Scudo Sports

Elektrikli bisiklet devri

Bu almanya kökenli foruma üye oldum.

Elektrikli bisikletler "pedelec" diye geçiyor.
Hem pedal hem elektrik yani. Öyle otur düğmeye bas değil.
:D:D

Neyse diyeceğim o ki ..her hafta piyasaya yeni bir ürün sürüyorlar.
Pazar çok hareketli..:):)

(link)
 
Scudo
Elektrikli bisiklet bir amaç uğruna doğmuştur. Öyle olmasa bu kadar Ar-Ge yapılmaz. Bize uymuyor diye kotu demek uygun degil.
Birde forumda bir tek benim bisikletim mi 21 kg acaba diye aklımda sorular oluştu.
 
@malemsteen
2006 da aldığım yerli şehir bisikleti 18 kg.
Bu yıl aldığım Cube mtb 12 kg.
Sedona yerli ve iyi marka ama...ısrarla internet sitesinde ağırlık değerlerini vermiyor.
Acaba iyi marka değil mi?

Çünkü yabancı iyi markalarda spec lere baktığımızda dürüstçe ağırlık yazar.
Ne kadar ağırsa o kadar ucuz olmak zorunda!!!
 
Bende Almanyada olmakla birlikte eger elektrikli bisiklet olayina girecek olsam, bunun yerine 45 km sürat limitli ayrica trafige cikabilen plaka alabilen bisiklet tarzi araclara gecerdim. Yaslilar icin belki verimli olabilir ki burada cok fazla yasli bisiklet sever aliyor. Ama genc dinamik bisiklet severler icin anlamsiz. 1500 euro bandindan basliyor.
 
bisiklet pedal çevirilerek kullanılır arkadaşım.o zaman bisiklette spor yapmanın anlamı kalmıyoki hee dersenki ben burdan buraya gidiyorum her zaman ve yorulmak istemiyorum dersen iyi bişey ama o pedala basılacak!kısa ve öz
 
uzun yolda son viteste 40-50 km/h gibi bir hızla rahatça pedal çevirmek tam gaz gidebilmenin dışında hiçbir anlamı yok benim için
 
@BisikletJantı

Bisiklet insan gücü ve pedal çevrilerek kullanılır ..çok doğru..
Ama dağlık ve iniş çıkışlı bir yerde yaşıyorsak..pedala "destek" amaçlı elektrikli bisiklet şart bence..:)

Herkes elektrikli bisiklet deyince kıpırdamadan gidenleri anlıyor.
Yok bunda gene pedal çevireceğiz.
Ama yokuşta lazım olunca açacağız..:)
 
Arkadaşlar yazının başlığı dikkatimi çekince bütün yorumları okudum. Ne yazıkki çoğu arkadaşlar elektirikli bisiklet hakkında bilgisi olmadığından önyargılı yaklaşmış olaya. Ben 4 yıla yakındır bosh motorlu e bike kullanıyorum. İlk bisikletim canandolenin bosh destekli elektrik destekli şehir tur bisikletiydi. Kilosu 22 kg dı. İstanbulda yaşıyorum ve işe gidip gelirken veya uzın turlarda çok yararını gördüm. Bisikletin normal bisikletten farkı yok pedal çevirmeden gitmiyor siz desteğini kesmek isterseniz kesebiliyorsunuz. Baktınız çok yoğun bir trafik veya çok dik bir bayır bir düğmeyle devreye giriyor. Birçok modu plduğundan sizin kondisyonunuza göre ayarlama yapabiliyorsunuz. Bagajına dağ gibi yük yükleyin gezin istediğiniz yerleri. Ben kızımı bu bisikletin üzerinde büyüttüm. Dik bayır rampa korkusu olmadan kızımla heryeri gezdiik. Bazıları kilosundan şikayet etmiş, kilosu düşük bisikletlerde var e bike olarak. Şu anda bende karbon kadro yine bosh motorlu bir dağ bisikleti var 17 kg ağırlığında yani orta fiyatlı bir bisiklet kilosunda neredeyse. En dik dağlara ve rampalara rahatça tırmanıp zevkle inebiliyorum. Tur arakadaşlarım ellerinde veya kucaklarında bisikleti taşırken ben zirveye çıkıp iniş yapıp tekrar çıkabiliyorum, yani kısacası kullanmadan ve zevkini tatmadan önyargılı davranmamak gerekiyor. Ve 180 km ye kadar bir destek sağlıyor bu süreçte.Artık bütün dev markalar e bike modellerine fazlaca yer veriyor, hatta ana sayfalarında vitrin bisikleti olarak kullanıyorlar..sanırım birkaç yıla elektrikli bisikletler hayatımızda daha fazla konuşulacak duruma gelecek

GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bisiklet sadece spor amaçlı sürülen bir şey değil. Ekonomik sebepler ve ulaşım için de kullanılıyor.
Ben şahsen elektrikli bisiklete saygı duyuyorum.
Şu sıralar yoğun bir şekilde bisiklet hayatım içerisinde yer alıyor, ancak yarın birgün yaşlanacağım, o zaman yokuşlar belki de sağlığım için risk oluşturacak. Ya da işe otomobille gitmek istemiyorum ama işim terli bir şekilde oraya girmeyi kabul edecek bir yer değil, öyle bir durumda neden elektrikli bisiklet almayayım?
Koşullara, şartlara ya da bireysel farklılıklara göre, her bisiklet iyidir diyerek sözlerimi bitireyim.
 
Bir dağa saatlerce tırmanıp kan ter içinde kalıp , yükseklerden aşşağıya baktıktan sonra ne iş başardığını anlayıp , o hazzı ,mutluluğu hissetmedikten sonra benim için hiç bi anlamı yok , isterse 7-8 kg ya kadar düşsün :)
 
  • Beğen
Tepkiler: NomadCRY ve emr-e
Elektrikli bisikletler biz
e normal bisikleti "dik yokuş ve zorlayıcı şartlarda zorlanmayalım" diye üretilmiş bir ürün.
Ve bu "bisikletler" sadece sürücüye destek amaçlı düşünülmüş bir icat.
Şahsen 3-4 saatlik turlarda buna ihtiyacım olacak.
Veya yazlığa gidersem her yer dağ bayır.
Öyle yada böyle elektrik desteği gerekecek.
Dağ zirvesine "terleyerek" çıkmak istersem de elektrik desteğini açmam olur biter.:)
Yalnız şu an fiyatlar yüksek.
E-bike fiyatları çok pahalı maalesef.
Örnek normalde 3000 civarı olan bir bisikletin elektriklisi 8000-10000 civarı.
Bu nedenle biraz bekleyeceğim.
Ben yaş 70 olduğunda da dağ dere tepe gezip bisikletle alışverişimi yapmayı planlıyorum.:):)

@aallyy_3585

45 km süratler bisiklet grubundan çıkıp motor kıvamına giriyor.
45 km süratle kaza yaparsak kol bacak kafa kalmaz.
Ayrıca o hızlar bisiklet yollarında yasak..
Bisiklet yollarında maksimum 25 km/h yapabiliyoruz.
 
Ben saygi duyuyorum tercihlere, dag bisikleti katlanir bisiklet yol bisikleti yaris bisikleti 3 teker vs hepsinde bu uygulama mevcut. Bunun disinda avrupa icin bu kavram cok yeni degil 60 70 medel belki daha eski modelleride olabilir. Burada yardimci motor diyorlar, 25 cc civari 50cc bile olmayan ön teker yada arka kayis aktarma destekli modeller bile görüyorum bunlar elektriklikli degil benzinli, bir ara tr de satilan bisiklet kitleri gibi sadece fabrika cikisi montajli satilmis. Yani bunu burda tartismamis anlamsiz. Avrupa saniyorum Japonlar da olabilir bisiklete ilk motor ekleyen ulke bir belegeselde izlemistim. Yeni bir bulus degil sadece euro ya uyum ile alakali olabilir. Avrupa icin yasli bisiklet suruculeri buyuk bir pazar, sokakta görudugum 10 kisiden 3 4 yasli gerek onlar icin gerek bizler icin gerekli bir sistem, ama su an benim tercihim degil. Ben motorsiklette kullaniyorum öyle bir bisiklet alirsam motorsiklete binmem onuda istemiyorum.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Birkaç aydır Bosch sistemli bir e-bike kullanıcısı olarak bu icattan son derece memnun olduğumu söyleyebilirim. Özellikle ulaşım amaçlı kullanımda elektrikli bisiklet çok büyük avantaj, kondisyonsuz bir kullanıcı olsanız bile rahatlıkla her yere gidebiliyorsunuz. Bosch sisteminde elektrik desteği pedala bağlı, pedal çevrilmezken destek olmuyor. Ayrıca saniyede 1000 adet veri okuyarak tork ölçümü yaptığı için ve anlık güç ölçümü ile uyguladığınız kuvvete göre destek verdiği için gecikme vs de olmuyor. Bende Nyon sistemi var, aynı anda kadans, tork, güç, hız hepsini okuyup gösterebiliyor ve cep telefonu ile senkronize yazılımı ile seyahatinizi takip edebiliyorsunuz.

Bosch sistemleri çok güzel ama iki dezavantajı var; birisi fiyatı. Ülkemizde çok pahalılar. Mümkünse yurtdışından vergi iadeli almak en uygunu. İkincisi ise sonuçta motor ve batara sistemi ile bozulabilir parçalarda sorun olduğu takdirde muhatap bulamamak. TR'de resmi satılanlar için de geçerli bu.

Bir de daha basit elektrik sistemleri olan ön veya arka göbekten motorlu sistemler var ki hem fiyatları daha iyi hem de benzer performansı veriyorlar. Ama tabii teknoloji kullanımı o kadar yoğun değil.

SM-P900 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
@Bekir T.

Sn Bekir bey mesajınıza bir ekleme yapmak istiyorum (!)

Sadece arka tekerlek değil, istendiği taktirde ön tekerlek de elektrik motorlu tekerlek ile değiştiriliyor, bisiklet vites sisteminden bir şey kaybetmiyor.

Esen kalın.
 
Uzun ugraslar sonunda getirtebildim "pedelec"imi. Elbette tepkiler vs. olabilir. Bisikletin dogasina aykiri da diyebilirsiniz, yorulmadan terlemeden bisiklete binmenin anlami da yok diyebilirsiniz. Uzun yillar bir cok mtb kullandim neredeyse hic bir farki yok diyebilirim. Hatta terleme ve yorulma yok diyorsaniz ciddi anlamda yaniliyorsunuz da derim. Cunki normal sinirlarin ustunu zorluyorsunuz zaten. Altinizda bu destek varken sinirlari daha da zorlayasi geliyor ve haliyle epey yorucu hale gelebiliyor..Normal de yuruyerek cikamayacagim rampalarda test ettim ve oldukca tatmin edici.. Sadece pedal asist olayini denemek lazim diyorum :) Biraz agir evet 22 kg kadar. Fakat bunu ancak motorun asist destegini kestiginde anlayabiliyorsunuz ki bu da yaklasik 45 km/h civari bir hizda oluyor. Ama zaten o hizda ivmenizi oldukca almis oluyorsunuz. O nokta da zaten anlayacaginizi sanmam. Sonuc olarak biraz pahali bir hobi olsa da aldigima pisman degilim. (Sadece ben aldiktan sonra Yamaha`nin yeni motor teknolojisinin cikmasina uzuldum biraz :))
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
@Jandero Hayırlı olsun güle güle kullanın. İnsanların tercihlerine saygı duymak gerek.. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Jandero
Forumda onlarca Kopenhag, Amsterdam, Rotterdam vb. şehirlerde bisikletle işe gidiliyor, ne güzel, keşke bizde de olsa türünde şeyler yazıyolarlar, bizde neden herkes işine araçla gidiyor, iş yerleri bisikleti teşvik etmiyor diyorlar; sonra olaya at gözlüğü ile bakıp elektrikli bisiklet saçma diyorlar. Biraz geniş bakmak lazım olaya. Kendi adıma açıklama ihtiyacı duyuyorum; Antalya Havalimanı'nda çalışıyorum ve evimle işim arasındaki mesafe 14km. Yaz mevsiminde bisikletle işe gitmek kesinlikle mümkün değil, zira iş yerinde duş alabileceğim bir yer malesef yok. Dışarıda servis beklerken bile gömleğin üst tarafı sırılsıklam oluyorken, bisikletle işe gitmek hayal.

Bahar ve kış aylarında en büyük hayalim işe bisikletle gitmek ama yol bisikletim olduğundan ve işe takım elbise ile gittiğimden pek konforlu olmayacak. Bir de bisikleti kitleyeceğim tek yer otopark ve orası da bana pek güvenli gelmiyor.

Tüm bunları hesaba katınca, insanların beğenmediği 20 kiloluk katlanır-elektrikli bisikletler en uygun çözüm oluyor. Piyasadaki dönercilerin sipariş götürmekte kullandığı elektrikli bisikletler gibi değil, pedala bastığınız müddetçe ve ihtiyacınız olduğunda (siz devreye sokuyorsunuz) elektrik desteği sağlıyor.

Kış aylarında dahi terlemenin oldukça kolay olduğu Antalya'da müthiş kolaylık olacaktır diye düşünüyorum. Ayrıca işe geldikten sonra bisikleti katlayıp, x-ray cihazından geçirdikten sonra ofiste bir köşeye koyabilme imkanı da var. Ofise ayrıca koyacağım bir şarj kablosu ile; olası bir pil bitme durumunu da engellemiş olacağım.

Bu kış işe elektrikli bisikletle gitme hayalimi gerçekleştirebilirsem eğer, bir çok insana örnek olup bu durumu yaygınlaştıracağıma da inanıyorum. Kaldı ki şimdiye kadar bisiklete binip, sosyal medya üzerinden paylaştığım fotoğraflar sayesinde, uzun mesafe bisiklete biniyor olmamı ve bisiklete bu kadar masraf yapıyor olmamı delilik olarak gören iki kişi başta olmak üzere toplamda 7-8 kişiye bisiklet aldırmışımdır.

İşe gitme haricinde, arkadaşlarla çarşıda vs. buluşmaya da gitmek için harika bir alternatif. Herhangi bir kafeye oturduğumda bile, katlayıp sandalyemin yanında muhafaza edebilirim diye düşünüyorum.

Tüm bu yazdıklarımı yapmış olduğumu düşününce bile fazlasıyla mutlu oluyorum. Konu ile ilgili forumda yapmak istediğim başlıca şeydir "İşe bisikletle gidenler" kısmına dahil olmak.

Biraz uzun oldu, kusura bakmayın.
 
Kuzey Ege söylediklerinize katılmıyorum. Belirli bir yaşın üstündeki, sporla haşır meşin olmayan bir kitle var. Elektrikli bisikletler bu insanların bisiklet camiasına kazandırılması için ön ayak olabilir. Terleme konusu biraz da yaşadığınız şehirle ilgili. İzmir'de yol bisikletiyle 20 km/h ile bile terlememek imkansız. Dolayısıyla işe gidiş geliş için elektrikli bisiklet kullanmak mantıklı olabilir. Mühendislerin kafa patlatarak geliştirdikleri yeni ürünleri ve teknolojileri gereksiz olarak görmenize de anlam veremedim. Gündelik hayatımız bu kadar kolaysa, bunu geçmişte saçını başını dökerek yeni teknolojiler geliştiren mühendislere borçluyuz.
 
Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı:
Bu tamamen bisiklet ile ne yapmanla alakalı bir durumdur. Sporcu birisi için elektirikli bir bisiklet heralde saçmalıktan öteye geçmezdi. Fakat insanlar bisikleti sadece spor için kullanmıyor ulaşım için kullananlar var zaten takdir edersiniz ki bisiklet bir ulaşım aracıdır dolayısıyla elektirik li olmasında bir sakınca bulmuyorum ben kaldı ki gelişirse çok güzel olur. Özellikle hafif olacak şekilde elektirikli hibrit bisiklet üretebilirse süper olur. Açıkçası eğilimli yollar rapmaları seven bir insan değilim çünkü ben sporcu veya kas geliştiren birisi değilim. Pedallamamın sebebi doğaya katılmak keyif almak yeni yerleri görmek ve bu esnada önüme çıkan eğilimli yollara rampalara pedal çevirerek yüksek enerjiler yakmak nefes nefes'e kalmak insanın tur keyfinde istek ve şevkini kırmaktan başka bir işe yaramıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: refik giresun
Geri