Scudo Sports

Dahon Kullanıcıları Kulübü

@Tolga Uşaklı vitesse nin yokuş performansını test edebildiniz mi? mesela Varyant, hatay, ikiçeşmelik yokuşları? yapabilirseniz yokuş çıkışını videoya alıp yayınlarsanız süper olur. çünkü katlanır bisikletler için böyle bir video yok. ilk olmuş olur :D
 
  • Beğen
Tepkiler: gorgorothxxx
Scudo
@evren ünver
Bu yokuşları bilmiyorum ama genel olarak katlanırların yokuş performansı için şunu diyebilirim. Gidon borusu (doğru tabir mi bilemedim) yüksek olduğu için yüklendiğinizde ön tekerin kalkma ihtimali çok yüksek. Ayakta yokuş çıkıp öne doğru yüklenmek tercih edilebilir fakat dengeyi iyi kurmak lazım. öne çok yük verdiğinizde arka teker pati atıyor. bunlar benim tecrübelerim.
 
  • Beğen
Tepkiler: dufpanla
@evren ünver geçen gün 1.1 km uzunluğunda %3.6 eğimi olan Ata Caddesini çıktım, kayda değer bir yokuş denemez ama rahattı çıkış.
Varyant 1.5 km uzunluğunda ve %7.6 ortalama eğimi var, İkiçeşmelik 1.6 km uzunluğunda ve %6 ortalama eğimi var, denerim vakit olursa. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: dufpanla
@Tolga Uşaklı Çok güzel bir video olmuş bayıldım :) bisiklette aktarma organlarında/aynakolda herhangi bir değişiklik var mı yoksa fabrikasyon hali ile mi biniyorsunuz?
 
@LucaBrasi beğenmenize sevindim, henüz hiçbir değişiklik yapmadım, fabrika çıkışı benim Dahon. Ben şehirde binmeye pek alışık değilim, ihtiyaca göre şekillendireceğim üzerindekileri. Birinci sırada sele gözüküyor şu anda. Günlük minimum 16 km biniyorum zaten, sabah 10 km arabam ile geliyorum sonra 8 - 9 km bisikletle devam ediyorum işe giderken, hafta sonu MTB ile gezmeye gidersem üzerine 40 - 50 km geliyor. Haftalık 120 km, aylık 480 km ile düzenli bir tempo yapmayı planlıyorum şimdilik bu yönde gidiyor planlarım.
Aliexpress'ten bir tane HR monitörü sipariş verdim, o gelince onu Strava ile eşleştirip nabız kontrolü de yapacağım sabah sürüşlerinde.
MTB'nin üzerinde aslında kadans, kalp monitörü, hız sensörü var ama söküp katlanıra takmak katlanma sırasında işi zorlaştırıyor. Mümkün olduğu kadar gövdeyi sade tutmaya çalışıyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: LucaBrasi
Schwalbe City Cruiser yine patladı, geçen sefer arka lastik patlamıştı. Yine küçük çaplı bir diken buldum lastiğin üzerinde, bu sefer ön lastik patlamış.
İlginç olan benim bisikletin değil, eşimin lastiklerin patlaması.
4 tane Schwalbe Marathon Plus 20 x 1.75 siparişi verdim, iki Dahon'un dış lastikleri değiştireceğim, patlak işine son vereceğim. Cuma günü takarım heralde yeni lastikleri. :)
 
@Tolga Uşaklı ben bir şey merak ettim ben Ümit katlanır bisiklet kullanıyorum tabi büyük bir ihtimal f/p etkisi ile karşılaşıyor olabilirim yada kondisyon eksikliği olabilir ben ne kadar pedala yüklensem de bizim düldül 20km/s derecelerine çıkmıyor gibi geliyor ve yoruyor ne gibi önlemler alabilirim yardımcı olursanız sevinirim
 
@fatihy hızınızı takip edin, Android veya iOS platformunda Endomondo'nun ücretsiz versiyonu veya Strava size anlık hızı GPS ile bildirir veya basit bir hız sensörü takabilirsiniz. 20 km/s veya üzerine çıkmak ve orda kalmak için çok acaip bir efor seviyesine sahip olmaya gerek yok önemli olan iyi bir kadansta gitmek, pedala doğru basmak. 23 - 24 km/s sabit hızdan sonra kondisyonun iyi olması gerekir yavaş yavaş, bana kalırsa en önemli konu lastiğin yuvarlanma direnci.

Aşağıdaki görüntü benim geçen gün sabah işe gelirken trafikteki kaydım, ortalama 19 km/s, bunun için pek zorlanmıyorum zaten, ayrıca spd pedal takmış olsam çok daha iyi bir sürat elde edilir.
Dahon 11.5 kg, 1.75 lastik kullanıyor, 60 psi hava ile sürüyorum.
Screenshot_2016-02-03-16-17-30.png

Vites olarak bakarsak Dahon aynakol 52 diş, arkada 11 - 32 dişli var. Aynakol uzunluğu 165mm diye biliyorum.
Dişler 11-13-15-18-21-24-28-32t olarak gidiyor.
Benim standart vitesim arka taraf 18T yani kolda bakınca 4 numara, zaten aynakolda tek yaprak olduğu için 52 diş değişmez, 80 - 90 kadansa göre ayarlıyorum kendimi ve 21.8 km/s teorik hızla geliyorum, tabi arada sırada trafik ışıklar rüzgar derken her zaman bu tempoyu yakalamak mümkün olmuyor.

Android platformunda Gear Calculator adında bir program var. Size aynakol uzunluğu, lastik çeşidi, kadans detayını girdiğinizde kaç km/s teorik hızla gideceğinizi söylüyor. Hedeflediğiniz hıza ulaşmak için nasıl bir vites kombinasyonu ve kadansta gitmeniz gerektiğini bu şekilde bulabilirsiniz.

Yüksek kadansta sürmek hem sağlık hem dayanıklılık için daha iyidir, ağır vitesleri kullanmayı mümkün olduğu kadar erteleyin yol izin veriyorsa.
Birde forumda Aerobik eşik, Laktat eşigi vb. ile ilgili yazılar var, onları da okuyup uygulamanızı öneririm eğer hızlanmak istiyorsanız.

Screenshot_2016-02-03-16-31-21.png
 
@Tolga Uşaklı indirdim dediğiniz programları sanırım siz strava kullanıyorsunuz yalnız bisikletim de telefon tutacağı yok montun cebine koyup yola çıkacağım bakalım sonuç ne olacak olmadı hafta sonu bir sayaç alacağım teşekkür ederim yardımlarınız için :)
 
Yokuş demişken, ben memnunum yokuş performansından. Ankara'da Dikmen yokuşunu tırmanmışlığım var. Yüksek hıza gelirsek, 40 km hızları yakalıyorum. Hafif yokuş aşağı 50-60km'leri gördüm.
Strava profilimde bu hızlar mevcut.
Küçük teker ile bu hızların nasıl yapıldığına gelirsek, teker çapı her bir dönüşte daha kısa mesafe anlamına gelse de küçük tekerin hafifliği dönme direncinin düşük olmasını sağlıyor sanırım. Bundan dolayı bu kadar büyük aynakol, yol bisikletinde ulaşılamayacak kadanslara ulaşabiliyor.
Yani kişisel tecrübem, göstergeler ve tahminim bu yönde...
 
acaba benim jantlarda mı bişey var bugün iç dönüşünde stravayı açtım ortalama hızım için 15km/s gösteriyordu durup baktığımda biraz işlerim vardı benzinliğe giremedim yarın ama evden erken çıkıp benzinliğe giresim var hava ayarına bi bakayım bide jant telleri yamuk gibi akort yapılan dış kısımlara doğru anlamadım gitti frenler mi sürtüyor
 
@fatihy
Fatih Bey benzeri sorular benim aklıma da gelmişti kendi bisikletim için, bir teker yere temas edecek şekilde bisikleti kaldırıp boştaki tekeri döndürün. Akıcılık normalse uzun sürede yavaşlayıp duracaktır, frende sürtme varsa zaten kısa sürede yavaşlayıp durmasından anlaşılır diye tahmin ediyorum.
Jantta akord sorunu yine bu şekilde döndürüldüğünde yalpadan anlaşılır diye düşünüyorum, bir de lastik basıncı gözlemlediğim kadarıyla sürüş kalitesi ve performansta çom etkili. Lastiğin üzerinde yazan basınca uymak bende olumlu yönde etkiledi.

Bahsettiğim yöntemler benim gözlemlerim ve kendimce bulduğum arıza tespit metodları, çok tecrübeli değilim eksik varsa lütfen uyarınız. Herkese kazasız keyifli sürüşler :)
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihy
@LucaBrasi tavsiyeleriniz için çok teşekkür ederim dediğiniz yöntemleri deneyeceğim yada daha önceden büyük bisiklete bindiğim için bunu yadırgıyor da olabilirim o da aklıma takılmıyor değil :)
 
  • Beğen
Tepkiler: LucaBrasi
Bugün yeni lastikler geldi, üzerindeki lastikleri çıkardım, Schwalbe Marathon 1.75 Greenguard taktık iki Dahon'a.
Açıkçası Marathon Plus araştırmadım, 3mm ile 5mm arasında kaldım biraz ama sonra Plus'tan vazgeçtim, 4 lastik 270 TL tuttu.
İş çıkışı halledince henüz deneme şansım olmadı yolda.
Yarın bisikletle gidemeyeceğim işe, o yüzden hafta sonu görüşlerimi paylaşırım.

20160204_194009.jpg 20160204_194017.jpg
 
@Ahmetgitar iyi mesafe güzel ortalama, kesintisiz nereye gittiniz 50 km boyunca, imrendim valla ? :)
Pazar dağda tura gidiyoruz, orda hevesimi alırım artık MTB ile, günde 16 km bana biraz az geliyor.
 
dahonlar pahalanmış yaza alacaktım bendeki de sans
 
@Tolga Uşaklı lastiklerini hayırlı olsun.
O fiyata nerden buldunuz paylaşırsanız sevinirim.
 
Geri