Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Benzininnpotansiyel enerjisinin tamamının tekerleklere aktarıladığının farkındasınız değil mi?
aktarilmadigi demek istediniz heralde degil mi? tekerleklere ulasan %7 bildigim kadari ile. pile karsi degilim sadece biraz daha yogun enerji depolamasi lazim onu ifade etmeye calisiyorum.yoksa icten yanmali motor sadece askeri amacli kullanilsa yeri olacak kadar verimsiz bir yontem ama bu benzindeki depolu enerjiyi degistirmiyor.buhar turbinli bir motor %97 bir verime kadar kullanabilir o enerjiyi.
@desmo hocam ducaticimiyizz :)
 
Son düzenleme:
Scudo
Peki 750w ile 1000w arasında en yüksek pili seçsem 3.000 liralık fark oluyor bu farka değer mi?
 
Peki 750w ile 1000w arasında en yüksek pili seçsem 3.000 liralık fark oluyor bu farka değer mi?
motorunuz degismedikce pil gucunu artirmak menzilinizi uzatir.verdiginiz ormekte kabaca %30 bir menzil artisiniz olur. deger mi degmez mi siz karar vermelisiniz ama %30 artisa 3000 bence cok sanki.
 
motorunuz degismedikce pil gucunu artirmak menzilinizi uzatir.verdiginiz ormekte kabaca %30 bir menzil artisiniz olur. deger mi degmez mi siz karar vermelisiniz ama %30 artisa 3000 bence cok sanki.
Aslında 750w alacaktım pili de başka arkadaştan alacaktım ama oda zam yapmış pili de ondan almanın bir avantajı kalmıyor. 48w 22ah lik düşündüm ama çok büyük ve kaba olacağını düşündüm ve öyle söyledi bir kaç arkadaş.
Bundan dolayı 16ah lik almak daha iyi dediler.
Artı 5.5 kg extra ağırlık çok dediler.
 
Aslında 750w alacaktım pili de başka arkadaştan alacaktım ama oda zam yapmış pili de ondan almanın bir avantajı kalmıyor. 48w 22ah lik düşündüm ama çok büyük ve kaba olacağını düşündüm ve öyle söyledi bir kaç arkadaş.
Bundan dolayı 16ah lik almak daha iyi dediler.
Artı 5.5 kg extra ağırlık çok dediler.
48w degil 48v hocam ;)
48v x 22ah =toplam 1056watt gucunuz olurdu pilde.motorlar 300w galiba teoride 3 saat filan guc saglar motora.
16 ah olan ile 48v x 16ah = 768 olur.yani biri 1000 lik biri 750w lik dediginiz gibi.
 
48w degil 48v hocam ;)
48v x 22ah =toplam 1056watt gucunuz olurdu pilde.motorlar 300w galiba teoride 3 saat filan guc saglar motora.
16 ah olan ile 48v x 16ah = 768 olur.yani biri 1000 lik biri 750w lik dediginiz gibi.
Hocam o zaman bu kadar büyük pile pek bir ihtiyaç olmayacak yani pedal destek ile gidersem gaz kullanmadan 16ah lik pil ile 100km gidermiyim sizce?

Bir de almışken yüksek olanı 22ah lik olanı mı alsam 16ah ile arada 1.000 lira oynuyor.

(link)
 
aktarilmadigi demek istediniz heralde degil mi? tekerleklere ulasan %7 bildigim kadari ile. pile karsi degilim sadece biraz daha yogun enerji depolamasi lazim onu ifade etmeye calisiyorum.yoksa icten yanmali motor sadece askeri amacli kullanilsa yeri olacak kadar verimsiz bir yontem ama bu benzindeki depolu enerjiyi degistirmiyor.buhar turbinli bir motor %97 bir verime kadar kullanabilir o enerjiyi.
@desmo hocam ducaticimiyizz :)
Bir enerji çeşidinin aracı ne kadar ileri götürdüğünü konuşuyorsak onemli olan tekerleklere aktarılan güçtür. Hesaplamalarınız tamamen yanlış.
 
Evet. Yalnız motorun modeline göre bazı kısıtlamalar var. E8000lerde herşeyi değiştirebiliyor. E7000 ve EP800 de çoğu ayar sorunsuz değiştiriyor. E6100 ve E5000lerde bazı ayarlar her açıp kapamada kayboluyor, açtıktan sonra yeniden ayar yapmak gerekiyor.

O sadece temel sürümü. destek ayarlarını değiştirme özelliği için ek para ödemek gerekiyor.

Verdiğiniz tüyodan sonra diğer android yazımlarına baktım. eTuning adlı programı buldum. Yorum adedi ve puanı oldukça iyiydi. STUnlocker'a göre de fiyatı biraz daha ucuz, o yüzden onu denedim. Başarılı oldu.
Dediğiniz gibi firmware versiyonlarına dikkat etmek lazım. Benim motorun versiyonu 4.0.1 idi , onu önce 4.3.2 yükselttim , sonra etunning i kullandım. Sadece bölge ayarını değiştirdim. Bana 32 km/h yettiği için başka bir ayarı ile oynamadım ama tekerlek çapı ayarı ile oynayıp 60 km e kadar hızı artırılabiliyormuş, benim için gereksiz olduğundan hiç ellemedim.
Bazen tur sonunda eve geri dönüş yaparken bir miktar fazla şarjım kalmış oluyor, eve hızlıca dönmek için 25 i geçmek iyi olacak benim için, onun dışında zaten kullanacağımı sanmam çünkü ne kadar hız o kadar hızlı pil tüketimi maalesef.
eTunning i kullanmak isteyenler şu linkten bakabilir : (link)
 
Bir enerji çeşidinin aracı ne kadar ileri götürdüğünü konuşuyorsak onemli olan tekerleklere aktarılan güçtür. Hesaplamalarınız tamamen yanlış.
ben araci ne kadar goturdugunu degilde benzinin depolama kapasitesinden bahsediyordum siz konuyu aldiniz buraya getirdiniz.
araci goturme noktasinda icten yanmali motordan verimli oldugu asikar ki talep var.
hangi hesap yanlis?
ben araci ne kadar goturdugunu degilde benzinin depolama kapasitesinden bahsediyordum siz konuyu aldiniz buraya getirdiniz.
elektrik motorun araci goturme noktasinda icten yanmali motordan verimli oldugu asikar ki talep var.
fakat benim bahsettigim konu elektrik motor termal verimi degil,pil kapasiteleri.
hangi hesap yanlis?
 
Alba 750w yada 1.000w ( abartı olur mu diye düşünüyorum) alacağım şehir tur bisikletim için pil de kararsız kaldım 16ah lik mı alsam 1.000 lira daha verip 22ah lik mı alsam karar veremiyorum sipariş ekranında girip çıkıyorum.
 
Son düzenleme:
Yeni bir İtalyan firması Türkiye gönderim olursa alacağım.


(link)
 
(link)

Dün denk geldi bu bisikleti denedim. Ormanda değil şehir içinde bir iki sokak dolaştım.

Tour modu var, turbo modu var, yürüme modu var (yürürken daha doğrusu yürütürken destek oluyor.) 24 küsür kg. Max speed 25km/h. Tam bir ceset.

Kullanışı, bence bu bir oyuncak. Pahalı bir oyuncak. Pedala dokunduğum anda tour modu da olsa dahi fırlıyor. Bosh moturu var. Kullanırken makine kullanıyor gibi geldi.

Daha önce bu sayfada elektrikli bisikletleri çok eleştirmiştim. Fikrim hala aynı. Sağlık gereği ile kullanmak durumunda kalmak, her gün işe gidip gelmek ve oyuncak mantığı ile ulaşım aracı olarak güzel alet.

Ama tekrar diyorum bununla ormanda 50km hard parkur yapsam dahi spor yaptım demem. Gram terlemem bununla o kadar güzel gidiyor ki. Pedala bastığımı bile fark etmiyorum.

Edit: kısıp kullan terlersin diyenler olacaktır. Hafifinde dahi o kadar ince ve güzel destekliyor ki inanın terletmez 😁

Not: merdivenden çıkarması gerekenler bu tarz bisikletlerde bunun gibi yürüme modu varsa, sele den hafif aşağı bastırarak ve de Gidonda yürüme tuşuna basarak (biraz zor ama alışılır) merdiveni kendisine çıkarttırılabilir.
 
eco modunu denedinmi ? tour'dan once birde eco modu var, onda cok fazla hissetmiyorsun pedal takviyesini. Ama inan bana ilk basta oyle geliyor, hic terletmicek ve yorulmayacakmissin gibi geliyor, fakat yarim saat sonra spor yaptigini hissetmeye basliyorsun. Elbette normal bisikletin yanina yaklasamaz ama terlemem yorulmam deme, cidden bir iki saat sonra yuzunde bir gulumsemeyle kendini saglam sekilde terlemis bulacaksin :)
 
eco modunu denedinmi ? tour'dan once birde eco modu var, onda cok fazla hissetmiyorsun pedal takviyesini. Ama inan bana ilk basta oyle geliyor, hic terletmicek ve yorulmayacakmissin gibi geliyor, fakat yarim saat sonra spor yaptigini hissetmeye basliyorsun. Elbette normal bisikletin yanina yaklasamaz ama terlemem yorulmam deme, cidden bir iki saat sonra yuzunde bir gulumsemeyle kendini saglam sekilde terlemis bulacaksin :)
Tabi şöyle beden kondisyonu vs belirleyici etkenler. 😉 Kimisi yürüyüşe başlayınca 10. dk da terlemeye başlar kimisi benim gibi 50. Dakikadan sonra terlemeye başlar.

Terlemem derken o kadar Terlemem demek istedim. 3 saat ormanda biniş yapınca bedenimdeki her bir damardaki kanın akışını hissediyorum o anlamda Terlemem dedim 😁. Elbette bir noktadan sonra sportif faaliyet alanına girecektir.

Not: eco mod denemedim sanırım. Hatırlamıyorum. Bir defa basınca turboya geçtiğine göre denememiş olabilirim. Tour modu da hatırı sayılır katkı sağlıyor. El gazı vermiş gibi hissettim bir anda.
 
Sevgili Burak

Şimdi örnek vermek gerekirse, sizin gibi orta yaş bir dağ bisikleti kullanıcısı için elbet hafif gelecek. Ama unutmayın elektrikli bisikletin ilk gayesi ulaşım bu yüzden bu cihazlar hiç terletmeden 150Km kadar sizleri götürebiliyor durmaksızın. Tabi aynı süre ve eforda oyuncak dediğiniz bu bisiklet ile yapılan yolu sizin bisiklet ile asla yapmak mümkün olmayacaktır. Yol bisikletinin dağa giremeyeceği gibi her bisikletin bir amacı var. Ayrıca bir hatırlatma elektrik desteğini kapatırsanız sizin bisikletinizle bile ömrünüzde göremeyeceğiniz eforu size harcatır.
Tabi şöyle beden kondisyonu vs belirleyici etkenler. 😉 Kimisi yürüyüşe başlayınca 10. dk da terlemeye başlar kimisi benim gibi 50. Dakikadan sonra terlemeye başlar.

Terlemem derken o kadar Terlemem demek istedim. 3 saat ormanda biniş yapınca bedenimdeki her bir damardaki kanın akışını hissediyorum o anlamda Terlemem dedim 😁. Elbette bir noktadan sonra sportif faaliyet alanına girecektir.

Not: eco mod denemedim sanırım. Hatırlamıyorum. Bir defa basınca turboya geçtiğine göre denememiş olabilirim. Tour modu da hatırı sayılır katkı sağlıyor. El gazı vermiş gibi hissettim bir anda.

Üst modlarda denemişsiniz yani desteğiniz %80 civarı eco ile %20 ye kadar düşüyor.
 
Sevgili Burak

Şimdi örnek vermek gerekirse, sizin gibi orta yaş bir dağ bisikleti kullanıcısı için elbet hafif gelecek. Ama unutmayın elektrikli bisikletin ilk gayesi ulaşım bu yüzden bu cihazlar hiç terletmeden 150Km kadar sizleri götürebiliyor durmaksızın. Tabi aynı süre ve eforda oyuncak dediğiniz bu bisiklet ile yapılan yolu sizin bisiklet ile asla yapmak mümkün olmayacaktır. Yol bisikletinin dağa giremeyeceği gibi her bisikletin bir amacı var. Ayrıca bir hatırlatma elektrik desteğini kapatırsanız sizin bisikletinizle bile ömrünüzde göremeyeceğiniz eforu size harcatır.


Üst modlarda denemişsiniz yani desteğiniz %80 civarı eco ile %20 ye kadar düşüyor.

Evet en düşük ayarda denemedim sanırım.

Ulaşım aracı olması konusunda sizinle hemfikirim. İlk mesajı da da bahsetmiştim ulaşım aracı ve günlük ile gitme gelme aracı olarak muazzam bir alet ve ayrıca pahalı bir oyuncak benzetmesi yapmıştım.

Motor desteği tam kapalı kçhali ile ormanda binmek sanırım imkansız olur.

İlkbahardan beri haftada bir iki kez oğlumla yaptığım az iniş çıkışlı şehir gezmelerinde (17-30 km arası her Bir çıkış) bisikletin ağırlığı 32kg kadar çıktığı için 24 kg şehirde gezmek için hafif gelebilir bana 😁😁

Bu tabi bana özel bir durum herkes o kadar ağır bisiklete binmiyor.

🙂🖐️
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmtp
Evet en düşük ayarda denemedim sanırım.

Ulaşım aracı olması konusunda sizinle hemfikirim. İlk mesajı da da bahsetmiştim ulaşım aracı ve günlük ile gitme gelme aracı olarak muazzam bir alet ve ayrıca pahalı bir oyuncak benzetmesi yapmıştım.

Motor desteği tam kapalı kçhali ile ormanda binmek sanırım imkansız olur.

İlkbahardan beri haftada bir iki kez oğlumla yaptığım az iniş çıkışlı şehir gezmelerinde (17-30 km arası her Bir çıkış) bisikletin ağırlığı 32kg kadar çıktığı için 24 kg şehirde gezmek için hafif gelebilir bana 😁😁

Bu tabi bana özel bir durum herkes o kadar ağır bisiklete binmiyor.

🙂🖐
Hatırlatma ve tecrübe ile sabit Benelli marka elektrikli mid-drive (Ortadan motorlu) bisiklet ile elektrik olmadan bırakın dağı düz asfalt yolda gidemedim.

Yine ona göre daha iyi olan mid-drive carraro e-sportiv asfalt düz yolda diğerlerine göre daha rahat gidiyor, ama normal bisiklete göre zor bir sürüş.
 
(link)

Dün denk geldi bu bisikleti denedim. Ormanda değil şehir içinde bir iki sokak dolaştım.

Tour modu var, turbo modu var, yürüme modu var (yürürken daha doğrusu yürütürken destek oluyor.) 24 küsür kg. Max speed 25km/h. Tam bir ceset.

Kullanışı, bence bu bir oyuncak. Pahalı bir oyuncak. Pedala dokunduğum anda tour modu da olsa dahi fırlıyor. Bosh moturu var. Kullanırken makine kullanıyor gibi geldi.

Daha önce bu sayfada elektrikli bisikletleri çok eleştirmiştim. Fikrim hala aynı. Sağlık gereği ile kullanmak durumunda kalmak, her gün işe gidip gelmek ve oyuncak mantığı ile ulaşım aracı olarak güzel alet.

Ama tekrar diyorum bununla ormanda 50km hard parkur yapsam dahi spor yaptım demem. Gram terlemem bununla o kadar güzel gidiyor ki. Pedala bastığımı bile fark etmiyorum.

Edit: kısıp kullan terlersin diyenler olacaktır. Hafifinde dahi o kadar ince ve güzel destekliyor ki inanın terletmez 😁

Not: merdivenden çıkarması gerekenler bu tarz bisikletlerde bunun gibi yürüme modu varsa, sele den hafif aşağı bastırarak ve de Gidonda yürüme tuşuna basarak (biraz zor ama alışılır) merdiveni kendisine çıkarttırılabilir.
Hem e mtb hem de yol bisikleti kullanan biri olarak e mtb de terletir , ben spor amaçlı değil keyif amaçlı biniyorum ama günün sonunda terliyorum öyle beleş değil . Dediğiniz gibi düz yolda güzel kendi gidiyormuş gibi yapsa da rampa da ve 25 üstü hızlarda nabzı yükseltiyor. Yol bisikleti ile düzde 40 plus yapabiliyorum ama e mtb ile 40 ın üstünü çok fazla görebileceğimi sanmıyorum . 25 in üstünde kullanabilen için spor amaçlı da kullanılabilir
 
Geri