Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Ne alırsan bir tane de devlete alıyorsun bu ülkede.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
Scudo
Bence zorluk tam da devletin aldığı dünyanın hiçbir yerinde olmayan ilave vergi. İlave vergi olmasa ve hatta yurt dışındaki gibi devlet desteği olsa fiyatlar daha makul olur ve belki elektrikli bisiklet piyasası canlanır. Bu durumda da zaten yurt dışından getirme opsiyonunu düşünmez olur insanlar. Sadece bisiklette değil hemen her üründe her foruma girin bakın yurt dışından nasıl getiririz konuları konuşuluyor zira ya vergi var ya gümrüğe gidip bir ton prosedürle uğraşmak gerekiyor. Bunun sonucunda 2bin euroluk bisiklet burada 37bin liraya satılıyor.

@BilalKorukcu yolcu bisiklet getirirken vergi olmadigini biliyordum da pil meselesi aklima gelmedi, ucaklara belli bir kapasitenin ustunu sokmuyorlar haklisiniz.

Diger yandan @mcb 'nin dedigi gibi ilave vergi olmasi cok sacma. Dunyanin her yerinde devletler cevreci politikalari destekliyor. Bir suru ulke ise bisikletle gidenlere para oduyor, bazi ulkelerde sirketler calisanlarina elektrikli bisiklet alinca vergiden dusebiliyor, buna benzer destekler var.
Elektrikli otomobil icin de benzer uygulamalar var. Devletler elektrikli otomobil icin indirim, tesvik uyguluyor ama Turkiye'de devlet bu tarz urunlere otv uyguluyor. Kendi vatandasina, dogasina bu kadar dusman bir anlayis umarim bir daha gelmez bu ulkenin basina.
 
Yukarıda bir arkadaş gazelle elektrikli sıfır bisiklet fiyatı olarak 1800€ sitesinde göstermiş. 2020 model olan yaklaşık 18.000₺ sarı sitede. Hollanda'da asgari ücret alan birisi tek maaşla sıfır alırken, ben 6 aylık maaşla 956338727( sarı sitede ilan) bunu ancak alabiliyorum.
 
  • Üzgün
Tepkiler: suyunsesi ve mhmtp
Yukarıda bir arkadaş gazelle elektrikli sıfır bisiklet fiyatı olarak 1800€ sitesinde göstermiş. 2020 model olan yaklaşık 18.000₺ sarı sitede. Hollanda'da asgari ücret alan birisi tek maaşla sıfır alırken, ben 6 aylık maaşla 956338727( sarı sitede ilan) bunu ancak alabiliyorum.

Hollanda'da onu da yapmıyoruz, şirket e-bike alıyor, işçisine ayda 7€'ya kiraliyor. Kendiniz alirsaniz km başına 0.19€ para veriyorlar üstüne ( ev is arası mesafe için alt limit var bunda )

7.5 km mekanik bisiklet için kabul edilebilir limit. Bunu 15'e çıkarıp mümkün olduğunca otomobil kullanımını azaltmak esas hedef, e-bike bunun için en mantıklı yöntem. Bu teşviklerin yanında sehirler arası bisiklet otobanları da yapılıyor.
 
Yukarıda bir arkadaş gazelle elektrikli sıfır bisiklet fiyatı olarak 1800€ sitesinde göstermiş. 2020 model olan yaklaşık 18.000₺ sarı sitede. Hollanda'da asgari ücret alan birisi tek maaşla sıfır alırken, ben 6 aylık maaşla 956338727( sarı sitede ilan) bunu ancak alabiliyorum.
Şöyle bir şey de var hocam bu paraya değer mi o ayrı tabi.

İlan kodu: 965499720
 
  • Beğen
Tepkiler: By chow
Değmez o kadar paraya carraro dan şaşma servis ağı bosch ta biraz sıkıntı. Arkadaşım çok uğraştı başka şehirde halletmek zorunda kaldı sıkıntıyı. Shimano servis her bölgede var artık.
 
Hollanda'da onu da yapmıyoruz, şirket e-bike alıyor, işçisine ayda 7€'ya kiraliyor. Kendiniz alirsaniz km başına 0.19€ para veriyorlar üstüne ( ev is arası mesafe için alt limit var bunda )

7.5 km mekanik bisiklet için kabul edilebilir limit. Bunu 15'e çıkarıp mümkün olduğunca otomobil kullanımını azaltmak esas hedef, e-bike bunun için en mantıklı yöntem. Bu teşviklerin yanında sehirler arası bisiklet otobanları da yapılıyor.

15km e-bike ile herkesin ulaşabileceği bir limit. Zaten şehirlerin araba kapasitesi belli ancak yoğunluk nüfus artışıyla birlikte artıyor. Hem çevre kirliliği hem de kalabalığın önüne en güzel böyle geçiliyor. Bazen Türkiye'den tanıdıklar gelince ne güzel sakin yerler diyorlar. Bilmiyorlar ki burada kişi başına düşen araç sayısı Türkiye'dekinin 2-3 katı. Nüfus yoğunluğu yine bazı yerlerde çok fazla. Ancak buna rağmen bu gibi teşviklerle trafiğin önüne geçiliyor. Mesela Zürih'te bedava e-bike veriyor belediye. Yine toplu taşıma hem yerliler için uygun hem destekler veriliyor şirketler tarafından hem de güvenli ve hızlı. Buna karşın şehir içinde en ucuz parkın günlüğü 40-50 Chf. Sokak parklarına maksimum 2 saat bırakabilirsin. Çoğu yer araç trafiğine kapalı, koca old town'da iki cadde falan açık arabalara. Bunun sonucunda işi gücü olmayan girmiyor şehre. İşi olan ya da gezmeye giden ise, ya toplu taşıma ya da bisiklet, scooter gibi şeyleri tercih ediyor. Bir yandan şehrin güzelliği ortaya çıkıyor, gezenler mutlu oluyor, bir yandan havası, suyu vs. korunuyor.
 
15km e-bike ile herkesin ulaşabileceği bir limit. Zaten şehirlerin araba kapasitesi belli ancak yoğunluk nüfus artışıyla birlikte artıyor. Hem çevre kirliliği hem de kalabalığın önüne en güzel böyle geçiliyor. Bazen Türkiye'den tanıdıklar gelince ne güzel sakin yerler diyorlar. Bilmiyorlar ki burada kişi başına düşen araç sayısı Türkiye'dekinin 2-3 katı. Nüfus yoğunluğu yine bazı yerlerde çok fazla. Ancak buna rağmen bu gibi teşviklerle trafiğin önüne geçiliyor. Mesela Zürih'te bedava e-bike veriyor belediye. Yine toplu taşıma hem yerliler için uygun hem destekler veriliyor şirketler tarafından hem de güvenli ve hızlı. Buna karşın şehir içinde en ucuz parkın günlüğü 40-50 Chf. Sokak parklarına maksimum 2 saat bırakabilirsin. Çoğu yer araç trafiğine kapalı, koca old town'da iki cadde falan açık arabalara. Bunun sonucunda işi gücü olmayan girmiyor şehre. İşi olan ya da gezmeye giden ise, ya toplu taşıma ya da bisiklet, scooter gibi şeyleri tercih ediyor. Bir yandan şehrin güzelliği ortaya çıkıyor, gezenler mutlu oluyor, bir yandan havası, suyu vs. korunuyor.

Turkiye'de buyuk sehirlerin bu hale gelmesi imkansiz bana gore. Nufus yogunlugu en buyuk problem. O kadar yogun nufusa yaygin ve kaliteli toplu tasima altyapisi saglamak mumkun degil, hadi oldu diyelim Turkiye'deki araba sevdasi bambaska bir konu. Bisikletle + toplu tasima ile ise gidip gelen adama kiz vermezler.
Ulasimda bisikleti gelistirmeye calisan ulkelerin tamami bu ise baslarken bisiklet yollarini toplu tasima ile entegre etti. Universite - istasyon arasina bisiklet yollari yapip baglanti olusturdular, sonra bu baglantilari birlestirip bisiklet + toplu tasima agi olusturdular. Turkiye'de merkezi yonetim derdi zaten hic bir zaman vatandas olmadi, muhalefetin bisiklet yollarina bakiyoruz, neredeyse tamami gezi amacli. Neyse, yine emekli albaya sarmadan birakayim :)
 
İş bulacağımı bilsem İstanbulu terk ederim.
Adam ilanı kaldırdı satmayacakmış :D
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: suyunsesi
Değmez o kadar paraya carraro dan şaşma servis ağı bosch ta biraz sıkıntı. Arkadaşım çok uğraştı başka şehirde halletmek zorunda kaldı sıkıntıyı. Shimano servis her bölgede var artık.
Hocam bu nasıl?

İlan kodu: 964172363
 
Tek basiniza avrupadan bisiklet almak icin gittiginizde her yolcunun gumruge tabi olmadan bir bisiklet getirme hakki bulunuyor.
Sorun sadece pil değil. Pilsiz getireyim deseniz bile getiremezsiniz.
Elektrik destekli bisiklet, normal bisikletlerden tamamen farklı işleme tabi. Motoru olan tüm taşıtlar için TPS ithal araç uygunluk yazısı gerekiyor. Uygunluk yazısı alabilmek için bisürü işlem gerekli ve bi sürü masraf.
Her ne kadar biz bisiklet desek te gümrük açısından motorlu bir taşıt(elektrik motorundan tahrikli motosiklet(mopedler de dahil)) olarak geçiyor. Normal bisiklet gibi sipariş verip getirtmek mümkün değil.:agla: :agla::agla:
Karayoluyla yurt dışından gelirken yanında elektrik destekli bisiklet getirenler de normal bisikletmiş gibi "kandırarak" geçirebilirse geçiriyor(memurun insafına kalmış).

Sadece kadrosunu(motor, pil, şarj adaptörü vs. olmadan) getirtmek mümkün. Kadroyu yurt dışından getirip, motoru, pili, vs. shimano bayilerinden alıp monte etmek mümkün.

Elektrikli bisiklet için gümrükte gerekenler(gtip 87.11.60.10.00.00):
1634668061748.png

Normal bisiklet için gümrükte gerekenler(gtip 87.12.00):
1634668086636.png
 
Sorun sadece pil değil. Pilsiz getireyim deseniz bile getiremezsiniz.
Elektrik destekli bisiklet, normal bisikletlerden tamamen farklı işleme tabi. Motoru olan tüm taşıtlar için TPS ithal araç uygunluk yazısı gerekiyor. Uygunluk yazısı alabilmek için bisürü işlem gerekli ve bi sürü masraf.
Her ne kadar biz bisiklet desek te gümrük açısından motorlu bir taşıt(elektrik motorundan tahrikli motosiklet(mopedler de dahil)) olarak geçiyor. Normal bisiklet gibi sipariş verip getirtmek mümkün değil.:agla: :agla::agla:
Karayoluyla yurt dışından gelirken yanında elektrik destekli bisiklet getirenler de normal bisikletmiş gibi "kandırarak" geçirebilirse geçiriyor(memurun insafına kalmış).

Sadece kadrosunu(motor, pil, şarj adaptörü vs. olmadan) getirtmek mümkün. Kadroyu yurt dışından getirip, motoru, pili, vs. shimano bayilerinden alıp monte etmek mümkün.

Elektrikli bisiklet için gümrükte gerekenler(gtip 87.11.60.10.00.00):
275913 dosyayı görüntüle

Normal bisiklet için gümrükte gerekenler(gtip 87.12.00):
275915 dosyayı görüntüle
Ben dahil 4 arkadasim ayri zamanlarda ayri ulkelerden getirttik, hicbirinde de bahsettiginiz gibi bir sorgulamaya, mevzuata takilmadi. Bisikletimi getirmeden once de cok arastirmistim ve bunlarin hicbirini de duymadim acikcasi
 
Ben dahil 4 arkadasim ayri zamanlarda ayri ulkelerden getirttik, hicbirinde de bahsettiginiz gibi bir sorgulamaya, mevzuata takilmadi. Bisikletimi getirmeden once de cok arastirmistim ve bunlarin hicbirini de duymadim acikcasi
Nasıl getirttiniz? Araçla yanınızda mı getirdiniz yoksa sipariş verip kargo ile mi geldi?
 
Nasıl getirttiniz? Araçla yanınızda mı getirdiniz yoksa sipariş verip kargo ile mi geldi?
Benimki sahsi aracla geldi hatta sofor harici aracta baska biri yoktu ve iki bisikletle geldi (arac komple x ray’e girdi sinirda), diger arkadaslarim pili cikarip ucaga verdiler, pilleri sonrasinda kimisi tirla getirtti kimisi gurbetci ile karayolundan getirtti
 
Arkadaşlar Arora Milan 20 jant 249w katlanır bisiklet bütceme uymakta. Günlük 30 km yol yapacağım. Halihazırda bir adet şehir bisikletim var fakat günlük 30 km zor geldiği için böyle bir şey düşünüyorum. Yardım ederseniz sevinirim.
 
Arkadaşlar Arora Milan 20 jant 249w katlanır bisiklet bütceme uymakta. Günlük 30 km yol yapacağım. Halihazırda bir adet şehir bisikletim var fakat günlük 30 km zor geldiği için böyle bir şey düşünüyorum. Yardım ederseniz sevinirim.
Çok uzatmayacağım, aldığınızda memnun kalmayacağınız ve bir süre sonra kendi bisikletinizi kullanıp satacağınız bir ürün. Kaliteli büyük markalardan, iyi sistemlerden başka elektrikli her bisiklet sizi üzer. Tecrübe ile sabit.
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb ve By chow
Çok uzatmayacağım, aldığınızda memnun kalmayacağınız ve bir süre sonra kendi bisikletinizi kullanıp satacağınız bir ürün. Kaliteli büyük markalardan, iyi sistemlerden başka elektrikli her bisiklet sizi üzer. Tecrübe ile sabit.


Hocam teşekkürler.
 
2020 yilinda Hollanda'da satilan bisikletlerin yarisi elektrikliymis. Kullanim giderek artiyor da, bunlarin sarj edilmesi icin altyapi mesele olacak ileride.

(link)
 
Hocam şu ilan nasıl?

İlan kodu: 959842173

@mhmtp @mcb
 
  • Beğen
Tepkiler: mcb
Geri