Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Scudo
Ben kendi adıma bisikletim ile yapacağım tüm aktiviteleri (ulaşım, gezinti, eğlence) kendi gücüm ve performansım ile ölçerek yapmayı tercih ediyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
Şuan için hobi amaçlı kullanıyorum, ne zamanki fosil yakıtlı araçlar ortadan kalkar o zaman ulaşım içinde bir tane edinirim. Dilerim o fosil yakıtlı araçlar bir gecede dünyadan kaybolur veya çöpe döner.
 
Hani şu elektrikli motorsikletler var ya,sessiz ve sinsice yanınızdan geçip irkiltiyor bizi.Onlar da çevre dostu diye çıktı,üstelik sürücü belgesi de aranmadı.Çoluk çocuk ,zontası magandası bunları kullanır oldu.Iki tekerli diğer araçların var olan iyi-kötü kültürünün üzerine konup dejenere etti.Şimdi bunlar için de yeni önlemler alınıyor.
Uzun vadede evrensel normlar standart hale geldikçe ülkemizde buna ayak uyduracaktır.
E -Bike ı destekliyorum ancak biz yokuşları kas gücüyle çıkarken yanımızdan kasılarak ve sırıtarak geçmeleri hoş olmuyor:snzdglsn:
 
  • Beğen
Tepkiler: estaba ve Mert.S
Normal bisikletin yanında pedalı akıcı şekilde çevrilen elektrikli bisiklette olsa hiç fena olmaz.Sonuçta elektrikli bisikletle spor,ulaşım gibi normal bisikletteki her tür aktiviteyi yapma imkanı bulunuyor.Fazla tutulmasının sebepleri bence pahalı, şarj bataryasının dolma süresinin epey fazla olmasından dolayı uzun mesafe tur yapılamaması gibi etkenler var.Kullanılma ihtiyacı olarak iş yorgunluğu, bulunulan çevre ortamında rampaların fazla olması,fiziksel sağlık problemleri,sağlıklı ve performansı iyi olsa dahi sporu işkence haline getirmekte istemeyebilir.Sonuçta bana göre pedal çevirimi olduktan sonra elektrik bisiklete bakış açısının tartışma konusu yapılmasına hiç gerek yok.Yazdıklarım spor,ulaşım amaçlı pedal destekli elektrikli bisiklet modelidir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mervan kızıl
elektrikli bisiklet , bisiklet değildir.
isminin değiştirilmesi gereken bisiklet ile alakası olmayan başka bir şeydir.
 
Elektrikli bisikletlerin trafikte ulaşım amaçlı kullanılmasını şahsen destekliyorum. Elektrik üretiminden doğan bir karbon salınımı muhakkak olacaktır bu yüzden bu araçlara %100 çevreci diyemeyiz ama Avrupa'da bir çok elektrikli trenin yalnızca güneş ve rüzgar enerjisi ile elde edilen elektrikle çalıştıkları bir zamandayız. Elektrik enerjisi gelecekte tamamen temiz bir şekilde üretilip kullanılabilir. Kaldı ki kullandığımız normal bisikletlerin üretimi için de ciddi anlamda bir enerji tüketimi var ve bu enerji de temiz kaynaklardan elde edilmiyor.
Spor amaçlı kullanım için mantıksız görünseler de, bazen yaşlılar ve hafif sakatlık geçiren kimselerin bisiklet gruplarıyla turlara katılabilmeleri için elzem olabilirler. Ayrıca ulaşım için alternatif yaratabilirler, örneğin yaşadığım şehirde bir çok fabrikanın şehre uzaklığı yaklaşık 40 km ve şehrin etrafı çok yüksek dağlarla çevrili. İşe bisikletle gitmek isteyen bir kişi kondisyonu iyi olsa bile zaman açısından sorun yaşıyor ve ulaşım aracı olarak bisiklet kullanamıyor. Bu tür durumlarda pedal takviyesi ile yokuşlar hızlıca aşılabilir ve insanlar korkmadan işlerine bisiklet ile gidip gelebilir.
Piyasada yer alan scooter tipi elektrikli motorsikletler nedeni ile kötü bir algı oluştu ve ben de bu olumsuz yorumlara katılıyorum. Bu araçlar hakkında ciddi kurallar oluşturulmalı. En azından 16 yaşından küçüklerin kullanması engellenmeli. Işık kullanmadan karanlıkta kullananlara, modifiye ederek hızını 25 km üzerine çıkaranlara, kaldırımlarda kullananlara vs. ciddi cezalar getirilmeli ve uygulanmalı.
 
  • Beğen
Tepkiler: furkanbr
Benden başka başlığa pek yazan olmuyor. Ama pedal destekli elektrikliler "gümbür gümbür" geliyor.
İşte konuyla ilgili makalenin özeti: Firma reklamı gibi ama konunun özüne bakmak yeter..:)
*******************************************
Nüfus artıyor, şehirler büyüyor, kaynaklar azalıyor. klima değişiyor.
Bosch firması bunu nasıl tersine çevirebilir diye soruyor. Elektromobilite bunun ana cevaplarından biri olabilir.
Mobilite gelecekte elektriğe dönüşmüş, otomatikleşmiş ve ağlara bağlı olacak.
Bu bisikletler için de geçerli.

Bosch bu konuda elektrikli el aletlerindeki batarya tecrübesini ve otomotivdeki aktarma tecrübesini kullanarak 2009 dan bu yana bisiklet elektirkli motoru ve bataryasında pazar lideri durumuna gelmiş durumda.

Akıllı telefondaki bir uygulama bize uygun ebike bulmamızı ve kiralamamızı sağlayacak ve nereden nereye gideceğimize göre arama yapacak.
Bisikletler şarj istasyonunda şarj olacak.

Burada Politikacılara düşen görev:
-Trafik altyapısını sağlamak
-Şarj istasyonları kurmak
-güvenli otopark sağlamak.

(link)


Alıntıdır:

(link)
 
f9b0862d60b302ac841e4844fcce5a9a.jpg


Benim cihaz bu. 2senedir kullanıyorum. 2000km yapmama 100km kaldı. İşe git gel çok rahat. Hem spor oluyor az çok hem de trafiğe girmiyorum arabamla. Herkese şiddetle tavsiye ederim.

SM-G900FQ cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@D.Cengiz

Bravo hocam takdir ediyorum sizi.
Bende bu aletlerden birine geçeceğim günün birinde mecburen.
Özellikle dik yokuşların dizleri çok zorladığını farkettim.
Diğer taraftan tepelere ve yeşil alanlara çıkıp bir nebze olsun "temşz hava" solumayı seviyorum.
Ama elektrik desteği olmadan yaş ilerledikçe daha zor olacak.
Bu aletlerin iyilerinin ülkemizde ticarileşmesini bekliyorum.
Diğer deyişle gittiğimiz mağazalarda görmeye başlamamız gerek. Henüz yaygın değil.
Diğer taraftan henüz ağır ve pahalılar bence.
Biraz daha sabır.:)

***********************************

Merhaba Tekrar herkese,

Fischer markası E-bisiklet pazarında iddialı ve en pahalı modelini 2.199 € ya piayasaya sunmaya başlamış (yaklaşık 8500 TL)
Geçen yıl 44.000 E-bisiklet satmış.
Kampanyası: "HERKES İÇİN ELEKTRİKLİ BİSİKLET"

Mesela: :)

(link)

Alıntıdır:
(link)
 
1500 Watt Motorlu kendim monta ettigim Dag bisikletim var 55 rahat hatta 60+ bile gördüm.
Daha hizlisi tam motora giriyor... :)

Sorularınız varsa cevapliyabilirim

Ayrica electric sphere forumunda 100km+ gidenlen var.
Problem menzil azlıgı pil 30-40 km gidiyor.

Bisikletim 29 kg Motoru kapattımmı 20 km falan Hızlan pedalladım. Yani pek zevki yok..

IMG_0347.JPG


Gesendet von iPhone mit Tapatalk
 
  • Beğen
Tepkiler: hypocrisy
@Bisiklettech
Sence bir tane 40ah birde 15ah pille katlanır bisiklet 500w motorla pedal desteği ve en düşük güç modunda Max kaç km gider?
 
@hypocrisy tahminim 150 km destekler gibi..denemek lazim..500w bence yeterli bir motor..anma gucu 500 w ama gercekte 300 watt guc verse bile epey ucurur insani..bisikletin net agirligini ucursa geriye insan bedenini ileriye itecek guc uretimi kalir..buda hem spor yapmayi hemde konforlu ulasimi saglar.
 
Bu işi elektrikli motosikletten farklı kılabilecek bir şey varsa o da bataryaların ağırlığından kırpılması olacaktır. O kütük gibi batarya barken elektrikli bisiklet kavramının hiçbir anlamı kalmıyor.
Aynı paraya elektrikli motosiklet satılıyor çünkü. He nedir? Katlanabilir bisikletlere bu kiti eklersen işte o zaman mantıklı olur. Metrodan iner paşalar gibi yattığın yerden gidersin işine okuluna.

Ama şuan kullandığım gibi hali hazırda hafif - takviye gerektirmeyen pahalı bisikletlere bu kitlerden takmanın hiç anlamı yok. 8-10K para harcadığın makineye bisiklet demeye bin şahit duruma düşürürsün kendini :) Mantığı kalmaz inanın.

Ben yalnızca katlanabilir bisikletler açısından mantıklı yaklaşıyorum. Ha nedir? Bataryalar hafifler işte o zaman bu iş olur.
 
@isocan
Ben 200+km hedefliyorum önümüzdeki senelerde bi projeye girişecem sanırım

@Gökhan Akkaya
Aynen katılıyorum sana bu elektrikli bisiklet mod olayı katlanır bisiklet için oldukça mantıklı fakat pillerdeki teknolojik gelişim çok ciddi bi sınıra geldi. Kimyasal tepkimeye olacak işler değil bunlar

(link)

bu lifepo4 teknolojisi gayet mantıklı gibi görünüyor bundan 2 tane katlanır bisikletin bagajına monte ettinmi konya ankara pedala bile basmaya gerek kalmadan gidersin bence.. fiyatıda herşey dahil tanesi 800 dolar gibi ulaşılabilir ve görece tolore edilebilir bi fiyat bence..
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya
@hypocrisy

Pilin ağırlığı 16 kg imiş :eek:. Ancak hadi gemiyle gönderseler bile gümrükte sorun çıkması muhtemel; bu tip bataryaların ithalatı belli izinlere tabi olması lazım. Ama geçedebilir tabii belli olmaz.
 
Geri