel setler ve ivmelenmesi çok iyi.Bence siz setinizin bir problemi yoksa setinizi severek kullanın; bir problemi varsa da garantisi varsa baktırın.Dt 240 göbekler benim de kullandığım kadarıyla süper göbekler ama tubeless jantlarla sizin dediğiniz ağırlığa çıkar ki bu da ST'den daha ağır anlamına gelir.O yüzden hafiflik arta önemliye st set uygun olur ama değilse bende senin önerdiğin seti toplamak isterim.
 
Scudo
@Fırat Ayanyan

Buyuk ihtimalle gobeklerin rulman ayari dogru yapilmamistir. Bu ayar basit oldugu kadar oldukca ozen gosterilip hasas yapilmasi gereken bir islem.
Kendi orijinal mandallarini fazla guc harcayarak sikiyorsaniz sorun bundan da kaynaklaniyor olabilir.Cunku diger geleneksel tip mandallar gibi bunlar da oldukca guclu kavriyorlar..
 
@hknbykl

Bunu nerden duydunuz merak ettim? CL sistemi IS sisteme gore daha da hafif ustelik baglanti sistemleri haricinde baska hicbir farklari yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cnr2596
@Bora Alben

Bu arada bir çok test sitesinde XTR serisi jant setlerinin başarımı Mavic SLR dan daha üst düzeyde...

Hızlanması için gerekli güç daha az... Ama tabiki Mavic in rulmanlı olması ve ileride seramik rulmana geçilebilecek olması akıcılığı çok fazla arttırabilir...

Bu arada bu setler havalarda uçuşuyor ama bütçe ne kadar?
 
@Bora Alben
Bizim burdaki Ata bisiklet söyledi ama doğruluğu konusunda kesin emin değilim ama görünüşe göre vidalılar daha sabit görünüyorlar.Ayrıca konuyla ilgisiz olacak ama ben fulcrum setleri de merak ediyorum çünkü yol bisikletimdeki R1 setten den çok memnunum ayrıca bunların rulmanları konik yapıda olduğu söyleniyorki yana yatmalarda akıcılık devam ediyor.Bunların dışında bu bölümdeki sabit konuda da yazıldığı gibi en başarılı setler shimano xt ve mavic crosmax st.
 
@Hasan Çağrı

Gecen bisikletcide soyle bi diyaloga sahit olmustum:)
Slr seti parmakla gostererek, 'Yahu simdi herkesde bunlardan var, cok ucuz herhalde':D
Tahminimce cok tercih edilmesinin sebebi en basta estetik gorunusu.
Bu arada alman bike dergisinin testine gore akicilik konusunda slr set, dtswiss'in top modeli seramik rulmanli xcr1250'den sonra ikinci sirada yer aliyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: MertSayın
@hknbykl

Bisikletciler eldeki stok durumlarina gore boyle konusabiliyorlar bazen.. Siz her duydugunuza inanmayin derim ben.
 
@Bora Alben
Doğru söylüyorsunuz; ben de o yüzden kesin emin değilim demiştim ayrıca inişlerde daha sert kullanmaya başladığım için ST'yi tercih ettim pişman değilim...Ama şu an yine tercih edecek olsam vidalı(IS) alırdım.
 
Crossmax ST konusunda haklısınız.. Bende imkanım olsa hiç düşünmeden alırım bu seti.. SLR alacak imkanım olsa dahi gidip ST alırdım çok büyük ihtimalle..
Ancak ilk mesajda yazanlara dayanarak daha uygun fiyatlı, daha doğrusu fiyat/performans oranı bence daha yüksek olan Shimano XT 775 jant setini önerdim.. :)
 
Bu konu başlığı altında cevap ve görüş bildiren her arkadaşa öncelikle teşekkür ederim. Tabi ki herkesin bilgisi aynı derecede değildir ve burada malum olduğu üzere, değerli bilgilerimizi paylaşıyoruz. Bu konuyu açmamdaki sebep; kullanan arkadaşların tecrübe ve bilgisi ışığında, hem kendim için en akıcı teker (göbek) setine ulaşmak, hem de yarın-öbürgün bu konuda forumları arayıp da doyurucu bilgi arayan arkadaşlar için, acizane böyle bir konu başlığı altında yapılmış yorum ve tecrübeleri ulaştırabilmek idi.
"Söz uçar, yazı baki kalır." (Anonim)
Arayan mevlasını bulur derler. Ben aradıklarımın bir kısmına en azından ulaştım. Eğer yanlışım varsa düzeltin. Benim; bu söylenenler, ayrıca araştırdıklarım, yeri gelip çevremdeki "bir bilene" sorduklarım, karşıma çıkanlar şu yönde: En akıcı göbekler, seramik göbekler ve bilyalı göbekler. Mavic, DT swiss 240 ve shimano bilyalı göbekleri denedim ve ayarı-bakımı iyi yapıldığı taktirde bilyalıların içlerinde en akıcı fakat sık bakım gerektiren göbekler olduğuna kanaat getirdim. Seramik rulmanları denemeye maddi gücüm şimdilik yetmedi. Lakin onların da çok akıcı olduklarına inanıyorum. XT veya XTR göbeklerin düzgün bir bakımla seramikler hariç en akıcılar olduklarına eminim. Lakin benim gibi küçük bir yerde yaşıyorsanız, ve Edremit'te en kalifiye tamirciye dahi aynakolu gösterdiğinizde "haaaaa! pedal mı?" diyorsa, bir yol bisikletinin iç lastiğini değiştirirken delik deşik edip, 2 tane fire verip halen daha takmayı beceremiyor ve üste bir de işçilik için 3 TL para istiyorsa, gerisini siz düşünün. (Tabi ki parayı vermedim. Çünkü zararım daha fazla!) Anlayan en yakın tamirci 220 km uzakta (ben bir papsi alayım:D :D :D )
İmkanım olsa hemen DT swiss 190's'lerin 1. elinden alıp bisiklete monte etmek isterim.
Ayrıca yine tecrübelerimden şunu da gördüm ki, göbeklerin yanında harikulade bir jant ve ona uygun teller de gerekiyor ki, daha önce kullanmış olduğum birkaç jantın esnemesi yüzünden göbeklerin akıcılık farkı oldukça azalıyordu. Yine dikkat ettiğim bir nokta daha var ki; akıcılığı etkileyen faktörlerden bir tanesi de tekerleğin (sürtünme, yol tutuşu, vs...) faktörleri. Ki bu da çok önemli bir ayrıntı. Yanlış tekerlek seçimi, göbek ve jantın artılarını bir anda nötrleyebiliyor veya azaltabiliyor. Ben de mavic kullandım, lakin ben fazla bir fark göremedim. Benim şahsi tecrübem, bakımı çok iyi yapılmış bilyalıdan yana.
Onun akıcılığını DT swiss'de bile bulamadım. Herkese sevgiler!
 
  • Beğen
Tepkiler: MertSayın
Hocam sen kararini vermissin zaten...Bizim burda yazdiklarimiz biraz gume gitti.. bunlari okuyacak kisi en son senin verdigin karari okuyacak ona gore karar verecek ...kullandigin dt ve mavic hangi modellerdi.. Dt 240 ve mavic crosmax gobeklerin akiciligina belki xtr gobel erisebilir ki zaten gobeklerin fiyatina bakacak olursa 240 ile xt arasinda ucurum var ..bir de yukte akicikiga bakmak lazim ki bu konuda rulmanlilar daha iyi olabilir... @mkaptanbasi@hotmail.com
 
Konuyu açan abimiz 200 TL bütçesi olduğunu bildirmiş ama dt teller bile bu bütçenin yarısını oluşturacak en azından.Dediğiniz tarzda bir jant seti için çok daha fazlası gerekli.
Yeri gelmişken de göbek konusunda bende birkaç şey söylemek istiyorum.Yurtdışı forumlarda okuduğum kadarıyla Hadley göbekleri kullananlar oldukça memnun.Hatta 240s yerine bile Hadley göbekler tavsiye edilmiş.Ben de biraz araştırınca bu göbeklerin titanyum kasete sahip olduklarını ve Chris King göbekler gibi 72 dişli olduğunu öğrendim.Yani pedalda boşluk yapmayacak türden birşey öğrendiğim kadarıyla.Bunun dışında da fiyat performans olarak American Classic'in çok güzel jant seti ve göbekleri mevcut.Mesela titanyum mandallı,seramik rulmanlı,6 vida disk bağlantılı,116 gram bir American Classic ön göbeğin fiyatı yurtdışında 120 € civarında.Ya da Amerika da 550 $'a 1500 gram civarında satılan yine seramik rulman vs.li satılan jant setleri de mevcut.Tabi yine de gözle görmedikten sonra insan tam birşey diyemez ama okuduğum yorumlar karşısında durum böyle.
Son olarak da DT Swiss'in yeni çıkan Tricon jant setini ve sıradışı özelliklerini araştırmanızı öneririm.Çok farklı bir mühendislik harikası gibi gözüküyor.Göbekler içinde serbest hareket eden rulmanlar,tamamen kendine özgü tel bağlantı şekilleri vs. vs.
 
Servis ve bakım kolaylığı da önemli bir husus. Tool free yani herhangi bir alet edevat kullanmadan bakımını yapabileceğiniz, rulmanlarını değiştirebileceğiniz göbeklerler olduğu gibi pahalı ve heryerde bulunmayan ekipmanlara ihtiyaç duyulan göbekler de var. Fulcrum göbekleri tek bir alyen anahtarı ile birkaç sn içinde dağıtabiliyorsunuz. Dt ler de bu konuda pratik sayılır.

Diğer hususa gelelim; teller kırıldı, akordu bozuldu yada jantınız biyerinden çatladı diyelim... Olur olurya dünyanın bin türlü hali var. Eminimki Mavic sahipleri kara kara düşünüyordur şimdi. Ama klasik bir teker setiniz var ise sorun yok işte. Ah şu görsellik yok mu kendini sattırıyor meretler :) Ama bir canavar var. Bütçeyi biraz daha artırsanız mavic SLR lar yerine benim favorim tasarım, görsellik, hafiflik, esnemezlik ve bakım gibi konularda en iyilerinden biri olan, belkide 1 numara, (link) lar. Teker setinizi yaparken IndustryNine göbek ve tellerle herhangi bir jantı kullanabiliyorsunuz ki bu oldukça avantajlı. Eksi yönü ise burada bulunmuyor malesef :)

Gelelim Shimano'lara. Şu anda fiyat/performans olarak dünyanın en iyi göbeği şahsi fikrimce 775XT lerdir ama sadece mekanik bilgisi iyi olan kısaca işten anlayan kullanıcılar için.. Herzaman derim yine diyorum, düzenli bakımını yaparsanız, quick-relase'i sıktığınız zaman bilya yataklarına baskı uygulamacak şekilde göbeklerinizin somunlarını önceden ayarlarsanız uzun yıllar kullanırsınız. Ama bunu yapmak kolay değil. Dikkat ederseniz Alivyo'sundan tutun XTR sine kadar hepsi son derece sağlamdır, etmezseniz bir o kadar kırılgan... Kısaca akıcılar, ucuzlar ama bakım derdi var. Tercih etmemek için bir neden tabi.
 
@Güney Tuncer
Sonuç olarak Türkiye'de alınabilecek hangi seti önerirsiniz?Ayrıca yorumlarınızdan Mavic setlerin kullanımı pahalı ve zor gibi görülüyor haklısınız ama Türkiye'de bunun dışında hangi hazır seti alabiliriz...Gülü seven dikenine katlanır misali Mavic setin dizaynının, çemberinin kendine göre artısı var ki yanlış görmediysem DT swiss de yukarda bahsedilen Tricon modelinde benzer çember yapısı kullanmış ayrıca teller de alüminyuma benziyor. Sizin beğendiğiniz Industry Nine da da alüminyum tel kullanıyor, sonuçta Mavic'ten tek avantajı bahsettiğiniz gibi her çembere uygun olması (Bu konuda şüphem var) ama bu seti komple getirtmekten Mavic sette bir sorun olursa çember getirtmek daha kolay ve ekstra vergisiz olur diye düşünüyorum.Ama bunun dışında MTBR tarafından Industry Nine'in Enduro seti en iyi set seçilmiş..
Türkiye shimano dışında Mavic set satılıyor belki ilerde DT swiss Tricon gelir ..
Bence gülü sevip dikenine katlanacaklar için güzel setler...Ben bir de Fulcrum setleri merak ediyordum ama yeni aldığım Crosmax ST set tüm başka heveslerimi ortadan kaldırdı...
 
Biraz önce internetten yaptığım araştırma sonucu Mavic hazır set çemberlerinin ayrı satılmadığını gördüm herhalde bunu distribütörler sağlıyor ayrıca Mavic'in MP3 diye bir programı var ama Türkiye'yi kapsıyor mu emin değilim.Sonuçta yukarda belirttiğim bir husus zora girdi ki bu durumda iyice dikkat etmek gerekir..
 
Haklısın Industy 9 ların da telleri aluminyum. Diğerleri gibi kırılabilirler ve burada bulunmuyorlar. Sadece gösterişli bişeyler için SLR yerine Industry 9 tercih ederimdim. Ayrıca aynı hafiflikte daha fazla esnemezlik sunduklarını zannediyorum. Ama mantıklı olanı, benim için, bakım ve servisi kolay olandır. yani klasik 32 telli, göbekli bir jant seti. Bu yüzden 4.2d / 240s li bir fabrikasyon örüm bir set almıştım.
Önerime gelince, eğer hafiflik 1nci sırada ise, Dt 190S göbekler, Stan's ZTR Race jantlar, Dt Revo. tel ve alu. tel başları ile 1400gr altını görebilmen mümkün. Bilgi olarak DT mevcut freehub sorunu için göbeklerdeki ratched sistemini 2009 modelleri ile yeniledi.. Sadece tellerden dolayı biraz esnek bir set olur ama 75kg un üstünde değilsen çok sert kullanmıyorsan fazla sorun yaşamazsın.. Yanılmıyorsam böyle bir kombinasyonu Hasan Cağrı'da zamanında kullanmıştı.. Düşünürsen kendisine de sorabilirsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: hknbykl
Güney abi Hope Pro II'ler hakkında ne diyorsun? O ağırlıkta o kadar fazla kullanım alanı sunan ve pratik bir şekilde QR'dan sokma milli hale gelen başka bir göbek bilmiyorum.Belki ilerisi için kendime yeni bir jant seti toplayabilirim de öyle,Hope Pro II,DT 4.2d,DT competition teller.
 
Önder aynı seti bende kuruyorum, sadece teller kaldı o da Türkiye'de yok bildiğim kadarıyla (262 2,0) ben 97-92 kilo arası gidip geliyorum ve benim için en uygun set bu olur diye düşündüm ve bu işe giriştim. Hope göbekler ise yenileri 4 tırnaklıymış ve sesleri gerçekten çok güzel üstelik chainreaction'da ön-arka göbek dönüşüm kitleri satılıyor.
 
Evet en ucuz CRC'de var zaten.Yeni sınırla artık gümrüksüz de alabiliyorsun.Kurmaya başlarsam bi tek göbekleri dışarıdan sipariş veririm,tel ve çember ve örecek ustalarımız var zaten burada.
 
Geri