Scudo Sports

Decathlon ithal edip sattığı bisiklete yedek parça sağlamıyor.

Takipteyim konuyu merak ettim,bende de btwin mtb ve katlanır var
 
Scudo
@Mehmet Altuğ bazı şeyler garanti kapsamına alınmak zorunda değil.

telefon alıyorsun ! ekranı kırılıyor kullanıcı hatası deyip parasını ödetiyorlar, peki sen o telefonu alırken garanti kapsamında her şey dahil almıyor musun alıyorsun.

jant teli ve lastiği üzerindeki küçük aksesuarlar sürekli kırılmaya patlamaya yamulmaya müsait ve kullanıcı hatasına doğrudan açık şeyler. Garanti vermek zorunda değiller.

ha verseler ne olur büyük ihtimalle 2x fiyata satalar :) vermesinler diye demiyorum versinler ama... kapitalist düzen.

Dahon için jant telinden arkadaşım sakarya tarafında bir sokakdaki bisikletçiden almış, 10 tanesine adam para istememiş :) zorla vermiş istersen yerini yurdunu adresini ögrenirim belki numarasını felan almıştır...

diğer türlü bende merak ettim cidden şu garanti olayını :)
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Evet stoklarda sıkıntı var. Triban 500 için jantlar da yok mesela
 
@Serkan Mıstınoğlu 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un bu konuyla ilgili maddesi şöyle diyor:

Satış sonrası hizmetler

MADDE 58 – (1) Üretici veya ithalatçılar, ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için Bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.
(2) Üretici veya ithalatçılar, yönetmelikle belirlenen mallar için Bakanlıkça onaylı satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi almak zorundadır.
(3) Bir malın yetkili servis istasyonlarındaki tamir süresi, yönetmelikle belirlenen azami süreyi geçemez.
(4) Üretici veya ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarını kendileri kurabileceği gibi servis istasyonlarının verdiği hizmetlerden sorumlu olmak şartıyla kurulu bulunan servis istasyonlarından veya servis organizasyonlarından da faydalanabilir.
(5) Herhangi bir üretici veya ithalatçıya bağlı olmaksızın faaliyette bulunan servis istasyonları da verdikleri hizmetten dolayı tüketiciye karşı sorumludur.
(6) İthalatçının herhangi bir şekilde ticari faaliyetinin sona ermesi hâlinde bakım ve onarım hizmetlerinin sunulmasından garanti süresi boyunca satıcı, üretici ve yeni ithalatçı müteselsilen sorumludur. Garanti süresi geçtikten sonra ise kullanım ömrü süresince bakım ve onarım hizmetlerini üretici veya yeni ithalatçı sunmak zorundadır.
(7) Servis istasyonlarının kuruluşu, işleyişi, sayısı, özellikleri ile diğer uygulama usul ve esasları yönetmelikle belirlenir.

Bu kanunun uygulamasını düzenleyen yönetmelik:

MADDE 5 – (1) Üretici veya ithalatçılar, ekli listede yer alan her mal grubu için belirtilen kullanım ömrü süresince, satış sonrası hizmetleri sağlamak üzere yine ekli listede tespit edilen yer, sayı ve özellikte yetkili servis istasyonunu, yeterli teknik kadroya sahip şekilde kurmak zorundadır.

MADDE 12 – (1) Üretici veya ithalatçılar, tüketicilerin talebi üzerine yedek parça satışından kaçınamazlar.

MADDE 14 – (1) Üretici veya ithalatçılar, yetkili servis istasyonlarının ayrı bir tüzel kişiliği olsa dahi, satış sonrası hizmetlerin sağlanmasından ve yürütülmesinden yetkili servis istasyonları ile birlikte müteselsilen sorumludur.

@Aykuttasdelen Siz benim ne demek istediğimi anlamadınız sanırım. Ben ücretini ödeyerek bisikletim için gerekli olan yedek parçayı üretici/ithalatçı firmadan temin etmeye çalışıyorum. Kırılmış jant telinin garanti kapsamında değişimini talep etmiyorum yani. Fakat Decathlon, üstte yazdığım yönetmeliğin 12. maddesine aykırı olarak bana yedek parça temin etmiyor. Sıkıntı burada.
 
@Mehmet Altuğ Güzel oldu, teşekkürler :) İlk mesajda da bunu yazsanız daha da güzel olurdu. Daha çok kişi görür hem :harika:
 
Ben daha 4 ay önce aldığım bisiklet için fren padi bulamadım. Garanti kapsamında bakıma girdi bisiklet fren yok. Bakım kapsamında değişmesi gerekirken bana eylülden önce türkiye stoklarında olmayacağı söylendi. Haftada en az 150km yol yapan insanım tutmayan fren ile nasıl olacak dedim. Hiçbiryerde de bulamadığımı bu şekilde sattığınız ürünün heleki bu bir bisiklet için fren padi ise elinizde stokta olmaması mümkün olamaz dedim. Yapacak birşey yok diyorlar. Şaka gibi resmen disk fren pişmanlıktır teması bende hüküm sürmekte bu aralar.
 
Yapılan şey büyük bir firmaya yakışmıyor. Ticari ahlaksızlık.
 
Tahmin ettiğim gibi, Decathlon'a yolladığım epostaya dönüş yapılmadı, telefonla arayan-soran da olmadı. Decathlon'da müşteri memnuniyeti, siz ürünü satın alana kadar oynanan bir tiyatrodan ibaretmiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
@Mehmet Altuğ Hocam size tavsiyem ;

Decathlon'un size yedek parçayı sağlamayıp yardımcı olmamasını dile getiriniz, faturanızı ve olayı anlatan dilekçe Tüketici Hakem Heyetine başvurup iade talep edin.

Not: Anlamda bir bozukluk olmuş düzelttim.
 
@hlksnrr Haluk bey, daha önce de belirttiğim üzere bisikleti iade talebim olmayacak. Bu bisikleti severek kullanıyorum ve şehiriçi tüm ulaşım ihtiyacımı karşılıyor. Benim tepki gösterdiğim konu, Decathlon'un yürürlükteki yasaları ve müşterisine karşı yükümlülüklerini hiçe sayarak beni yarı yolda bırakması. Tanesi 0,30 TL'ye (yazıyla "otuz kuruş") satılan bir jant telini bulabilmek için beni, o kadar iş-güç arasında yarım günümü ayırarak dükkan dükkan gezip rica minnet iş yaptırmak zorunda bırakıyor Decathlon.

Müşteri memnuniyeti öyle mağaza duvarlarına, internet sitelerine abartılı sloganlar yazarak, yapmacıktan gülümseyen insan resimleri koyarak sağlanamıyor ne yazık ki.
 
@Mehmet Altuğ

Hocam o zaman Twitter, Facebook ve İnstagram üzerinden sitemkar mesajlar gönderin.Hatta gönderelim.
 
@Mehmet Altuğ
mehmet mrb.cok girmedigim icin konunu yeni gordum.tum mesajlari okuyamadim ama istedigin olcude jant telini dt swiss marka olmak kaydi ile bisiklet sepeti firmasinda serkan ile konusursan her olcude tel kesip yapabiliyorlar tanesi de 2 euro civari idi en son.umarim yardimci olmustur.
 
@Mehmet Altuğ Bizim ülkemizde 2. el kullanımı bile düşük. Hep kullan at hep kullan at. Tamir edenleri tenzih ederim. Tasarrufu unuttuk. Bu tarz el sanatlarına da tembellikten fırsat bulamıyorlardır kesin.
 
Bakalım benim Triban 500'ün aynakolunun sol koluna nasıl bi çözüm bulacaklar zira pedalın vida kısmı yalama oldu. İyi referans oldu bu konu bana bu arada teşekkürler :)
 
Geçmiş olsun olay gerçekten sinir bozucu.
Size yardımcı olmak isterim. Tel boyunu mm cinsinden ölçüp söyleyin, yarın size bulmaya çalışayım.
 
Müşteri hizmetleriyle son görüşmemde, bana çözüm olarak CEO'ya mesaj atmam önerildi. Alelade bir jant telinin temini için Decathlon CEO'sunun devreye girmesi gerekiyor, şaka gibi.

Ben de olan biteni özetleyen bir eposta gönderdim sevgili CEO'muz Boumedienne Boualaoui'ye. Yalnız kendisi ayın 19'una kadar tatildeymiş.

Ortada Decathlon'un sergilediği bir komedya var ama bunun hiç de eğlenceli olmadığını söylemek zorundayım. Firmada herkes topu bir başkasına atıyor, şimdi top CEO'da bakalım ne olacak...

Ferhat abi ve yardım öneren tüm arkadaşlar, desteğiniz ve fikirleriniz için çok teşekkür ederim.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Dosyalar

  • upload_2016-8-4_16-55-14.png
    upload_2016-8-4_16-55-14.png
    16,1 KB · Okunma: 49
  • Beğen
Tepkiler: Serrchi
@Kerem Groims


Yaa yaa, işte neymiş bir ürünü satın alınca o markayı komple satın almıyormuşsunuz.

Sözüm "filan marka bisiklet kullanıcıları kulubü", feşmekan marka kullanıcıları klubü" diye başlık başlık marka satın almışlara..
 
Benim twit atarak sorduklarımi arayarak cevap veriyorlar . Sanki Decathlon şans işi
 
Valla geçenlerde bahsettiğim durumu bugün gittiğim gibi 30 dk içinde çözdüler forum istanbul şubesinde. beklediğimin 3de 1i fiyatına hemde. Ben memnun kaldım. Darısı sorun yaşayanların başına.
 
Geri