Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Hocam hiç bir mantıklı argümana dayanmayan bomboş önermeler sürüyorsunuz ortaya. Tamamen beylik laflar, pek çoğunun dayanağı dahi yok ya da her koşulda geçerli değil.
Benim elektikli bisiklet keyfi için harcadığım enerji göllerin derelerin kurumasına sebep oluyor ( bu önermeye de temel getirmek gereksiz zaten, siz söylüyorsuniz kesin doğru kabul ediyoruz ) ama sizin forumda yazmak için harcadığınız elektik enerjisi gayet zaruri. Eğer bunu yapmasaydınız insanlık yok olacaktı.

Moderasyon da göreve, bu başlık yoruma kapatılmalı aksi halde çevre felaketine yol açacak.

Elektrikli bisikletlerin normal bisikletlerin yerini almasından bahsediyorum. Milyonlarca insan artık bisiklete binmek için elektrik enerjisi tüketiyor ve bu artarak devam edecek. Siz o kitlenin savunucusu pozisyonunda olduğunuz için size söylüyorum. Sizin ayda fazladan harcadığınız bir kaç kW elektrik gölleri kurutuyor demiyorum. Konuyu kişiselleştirip tartışmayı uzattıkça uzatıyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: seljuk11
Scudo
Keyifli oluyor olabilir ama bunun bir maliyeti var. Türkiye'de bu sene üretilen elektriğin sadece %13'ü rüzgar ve güneş enerjisinden elde edilmiş. %32'si termik santrallerden, yani kömür kaynaklı. %27'si doğalgaz. Doğal olduğuna bakmayın, bu da bir fosil yakıt enerji kaynağı. Diyeceksiniz ki alt tarafı bir elektrikli bisiklete biniyoruz, ne kadar elektrik harcıyoruz ki? Bence bunun azı çoğu yok. Elektrikli bisiklet pazarının ne kadar hızlı büyüdüğünü görüyoruz. Toplamda ciddi bir enerji ihtiyacı oluşuyor. Bisiklet gibi en masum ulaşım aracını bile ne yapıp ettiler motorize hale getirdiler. Ben bunu kabullenemiyorum.
Çevre açısından elektrikli bisikletin harcadığı elektriğin ciddi bir karbon salınımı yok. 250watt(0.25kw) motorun ciddi bir elektrik tüketimi yok. 100km gitseniz 1tllik elektrik harcamıyor. orta sınıf bi sedan otomobilin motoru 95kw. 95 nereee 0.25 nere. devede kulak bile değil.

Dahası her hareket karbon salınımına neden olur. tamamen bacak gücü ile sürsek bile bu geçerli. 100kmlik sürüş esnasında fazladan yiyeceğimiz bir ekmeğin ne kadar karbon salınımı olduğunu düşündünüz mü. o ekmeği ateşte yakıp çıkardığı dumanı gözleyin. o kadar karbondioksiti nefesle çıkarıyoruz. o ekmeğin pişmesi bakkala markete dağıtımı vs. herşeyin karbon salınımı var. elektrikli bisikletin harcadığı elektriğe denk gelen karbon salınımı yediğimiz ekmeğin karbon salınımından az. bu yönden içiniz rahat olsun.
 
Elektrikli bisikletlerin normal bisikletlerin yerini almasından bahsediyorum. Milyonlarca insan artık bisiklete binmek için elektrik enerjisi tüketiyor ve bu artarak devam edecek. Siz o kitlenin savunucusu pozisyonunda olduğunuz için size söylüyorum. Sizin ayda fazladan harcadığınız bir kaç kW elektrik gölleri kurutuyor demiyorum. Konuyu kişiselleştirip tartışmayı uzattıkça uzatıyorsunuz.

Elektikli bisikletler mekanik bisikletlerin yerini almayacak. Mekanik bisiklet kullanimi sona ermeyecek asla. Ben herhangi bir kitlenin savunucusu da degilim, insanlar mekanik bisikleti biraksin elektrikli kullansin demedim. Sadece insanlara ne yapmasi gerektigini mantikli bir dayanak olmadan soylediginizi aciklamaya calisiyorum. Benim soylemedigim, yapmadigim seyleri yapmis gibi gostermeniz sozluk anlami ile safsata, hatta spesifik olmak gerekirse cop adam, korkuluk safsatasi ( strawman fallacy )

Konuyu da kisisellestirmedim, sahsinizla ilgili yazdigim hicbir sey yok.

Diger yandan @gezgin gezer zaten aciklamis gayet net sekilde. Karsi oldugunuz elektrik tuketim miktarini bilmeden, hesaplamadan beylik laflar ediyorsunuz. Elektrigin karbon salinimindan uretildigi konusunda israrcisiniz. Diger yandan gunluk yasam aliskanliklarimizin saldigi karbon elektirkli bisikletlerin yaninda derya deniz. Kucuk bir ornek

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
Elektrikli mi? O da olur.
Bir, her daim sıfırdan büyüktür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aesert
@umutcelik Elektrikli bisikletlerin mekanik bisikletlerin yerini almayacağı savınızın dayanağı nedir peki? Mekanik bisikletler tamamen yok olmayacak tabi ki ama şu anki ivmeyle devam ederse elektrikli bisikletler bu pazara hakim olacak. Geçen yıl itibariyle 25 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaşmış (Kaynak: (link)). Bir elektrikli bisikletin fiyatının ortalama 1.000 dolar olduğunu düşürsek, şimdiye kadar 25 milyon elektrikli bisiklet satılmış. Tek tek bakıldığında size önemsiz gibi gelen enerji tüketimi toplamda ciddi bir yekün oluşturuyor. Ben büyük bir çoğunluğun bu bisikletleri sadece daha az yorulmak gayesiyle aldığını ve kullandığını düşünüyorum. Yani ikame edilen araç otomobil değil normal bisikletler. Aksini ispat edebiliyorsanız buyrun ispatlayın.

@gezgin gezer Sizin yaptığınız hesaba gelirsek, bunu ölçüp üzerinden değerlendirme yapabilmek o kadar kolay değil. Ben sebze ya da protein ağırlıklı besleniyorsam ne olacak mesela? Yakılan ekmeğin havaya saldığı karbon ile aynı ekmeğin insanın sindirim sistemine girip bir sürü karmaşık işleme tabi olduktan sonra ortaya çıkmasına neden olduğu karbondioksitin nitelik ve nicelik bakımından eşit olduğuna emin misiniz?
 
  • Beğen
Tepkiler: seljuk11
Pandemi sırası ve sonrasında e-bike artışının büyük bir kısmının bisiklete binmeyi bırakmış ama geri dönmüş ya da yeni başlamış kişiler olduklarını düşünüyorum. Belirli bir kısmının da motorsiklet kullanıcısı olup da e-bike ile ortalama ihtiyaçlarını karşıladıklarını görüp buna geçenler olduğunu düşünüyorum.

Kişisel gözlemlerime dayanarak söyleyebilirim ki, en azından İstanbulda ağırlıklı e-bike kullanıcıları bisikleti ulaşım aracı olarak kullanan, e-bike olmasa kullanmaları zor olacağı için tercih etmeyecek kişilerden oluşuyor, en azından büyük bir çoğunluğu. Yani demem o ki, e-bike yarın kalksa şu an binenlerin belki de %25 i normal bisiklete binmeye devam edip %75 i binmeyi bırakacak kişiler.

E-bike ile yalnızca kullanıcı yelpazesi genişledi. Eskiden kilolu olup kilo vermek için bisiklete binenler vardı, şimdi kilolu olup ya da efor sergilemeden yalnızca gezmek isteyip, sportif bir vücuda sahip olmasa da E-bike ile haşır neşir olan kişiler bolca var.

Elma ile armutu karşılaştırmak yersiz bence.
Ben 3 bisiklet üstüne bir de E-bike alırsam meraktan alırım ya da uzun menzil az efor kovalamak için alırım. Sadece 1 bisikletin olacak derlerse hepsini eler yalnızca enduro mtb yi bırakır onula devam ederim.

O olmalı bu olmalı demenin manası yok bence. En azından buna gelene kadar dünyada daha neler var neler...
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik
Elektrikli bisikletleri mekanik bisikletle kıyaslayıp, fosil yakıttan üretilen elektrikle çalışıyor demek büyük değil, bence çok büyük haksızlık.

İşine arabayla giden birinin, arabayı bırakıp elektrikli bisikletle işe gittiğini düşünün bir de.

Araba kullanan herkes bunu yapsa, Karbon emisyonu sorunu ve iklim krizi bile kısmen çözülür bence.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
@gezgin gezer Sizin yaptığınız hesaba gelirsek, bunu ölçüp üzerinden değerlendirme yapabilmek o kadar kolay değil. Ben sebze ya da protein ağırlıklı besleniyorsam ne olacak mesela? Yakılan ekmeğin havaya saldığı karbon ile aynı ekmeğin insanın sindirim sistemine girip bir sürü karmaşık işleme tabi olduktan sonra ortaya çıkmasına neden olduğu karbondioksitin nitelik ve nicelik bakımından eşit olduğuna emin misiniz?
Kabaca benzetme yaptım. Yoksa sindirim sistemi %100 verimlilikte sindirim yapmıyor. Daha sonra %100 verimlilikte glikozdaki kimyasal bağ enerjisini hareket enerjisine dönüştüremiyor. Enerji yoğunluğu bakımından en yoğun besin grubu karbonhidratlar ve bunların içinden de tahıllar o yüzden ekmeği örnek aldım. Farklı besinlerin neden olduğu atık miktarı doğal olarak farklıdır.

Fizik kanunları değişmez. Bir cismi a noktasından b noktasına götürebilmek için aynı miktarda hareket enerjisi gerekir. Diyelimki 20km hızla 100kmyol gittiniz. Elektrikli bisikletle de gitseniz, tamamen kas gücü ile de gitseniz toplamda gereken hareket enerjisi aynıdır. Teknolojinin geldiği noktada motorlar, insan/hayvan kaslarından daha verimli bir şekilde kimyasal enerjiyi hareket enerjisine dönüştürüyor. Tüm motorlu araçları kaldırsanız yerine aynı sayıda at arabası koysanız toplamda daha fazla çevre kirliliğine neden olursunuz(o kadar atın ot,saman ve kanalizasyon ihtiyacını düşünsenize:D ).

Neyse konu fazla saptı.
Herkesin ihtiyacı farklı. Farklı ihtiyaçlara farklı seçenekler var. Elektrikli bisiklette bu seçeneklerden biri. Herkes kendine en uygun seçenek neyse onu alıp kullanır.
Tek seçenek budur başka seçeneklere karşıyım demek yanlış.

Güvenliği tehlikeye atmayacak şekilde kullandıktan sonra isteyen istediği türden bisikleti kullanır. Türü ne olursa olsun her bisiklet iyidir.
 
Elektrikli bisikletleri mekanik bisikletle kıyaslayıp, fosil yakıttan üretilen elektrikle çalışıyor demek büyük değil, bence çok büyük haksızlık.

İşine arabayla giden birinin, arabayı bırakıp elektrikli bisikletle işe gittiğini düşünün bir de.

Araba kullanan herkes bunu yapsa, Karbon emisyonu sorunu ve iklim krizi bile kısmen çözülür bence.:)
Maalesef yapmıyorlar, Belki bana kısıtlı bir örneklem kümesinden fikir oluşturuyorsun eleştirisi gelicek ama benim elektrikli bisiklet sahibi tanıdıklarım (çok kişi tanımıyorum doğruya doğru) bir veya iki tane arabası olan ve elektrikli bisikleti oyuncak niyetine kullanan tipler. Zaten elektrikli bisiklet o kadar pahalı ki bunu alan çoğu kişinin aynı zamanda arabası da olması şaşırtıcı değil. Onlar da konfor ve güvenliklerini niye tehlikeye atsın. Bisikletle işe gitmek epey marjinal bir eylem ülkemiz için. Sebeplerini hepimiz biliyoruz.
Bunun olabilmesi için geniş bir toplumsal mutabakat ile normal veya elektrikli bisiklet için güvenli bisiklet yolları inşa edilmesi ve işyerlerinde de buna uygun bir altyapı (güvenli park, şarj imkanı gibi) lazım. Böyle olsa ben de işim uzak olmasına karşın e-bike alıp işe öyle giderdim yağmursuz havalarda.
 
Maalesef yapmıyorlar, Belki bana kısıtlı bir örneklem kümesinden fikir oluşturuyorsun eleştirisi gelicek ama benim elektrikli bisiklet sahibi tanıdıklarım (çok kişi tanımıyorum doğruya doğru) bir veya iki tane arabası olan ve elektrikli bisikleti oyuncak niyetine kullanan tipler. Zaten elektrikli bisiklet o kadar pahalı ki bunu alan çoğu kişinin aynı zamanda arabası da olması şaşırtıcı değil. Onlar da konfor ve güvenliklerini niye tehlikeye atsın. Bisikletle işe gitmek epey marjinal bir eylem ülkemiz için. Sebeplerini hepimiz biliyoruz.
Bunun olabilmesi için geniş bir toplumsal mutabakat ile normal veya elektrikli bisiklet için güvenli bisiklet yolları inşa edilmesi ve işyerlerinde de buna uygun bir altyapı (güvenli park, şarj imkanı gibi) lazım. Böyle olsa ben de işim uzak olmasına karşın e-bike alıp işe öyle giderdim yağmursuz havalarda.
Sadece Türkiye için düşünmek doğru değil.
Elektrikli bisiklet kavramını bütün dünya için düşünmek gerek.
Ve araba yerine elektrikli bisiklet kullanımı yurtdışında artıyor.
Hatta işverenler, belediyeler bunu teşvik edici önlemler alıyor.
Bizde atıyorum kafadan benzini 15 tl yaparsak, otoparkları pahalandırırsak belki dönüşüm başlar.

1 km ve daha kısa yakınındakine ziyarete , 1 km mesafedeki işine arabayla giden toplumuz biz. Havam olsun muhabbeti.
Çevremde bunları görüyorum ben.

Türkiye maalesef bisikletli ve elektrikli bisikletli ulaşımın yaygın olduğu bir ülke değil..:)
 
Elektrik desteği 25 km/sa hızın üstünde kesilmeyen, Türkiye'de satılan e-Road tarzı marka model var mı?
25 i geçebilen bişey bulursam işe gidip gelmek için almayı düşünüyorum.
 
@umutcelik Elektrikli bisikletlerin mekanik bisikletlerin yerini almayacağı savınızın dayanağı nedir peki? Mekanik bisikletler tamamen yok olmayacak tabi ki ama şu anki ivmeyle devam ederse elektrikli bisikletler bu pazara hakim olacak. Geçen yıl itibariyle 25 milyar dolarlık bir pazar büyüklüğüne ulaşmış (Kaynak: (link)). Bir elektrikli bisikletin fiyatının ortalama 1.000 dolar olduğunu düşürsek, şimdiye kadar 25 milyon elektrikli bisiklet satılmış. Tek tek bakıldığında size önemsiz gibi gelen enerji tüketimi toplamda ciddi bir yekün oluşturuyor. Ben büyük bir çoğunluğun bu bisikletleri sadece daha az yorulmak gayesiyle aldığını ve kullandığını düşünüyorum. Yani ikame edilen araç otomobil değil normal bisikletler. Aksini ispat edebiliyorsanız buyrun ispatlayın.

@gezgin gezer Sizin yaptığınız hesaba gelirsek, bunu ölçüp üzerinden değerlendirme yapabilmek o kadar kolay değil. Ben sebze ya da protein ağırlıklı besleniyorsam ne olacak mesela? Yakılan ekmeğin havaya saldığı karbon ile aynı ekmeğin insanın sindirim sistemine girip bir sürü karmaşık işleme tabi olduktan sonra ortaya çıkmasına neden olduğu karbondioksitin nitelik ve nicelik bakımından eşit olduğuna emin misiniz?

Hocam ben sizin dusunce akisinizi anlayamiyorum malesef. Once bana

Elektrikli bisikletlerin mekanik bisikletlerin yerini almayacağı savınızın dayanağı nedir peki?

diye soruyorsunuz, ardindan da kendi sorunuzu

Mekanik bisikletler tamamen yok olmayacak tabi ki ama şu anki ivmeyle devam ederse elektrikli bisikletler bu pazara hakim olacak

diye yanitliyorsunuz. Kaldi ki benim savimi sanki aksini iddia eder gibi bana soyluyorsunuz. Benim iyice kafam karisiyor bu durumda savinizin ne oldugunu anlayamiyorum. E-bike satisi artiyor, gelecekte bisikletlerin cok buyuk kismi elektrikli olacak bu yuzden toplam enerji tuketimi artacak demek istediginizi varsayiyorum. Ama once suna bir aciklik getirelim

Ben büyük bir çoğunluğun bu bisikletleri sadece daha az yorulmak gayesiyle aldığını ve kullandığını düşünüyorum.

Bir kac mesaj once yazdigimi gozden kacirdiniz sanirim, tekrar yazayim. 25 kg bisiklet, koltukla beraber 15 kg cocugu sabah krese birakip oradan ise gitmek icin 15-20 km yolu e-bike ile yapan 45-50 kg'lik kadinlara "bunu daha az yorulmak gayesi ile yapiyorsunuz" diyin, size zaruret, ihtiyac nedir ne degildir guzelce anlatsin. Teslimat yapan kuryeleri vs. zaten es geciyorum. Onlar para icin calisiyorlarsa yorulsun tabi, ter yoksa para da yok.

Ardindan enerji tuketimi meslesine gelirsek, allah askina google'a bir bakin insan oglu ne icin ne kadar enerji tuketiyor yillik. Ardindan dunyadaki tum bisikletler elektrikli olsa ne kadar enerji tuketebilir ( buna karsilik ne kadar verim elde edilmis hesabina hic girmeyelim karismasin ortalik diye ) basit ilkokul mantigi ile hesaplayip oranlayin toplam tuketime. Ciddi yekun dediginiz miktarin devede kulak dahi olmadiginizi kendiniz gorun.


Yani ikame edilen araç otomobil değil normal bisikletler. Aksini ispat edebiliyorsanız buyrun ispatlayın

Yine hic bir dayanaginiz olmadan ortaya attiginiz bir iddianizin aksi icin baskasindan ispat bekliyorsunuz. Bunu yapmadan once google'da basit bir arastirma yapsaniz karisiniza bir suru arastirma cikacak. En cok atif alanlarindan birisi pandemi oncesi 2017'de deflt universitesinin yaptigi arastirma.

(link)

Bu da yine ayni veriler uzerinden yapilan, e-bike'in ulasim araclarini ne kadar etkiledigine yonelik arastirma.

(link)

Bu da ingiltere'de gecen yil yaplan bir arastirma. E-bike icin gerekli duzenlemeler yapilirsa otomobil ve toplu tasimadan ne kadar kazanc saglanabilir diye.

(link)


Okumaya usenirseniz eger ozet geciyorum, ben degil hem akademik hem de sehircilik icin yapilan calismalar aksini gosteriyor zaten.
 
Elektrik desteği 25 km/sa hızın üstünde kesilmeyen, Türkiye'de satılan e-Road tarzı marka model var mı?
25 i geçebilen bişey bulursam işe gidip gelmek için almayı düşünüyorum.
Scott(addict e ridenin en üst modeline baktım)ve cannadolenin(supersix neonun en üst modeline baktım) motorları aynı ve motorun web sitesinde 26km yazıyor
 
Bisikletle işe gitmek epey marjinal bir eylem ülkemiz için. Sebeplerini hepimiz biliyoruz.
Toplumsal sorunlar, çözümü uzun zaman alabilen sorunlar. Türüne bakmaksızın bisiklet kullanımı arttıkça bunlar da zamanla çözülür.
Elektrik desteği 25 km/sa hızın üstünde kesilmeyen, Türkiye'de satılan e-Road tarzı marka model var mı?
25 i geçebilen bişey bulursam işe gidip gelmek için almayı düşünüyorum.
Kanunen 25km/sa hızla sınırlı. Yazılımla 32(abd hız sınır)'ye çıkartılabiliyor. Daha yüksek hızlarda kullanmak zaten tehlikeli. Hız sınırı konulmasının bi nedeni var. Daha yüksek hız istiyorsanız 50cclik scooter daha güvenli olacaktır.
 
@umutcelik Siz kendi yaşadığınız şehirdeki bisiklet kullanma kültürünü genele yayma gibi bir hata yapıyorsunuz. Orası zaten bisikletin başkenti. Bana örnek olarak gösterdiğiniz araştırmalardan ikisi Hollanda'da yapılmış. Diğer araştırma da belli varsayımlara dayanarak ortaya konulmuş hesaplamalar ya da tahminlerden ibaret. Benim zaten çocuğunu kreşe elektrikli bisikletle bırakan kadınlara sözüm yok. Hobi amaçlı ya da egzersiz için bisiklete binenlerin elektrikli tercih etmeye başladıklarını görüyorum. Bu gereksiz bir enerji tüketimidir ve benim buna itiraz etme, bundan rahatsızlığımı belirtme ve insanları bu konuda uyarma ihtiyacı hissetmeye hakkım var.

Bu arada daha hiç bahsetmediğimiz bir batarya meselesi var. Bir lityum-ion bataryanın üretimi için doğaya nasıl zararlar verildiği ile ilgili bilginiz var mı mesela? Bu bataryaların geri dönüşümleri de çok çok düşük bir düzeyde.

(link)
 
Son düzenleme:
Toplumsal sorunlar, çözümü uzun zaman alabilen sorunlar. Türüne bakmaksızın bisiklet kullanımı arttıkça bunlar da zamanla çözülür.

Kanunen 25km/sa hızla sınırlı. Yazılımla 32(abd hız sınır)'ye çıkartılabiliyor. Daha yüksek hızlarda kullanmak zaten tehlikeli. Hız sınırı konulmasının bi nedeni var. Daha yüksek hız istiyorsanız 50cclik scooter daha güvenli olacaktır.

aynen hocam doğrudur.
25 km/h elektrikli bisiklet üst sınırıdır.
Bunun üstü 45 km/h ve bu sınıftaki araçlar ehliyet ve plaka gerektiriyor.
AB Yasaları böyle diyor. TR de AB ye uyumlu.:₺
(TL hariç…:))
 
Sizin yaptığınız hesaba gelirsek, bunu ölçüp üzerinden değerlendirme yapabilmek o kadar kolay değil. Ben sebze ya da protein ağırlıklı besleniyorsam ne olacak mesela? Yakılan ekmeğin havaya saldığı karbon ile aynı ekmeğin insanın sindirim sistemine girip bir sürü karmaşık işleme tabi olduktan sonra ortaya çıkmasına neden olduğu karbondioksitin nitelik ve nicelik bakımından eşit olduğuna emin misiniz?

Evinize en fazla 100 metre mesafeden aldığınız sebze zerzavatın market raflarına ışınlanarak geldiğini ya da marketin içerisinde çimlendirilerek yetiştirildiğini düşünmüyorsunuz değil mi? Tüm o alışverişinizi rahat rahat yapıp aradığınız her şeyi elinizin altında bulmanızın nasıl bir enerji tüketimine tekabul ettiğinin de farkında mısınız? Teknolojinin olanca nimetinden yararlanarak elektrikli bisiklet çevreyi kirletiyor argumanı sunmak tam bir oksimoron örneği. Hobi ya da ulaşım farketmeksizin, elektrikli bisiklet kullananları, ekolojik bozulmanın paydaşı olmakla suçlamadan önce, giydiğiniz kıyafetten yaptığınız alışverişe kadar yaşadığınız çağdaki farkında olmadığınız tüm bu konforlu hayatın bir bedeli olduğunu unutmayın.

Enerji üretiminin çevresel faktörlere etkisi ile ilgili dertlerinizi, teknolojik yenilikleri aforoz ederek değil, oy verdiğiniz partileri çevreci enerjiler konusunda zorlayarak, alışveriş yaptığınız markaları çevreye olan duyarlılıklarına göre seçerek ve onları buna zorlayarak çözmeyi denemek sanırım daha akıllıca bir yol olabilir.
 
@umutcelik Siz kendi yaşadığınız şehirdeki bisiklet kullanma kültürünü genele yayma gibi bir hata yapıyorsunuz. Orası zaten bisikletin başkenti. Bana örnek olarak gösterdiğiniz araştırmalardan ikisi Hollanda'da yapılmış. Diğer araştırma da belli varsayımlara dayanarak ortaya konulmuş hesaplamalar ya da tahminlerden ibaret. Benim zaten çocuğunu kreşe elektrikli bisikletle bırakan kadınlara sözüm yok. Hobi amaçlı ya da egzersiz için bisiklete binenlerin elektrikli tercih etmeye başladıklarını görüyorum. Bu gereksiz bir enerji tüketimidir ve benim buna itiraz etme, bundan rahatsızlığımı belirtme ve insanları bu konuda uyarma ihtiyacı hissetmeye hakkım var.

Bu arada daha hiç bahsetmediğimiz bir batarya meselesi var. Bir lityum-ion bataryanın üretimi için doğaya nasıl zararlar verildiği ile ilgili bilginiz var mı mesela? Bu bataryaların geri dönüşümleri de çok çok düşük bir düzeyde.

(link)
Hollanda da bir zamanlar bisiklet kullanmıyordu sonra akıllandılar. Benzer düzenlemeler burda da zamanla yapılır. Dolmuşla otobüsle işe gidenler birkez elektrikli bisikleti denediklerinde otobüs,dolmuş kullanmayı bırakıyorlar. Bisiklet sayısı arttıkça talep geldikçe sorunlar düzelmeye başlar. Hemen olmayacağı kesin ama 10 yıl 20yıl sonra bakmışsınız hollanda gibi olmuşuz. belli mi olur.

Pillerin üretimi, geri dönüşümü ciddi bir sorun. Bu sorun tüm enerji/ulaşım türleri için geçerli. Elektrikli piller/motorlar petrol'e göre daha kalıcı bir çözüm. petrolü geri dönüştürmek mümkün değil ama pilleri geri dönüştürmek mümkün. Henüz %100 verimle dönüşüm yapılamıyor olsa da dönüşüm yapmaya başladılar.
Mesela çinde tüm elektrikli araçların pillerinin takibinin yapılıp ömrü bittiğinde geri dönüşüm merkezlerine gönderilmesiyle ilgili düzenlemeler yapılmış ve
5 milyar dolarlık geri dönüşüm tesisi yapımı için yatırım yapmışlar.
Bu tür çalışmaların ülkemizde de yapılması gerek.
(link)

Ülkemize has sorunları, elektrikli bisikletten ayrı olarak tartışmak gerek.
 
Evinize en fazla 100 metre mesafeden aldığınız sebze zerzavatın market raflarına ışınlanarak geldiğini ya da marketin içerisinde çimlendirilerek yetiştirildiğini düşünmüyorsunuz değil mi? Tüm o alışverişinizi rahat rahat yapıp aradığınız her şeyi elinizin altında bulmanızın nasıl bir enerji tüketimine tekabul ettiğinin de farkında mısınız? Teknolojinin olanca nimetinden yararlanarak elektrikli bisiklet çevreyi kirletiyor argumanı sunmak tam bir oksimoron örneği. Hobi ya da ulaşım farketmeksizin, elektrikli bisiklet kullananları, ekolojik bozulmanın paydaşı olmakla suçlamadan önce, giydiğiniz kıyafetten yaptığınız alışverişe kadar yaşadığınız çağdaki farkında olmadığınız tüm bu konforlu hayatın bir bedeli olduğunu unutmayın.

Enerji üretiminin çevresel faktörlere etkisi ile ilgili dertlerinizi, teknolojik yenilikleri aforoz ederek değil, oy verdiğiniz partileri çevreci enerjiler konusunda zorlayarak, alışveriş yaptığınız markaları çevreye olan duyarlılıklarına göre seçerek ve onları buna zorlayarak çözmeyi denemek sanırım daha akıllıca bir yol olabilir.

İstanbul'da yaşayan biri olarak bu soruları bana değil kendinize sormanız gerekir. Ben sebze, meyve alışverişimi sadece pazardan yapıyorum. Pazarda da yerel üreticilerin ürünlerini tercih ediyorum. Keyfi olarak elektrikli bisiklet kullanıyorsanız evet, ekolojik bozulmada sizin de payınız var. Benim de başka sebeplerden var mutlaka ama mümkün olduğunca kaçınmaya çalışıyorum. Burada bu konuyu okuyup elektrikli bisiklet almayı düşünen insanları da bir kez daha düşünmeye davet ediyorum. Gerçekten ihtiyacınız var mı?
 
Geri