@fatihy hızınızı takip edin, Android veya iOS platformunda Endomondo'nun ücretsiz versiyonu veya Strava size anlık hızı GPS ile bildirir veya basit bir hız sensörü takabilirsiniz. 20 km/s veya üzerine çıkmak ve orda kalmak için çok acaip bir efor seviyesine sahip olmaya gerek yok önemli olan iyi bir kadansta gitmek, pedala doğru basmak. 23 - 24 km/s sabit hızdan sonra kondisyonun iyi olması gerekir yavaş yavaş, bana kalırsa en önemli konu lastiğin yuvarlanma direnci.
Aşağıdaki görüntü benim geçen gün sabah işe gelirken trafikteki kaydım, ortalama 19 km/s, bunun için pek zorlanmıyorum zaten, ayrıca spd pedal takmış olsam çok daha iyi bir sürat elde edilir.
Dahon 11.5 kg, 1.75 lastik kullanıyor, 60 psi hava ile sürüyorum.
Vites olarak bakarsak Dahon aynakol 52 diş, arkada 11 - 32 dişli var. Aynakol uzunluğu 165mm diye biliyorum.
Dişler 11-13-15-18-21-24-28-32t olarak gidiyor.
Benim standart vitesim arka taraf 18T yani kolda bakınca 4 numara, zaten aynakolda tek yaprak olduğu için 52 diş değişmez, 80 - 90 kadansa göre ayarlıyorum kendimi ve 21.8 km/s teorik hızla geliyorum, tabi arada sırada trafik ışıklar rüzgar derken her zaman bu tempoyu yakalamak mümkün olmuyor.
Android platformunda Gear Calculator adında bir program var. Size aynakol uzunluğu, lastik çeşidi, kadans detayını girdiğinizde kaç km/s teorik hızla gideceğinizi söylüyor. Hedeflediğiniz hıza ulaşmak için nasıl bir vites kombinasyonu ve kadansta gitmeniz gerektiğini bu şekilde bulabilirsiniz.
Yüksek kadansta sürmek hem sağlık hem dayanıklılık için daha iyidir, ağır vitesleri kullanmayı mümkün olduğu kadar erteleyin yol izin veriyorsa.
Birde forumda Aerobik eşik, Laktat eşigi vb. ile ilgili yazılar var, onları da okuyup uygulamanızı öneririm eğer hızlanmak istiyorsanız.
