Scudo Sports

Dahon Kullanıcıları Kulübü

@Yusufclp adaşım ve katlanır konusunda kaderdaşım benim. Vybe C7A yı satma mevzuunda ben de gerçekten pişmanlık yaşadım özellikle bizdeki o petrol yeşili renkte olanı. Hatta Dahon aynı renkte ve özellikte tekrar çıkarırsa tekrar almak için tüm şartlarımı zorlayabilirim. Sen biliyorsun da arkadaşlar için yazayım dedim.

4 yıla yakın kullandım o Vybe modelini ve eş zamanlı olarak 1 sene de Visc D18 i kullandım.
O dönemlerde Vybe modeli ile 100+ km üstü nispeten düz sayılabilecek minik iniş çıkışların olduğu Karadeniz sahil yollarında (Trabzon merkezli batıdan Giresun-Tirebolu ya doğudan da Rize ye kadar) turlarımı max 23-24 ortalamalarla tamamlıyabiliyordum. Sonra daha da performanslı günlük turlar yapabilmek ve yaz döneminde de uzun kamplı turlara çıkabilmek için Visc D18 modelini almıştım. Bu arada Vybe ile de hergün bakkal market arkadaş buluşması gibi vesilelerle çıkıp 10-20 km kullanıyordum. Visc modeli hakkını verip o 53 aynakolu iyi çevirirsen gerçekten performanslı makine. Hatta o dönemki Visc D18 lerde 20x1.35 ebatında lastikler vardı ki asvalttaki ivmelenmesi bir katlanırdan beklenmeyecek kadar iyiydi. Visc D18 in 39 aynakoluyla da uzun tırmanışlar yine katlanırdan beklenmeyecek bir kolaylık sağlıyordu. Zaten kendi adıma Visc D18 le uzun tırmanışlara başladım ve dağ-köy hatta yayla turları gitgide cezbetti beni. Öncesinde genelde sahil yolunda kendi çapımda performans turları yapıyordum. Visc le tırmanışlar iyi oluyordu ancak inişler ister istemez hızlı olunca tehlike arz ediyordu derken efendim bizim bu karadeniz bölgesinin hakkı mtb dedim ve kıydım Visc e sattım onu aldım bir mtb ve çok isabetli bir karar verdiğimi düşünüyorum. Sattığım Visc için hiç pişmanlık yaşamadım.

Geleyim tekrar Vybe modeline. Vybe modelinin katlanıra yeni başlayan için en ideal Dahon modeli olduğu kanaati oluştu bende. Bunu sadece Visc D18 le karşılaştırarak söylemiyorum. Burada bir arkadaşımdaki Vitesse D8 i de sıklıkla test edip denemelerim neticesinde 3 farklı Dahon modelini mukayese ederek söylüyorum. Bir kere bu 3 farklı Dahon modeli kalite olarak kesinlikle birbirinden farklı değil. Vybe modelinin en büyük avantajı ise 46t aynakolu arkadaşlar. Yeni başlayan ve benim gibi çok fantazi yapmayan bir kullanıcı için çok ideal. 8 vitesli modellede genelde 52t aynakol var ve yeni başlayanı da uzun soluklu kullananı da yokuşlarda genellikle zorluyor. Vybe 7 vites olmasına rağmen emin olun 8 vitesten daha mantıklı bir de benim yaptığım gibi Vybe ye shimano megarange 14-34 ruble uygularsanız ki çok basit ve ucuz rubleyi taktıktan sonra zincire sadece 4 bakla eklemeniz kafi geliyor ve Vybe modeliniz tadından yenmez oluyor.

Son olarak da yine şahsi tecrübelerime göre lastik kalınlığı olarak en ideal ölçünün 20x1.50 olduğunu düşünüyorum. Vitesse D8 deki 20x1.75 bana çok ama çok hantal gelmişti. Visc D18 deki 20x1.35 ise asvalt dışı kullanımda hem konfor hem güvenlik bakımından riskli.

Lafı uzattık affola..

@tesla42 Vybe yi tereddütsüz al derim kesinlikle pişman olmazsın.
 
Scudo
@Yusuf'san
Her kelimesine katılıyorum. Petrol yeşili Vybe yi satınca ev ahalisi ile birlikte ağlamaklı olup 2 hafta yasını tutmuştuk. D8 satınca hiç pişmanlık yaşamadık.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf'san
@Yusuf'san

Görüşlerinizin birçoğuna katılıyorum. Özellikle amacınız bisiklet kullanmak ve zevk almaksa en kısa ve en ucuz maliyetle bu işi yaşamak gerekir. Donanım vs süreçler kararsızlık durumunu uzatır gider.

Yalnız şu hususu belirtmeden geçemeyeceğim. Dahon Mariner ile Dahon Vybe arasında farklar fiyat farkını hak edebiliyor nasıl mı ?

Dahon Mariner D8. 2420 tl
Dahon Vybe D7. 2070 Tl

Fark = 350 tl esiyor. Donanıma bakarsak.

1- Pompalı Sele borusu ayrıca alınırsa 170 TL
2- Lastik farkı Mariner de Schwalbe diğeri ya dahon marka ya da kenda. Benim en çok değer verdiğim parçadır lastik. Gerek arabamda gerekse bisiklette. Çünkü herşey patlamak değil yol tutuşuda vardır. Sonradan alınırsa 90-100 tl
3- Ruble değişimi ve bakla maliyeti 45 tl ortalama
4- Ne kadar yokuş için arkayı 34 yapsanızda düz yolda küçük olan teker çapından max hıza ulaşma devrimiz 46 gibi aynakollarla handikap. Benim gibi yol bisikleti kullanıyorsanız ve düz yolda gidiyorsanız 52 li aynakol can kurtarır.

Bu saydıklarımın hepsi ihtiyacı duyanlar için ama bana vybe d7 zaten yeter derseniz kesinlikle almayın boşuna mariner d8. Ama ihtiyacınız mariner ise aradaki donanım farklarını sonradan almanızı tavsiye etmem. Karar sizin [emoji847]


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
 
@Radioactive katlamadan önce gidon kolunu fren kolları yukarı bakacak şekilde çevirin ve sabitleyin.
Aklama anında mıknatısa yaklaştırırken katlanmış gidonu elinizle hafifçe kendinize çekin.
Değmeyecektir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Radioactive
Arkadaşlar bende artık aranıza Vybe 7 ile katılmış bulunmaktayım:)Dün burada yazılan yorumlardan sonra size güvenip Vybe 7 de karar kıldım.Kısa mesafe sürüş yaptıktan sonra katlanır hakkindaki kafamdaki soru işaretleri kayboldu.Teşekkürler.Buradan yine tecrübelerinizden faydalanacağım.
 

Dosyalar

  • IMG-20180424-WA0002.jpg
    IMG-20180424-WA0002.jpg
    65,8 KB · Okunma: 64
Herkese merhaba. Dün ilk bisikletim olan 2018 model mariner d8’i aldım. Tabi ki çocukluk bisikletlerimi; polo, no name bmx vs. saymıyorum :). Bisikleti spx mağazasından aldım ve youtubeda birkaç inceleme videosu izledikten sonra bir şey farkettim. Üzerinde schwalbe olması gereken lastik yerine dsi marka dahon logolu lastikler var. Bu konudaki fikirlerinizi alabilir miyim?
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
Arkadaşlar turuncu bisikletten online siparişle bisiklet alan var mı? Güvenilir midir?
 
  • Beğen
Tepkiler: Metin_S
@AdamStr
Merhaba,
Hayırlı olsun, güle güle kullanın.
Patlamaya karşı dirençli olan scahwalbe marathon gibi bir model olmadıktan sonra üzerindeki lastiğin kanaatimce markasının çok önemi yok.
 
merhaba arkadaşlar,
katlanır bisiklet bakıyorum bir süredir. Muhtemelen 2.el, çünkü fiyatlar çok yüksek. :(
Bütçem 2000 TL civarı maks.
Temel önceliğim hafif olması. Zaten 65 kilo adamlarız, 32 telli jant bana fazla. spor modeller görüyorum, daha az telli.
Sıfır bakım olsun istiyorum. Bu nedenle göbekten vites arıyorum. Biliyorum hafif deyip de göbekten vites demek çelişkili. Ama çok istiyorum o nedenle göbekten vitesten vazgeçmeyeceğim.

Bulduğum Dahon ciao ve Dahon mu xl modelleri 12.5 - 13.7 kg aralığındalar.
mu xl'dan çamurlukları söksen, ön göbekte dinamolu yerine normal göbek kullansan, ışıkları da söksen, daha hafif bir jant taksam vs derken 10.5 kg lere iner diye düşünüyorum.

2 sorum olacak
1-Bana jant ve göbek kaça patlar, arkayı değişmesem de olur.
2-Bir de bunları hazır yapılmış olduğu bir bisiklet var mı ,göbekten vitesli? Dahon olsa iyi olur ama başka marka da olabilir.

not: Lütfen bütçeyi aşan bisikletler önermeyiniz :( , maks çıkabileceğim orası.
 
@iogee

Güzel yazı elinize sağlık. En çok yapılan (benim de yaptığım) hata iki bisiklet arasında kalıp, ucuzunu alıp masraf edip pahalısı fiyatına getirmek. Unutulmaması gereken konular. Ben de D7 alıp sadece 55 lira masraf ederek lastikleri schwalbe citizen ile değiştirdim. Ama benim avantajım pompalı sele borusu ve landing gearın yanında hediye gelmesiydi. D7 almaya karar verdiyseniz lastik dışında masraftan kaçının ki D8 fiyatına gelmesin. Ama lastik şart maalesef.
 
merhaba fotoğrafta ok ile işaretlediğim ve çoğu katlanır bisiklet modelinde olmayan Gerdirme Teli Ne işe yarıyor tam olarak bilgisi olan varmı??
eski yazışmalarda bulamadım anlatıldı ise kusuruma bakmayın..

forum.jpg
 
@Yusufclp

Dahon mariner D8 sıfır aldım ancak üzerinde Dahon DSI marka lastik var. Normalde schwalbe citizen olması mı gerekiyor lastiklerin? bu konuda net bir bilgi verebilecek olan varmı. Şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
Geri