Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

An itibariyle bu akıma ben de katılmış oldum. Hafta içi her gün işe yol bisikletiyle gidip gelen birisi olarak ve yolumun bol kırmızı ışıklı, trafikli ve 13 km de 130-140 metre gibi kısmen tırmanışlı bir rotada olduğunu düşünürsek, artık hafta içi yorulmaktan hafta sonu bisiklet binmeye mecalim kalmıyordu. Sonunda planlayıp bir elektrikli bisiklet topladım.

Elimden geldiğince aydınlatmaya çalışıym. Yine de soruları olanlar olursa elimden geldiğince cevaplamaya çalışacağım.

Ben Sedona 320 (düz maşa modeli) üzerine alba 500w arka teker motorlu ve 618 w/h bagaj tipi batarya taktım. Burada açıkça estetik açıdan kadronun ortasındaki pil çok hoşuma gitmediğinden bagaj tipini seçtim. Ama hem bisikletin ağırlık merkezi fazla arkada oldu hem de bagaj biraz sallanıyor. 2. bi tercihim olsa, suluk tipini tercih ederdim sanırım.

Bu arada 1000w, 2000w gibi değerler veren motorlar da var. 500w hakkında şüphelerim vardı ama fazlasıyla yeterli geldi. Yol bisikleti kullanıcısı olarak özellikle yokuşlarda (%8-10) baya baya tam gücümle çıkamayacağım hızlarda, yokuş aşağı gider gibi gidiyor bisiklet. Yani rahatlıkla %10 eğimi 25-30 km/h ile tırmanabiliyorsunuz. Düz yolda da gayet yeterli. Yine rahat 40 üzeri km/h yakalayabiliyorum. Tabi motorun 40km desteği var ama pedala ben de biraz basıym dediğimde 40km/h yi çok kolay aşıyor. Bu açıdan şehir içi kullanımı için fazla bile denebilir.

Ben özellikle düz maşa tercih ettim. Amortisör yine şehir içi kullanımda gereksiz ağırlık yapıyor. Biraz daha konfor arıyorsanız amortisör yerine lastik kalınlığını arttırarak çok daha zahmetsizce ve hafif bi şekilde bunu çözebilirsiniz.

Ağırlık konusu malesef benim için hayal kırıklığı oldu. Bisikletteki park ayaklığına kadar benim için tüm gereksiz aksesuarları söktüm. Pedallarla birlikte yaklaşık 12 kg geldi. Kiti ekleyince bisiklet 22 kg ye kadar çıktı. Ben 7-8 kg ekstra ağırlık bekliyordum, bu açıdan biraz hüsrana uğradım. Kısaca bulabileceğiniz en hafif bisikleti tercih etmek akıllılık olacaktır. 6-7 kg yol bisikletinden 22 kg ye çıkınca, 1. kattaki eve çıkartmak bile epey bir uğraştırıyor. :/(13km'de yorulduğumda daha fazla 1 kat merdivende yoruldum öyle söyliym :). Yine ağırlık merkezi çok arkada kaldığından da ekstra zor oluyor.

El gazını takmadım. O kadar bisikletin doğasına aykırı davranmak istemedim. Şimdilik 26-27 km mesafede, 250m kadar tırmanışta bir batarya dişi eksildi, yaklaşık pilin %15-20lik falan bir dilimine denk geliyor. Bazı yerlerde özellikle yokuşlarda son hızda zorladım. Burada temel konu bisiklete siz ne kadar destek veriyorsunuz. Zaten anlık değer sürekli ekranda gösteriliyor mesela düzlüklerde bisiklet 30km lerde giderken 50-60w çekiyor sadece bataryadan, ben biraz keyif almak için pedala basıyorum. Yokuşlarda 500-600w lara kadar çıkıyor. Yine rotamda çok trafik, ışık olduğundan ve dur kalk yapmam çok gerektiğinden, daha sakin rotada bataryayı daha verimli bile kullanabilirim gibi geldi.

Bisiklet ağır olduğu için trafikte manevra yaparken vs. biraz daha dikkatli olmak gerekiyor. Yani eskisi kadar seri değil bisiklet, nerdeyse durarak geçmeniz lazım. Ben biraz temkinli sürdüğüm için özellikle motoru kapatıp kendi gücümle sürüyorum trafikte.

Motor gücü, vites ve fren olayını iyi koordine etmeniz lazım. Yani manevra yapacağınızda vs. arabaların arasından geçerken ya "0" güce geçmenizi ya da 1-2 gibi güçlerde en fazla kalmanızı öneririm. Pedal sensörü çeyrek daireden daha az hareketleri algıladığı için hemen devreye giriyor ve yüksek kademe güçlerde bisikleti kontrol edememeniz gayet olası. Cidden çok ani ve güçlü bir şekilde gitmeye çalışıyor.

Fren konusunda ben direkt hidrolikle başlamış bulundum. Özellikle bunu seçtim, V fren veya mekanik diskler maalesef bu sistemler için çok sağlıklı gelmiyor. Bugün sürünce, hidrolik sistemin gerçekten bir gereklilik olduğunu düşündüm. Lütfen bunu es geçmeyin. Ani hareketler yapmak istediğinizde mekanik sistemler, malesef bu motoru durduracak kadar güçlü olmayacaktır.

Pedal sensöründen ve kasetten emin olamadım. Bisikleti biraz hafifletmek adına daha yüksek bir sistem taksam mı diye düşündüm ama hem kaset yuvası, hem de pedal sensörü buna pek müsait değil gibi. Aynakola takılan kısım mil göbeklerde olan ince kısma takılıyor. Yani daha modern ve hafif tip olan "hollowtech" "gxp" aynakollarda öyle bir boşluk yok. Takılabilir mi emin değilim.

Bu arada bunu pilsiz sürerim diye düşünmeyin lütfen. Yani pili çıkartsanız bile motor çok ağır olduğundan açıkça çok yorucu bir hal alıyor. Göbekler de normal bisiklet akışkanlığında değil. Yani evet 5-10 km zorda kalınırsa sürülebilinir. Daha fazlası baya zorlayıcı olacaktır.

Ağırlıktan yana benim için en büyük dezavantajı qr gibi bir sistemin olmaması. Sanırım QR fazla güvenli değil bu sistem için somun tipte bağlantı vidaları var. Yani lastik patlaması vs. gibi durumlarda biraz can sıkacaktır. Tek başına jantın da 5,5kg olması üzerine lastik, ruble derken yaklaşık 6,5 7 kg'lik jantla yolda lastik değiştirmeye çalışmak pek hoş olmayacak gibi duruyor.

Özetleyecek olursam:
-Bisikleti olabildiğince hafif seçin. Eğer dağa, bayıra çıkmıycam diyorsanız amortisörlü bir model almanıza gerek yok diye düşünüyorum. Düz maşa şehir, gravel tarzı bisikletler önceliğiniz olabilir.
-500w + 618w bagaj tipi Alba Kit yaklaşık 10-11 kg kadar geliyor. Eğer merdiven falan çıkacaksanız bir daha düşünün. Daha düşük pil ve motor seçeneklerini tercih edebilirsiniz.
-Bisiklet üzerindeki dağılımını iyi yapın. Yoksa benim gibi arkada bolca ağırlıkla kalabilirsiniz.
-Hidrolik fren kesinlikle şart diye düşünüyorum.
-Bisikleti sıkışık trafikte, yüksek güç modlarında kullanmanızı önermem.
-500w motor baya yeterli bir güç. Yol bisikletçisi olarak beni gayet tatmin etti. Yine dediğim gibi merdiven vs. çıkacak arkadaşlar çok daha hafif olması nedeniyle 250w motor ve biraz daha düşük bir batarya kapasitesiyle, rahat 30kmh üzeri hızlara çıkabilirler.
-Batarya pedala çok ufak destek verseniz bile gayet 100'km mesafe için yeterli gibi geldi.
 
Son düzenleme:
Scudo
Özetleyecek olursam:
-Bisikleti olabildiğince hafif seçin. Eğer dağa, bayıra çıkmıycam diyorsanız amortisörlü bir model almanıza gerek yok diye düşünüyorum. Düz maşa şehir, gravel tarzı bisikletler önceliğiniz olabilir.
-500w + 618w bagaj tipi Alba Kit yaklaşık 10-11 kg kadar geliyor. Eğer merdiven falan çıkacaksanız bir daha düşünün. Daha düşük pil ve motor seçeneklerini tercih edebilirsiniz.
-Bisiklet üzerindeki dağılımını iyi yapın. Yoksa benim gibi arkada bolca ağırlıkla kalabilirsiniz.
-Hidrolik fren kesinlikle şart diye düşünüyorum.
-Bisikleti sıkışık trafikte, yüksek güç modlarında kullanmanızı önermem.
-500w motor baya yeterli bir güç. Yol bisikletçisi olarak beni gayet tatmin etti. Yine dediğim gibi merdiven vs. çıkacak arkadaşlar çok daha hafif olması nedeniyle 250w motor ve biraz daha düşük bir batarya kapasitesiyle, rahat 30kmh üzeri hızlara çıkabilirler.
-Batarya pedala çok ufak destek verseniz bile gayet 100'km mesafe için yeterli gibi geldi.
[/QUOTE]

Çok teşekkür ederiz paylaşım için.

Bende 500w rh suluk kafesinde batarya tipi ile mosso marine kullanıyorum. V fren ve amortisörü yok.
Yakın zamanda daha 28' şehir bisikletine geçmek istiyorum. Önceliğim V fren ve amortisörlü bir modeldi - sizin görüşünüzün tam tersine :)

Fren konusu: Bende 1-2 seviyede karmaşık trafikte giderken zorlanıyordum- hatta ben pedal sensörünü sökecektim- arabalara ramak kaldı vurmama. Sonra fren pabuçlarını değiştirdim. Biraz da alışınca kurtarmaya başladım. Karmaşık trafikte el gazı ile yada elektriği keserek kullanıyorum. Bu işin kesin çözümü bence fren sensörü. Dr ilker bike kanalında nasıl yapıldığı anlatırsa bizde öğreneceğiz:)

Suluk tipine dönüşebilir bence sistem. Albadan bunu için fiyat almanızı öneririm.
 
Kesinlikle bisikletin ağırlaşması büyük handikap olabiliyor. Hele ki asansör vs de yoksa elde taşımak zulüm. Bende byqee kitli katlanır Bisan fx3700 var toplam 16 küsur kg geldi, elektronik tartı da. Ayni şekilde Alba Explorer da var, o da 24 kg civarında,suluk tipi bataryası var. İki bisikleti de çatı katına koyuyorum. Exploreri o bir kat yukarı çıkarmak çin işkencesi gibi geliyor. Ama Explorerı kullanmanın tadı da bir başka. Düz yolda 40-45 km gibi hızları görüyor. 8 km mesafeyi 10-11 dk da alıyor. Byqee kitim ile aynı yolu 16-17 dk da geliyor. Yukarıdaki arkadaşın dediği gibi. En hafif bisiklete,en hafif kiti taktırmak en mantıklısı. Gidip de 20ah lik batarya taktırmak boş yere ağırlık yapıyor. 7.8ah en ideali. Byqeeden de,albadan da memnunum şuan için. Albanin malzeme kalitesi, byqeenin hafifliği çok iyi.
 
Ben dag bisikletlerine donusum kitini guvenli bulmuyorum. Zira dag bisikletleriyle orman yolu, tas, kayalik vs bozuk yollardan gideceksiniz ve bu kitler bisijletlerin hem agirlik merkezini degistiriyor hemde hesap edlimeyen yerlere gelen fazla agirlikla dayanikliligini oldukca azaltiyor. Onun yerine Turkiye’de uretilen (Carraro-Bisan vs) e-mtb’ler var, onlara bakabilirsiniz.
 
Bir elektrikli bisiklet yazisi da ben yazayim. 20 Ekim'de teslim almisim, alinca foruma da yazmisim linki burada, bisikletin teknik ozellikleri de (link)

9 ayda nerdeyse 2000 km yapmisim ki 2 ay'dan uzun sure kullanmadim, evden uzaktaydim. Bisiklette shimano steps 6100 motor var. 250w guc, 50 nm tork sagliyor. Shimano nexus 7 vitesle geliyor. Duz yerde yasadigim icin simdiye kadar beni guc konusunda uzmedi. Maximum hizi olan 25 km/s'ye cok rahat cikiyor. Eger sepet doluysa 5, bossa genelde 6. vites ile kalkis yapip hemen 7'ye geciyorum. Max hiz sonrasi motor guc vermeyi kesiyor, pedala kuvvet hizlanmak mumkun. Agirligi 30 kilodan fazla oldugu icin pek niyet etmiyorum buna, efendi efendi 25 km/s ile gidiyorum. Hiz olceri devre disi birakarak ( arka tekerlekteki miknatisli sensoru sokmek yeterli ) daha yuksek hizlara cikmak mumkun fakat hic denemedim. Bisiklet yolunda 8-10 yasindaki cocuklar okula bisikletle gittigi icin sehir icinde hiz limitini kaldirim 40 km/s ile gidenlere kuruluyorum zaten, neyse konuyu dagitmayalim.

500W pil kapasitesi var. 7-8 saatte tamamen sarj oluyor. Bisiklet kiralik oldugu icin pil bitsin de oyle sarj edeyim vs. gibi seyleri kafama takmiyorum. %50'nin altina dusmusse sarja takiyorum genelde. Motorun 3 farkli kademesi var. Ilk kademe sadece ekstra agirligi ortadan kaldiriyor diyebilirim. 20 kg'luk sehir bisikleti surerken harcadigim eforu harciyorum diyebilirim, menzil 100 km civari oluyor. 2. kademede ise sehir bisikleti yerine yol bisikleti eforu harciyor gibi hissediyorum, bu sefer menzil 75 km civar. En yuksek gucte ise lord gibi, pasa gibi keyifli gidiyorum. Genelde ev-is arasi kullandigim ve yeni ofis ile bu mesafe 7 km'ye dustugu icin menzil gibi derdim yok. Tek sarjda 50-55 km gidiyor. Bu mesafeler duz rota icin gecerli. 7 km'de sadece 9 metre irtifa kazaniyorum, yokusu bol rotalar da daha fazla guc ile destek olacagi icin dogal olarak dusecektir menzili.

47 mm lastikler, genis sele ve dik oturma pozisyonu ile bisiklet gayet konforlu. Onde roller fren var, arka fren ise kontra pedal. Vites de kapali sistem oldugu icin simdiye kadar hic temizlik, bakim yapmadim. Pil ve motor govde altinda oldugundan agirlik merkezi asagida ve bisikletin ortasina yakin. Normal sehir bisikletinden biraz daha hantal fakat denge konusunda hic tedirgin etmiyor beni. Ondeki sepeti market alisverisi sonrasi doldurursam biraz daha dikkatli olmaya calisiyorum sadece.

Yillarca ev-is arasi icin bir suru alternatif denedim, elektrikli bisiklet en mantiklisiymis. Ofise vardigimda hic terlemedigim icin bisikletten indigim gibi masaya oturup calismaya baslayabiliyorum, bu cok cok buyuk bir avantaj. Iyi yanlari oldugu gibi ufak tefek kotu yanlari da var tabi ki. Bunlardan en onemlisi maliyet. Ben satin almadim, kiralik kullaniyorum, yol parasi karsiliginda is yerimden geri aliyorum ( aylik sehir ici toplu tasima abonmanindan daha ucuz ). Guvenlik meselesi biraz tedirgin edici, zemin seviyesinde kapali alanda sakladigim icin pek derdim yok fakat gece sokaga birakanlar pili mutlaka sokuyor. En cok calinan seylerden birisi bisiklet pili. Bisikletin kendisinin calinma sansi zaten yuksek, diger bisikletlerden daha pahali olunca hirsizlarin da buna ordaklanmasi normal. Sarj da baska bir mesele. Biraktiginiz yerde priz yoksa eger pili sokup ( kilitli, bisiklet anahtari gibi anahtarla aciliyor. cikarmasi, takmasi pratik ) tasimaniz gerekli. Pil de cok hafif degil, 3-4 kilo vardir diye tahmin ediyorum. Bir de bisikletin altinda oldugu icin kis aylarinda kirlenebiliyor.

Aklima ilk gelenler bunlar. Bana gore bireysel, kisa mesafeli ulasim icin en iyi alternatif elektrikli bisiklet. Elektirikli bisikletin esas amaci tek kisinin otomobil ile seyahat etmesini azaltmak. Ben kisa mesafeler icin kullaniyorum fakat gunluk toplam 40 km icin kullanan cok fazla insan var. Toplam ve surekli yakit/bakim giderleri otomobil ile karsilastirilmayacak kadar dusuk. Toplu tasimaya ise iyi bir alternatif, guzergah uygunsa bir kac sene icinde masrafino amorti edecektir.
 
500w arka teker motorlu ve 618 w/h bagaj ti
Özetleyecek olursam:
-Bisikleti olabildiğince hafif seçin. Eğer dağa, bayıra çıkmıycam diyorsanız amortisörlü bir model almanıza gerek yok diye düşünüyorum. Düz maşa şehir, gravel tarzı bisikletler önceliğiniz olabilir.
-500w + 618w bagaj tipi Alba Kit yaklaşık 10-11 kg kadar geliyor. Eğer merdiven falan çıkacaksanız bir daha düşünün. Daha düşük pil ve motor seçeneklerini tercih edebilirsiniz.
-Bisiklet üzerindeki dağılımını iyi yapın. Yoksa benim gibi arkada bolca ağırlıkla kalabilirsiniz.
-Hidrolik fren kesinlikle şart diye düşünüyorum.
-Bisikleti sıkışık trafikte, yüksek güç modlarında kullanmanızı önermem.
-500w motor baya yeterli bir güç. Yol bisikletçisi olarak beni gayet tatmin etti. Yine dediğim gibi merdiven vs. çıkacak arkadaşlar çok daha hafif olması nedeniyle 250w motor ve biraz daha düşük bir batarya kapasitesiyle, rahat 30kmh üzeri hızlara çıkabilirler.
-Batarya pedala çok ufak destek verseniz bile gayet 100'km mesafe için yeterli gibi geldi.




Fren konusunda rotamda Beşiktaş, Karaköy, Sirkeci ve Fatih gibi trafik akışının çok yoğun olduğu yerler var. Işıklara falan da dikkat edince çok fazla frenleme yapmam gerekiyor. Bazen yol bisikletinde bile bu çok yorucu geliyor. 20kg lik ve elektrik gücüyle destek alan bisikleti saf kas gücüyle sürekli durdurmak baya zor olacaktı benim için. Fren sensörü de mantıklı bir çözüm ama yaz kış bisiklet kullanacağımı düşününce hidrolik daha güven veriyor.

Maşa konusunda kendim yine yol bisikleti konforuna alıştığım için hiç gerekliliğini hissetmedim. Yolumda arnavut kaldırım olan kısımlar da var. Kot şort ile kullandım. 700x35 lastiklerle hiç "amortisör olsaydı..." dediğim bi an olmadı şimdilik. Amortisörlü maşa özellikle orta düşük segment bisikletlerde inanılmaz ağırlık sebebi ve bakımı zor maalesef. Bisiklet zaten yeteri kadar ağır :)
 
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
carraro katlanır bisiklet 37 hatası vermekte.bilgisi olan arkadaş var mı
pedal asist devreye giriyor .az bir mesafe gidince ekranda 37 error yazısı beliriyor
 
Alba hub drive 750w arka motor Salcano 24 MD var. 80 nm tork ve 10.4 ah500wh pil. Çok memnunum 25-50 km gidiyor. El gazı da var fakat iptal etmeyi düşünüyorum. Kitler çok pahalı ben forumdan aldım.
(Fiyatı 6000₺.)
 

Dosyalar

  • IMG_20220730_143929_HDR.jpg
    IMG_20220730_143929_HDR.jpg
    57,8 KB · Okunma: 41
  • IMG_20220730_173532.jpg
    IMG_20220730_173532.jpg
    189,6 KB · Okunma: 41
Son düzenleme:
Fren konusunda rotamda Beşiktaş, Karaköy, Sirkeci ve Fatih gibi trafik akışının çok yoğun olduğu yerler var. Işıklara falan da dikkat edince çok fazla frenleme yapmam gerekiyor. Bazen yol bisikletinde bile bu çok yorucu geliyor. 20kg lik ve elektrik gücüyle destek alan bisikleti saf kas gücüyle sürekli durdurmak baya zor olacaktı benim için. Fren sensörü de mantıklı bir çözüm ama yaz kış bisiklet kullanacağımı düşününce hidrolik daha güven veriyor.

Maşa konusunda kendim yine yol bisikleti konforuna alıştığım için hiç gerekliliğini hissetmedim. Yolumda arnavut kaldırım olan kısımlar da var. Kot şort ile kullandım. 700x35 lastiklerle hiç "amortisör olsaydı..." dediğim bi an olmadı şimdilik. Amortisörlü maşa özellikle orta düşük segment bisikletlerde inanılmaz ağırlık sebebi ve bakımı zor maalesef. Bisiklet zaten yeteri kadar ağır :)


e5 de ornegin 30-40 la giderken minibuslerin arasinda yolda bi tumsek - bozuk yol oluyor. lastik girdi cikti derken 1-2 kez dengem bozuldu. Bu gibi bozuk zeminleri subvanse eder varsayimi ile alacaktim. Bu varsayim dogru mudur?

ben carraro 223 dusunuyordum. Bu bahsettiginiz orta dusuk segmette kalir sanirim;)

Benim arka motor 6-7 vitesi destekliyor. Varsa bana tavsiye edebileceginiz bir model var, 6-7 bandinda. Amortisorsuz - hidrolik ( ikinci el de bakiyorum)
 
e5 de ornegin 30-40 la giderken minibuslerin arasinda yolda bi tumsek - bozuk yol oluyor. lastik girdi cikti derken 1-2 kez dengem bozuldu. Bu gibi bozuk zeminleri subvanse eder varsayimi ile alacaktim. Bu varsayim dogru mudur?

ben carraro 223 dusunuyordum. Bu bahsettiginiz orta dusuk segmette kalir sanirim;)

Benim arka motor 6-7 vitesi destekliyor. Varsa bana tavsiye edebileceginiz bir model var, 6-7 bandinda. Amortisorsuz - hidrolik ( ikinci el de bakiyorum)

Uzunca bi süre yol bisikleti kullandığım için yoldaki tümsek, bozukluk gibi şeylere alışığım:) Ama yine de jant çapındaki büyüme bile sizi rahat ettirecektir. Dediğim gibi şehir bisikletleri genelde 42 lastiklere kadar çıkabiliyor. Bu da epey konforlu bir sürüş demek. 700x35 lastikle ben baya rahatım şuan:)

Öneri olarak ben fiyat performans noktasında Sedona'ları buldum. Sahibinden üzerinde baya 320 ve 420 modelleri var. Haricinde bisan RX9100 fitnes (düz gidon) olan ve hidrolikli versiyonu var. 0'ı biraz yukarda bütcenizin ikinci elde daha uygun fiyatı.

Yine Merida speeder serileri var düz maşa ağırlık olarak ideal ve hem hidrolik hem v fren seçenekleriyle.
Yine 1 tane focus arriba var sahibindende onu da listeme eklemiştim. :)

Bu modeller arasında sadece dediğim gibi aynakol konusunda bisan modelinde "hollowtech" kullanıldığı için alba'ya bi sormak lazım sensör uyuyor mu diye. Bahsettiğim modellerin ağırlıkları hemen hemen çok yakın 500 gr falan oynuyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Emrullah1903
Uzunca bi süre yol bisikleti kullandığım için yoldaki tümsek, bozukluk gibi şeylere alışığım:) Ama yine de jant çapındaki büyüme bile sizi rahat ettirecektir. Dediğim gibi şehir bisikletleri genelde 42 lastiklere kadar çıkabiliyor. Bu da epey konforlu bir sürüş demek. 700x35 lastikle ben baya rahatım şuan:)

Öneri olarak ben fiyat performans noktasında Sedona'ları buldum. Sahibinden üzerinde baya 320 ve 420 modelleri var. Haricinde bisan RX9100 fitnes (düz gidon) olan ve hidrolikli versiyonu var. 0'ı biraz yukarda bütcenizin ikinci elde daha uygun fiyatı.

Yine Merida speeder serileri var düz maşa ağırlık olarak ideal ve hem hidrolik hem v fren seçenekleriyle.
Yine 1 tane focus arriba var sahibindende onu da listeme eklemiştim. :)

Bu modeller arasında sadece dediğim gibi aynakol konusunda bisan modelinde "hollowtech" kullanıldığı için alba'ya bi sormak lazım sensör uyuyor mu diye. Bahsettiğim modellerin ağırlıkları hemen hemen çok yakın 500 gr falan oynuyor.

Çok teşekkürler ustad
 
  • Beğen
Tepkiler: Özhan Akgöğ
Merhaba, rks rs3 pro x kullanıyorum. Süspansiyonu sele borusu alıcam sele borusu ölçüsünü çapını bilen var mı ?
 

Dosyalar

  • 4DC6D977-9DBC-429C-938B-1C3F5A08B4B7.jpeg
    4DC6D977-9DBC-429C-938B-1C3F5A08B4B7.jpeg
    109 KB · Okunma: 22
Merhaba, rks rs3 pro x kullanıyorum. Süspansiyonu sele borusu alıcam sele borusu ölçüsünü çapını bilen var mı ?

Bendeki tüm sele borularının üstünde çapı yazıyor. Dışarıdan görünmüyorsa çıkarıp bakın, kadro içinde kalan kısmında yazıyordur. Alternatifi de bir kumpasla ölçmek.
 
Geçenlerde bir haber seyrettim, Almanya'daki bisikletlerin %20si elektrikli bisikletmiş. İsmini hatırlayamayacağım bir şehirde bu oran %35 seviyelerine çıkmış. Son 1-2 sene bizde de satışlar birden arttı ama o rakamlara ulaştığımızı sanmıyorum.

Ben de yakın gelecekte elektrikli bisiklete geçmeyi düşünüyorum. Düzenli olarak işe gidiş-gelişte kullanacağımdan emin olsam, hiç düşünmeden bugün daha alırdım.
 
Bendeki tüm sele borularının üstünde çapı yazıyor. Dışarıdan görünmüyorsa çıkarıp bakın, kadro içinde kalan kısmında yazıyordur. Alternatifi de bir kumpasla ölçmek.
Teşekkür ederim hocam çok sağolun .. eğer yazmıyorsa dediğiniz gibi yapıcam 👍
 
Hayallerimden birisi elektrikli 3000 w dağ bisikleti alıp kadroyu altimda kırmak. Bisikletin hakkını öyle verecem ki darbeden değil zıplamaktan hoplamaktan kırılacak. Sonra o kadroyu yine kaynak yapıp kırılana kadar sürecem ne zamanki kadro diye bişey kalmayana kadar.
 
Ben de geçen Aralık ayında Kron EFD100 alarak, elektrikli bisiklet konforuyla tanıştım. Özellikle yeni işyerim ile ev arası 8 km her gün git gel yapıyorum. Dün çok yağmur yağdığı için toplu taşıma ile gitmek durumunda kaldım. Bisiklet ile işe gitmenin ne büyük bir nimet olduğunu daha iyi anladım. Toplu taşıma ile 1 saatte gidebildiğim mesafeyi bisiklet ile 20 dakikada alıyorum. Otobüs gelsin diye bekleme derdi yok, işyerinden durağa yürüme derdi yok, en önemlisi tek bilet ile günlük 15 liraya mal olan yolculuğum elektrikli bisiklet ile 20-25 kuruşa geliyor. Tabii buna bisiklete harcadığım ilk alım bedeli eklenince 1 yılda kendini çok rahat amorti edecektir.
 
Ben de geçen Aralık ayında Kron EFD100 alarak, elektrikli bisiklet konforuyla tanıştım. Özellikle yeni işyerim ile ev arası 8 km her gün git gel yapıyorum. Dün çok yağmur yağdığı için toplu taşıma ile gitmek durumunda kaldım. Bisiklet ile işe gitmenin ne büyük bir nimet olduğunu daha iyi anladım. Toplu taşıma ile 1 saatte gidebildiğim mesafeyi bisiklet ile 20 dakikada alıyorum. Otobüs gelsin diye bekleme derdi yok, işyerinden durağa yürüme derdi yok, en önemlisi tek bilet ile günlük 15 liraya mal olan yolculuğum elektrikli bisiklet ile 20-25 kuruşa geliyor. Tabii buna bisiklete harcadığım ilk alım bedeli eklenince 1 yılda kendini çok rahat amorti edecektir.
Ben de geçen Aralık ayında Kron EFD100 alarak, elektrikli bisiklet konforuyla tanıştım. Özellikle yeni işyerim ile ev arası 8 km her gün git gel yapıyorum. Dün çok yağmur yağdığı için toplu taşıma ile gitmek durumunda kaldım. Bisiklet ile işe gitmenin ne büyük bir nimet olduğunu daha iyi anladım. Toplu taşıma ile 1 saatte gidebildiğim mesafeyi bisiklet ile 20 dakikada alıyorum. Otobüs gelsin diye bekleme derdi yok, işyerinden durağa yürüme derdi yok, en önemlisi tek bilet ile günlük 15 liraya mal olan yolculuğum elektrikli bisiklet ile 20-25 kuruşa geliyor. Tabii buna bisiklete harcadığım ilk alım bedeli eklenince 1 yılda kendini çok rahat amorti edecektir.
Bisiklet yolu varsa çok iyi tercih 👍
 
  • Beğen
Tepkiler: akyuzmk
evet bu zaten plakalı
 
Geri