Scudo Sports

Elleri bırakarak bisiklet sürmek

Scudo
Bence yararlı bir eylem, hoşuma da gidiyor. Özellikle uzun turlarda eliniz bi süre sonra ağrıyabiliyor. Gidonu bırakarak eli dinlendirmek bana iyi geliyor :)

Ben ilk başlarda gidondan hafifçe elimi çekerek denemeler yaptım bi süre sonra da alıştım. Bi de gidonu bırakmışken pedal çevirmek başta korkutsa da bi süre sonra fark ettim ki yol tutuşunu artırıyor. Hatta bisiklet bi tarafa yatarsa/eğimlenirse ona göre pedalı hızlı veya yavaş çevirmeyle toparlayabilirsiniz :) Gövdeyi kullanarak da sağa sola yön verebilirsiniz. Sanırsam asıl kural olabildiğince ağırlık merkezini arka tekere çekmek, çünkü öne ne kadar yaklaşırsanız o kadar ön tekere kuvvet biniyor ve sağa sola dönmesi için az kuvvet gerektiğinden de hemen sağa sola yatıyor
 
Ben de cocuklugumdan beri yaparim. Cocukken direksiyonu tutunca elim uyusuyordu. Bende aliskanlik oldu bisikletin en son eskiyen parcasi olacak nerdeyse. Artik bisiklet ustunde cekirdek falan yiyirom. Cok hos oluyor.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: İkinci
Yol bisikletinde el bırakarak bisiklet sürmek dağ bisikletine göre daha kolay
 
@antecurs
İnsanlar akan bir trafiğin içinde bırakmıyorlar herhalde bana pek mantıklı gelmiyor bu yazdığınız. Kendi adıma konuşursam arkamda veya solumda bana yakın bir araba yoksa trafikte sadece ışıklara doğru yaklaşırken 4-5 saniye bırakıp el ve sırtımı dinlendiriyorum tehlike yaratmıyorum sanırım?
 
Iyi bir bisikletle cok rahat gidebiliyorum uzun bir yolu(cok bozuk degilse yol). Fakat market bisikletleri ile denedigim zaman olmuyor, yani burada bisikletinde onemi var(bakimi, kalitesi, ayarlari vs.).

Her neyse asil demek istedigime geleyim,
Bundan bir kac ay once yokus asagi yapiyordum bu eylemi. Elleri birakmisim süzülüyorum falan derken yokusun sonuna geldim ve bir an da kendimi takla atarken buldum. Sol yanagimin buyuk kismi soyuldu, resmen et gozukuyordu(hatta kac ay gecti hala kucuk bir iz durur mor bi sekilde). Neden dustumki falan derken bir kac gun sonra ayni yere gittigimde farkettimki tamda yokusun bitisinde belediyenin yaptigi kasis varmis(yerler parke tasi ve kasis renklendirilmemis parke tasiyla yapilmis, herhangi bi belirtke, iz veya boya yoktu) iste o an cok saydirdim yapacaginiz ise diye.

Uzun suredir ellerimi de birakmadigimu farkettim basligi gorunce. Kazayla bi alakasi yok, kazadan sonra da cok el birakip surdum ama sanirim hevesimi aldim ya da el birakmaya ihtiyac duymadim.

Bu arada iki gun once yine olay yerindeydim, belediye degistikten sonra boyanmis kasis. :)
 
elleri bırakıp bisiklet sürmek düşmenin kestirme yollarındandır...
 
Bisiklette dengenin püf noktası hızlı gitmektir. Duz bir yolda biraz hızlandıktan sonra pedal çevirmeyi bırakmadan ellerinizi bırakıp seleye dik oturmalısınız. Dengenizin bozuldugunu hissettiğinizde daha hızlı pedal çevirin bisiklet kendi dengesini bulacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: SerdarK.
fermuarlı birşeyler giymişsem üzerime önümü kapatmak istediğimde ihtiyaç duyduğum bir yetenek sadece. bir şekilde açabiliyorsun önünü ama tamamen açik fermuarı kapatmak zor tek elle. durmadan halledemiyorum.
 
Yapamayanlar sanıyorum hep karşı çıkmış tu kaka demiş :) elleri bırakarak kullanmak dengenizi geliştirir, kontrolünüzü geliştirir keşfedilecek bi alan ve biraz heyecan yaratır. Bu konuyla ilgili doğru yaklaşım sanırım tüm akrobasi hareketlerinde olduğu gibi, yapmayı öğrenin, bunların dengenizi geliştirmesine olanak sağlayın ama kritik yerlerde yapmayın olmalıdır. Ayrıca bütün profesyonel bisikletçilerin finish i geçerken el bırakabilmeleri bi tesadüf ya da çok çalıştıkları anlamına gelmez, bu dengesi iyi ve kendini ve bisikletini tanıyan her insanın yapabileceği bişeydir. Denemeden önce kontrol edilmesi gereken en önemli parça gidonunuzun düz olup olmadığıdır, saplantılı bi şekilde gidonunuzun dümdüz olması sizin her daim yardımcınız olacaktır, çoğu bisiklet kullanıcısı bisikletçisine güvenir ve gidonun kusursuz düz Olmasını önemsemez, bir çok bisikletin yamuk gidonla kullanıldığına sürekli Şahit oluyorum, en son yolda bi bisikletçiye gidip düzeltmek istediğimde neredeyse bisikletçiyle savaş vermem gerekmişti :) ben düzeltiyorum adam bozuyo, sıkarken bozuyo, bak bu doğru ben biliyorum diyo, en sonunda aldım alyanı elinden, ya bırak ben kullanıcam bunu, bırak ta istediğim gibi yapayım dedim :) bu işi lazer kontrolüyle yapan sistemler ülkemizde pek kullanılmadığından göz kararı ya da abartısanız gönyelerle kusursuz düzlüğü sağlayabilirsiniz. Sonra su ise çok kolay, akord ayarının buna bi engel teşkil edeceğini sanmıyorum, eğer akord ayarınız yol almanıza olanak verecek derece de bozuksa el bırakabilirsiniz. Başlamadan önce yapılması gerekenler, telefonu ve anahtarları arkadaşa vermek, Paraları ve cüzdanı fermuarlı ceplere koymak, ve hazırız :)
Bisiklet kullanırken herşey ayaklarda başlar, herkes bunu duymuş olmasada bisikleti ellerimizden önce ayaklarımızla tutmamız gerekir, el Bırakma da işte bizi önce bu konuda geliştirir, her bisikletçinin Baskın olduğu bi bacağı vardır, çoğu zaman bu topa vurduğunuz bacağınızdır, eğer hangisi olduğunu bilmiyorsanız bi arkadaşınızdan, siz hazır ol pozisyonundayken sırtınızdan itmesini isteyin, ayaklarınızı sabit tutmaya çalışın, düşmeyi önlemek üzere Öne çıkardığınız ayağınız sizin baskın ayağınız, bisikleti ayaklarla tutmak dedik peki nasıl
Baskın ayağınız önde olacak şekilde, pedal çevirmediğiniz halde, nötr pedal pozisyonu alarak vücudu dikleştirin, aynakol, yani pedalımızın dişliye bağlı olduğu parçalar yere paralel olmalı (foto aşağıda, sadece ayak ve pedal kısmına bakın, üst vücut koltukta ve geride olmalı)
Bu şekilde rahat bi şekilde biraz kullanın, elleriniz hala gidondayken Ayaklarınızla sağa ve sola yatırmayı deneyin, belki ellerinizi biraz çekebilir ya da parmak ucuyla tutabilirsiniz, asla gidona ya da ön tekere bakmayın, ya direk karşıya, ya da ön tekerin 1-2 mt önüne bakın, böyle ufak denemeler yaptıktan sonra tekrar vücudunuzun yeteri kadar relax olduğunu kontrol ettikten sonra, ellerinizi bırakıp koltuğa dik oturacak şekilde üst bedeninizi geriye doğru konumlandırın, bunu yaparken asla gidonu itmeyin, unutmayın ayaklarla tutuyoruz, ayaklarla basarak hafifçe geriye yaslanın, bi dengesizlik olursa önce vücut ya da kollarla değil, ayaklarınızla sağa ya da sola basarak dengeyi alttan ayarlayın, gidonu tutun, tutamayacak gibi bi durumda pedalları iterek bisikleti altınızdan atın, ve bi kaç koşar adımla düşmeden kurtarabilirsiniz. Denedikçe daha ilelettiğinizi farkedeceksiniz, yeteri kadar güven kazandıktan sonra dönüşleri deneyebilirsiniz, üst bedeninizi belinizden dönmek istediğiniz yere doğru hafifçe çevirin, işler sarpa sardığında ayaklarınızla pedallara basarak dengeyi aşağıdan tekrar sağlayın, düşecek gibi hissettiğinizde direk gidona sarılmak yerine önce ayaklarınızla ufak ta olsa dengeyi düzeltip sonra gidona sarılın, öncelik ayaklar, aksi takdirde dönmekte olan gidon daha hızlı donebilir, ve bacaklarınıza çarpabilir. Gidonu tutun ama yakalamayın, bunu da en kolay size gelen gidon tarafını önce elinizle dur! Şeklinde durdurarak yapın, yeterli olacaktır. Düşmenizde çok yaralanmayacağınız hızlarda deneyin, düşsenizde bişey olmayacağını bilerek, düşmekten korkarak bunu denemeyin. Hepsi bu, ilk gün denemenin ardından hızla geliştiğinizi ve kendinize yeteri kadar güvenmediğiniz için yapamadığınızı görecek ve bununla eğleneceksiniz, unutmayın, daha ellerinizi bırakırken o gidon dönecek ve ben düşeceğim derseniz o gidon döner :) bisikletler korkunun kokusunu alabilirler, onlara korktuğunuzu göstermeyin :) ayak kontrolüne alıştıktan sonra kollarınızı falan açıp titanik gibi takılabilirsiniz ama ilk etapta uzuvlarınız merkeze ne kadar yakın, ve ağırlığı ne kadar aşağıdan, yani ayaklar vasıtasıyla pedallardan yaparsanız o kadar iyi. Bunun dengenizi nasıl geliştirdiğini günden güne hissedecek, ve elleriniz gidondayken uyguladığınızda slalom yeteneğinizi arttırdığına tanık olacaksanız, bol güneşli sürüşler...
image.jpg

Ha unutmadan pedal çevirme konusu, önce pedal çevirmeden dengeye alışın, sonra bu dengeyi bozmadan pedal çevirmeye alışmak kolay olacaktır, ama pedala fazla basarsanız o yöne döneceksiniz, diğer ayakla bu etkiyi rahatça kontrol edebilirsiniz
 
Size kotu bir animi anlatiyim 2 sene once aksam saatlerinde istanbul florya sahilinde gezerken ellerimi birakmis gidiyordum 20-25 km hizla ilerken on teker tasin ustunden gecerek yere kapaklanmistim ve jantim fena halde yamulmustu ogun bugundur dirsegimdeki yara izi hala durmakta ozamandan beri ellerimi birakirken korkuyorum
 
Dün hızla giderken kaskımı düzeltmek için sağ elimi saldım normalde tek el salmakta bir şey yok ama o an birden dalgınlığıma geldi lastikler kaldırıma sürttü dengeyi kaybettim düşmeden bisikletten atladım yan tarafa son anda kurtuldum.
 
Cesaret demis birisi cesaret vs degil..Dengesizlik en ufak tas gidonun donmesi..Heryerin kirilabilir..Gozun kor alabilir gidon girer bisey olur arabaya girer ölürsün..Tek ele lafim yok cift eli birakanlari goruyorum gülüyorum daha cocuk buyuycek tecrube edinecek diye...Hayatta en onemli sey saglik...

@antecurs icimdekileri okumussun Kardesim yazdim zaten..Tam cevap helal.
 
Tek el bırakmak daha dengesiz bi durum bence, dengen bozulunca tuttuğun el gidona baskı yapıyor ve daha çok dengeni bozuyor
 
@Bora Doruk

Yarışçılar takım aracından suluk, enerji bar alırken onlara da gülüyor musunuz ?
 
@Y. Burak
Ne diyorsun? Kendine Kulak Ver... ''Yarıscılar''...Yarıscı dedigin adamlar Sen Counter Strike oynarken bisikleti tek eliyle kullanan Bisiklet adına Uzman Yıllarını bu ise vermis kisiler..Bindigi aleti iyi biliyor yani..İki elinide bırakır üstünde ayaklarıyla dikilende var..Sen ' Caddelerde Sokak ' aralarında Amatör aletinle ellerini bırakırsan Örnegi cok arastır gidonuda öpersin gözünde cıkar taklada atarsın ömür boyu sakatta kalırsın..Bana bunun Savunmasını yapma.

@Tasogare gelde Anlat Kardesim...+ 1
 
@Bora Doruk

Amatör bisiklet yoktur, amatör bisikletçi ve bakımsız bisiklet vardır. Gerisini anlatmama gerek yok herhalde, umarım anlaşılmıştır.
 
@Y. Burak Ya Kardesim..Buraya 4 Satır yazı döserim Altından kalkamazsın..Amatör bisiklet yok nedir ya...Türkce'ye Karsı geliyorsun...Herseyin 'basiti' amatördür..Senin bisikletin Eski yarıscı Lance Armstrong' dan iyi yani öyle mi?.Bende Yıllardır kullanıyorum bisiklet var gidonu bırak dönmez bisiklet var gidonu bırakamazsın korkudan..Sen varsın5 yıldır kullanırsun bisikleti..Ben varım 4-5 yıl.. Lance var yıllarını adamıs sampıyonluk almıs..O adam yarısırken ellerini bırakır pist gibi temiz yolda..İsini bilir herseyden öncesi..Sen amatörlügünle elindeki aletle sokak aralarında caddelerde bırakırsan bende görürsem ''GÜLERİM''..Niye gülerim? Hayatta hersey SAGLIK en ufak tas o lastige deysin dönsün veya sana bri vursun dıkkatın dagılsın Bitti hayatın...Hersey bu >--------- ince cizgi yani..Bunu savunma..Ellerini bırakmak ölüme davetiyedir..Ellerini bırakırsın ister gazete oku bu senın bilecegin is.Kolay gelsin
 
Kesinlikle sağlık ve yaşamak en önemlisi ama elleri bırakmadan da öğrenilmez ki bu :) Lance de çok yapışmıştır yere, Düşe düşe öğreniliyor, ama ben gerçekten de elleri bırakmanın bisikleti tanımaya ve dengeni geliştirmeye yardımcı olduğunu düşünüyorum, ama kriter başkasını tehlikeye atmamak, el bırakırken gidip birine toslarsan bununda savunulacak bi tarafı kalmıyor :) bence bisikletle seviye geliştirmek için kullandığımız bisikletin geometrisine ya da profesyonelleğine çok takılmamalıyız, en azından başlarda, ha daha sonra yeterli gelmez, elinde avucunda varsa geçersin profesyonele, bisikletler arasındaki profesyonel amatör ayrımı cebindeki paraya bakar, ama sürücüdeki profesyonellik, tutkuya, ilgiye, bazı durumlarda cesarete ve en çok deneyime göre şekillenir. El bırakmak da elzem değil, ama içinde buna karşı bi istek varsa dene, kim durdurabilir, ya da daha güvenliği önemseyip böyle işlere hiç girmek istemiyorsan öyle davran, kim seni hor görebilir ? İçimizden geldiği gibi yaşayıp çok kritik yapmamak gerek bence :) ama el bırakmayı, ya da ön kaldırmayı öğrenen birinin bunu keyifli bulmamasına pek ihtimal vermiyorum
 
  • Beğen
Tepkiler: Y. Burak
Geri