Bence zorluk tam da devletin aldığı dünyanın hiçbir yerinde olmayan ilave vergi. İlave vergi olmasa ve hatta yurt dışındaki gibi devlet desteği olsa fiyatlar daha makul olur ve belki elektrikli bisiklet piyasası canlanır. Bu durumda da zaten yurt dışından getirme opsiyonunu düşünmez olur insanlar. Sadece bisiklette değil hemen her üründe her foruma girin bakın yurt dışından nasıl getiririz konuları konuşuluyor zira ya vergi var ya gümrüğe gidip bir ton prosedürle uğraşmak gerekiyor. Bunun sonucunda 2bin euroluk bisiklet burada 37bin liraya satılıyor.
Yukarıda bir arkadaş gazelle elektrikli sıfır bisiklet fiyatı olarak 1800€ sitesinde göstermiş. 2020 model olan yaklaşık 18.000₺ sarı sitede. Hollanda'da asgari ücret alan birisi tek maaşla sıfır alırken, ben 6 aylık maaşla 956338727( sarı sitede ilan) bunu ancak alabiliyorum.
Şöyle bir şey de var hocam bu paraya değer mi o ayrı tabi.Yukarıda bir arkadaş gazelle elektrikli sıfır bisiklet fiyatı olarak 1800€ sitesinde göstermiş. 2020 model olan yaklaşık 18.000₺ sarı sitede. Hollanda'da asgari ücret alan birisi tek maaşla sıfır alırken, ben 6 aylık maaşla 956338727( sarı sitede ilan) bunu ancak alabiliyorum.
Hocam aldığımız çok pahalıysa bir tane de bankaya alıyoruzNe alırsan bir tane de devlete alıyorsun bu ülkede.
Hollanda'da onu da yapmıyoruz, şirket e-bike alıyor, işçisine ayda 7€'ya kiraliyor. Kendiniz alirsaniz km başına 0.19€ para veriyorlar üstüne ( ev is arası mesafe için alt limit var bunda )
7.5 km mekanik bisiklet için kabul edilebilir limit. Bunu 15'e çıkarıp mümkün olduğunca otomobil kullanımını azaltmak esas hedef, e-bike bunun için en mantıklı yöntem. Bu teşviklerin yanında sehirler arası bisiklet otobanları da yapılıyor.
15km e-bike ile herkesin ulaşabileceği bir limit. Zaten şehirlerin araba kapasitesi belli ancak yoğunluk nüfus artışıyla birlikte artıyor. Hem çevre kirliliği hem de kalabalığın önüne en güzel böyle geçiliyor. Bazen Türkiye'den tanıdıklar gelince ne güzel sakin yerler diyorlar. Bilmiyorlar ki burada kişi başına düşen araç sayısı Türkiye'dekinin 2-3 katı. Nüfus yoğunluğu yine bazı yerlerde çok fazla. Ancak buna rağmen bu gibi teşviklerle trafiğin önüne geçiliyor. Mesela Zürih'te bedava e-bike veriyor belediye. Yine toplu taşıma hem yerliler için uygun hem destekler veriliyor şirketler tarafından hem de güvenli ve hızlı. Buna karşın şehir içinde en ucuz parkın günlüğü 40-50 Chf. Sokak parklarına maksimum 2 saat bırakabilirsin. Çoğu yer araç trafiğine kapalı, koca old town'da iki cadde falan açık arabalara. Bunun sonucunda işi gücü olmayan girmiyor şehre. İşi olan ya da gezmeye giden ise, ya toplu taşıma ya da bisiklet, scooter gibi şeyleri tercih ediyor. Bir yandan şehrin güzelliği ortaya çıkıyor, gezenler mutlu oluyor, bir yandan havası, suyu vs. korunuyor.
Hocam bu nasıl?Değmez o kadar paraya carraro dan şaşma servis ağı bosch ta biraz sıkıntı. Arkadaşım çok uğraştı başka şehirde halletmek zorunda kaldı sıkıntıyı. Shimano servis her bölgede var artık.
Sorun sadece pil değil. Pilsiz getireyim deseniz bile getiremezsiniz.Tek basiniza avrupadan bisiklet almak icin gittiginizde her yolcunun gumruge tabi olmadan bir bisiklet getirme hakki bulunuyor.


Ben dahil 4 arkadasim ayri zamanlarda ayri ulkelerden getirttik, hicbirinde de bahsettiginiz gibi bir sorgulamaya, mevzuata takilmadi. Bisikletimi getirmeden once de cok arastirmistim ve bunlarin hicbirini de duymadim acikcasiSorun sadece pil değil. Pilsiz getireyim deseniz bile getiremezsiniz.
Elektrik destekli bisiklet, normal bisikletlerden tamamen farklı işleme tabi. Motoru olan tüm taşıtlar için TPS ithal araç uygunluk yazısı gerekiyor. Uygunluk yazısı alabilmek için bisürü işlem gerekli ve bi sürü masraf.
Her ne kadar biz bisiklet desek te gümrük açısından motorlu bir taşıt(elektrik motorundan tahrikli motosiklet(mopedler de dahil)) olarak geçiyor. Normal bisiklet gibi sipariş verip getirtmek mümkün değil.![]()
Karayoluyla yurt dışından gelirken yanında elektrik destekli bisiklet getirenler de normal bisikletmiş gibi "kandırarak" geçirebilirse geçiriyor(memurun insafına kalmış).
Sadece kadrosunu(motor, pil, şarj adaptörü vs. olmadan) getirtmek mümkün. Kadroyu yurt dışından getirip, motoru, pili, vs. shimano bayilerinden alıp monte etmek mümkün.
Elektrikli bisiklet için gümrükte gerekenler(gtip 87.11.60.10.00.00):
275913 dosyayı görüntüle
Normal bisiklet için gümrükte gerekenler(gtip 87.12.00):
275915 dosyayı görüntüle
Nasıl getirttiniz? Araçla yanınızda mı getirdiniz yoksa sipariş verip kargo ile mi geldi?Ben dahil 4 arkadasim ayri zamanlarda ayri ulkelerden getirttik, hicbirinde de bahsettiginiz gibi bir sorgulamaya, mevzuata takilmadi. Bisikletimi getirmeden once de cok arastirmistim ve bunlarin hicbirini de duymadim acikcasi
Benimki sahsi aracla geldi hatta sofor harici aracta baska biri yoktu ve iki bisikletle geldi (arac komple x ray’e girdi sinirda), diger arkadaslarim pili cikarip ucaga verdiler, pilleri sonrasinda kimisi tirla getirtti kimisi gurbetci ile karayolundan getirttiNasıl getirttiniz? Araçla yanınızda mı getirdiniz yoksa sipariş verip kargo ile mi geldi?
Çok uzatmayacağım, aldığınızda memnun kalmayacağınız ve bir süre sonra kendi bisikletinizi kullanıp satacağınız bir ürün. Kaliteli büyük markalardan, iyi sistemlerden başka elektrikli her bisiklet sizi üzer. Tecrübe ile sabit.Arkadaşlar Arora Milan 20 jant 249w katlanır bisiklet bütceme uymakta. Günlük 30 km yol yapacağım. Halihazırda bir adet şehir bisikletim var fakat günlük 30 km zor geldiği için böyle bir şey düşünüyorum. Yardım ederseniz sevinirim.
Çok uzatmayacağım, aldığınızda memnun kalmayacağınız ve bir süre sonra kendi bisikletinizi kullanıp satacağınız bir ürün. Kaliteli büyük markalardan, iyi sistemlerden başka elektrikli her bisiklet sizi üzer. Tecrübe ile sabit.

