Yusuf'san
((( Sadece Bisiklet )))
- Kayıt
- 20 Mayıs 2009
- Mesaj
- 944
- Tepki
- 1.605
- Yaş
- 47
- Şehir
- Trabzon
- İsim
- Yusuf
- Başlangıç
- 1990—91
- Bisiklet
- Giant
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
@Yusufclp adaşım ve katlanır konusunda kaderdaşım benim. Vybe C7A yı satma mevzuunda ben de gerçekten pişmanlık yaşadım özellikle bizdeki o petrol yeşili renkte olanı. Hatta Dahon aynı renkte ve özellikte tekrar çıkarırsa tekrar almak için tüm şartlarımı zorlayabilirim. Sen biliyorsun da arkadaşlar için yazayım dedim.
4 yıla yakın kullandım o Vybe modelini ve eş zamanlı olarak 1 sene de Visc D18 i kullandım.
O dönemlerde Vybe modeli ile 100+ km üstü nispeten düz sayılabilecek minik iniş çıkışların olduğu Karadeniz sahil yollarında (Trabzon merkezli batıdan Giresun-Tirebolu ya doğudan da Rize ye kadar) turlarımı max 23-24 ortalamalarla tamamlıyabiliyordum. Sonra daha da performanslı günlük turlar yapabilmek ve yaz döneminde de uzun kamplı turlara çıkabilmek için Visc D18 modelini almıştım. Bu arada Vybe ile de hergün bakkal market arkadaş buluşması gibi vesilelerle çıkıp 10-20 km kullanıyordum. Visc modeli hakkını verip o 53 aynakolu iyi çevirirsen gerçekten performanslı makine. Hatta o dönemki Visc D18 lerde 20x1.35 ebatında lastikler vardı ki asvalttaki ivmelenmesi bir katlanırdan beklenmeyecek kadar iyiydi. Visc D18 in 39 aynakoluyla da uzun tırmanışlar yine katlanırdan beklenmeyecek bir kolaylık sağlıyordu. Zaten kendi adıma Visc D18 le uzun tırmanışlara başladım ve dağ-köy hatta yayla turları gitgide cezbetti beni. Öncesinde genelde sahil yolunda kendi çapımda performans turları yapıyordum. Visc le tırmanışlar iyi oluyordu ancak inişler ister istemez hızlı olunca tehlike arz ediyordu derken efendim bizim bu karadeniz bölgesinin hakkı mtb dedim ve kıydım Visc e sattım onu aldım bir mtb ve çok isabetli bir karar verdiğimi düşünüyorum. Sattığım Visc için hiç pişmanlık yaşamadım.
Geleyim tekrar Vybe modeline. Vybe modelinin katlanıra yeni başlayan için en ideal Dahon modeli olduğu kanaati oluştu bende. Bunu sadece Visc D18 le karşılaştırarak söylemiyorum. Burada bir arkadaşımdaki Vitesse D8 i de sıklıkla test edip denemelerim neticesinde 3 farklı Dahon modelini mukayese ederek söylüyorum. Bir kere bu 3 farklı Dahon modeli kalite olarak kesinlikle birbirinden farklı değil. Vybe modelinin en büyük avantajı ise 46t aynakolu arkadaşlar. Yeni başlayan ve benim gibi çok fantazi yapmayan bir kullanıcı için çok ideal. 8 vitesli modellede genelde 52t aynakol var ve yeni başlayanı da uzun soluklu kullananı da yokuşlarda genellikle zorluyor. Vybe 7 vites olmasına rağmen emin olun 8 vitesten daha mantıklı bir de benim yaptığım gibi Vybe ye shimano megarange 14-34 ruble uygularsanız ki çok basit ve ucuz rubleyi taktıktan sonra zincire sadece 4 bakla eklemeniz kafi geliyor ve Vybe modeliniz tadından yenmez oluyor.
Son olarak da yine şahsi tecrübelerime göre lastik kalınlığı olarak en ideal ölçünün 20x1.50 olduğunu düşünüyorum. Vitesse D8 deki 20x1.75 bana çok ama çok hantal gelmişti. Visc D18 deki 20x1.35 ise asvalt dışı kullanımda hem konfor hem güvenlik bakımından riskli.
Lafı uzattık affola..
@tesla42 Vybe yi tereddütsüz al derim kesinlikle pişman olmazsın.
4 yıla yakın kullandım o Vybe modelini ve eş zamanlı olarak 1 sene de Visc D18 i kullandım.
O dönemlerde Vybe modeli ile 100+ km üstü nispeten düz sayılabilecek minik iniş çıkışların olduğu Karadeniz sahil yollarında (Trabzon merkezli batıdan Giresun-Tirebolu ya doğudan da Rize ye kadar) turlarımı max 23-24 ortalamalarla tamamlıyabiliyordum. Sonra daha da performanslı günlük turlar yapabilmek ve yaz döneminde de uzun kamplı turlara çıkabilmek için Visc D18 modelini almıştım. Bu arada Vybe ile de hergün bakkal market arkadaş buluşması gibi vesilelerle çıkıp 10-20 km kullanıyordum. Visc modeli hakkını verip o 53 aynakolu iyi çevirirsen gerçekten performanslı makine. Hatta o dönemki Visc D18 lerde 20x1.35 ebatında lastikler vardı ki asvalttaki ivmelenmesi bir katlanırdan beklenmeyecek kadar iyiydi. Visc D18 in 39 aynakoluyla da uzun tırmanışlar yine katlanırdan beklenmeyecek bir kolaylık sağlıyordu. Zaten kendi adıma Visc D18 le uzun tırmanışlara başladım ve dağ-köy hatta yayla turları gitgide cezbetti beni. Öncesinde genelde sahil yolunda kendi çapımda performans turları yapıyordum. Visc le tırmanışlar iyi oluyordu ancak inişler ister istemez hızlı olunca tehlike arz ediyordu derken efendim bizim bu karadeniz bölgesinin hakkı mtb dedim ve kıydım Visc e sattım onu aldım bir mtb ve çok isabetli bir karar verdiğimi düşünüyorum. Sattığım Visc için hiç pişmanlık yaşamadım.
Geleyim tekrar Vybe modeline. Vybe modelinin katlanıra yeni başlayan için en ideal Dahon modeli olduğu kanaati oluştu bende. Bunu sadece Visc D18 le karşılaştırarak söylemiyorum. Burada bir arkadaşımdaki Vitesse D8 i de sıklıkla test edip denemelerim neticesinde 3 farklı Dahon modelini mukayese ederek söylüyorum. Bir kere bu 3 farklı Dahon modeli kalite olarak kesinlikle birbirinden farklı değil. Vybe modelinin en büyük avantajı ise 46t aynakolu arkadaşlar. Yeni başlayan ve benim gibi çok fantazi yapmayan bir kullanıcı için çok ideal. 8 vitesli modellede genelde 52t aynakol var ve yeni başlayanı da uzun soluklu kullananı da yokuşlarda genellikle zorluyor. Vybe 7 vites olmasına rağmen emin olun 8 vitesten daha mantıklı bir de benim yaptığım gibi Vybe ye shimano megarange 14-34 ruble uygularsanız ki çok basit ve ucuz rubleyi taktıktan sonra zincire sadece 4 bakla eklemeniz kafi geliyor ve Vybe modeliniz tadından yenmez oluyor.
Son olarak da yine şahsi tecrübelerime göre lastik kalınlığı olarak en ideal ölçünün 20x1.50 olduğunu düşünüyorum. Vitesse D8 deki 20x1.75 bana çok ama çok hantal gelmişti. Visc D18 deki 20x1.35 ise asvalt dışı kullanımda hem konfor hem güvenlik bakımından riskli.
Lafı uzattık affola..
@tesla42 Vybe yi tereddütsüz al derim kesinlikle pişman olmazsın.