Scudo Sports

Diy: kar zinciri (snow chain)

mywashere

Daimi Üye
Kayıt
3 Mayıs 2015
Mesaj
338
Tepki
453
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Mosso
Kış geldi çattı bazı illere kar yağmaya başladı karda bisiklet sürmenin zevki ayrıdır bilen bilir.O kayması arkadan kar atması Anlayamazsınız. :D Burada iki hafta için kar lastiği almak istemeyenler ve zinciri elde yapmak ucuza getirmek isteyenler için Evde Bisiklet İçin Kar Zinciri yapmayı paylaşacağım.

Örnekteki lastikler 700x35 şehir bisikleti lastikleri.

Malzemeler:
-Zincir (Kaç parça zincir kullancağınıza ve lastiğin genişliğine göre hesaplayınız)
-Çelik çamaşır İpi(Standart 10metre satılıyor,farklı renklerde var hangisi bisikletinize yakışırsa :D)
-Sıralı klemens (Elektrikçilerde satılıyor plastik kılıfı çıkarıp içindeki metal gerekiyor)
-Cırt kelepçe(Bolca gerekiyor)


-Zincir
20151203_230938.jpg
Çelik Çamaşır İpi
20151203_230958.jpg

Sıralı Klemens içindeki Kablo Bağlantı Aparatı
4 klemensi ortadan ikiye kestim toplam 8 parçamız oldu
20151203_230854.jpg

Her Derde Deva Cırt Kelepçe
20151203_231025.jpg



Burada kısa bir parçada zincirin nasıl dizileceğini gösterdim ve kendi lastiklerime 8,5 cm zinciri yaklaşık 7 cm aralıklarla 36 ayrı parça zincir ekledim bu sizin lastik çapınıza ve ne kadar parça eklemek istediğinize göre değişir benim lastikler dişsiz olduğu için olabildiğince kullandım.Zincirleri de her iki çelik ipe cırt kelepçeler içe sabitliyoruz her ki taraftaki mesafe aynı olması daha düzgün olmasını sağlayacaktır.
20151203_230756.jpg




Klemensleri Fotoğraftaki gibi çelik halata geçirip vidasını iyice sıkıyoruz.Zincirimizi lastiğimize geçirdiğimizde buralardan cırt ile çekip gerdireceğiz.
20151203_230823.jpg

20151204_001302.jpg


Sağ Alt Köşede Cırt ile Sıkıca Gerdirdim

20151203_182830.jpg
20151203_182900.jpg

20151203_224456.jpg

20151203_182612.jpg


V-Fren olmasına rağmen frenlere göre uygun ölçüler kullanılırsa frenleri engellemeyecektir. Disk frenlerde ise yapısı gereği bir problem çıkmaz.


NOT: Asfalt ve beton yani sert zeminlerde uzun süre kullanmayınız lastiğinizi aşındırabilir sadece amacına uygun yani karda kullanınız. :)

Yaklaşık 25 lira gibi bir maliyeti oldu oldukça ekonomik diyebiliriz.Uygulayacak arkadaşlar her ihtimale karşı kaskınızı koruyucunuzu eksik etmeyin. Bol Karlar Bol Eğlenceler.:harika:
 
Scudo
Forumda bir arkadaş sadece kablo tutturucu cırtlarla yapmıs o daha az riskli sanirim,zincir gerek lastiğe gerek kadroya zarar verebilir dusuncesindeyim,paylasim için teşekkurler ve emeğinize sağlık @mywashere
 
Estetik olarak da güzel olmuş,umarım işe yarar.

Yalnız zinciri lastiğe nasıl sabitlediniz ?
 
güzel fikir İstanbul'a kar yagar ise denerim :)
 
Sadece cirtlarla yapilan v frene uyumlu degildi . bu tam profesyonel bir zincir olmus bnce , firma uretimi olsa ancak bu kadar olurdu etiketide 100 liradan az olmazdı . vakti olan bunlardan yapıp satabilir bile bence .ellerinize saglik cok yararli bir paylasim.
 
Hevesinizi kırmak istemem fakat o bağlantı noktasında kullandığınız cırt kelepçe kopar. Bence başka bir yol düşünülmeli.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış TURAN
Bike discoun da 30 euro scwhalbe disli lastikler ilginen olursa
 
Elinize sağlık bence başarılı bir çalışma olmuş. Bu şekilde daha efektif olarak kullanmak isteyen arkadaşlarımıza faydası olacağından eminim.
 
@mywashere VALLAHA HARİKA :) Tebrik ederim süper olmuş. Kablo bağlarının kopacağını sanmıyorum ama ucunu çok kısa kesince atıyor. Biraz uzun bırakmakta fayda var. Garanti iş olsun diye daha kalın kablo bağı da tercih edilebilir.
 
Handikap olarak, yolda giderken kablo bağlarının kayarak bir araya toplanmasını görüyorum... Bol şans..
 
@mywashere, enfes bir çalışma olmuş. Geçen sene aynı olayı düşünmüş, uzunca bir zincir ve bolca plastik kelepçe alıp hazırlamaya çalışmış fakat başarılı olamamıştım. Sizin çamaşır ipi ile yaptığınız kasnağı plastik kelepçeler ile yapmaya çalıştığım için istediğim şekilde olmamıştı. Fikrimi bir ileri noktaya taşıdığınız için teşekkür ederim. Kar yağdığında geçen seneden kalan malzemeleri çıkarıp tamamlayayım projemi. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: rsomuncu
Güzel çalışma ama plastik kelepçeler keşke siyah renk olsaymış.. Ayrıca zincirler kayarak bir araya toplanabilir..
 
@İbrahim A. handikap için çözüm olarak, cırt kelepçeyi çamaşır ipine direk bağlamak yerine tek ilmek atıp cırtı ilmek içinden bağlarsan sorunun hallolacaktır. Çözümler çoğaltılabilir fakat ekstra iş yüklemeden en basiti bu olur. Emeğiniz ve bilgilendirmeniz için teşekkürler. Profesyonelce tasarlanmış bir kendin yap projesi olmuş.

@pohuman İbrahim bey sorunu belirtmiş bende çözümü belirttim. Sizde denemek isterseniz yararlanabilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
İlmek atarken daha etkili olacağını düşündüğüm olta iğnesi bağlama tekniğini kullanabilirsiniz. Bu ilmeği atmanız olası zorlanma koşullarında zincirin yer değiştirmesini sıfıra indirecektir. Alttaki resme göre solda bulunan kulaktan cırt kelepçeyi geçirip sağdaki iki uçtan çekince sorunsuz oturacaktır.:harika:

http://www.zipkinci.com/galeri/data/media/4/ilmek.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
@enqinHLC
Engin bey bu ilmeği çelik çamaşır teline atmak kolay değil. Muhtemelen kalın olacaktır ve zorlanınca ilmek kayacaktır.
 
Zincir karda ilerletse de asfaltta belirli bir hızı geçmeni engeller, güvenlik zafiyeti yaratır, fren potansiyelini yok eder, caddeler zaten kar tutan yerler değil trafikten dolayı.
Proje şahane ancak gerçek hayatta geçerliliğine inancım ve güvenim yok. Asla yola çıkmam o zincirler ile, 2 tekerlekli araçta olmaz o iş :)
 
@SMMMtugi Sadece cırtlarla yapılan sadece disk fenlerde işe yarıyor bu hem disk hemde v fren için uyumlu (tabi vfren-lastik mesafesi önemli) teşekkür ederim yorum için.

@Tolga Çelebi Teşekkür ederim işe yarayacağını düşünüyorum.. Zincirleri çelik çamaşır ipine geçirip cırt ile sabitledim daha sonra çelik ipide cırt ile gerdirerek lastiğe sabitlendi.

@furkan.zaman Yorum için teşekkür ederim .

@cyclopath Teşekkür ederim yorum için.

@mehmet.ali İlk olarak klemensler ile iki ucu sabitlemeyi düşünmüştüm ama sürekli çıkarıp takarken çelik kabloya zararı oluyordu hemde gerdirmesi zor oluyor böyle ise daha pratik kopma olursa daha ya kalın cırt kullanılır yada birden fazla cırt kullanılabilir. Yada burada başka fikirler çıkabilir onu yaparız geliştirmeye açık bir proje.

@Atilla Gobel Teşekkür ederim yorum için.

@İbrahim A. Teşekkür ederim..Cırtların daha küçüklerini kullancaktım aradım bulamadım buralarda, bunları kullandım atan cırtın yerine başka takarız ama daha büyük çırtın başlığı büyük olacağından v frenler için sorun olabilir. Handikap olarak :D Çırtlar iyice sıkılınca çelik kablonun dışındaki kaplamaya çentik oluşturuyor böylece kayması en aza iniyor.

@Tahir Keskin Teşekkür ederim yorum için benim gibi birilerinin çıkması mutlu ediyor :)

@pohuman Evet siyah kullanılarak kozmetik açıdan daha güzel görüntü elde edilebilir siyah bulabilseydim buralarda onu kullancaktım ama böylede iyi :) Çırtlar iyice sıkılınca çelik kablonun dışındaki kaplamaya çentik oluşturuyor böylece kayması en aza iniyor.

@enqinHLC Tahir beyinde dediği gibi çelik kabloya ilmek atmak çok zor olacaktır.

@Gökhan Akkaya Yazımın sonundaki notta dediğim gibi asfalt beton gibi sert zeminlerde kullanmak zincirlerden lastiklere ekstra basınç uygulayacağından aşındırabilir ayrıca hız konusunda karda hız yapmak pek mantıklı ve güvenli değil 4 tekerler bile hız yapmazken :harika:
 
@Tahir Keskin Tahir bey söylediğiniz gibi ilmeği atmak zor gibi görülebilir fakat uzun iple ilmek atmanın zor olacağını sanmıyorum. Atılıştaki çember ipin ortasından rahatlıkla atılacağı için bunu önermiştim. normal ilmek ipin kalınlığına göre kayma sorununu zaten ortadan kaldırabilir. Fakat bu ilmek eksinlikle kaldırır. Sadece öneriydi tabiki pratikte denenmedi. Denemeden kesin cevap veremeyiz bi denenmeli gibi. :)

@mywashere denemden karar vermeyin bence ipin en son kesilmesi durumunda ilmeği atmak zor olmayacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Tahir Keskin
Geri