Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

@anti panik
Kilometre olayını anlamadım tam, e-bisiklet olunca neden 10-11 km'ye çıkıyor ki mesafe? Cümleyi anlamlandıramadım. :ssrtcbya: Bisiklet ağırlığı olayını da tamamen unutmuşum yazacaktım onu mesaja ama aklımda çıkmış, onu da ekledim mesajıma. Desteği kapatıp sürmek ölüm gibi bir şey. :hrkbuya:
 
Scudo
@NomadCRY

Pardon hocam.
O araştırma yazısını buldum. Aklımda yanlış kalmış.
3.8.2016 tarihli Almanya Bakanlar Kurulu Kararı:

Konu "hızlı bisiklet yolları" (Radschnellwege) adlı ve Almanya Ulaştıma Bakanlığının 2030 a kadar gerçekleştirmeyi planladığı proje imiş.
Bu şehirleşmede üst sınıf bir bisiklet altyapısı demek. (Premium-Radinfrastruktur)

Almanya da şu an işe bisikletle gidenlerin oranı %11 imiş. Bu proje sonrası %25 e çıkması hedefleniyor. Çünkü dediğim gibi mesafe 10-11 km ye kadar çıkma durumu hedefleniyor.

Hızlı Bisiklet Yolları nedir?
Araç trafiğinden bölünmüş, kolay sürüşe uygun, yeterince geniş, ve yeterince düz-kavşaksız bisiklet yolu anlamındadır.
Amaç Bisiklet yolunu araba sürmeye alternatif hale getirmektir. Böylece 5 km yerine 10-15 km menzil hedefleniyor.

Benim ilavem: E-Bike lar bu projenin bir adım ötesi olur ve terlemeden yorulmadan, gürültüsüz, emisyonsuz heryere gidilir.

Bu haber sitesi her hafta gelişmeleri emailliyor. Bilgi paylaşmaya devam edeceğim.

(link)


Alıntıdır: Kaynak:

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: NomadCRY
Yapılan yenilikler bildiğiniz gibi ortaya çıkan ihtiyaçlardan doğuyor. Ben üniversite yıllarımdan beri bisiklet ile haşır neşirim. Dünyanın bir çok noktasında da farklı bisikletleri deneyimledim. Mesela pedicap denilen insan taşıyıp para kazanabildiğiniz bisikletlerden tutunda, düz eğimsiz yollarda kullanabileceğiniz vitessiz bisikletlere kadar.
Şuan İstanbul'dayım ve bulunduğum yere göre kendime 21 vitesli bir katlanır bisiklet aldım (Profil resmimde görebilirsiniz). Yokuşlarda eğimli yollarda sürebiliyorum. Elektrikli bisiklet tercih etmememin sebebi ise kendimi zorlamak istemem. Bisiklet bildiğiniz gibi ciddi bir efor sarf etmenizi sağlıyor. Sağlıklı bir yaşam için severek yaptığım bir şey bisiklet kullanmak. Masa başı işte çalışan biri olarak buna ihtiyacım var.
Türkiye de tatil yörelerinde ve artık şehir hayatında da elektrikli bisikletler revaçta. Çünkü belli bir ihtiyacı karşılıyor. Bence elektrikli bisikletler hala pahalı. Çünkü ithal ediyoruz. Türkiye de üretilirse daha da ucuz olur ve daha çok kullanımı olur diye düşünüyorum. Yurt dışında çok farklı tasarımlar var. geo orbital ile beraber gösterilen tasarımları şu video da bulabilirsiniz:
 
2017 de gelecek modellerde bisikletin artık dışarıdan bakınca, elektrikli olduğunu anlamak zorlaşıyor.

Bataryayı kadroya entegre etmeye başlamışlar.

(link)

kaynak:
(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: murat85
@dgncsk

5026 Euro' cukmuş. :D

Ama karbon kadro ve full amortisörlü mtb 20 kg nın altındaymış.
130 veya 150 mm ön amortisör varmış..:)

500 Wh akü ve motor dahil.:)

Bu da Scott un e-mtb 2017 ..
Hık demiş thomus un burnundan düşmüş.
(link)

Alıntı yeri.
(link)

Bu da Scott un e-mtb 2017 ..
Hık demiş thomus un burnundan düşmüş.
(link)

Alıntı yeri.
(link)

(link)

Bu da Scott ve araba yerine işe giderken kullanmak için üretmiş isviçreliler.

(link)

Makam aracı yani işe gidilende Trigger kayışına dikkat .evo-silence ?modeliymiş.(gelişmiş sessizlik?)..:)
 
  • Beğen
Tepkiler: salvodaze
Hoş tasarımlar. Aslında yakında pinion gear box ile pedelecleri ayırmak zor olacak. Hatta ikisinin kombinleri de çıktığında epey çıta atlayacak gibi geliyor bana. Tabii herşey para:)
Bu arada; Specialized levo hala tasarım olarak en gözdem hala.
 
Gün geçtikçe Elektrik desteği ile ilgili gelişmeler gelmeye devam ediyor.
RELO markası her bisiklete uygun kit geliştirmiş.

Batarya : 0,76 kg ve 100 wh şarj süresi 45 dk.
Motor: 1,44 kg 250W
Aktarıcı: 1,5 kg.

Toplam ağırlık: 3,8 kg.
9 kg lık yol bisikletine takarsak yeni bisiklet ağırlığı 12,8 kg olur.Gayet iyi bence.

Ancak 100 wh batarya ile menzil verisiyazmamış ve 20-30 km yi geçmez tahminimce.
Şarj süresinin 45 dk olması güzel.:)

Bir de fiyatı güzel : 1800 Euro'cuk..:D:D

Aktarıcı bisiklete montaj sonrası sabit kalıyor, ancak motor ve batarya sökülebiliyormuş.

(link)


(link)


alıntı:
(link)
 
Dünyanın en hafif ve en küçük katlanır elektrikli bisikleti 1599 Euro ya satışa sunulmuş.

Kendi kendini şarj ediyor. 3 saat sürüşte akü doluyor. Prize gerek yok. 35 km sadece şarjla gidebiliyor..:)

Akü ve motor arka göbeğe entegre ve 3,2 kg

11,9 kg,

Carbon belt drive (zincir yerine karbon kayış sistemi) seçeneği de var. 1899 Eur.

(link)

(link)


Alıntı:

(link)
 
ne kadar hoş bir tasarım. teknik özellikleri de gayet iyiyimiş. gel gör ki bu fiyatlar ile bize malesef uzak. 5000 tl ye yakın bir para demektir ki vergi vs hariç.
 
Bu arada aynı mesajı elektrikli katlanır bisiklet başlığında paylaştım.
Orada bi arkadaş bisikletin kendi kendine bataryasını şarj ettiğine inanmamış.
Ben piyasada böyle bir ürün görmedim. Yok yalan bu vs. Yazmış.
Piyasada yok zaten .. başlık "first self charging electric folding bike.
Yani kendini şarj eden ilk elektrikli ve katkanır bisiklet.:)

https://i.hizliresim.com/gX0q32.png
 
@anti panik Hocam elektrikli bisikletin elektrik desteği devredeyken ciddi akım çekiyor ve rejenerasyon işlemi pedal çevirmekle olacak gibi değil. Diğer başlığı inceledim. Sizin paylaştığınızda sanırım motorun orada ayrıca bir ünite daha var, muhtemelen bu işlev için tasarlanmış gibime geldi. Özellikle pedalla şarj konusu adam akıllı gelişirse e-bike sistemleri için çok iyi olur.
 
@dgncsk

Selam hocam.
Zaten çin liler hariç piyasada 5000 tl altı katlanır yok.
Geotech bile o civardı.
6000 tl ye elektrikli ve uçak kabinine giren samsonite çantaya sığan bir bisiklet uygun bence.
Bu da ürünün lansman fiyatı ..:)
Bir bisikletimiz var. Evden çıkıp trene biniyoruz.
Trenden inip ofise geliyoruz. Katlayıp masanın altına koyuyoruz.
Ki bu alet elektrik destekli ve yorulduğumuzda yokuş vb de hep yanımızda.. pili de bitmiyor..ya da 35 km kullanıp tekrar pedal çevirdiğimizde bitmiyor.. :):)

@Kurtuluş E.

Bisikletin kalbi arka gönekteki kompakt 3.2 kg lık motor ve bataryadan oluşuyor..kablo yok..aktarıcı yok..
Çok temiz iş çıkarmışlar..:)

(link)

(link)



****
Bir ilave daha:

Arka ünite için regenerate braking motor ifadesi..
Hibrit arabalarda olduğu gibi fren yaparken enerjiyi "geri" kazanıyor.. olay budur!!!.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mustafa Zeybek
geri kazanımlı sistemlerle(gelişmesi durumunda) uzun turlara çıkılabilinir- öldürücü rampalarda güzel destek olur.
 
"Elektrikli bisikletlerle en fazla kaç hiz yaptiniz" basligi açilirsa yandik o zaman hocam; :D

-Aga ben frenleri söktüm 1 kilo hafifledi yokus asagi 100 yaptim

-Kaski eldiveni çikartip deneyecem aga

-Kanka 80 yaptim baktim sarjim az kalmis daha fazla basmadim, evde bi 10 dakka daha sarj edeydim 85-86 yapardim

-Bataryayi söküp akü bagladim aga, makineyi görecen göstergeyi 2 kez çeviriyo

-Disliyi 2 dis artirdim 55"den sonra gitmiyodu simdi 62-63 yapiyo

-70"ten sonra titriyodu kanka, baktim titriyor dahada basmadim yoksa 90"a kadar yolu vardi

-Aga 2 tane bataryayi birbirine bagladim benim bisiklet eskiden 45 yapiyodu su an 90 yapiyo

-Geçen benim bisikletle 78"le radara yakalandim aga

-Viraj çikisi kökledim gösterge 65"e dayandi baktim bataryadan alev çikiyo gazi biraktim kanka, yoksa beni biliyosun kanka 75 üstünü rahat görürdüm.

-Geçen hafta benim elektrikli bisikleti trainerin üzerinde prize bagladim aga, kilometre saatinde en son 240 gösteriyodu, saat limite geldigi için durdu. Yoksa varmi bir 30-40"i daha sen ne diyosun. :D

Yukarida yazdiklarim tamamen mizah amaçlidir, bisikletlerimizi sakin kullanalim :)
 
Daha önce e Bike kullanan birisi olarak şunu söyleyeyim bir defa alışınca pinarello olsa dahi evinizde kolay kolay tercih etmeyz çoğumuz çünkü yorulmuyorsunuz insanı bisikletten soğutuyor tek derdi şarjı oda 120 kg ankara gibi bir yerde 60 km götürebiliyor. Birde sinyal vs. rahat oluyor anlayacağınız zor bir tercih aslında.
 
Geri