Süper Bisiklet Yolları
Kopenhag’ın kentsel alanında yaşayan insanlar, bölgenin yeni bisiklet şeridi ağı sayesinde, şimdi işe ya da okula giderken bisiklet kullanmanın daha kolay bir yolunun olduğunu biliyorlar. Bisikletlilere güvenli, rahat bir sürüş imkanı veren, duraklamaları mümkün olduğunca ortadan kaldıran ve Kopenhag’ın merkeziyle şehrin 22 km dışında bir banliyö kasabası olan Albertslund’u birbirine bağlayan, ülkenin ilk Bisiklet Otoyolu açıldı.
Asfalta boyalı, rotayı gösteren turuncu ince şeride ek olarak, bisikletliler ayrıca, duraklamaların sayısını azaltan; hava pompaları, daha güvenli kavşaklar ve sürüş hızını ortalamaya ayarlı trafik ışıkları gibi kolaylıkların keyfini çıkarabilecekler. Girişimler, banliyödeki evi ile şehirdeki işyeri arasında her gün gidip gelen kişileri, yolları 10 kilometreden uzak bile olsa, teşvik edecek bir yol olarak planlandı. Yeni açılan Kopenhag-Albertslund güzergâhı, tamamlandığında toplam 300 kilometreyi kaplayacak olan 26 Bisiklet Otoyolu olarak planlanan ağlardan ilki. Ağın, Kopenhag’ın merkezindeki bisiklet şeritlerinin sayısını yüzde 15’e kadar yükseltmesi ve kamu giderini gelişmiş sağlık durumu sayesinde yıllık 40.3 milyon avro kadar azaltması bekleniyor.
‘’Trafik sıkışıklıklarını ortadan kaldırmak daha az araba, daha çok bisiklet kullanan insanı gerektiriyor,’’ diyor Kopenhag Belediye Meclisi’nin Teknik ve Çevresel Yönetimi’nin başkanlığını yapan AYFER BAYKAL. '’İnsanları şehrin içinde ve dışında bisiklete bindirebilirsek, elde edilecek muazzam kazanımlar var. Bisiklet otobanları kurmak için komşu belediyelerimizle işbirliği yapmak, 100 yıl önce bisiklet şeritleri oluşturmaya başladığımızdan beri bisikletliler için yaptığımız en iyi şey.’’
Kopenhag’ın merkezindeki toplam 22 belediyenin tümü, yeni bisiklet güzergâhı ağını oluşturmak için işbirliği içinde. İki güzergâh daha bu yıl içinde açılacak.
Proje; büyümeyi, gelişmeyi ve Kopenhag’ın merkezinde var olan bisiklet şeritlerini bağlamayı hedeflemekle birlikte, banliyödeki evi ile şehirdeki işyeri arasında her gün gidip gelen kişiler en kolay ulaşılabilir rotayı tespit edebilsinler diye yön işaretlerini geliştirmeyi de planlıyor. Yeni güzergâhı gösteren yön işaretlerine ek olarak, turuncu bir şerit de tüm mesafe boyunca yere boyandı.
‘’Kopenhag’ın kentsel alanında yaşayan her üç kişiden biri, yapması daha kolay olsaydı daha çok bisiklet kullanacağını söylüyor,’’ dedi Kopenhag Kentsel Alan Bölge Konseyi Başkanı Vibeke Storm Rasmussen. ‘’Bisiklet otoyolu, bisiklet sürmeyi araba sürmeye gerçek bir alternatif yapmak için banliyödeki evi ile şehirdeki işyeri arasında her gün gidip gelen kişilere yapabileceğimiz en iyi şey. Daha çok insanı bisiklet kullanmaya teşvik edebilirsek, her ikisinin de azalmasının Kopenhag’ın kentsel alanındaki yaşam kalitesini yükseltecek olan trafik sıkışıklığı ve kirliliğini de o kadar çok düşürmüş oluruz.’’
Kopenhag-Albertslund güzergâhının inşaatı başlamadan önce, bisikletlilerden yol boyunca test sürüşü yapmaları istendi. Sonuç, yolculuklarının en çok kırmızı ışıklar ve kavşaklar tarafından rahatsız edildiğiydi. Bu sorunları yok etmek için, trafik işaretleri şerit boyunca bisikletlilere ‘’yeşil dalga’’ vermeye ayarlandı. Zamanlayıcılar ayrıca ışıkların ne zaman değişeceğini de gösteriyordu. Yenilikler, ayrıca bisikletçilerin karşıya daha kolay geçmesi için 14.2 milyon Danimarka kronuna mal olan kavşakların yeniden düzenlenmesini de içeriyor.
Adamlar yapıyorlar, biz ne yapıyoruz? İzmir Büyükşehir Belediyesine bisiklet yolu yapması ya da bisiklet yolu diye yutturduğu mesela Turan-Tersane arasındaki yolu bisiklet yolu standartlarında iyileştirmesi için adeta yalvarıyoruz. Başvurmadığımız yer kalmadı adamlar sağır, dilsiz rolü oynuyorlar. Binlerce lira harcayıp birkaç sayaç yerleştirdiler onu bile beceremediler. Hiçbir şey yapamıyorsanız yayaların yoğun olarak kullanmadığı kaldırımlarda bisiklet için düzenleme yapın diyoruz, sanki adamlara küfür ediyoruz. İzmir'de binlerce bisikletçi var birisi de çıkıp şu adamları görevlerini yapmıyorlar diye dava etmiyor. Bisiklet sever bir avukat bana hukuksal olarak destek verse ben yıllarca da sürse uğraşacağım ama, mahkemede avukatın yoksa seni adam yerine bile koymuyorlar. Üstüne basa basa söylüyorum, belediyelerin bir görevi de bisiklet yolu yapmak, bu konuda sorumlulukları yok mu? Gerçek bisiklet yolu yapmalarını beklerken ölüp gideceğiz, rezil taşıt yollarında.
Kopenhag’ın kentsel alanında yaşayan insanlar, bölgenin yeni bisiklet şeridi ağı sayesinde, şimdi işe ya da okula giderken bisiklet kullanmanın daha kolay bir yolunun olduğunu biliyorlar. Bisikletlilere güvenli, rahat bir sürüş imkanı veren, duraklamaları mümkün olduğunca ortadan kaldıran ve Kopenhag’ın merkeziyle şehrin 22 km dışında bir banliyö kasabası olan Albertslund’u birbirine bağlayan, ülkenin ilk Bisiklet Otoyolu açıldı.
Asfalta boyalı, rotayı gösteren turuncu ince şeride ek olarak, bisikletliler ayrıca, duraklamaların sayısını azaltan; hava pompaları, daha güvenli kavşaklar ve sürüş hızını ortalamaya ayarlı trafik ışıkları gibi kolaylıkların keyfini çıkarabilecekler. Girişimler, banliyödeki evi ile şehirdeki işyeri arasında her gün gidip gelen kişileri, yolları 10 kilometreden uzak bile olsa, teşvik edecek bir yol olarak planlandı. Yeni açılan Kopenhag-Albertslund güzergâhı, tamamlandığında toplam 300 kilometreyi kaplayacak olan 26 Bisiklet Otoyolu olarak planlanan ağlardan ilki. Ağın, Kopenhag’ın merkezindeki bisiklet şeritlerinin sayısını yüzde 15’e kadar yükseltmesi ve kamu giderini gelişmiş sağlık durumu sayesinde yıllık 40.3 milyon avro kadar azaltması bekleniyor.
‘’Trafik sıkışıklıklarını ortadan kaldırmak daha az araba, daha çok bisiklet kullanan insanı gerektiriyor,’’ diyor Kopenhag Belediye Meclisi’nin Teknik ve Çevresel Yönetimi’nin başkanlığını yapan AYFER BAYKAL. '’İnsanları şehrin içinde ve dışında bisiklete bindirebilirsek, elde edilecek muazzam kazanımlar var. Bisiklet otobanları kurmak için komşu belediyelerimizle işbirliği yapmak, 100 yıl önce bisiklet şeritleri oluşturmaya başladığımızdan beri bisikletliler için yaptığımız en iyi şey.’’
Kopenhag’ın merkezindeki toplam 22 belediyenin tümü, yeni bisiklet güzergâhı ağını oluşturmak için işbirliği içinde. İki güzergâh daha bu yıl içinde açılacak.
Proje; büyümeyi, gelişmeyi ve Kopenhag’ın merkezinde var olan bisiklet şeritlerini bağlamayı hedeflemekle birlikte, banliyödeki evi ile şehirdeki işyeri arasında her gün gidip gelen kişiler en kolay ulaşılabilir rotayı tespit edebilsinler diye yön işaretlerini geliştirmeyi de planlıyor. Yeni güzergâhı gösteren yön işaretlerine ek olarak, turuncu bir şerit de tüm mesafe boyunca yere boyandı.
‘’Kopenhag’ın kentsel alanında yaşayan her üç kişiden biri, yapması daha kolay olsaydı daha çok bisiklet kullanacağını söylüyor,’’ dedi Kopenhag Kentsel Alan Bölge Konseyi Başkanı Vibeke Storm Rasmussen. ‘’Bisiklet otoyolu, bisiklet sürmeyi araba sürmeye gerçek bir alternatif yapmak için banliyödeki evi ile şehirdeki işyeri arasında her gün gidip gelen kişilere yapabileceğimiz en iyi şey. Daha çok insanı bisiklet kullanmaya teşvik edebilirsek, her ikisinin de azalmasının Kopenhag’ın kentsel alanındaki yaşam kalitesini yükseltecek olan trafik sıkışıklığı ve kirliliğini de o kadar çok düşürmüş oluruz.’’
Kopenhag-Albertslund güzergâhının inşaatı başlamadan önce, bisikletlilerden yol boyunca test sürüşü yapmaları istendi. Sonuç, yolculuklarının en çok kırmızı ışıklar ve kavşaklar tarafından rahatsız edildiğiydi. Bu sorunları yok etmek için, trafik işaretleri şerit boyunca bisikletlilere ‘’yeşil dalga’’ vermeye ayarlandı. Zamanlayıcılar ayrıca ışıkların ne zaman değişeceğini de gösteriyordu. Yenilikler, ayrıca bisikletçilerin karşıya daha kolay geçmesi için 14.2 milyon Danimarka kronuna mal olan kavşakların yeniden düzenlenmesini de içeriyor.
Adamlar yapıyorlar, biz ne yapıyoruz? İzmir Büyükşehir Belediyesine bisiklet yolu yapması ya da bisiklet yolu diye yutturduğu mesela Turan-Tersane arasındaki yolu bisiklet yolu standartlarında iyileştirmesi için adeta yalvarıyoruz. Başvurmadığımız yer kalmadı adamlar sağır, dilsiz rolü oynuyorlar. Binlerce lira harcayıp birkaç sayaç yerleştirdiler onu bile beceremediler. Hiçbir şey yapamıyorsanız yayaların yoğun olarak kullanmadığı kaldırımlarda bisiklet için düzenleme yapın diyoruz, sanki adamlara küfür ediyoruz. İzmir'de binlerce bisikletçi var birisi de çıkıp şu adamları görevlerini yapmıyorlar diye dava etmiyor. Bisiklet sever bir avukat bana hukuksal olarak destek verse ben yıllarca da sürse uğraşacağım ama, mahkemede avukatın yoksa seni adam yerine bile koymuyorlar. Üstüne basa basa söylüyorum, belediyelerin bir görevi de bisiklet yolu yapmak, bu konuda sorumlulukları yok mu? Gerçek bisiklet yolu yapmalarını beklerken ölüp gideceğiz, rezil taşıt yollarında.