Scudo Sports

Corelli firmasının kullanıcı hatası demesi

geceyry

Aktif Üye
Kayıt
14 Mart 2017
Mesaj
119
Tepki
144
Yaş
34
Şehir
Hatau
İsim
Tahir Karapür
Arkadaşlar herkese selamlar

Sıfır olarak Corelli firmasının rc300 yol bisiklet modelini aldım. Türk firması olduğu için desteklemek amacı ile tek düşüncem firmanın desteğimiz ile biraz daha ileri gitmesiydi.

Bisiklet elime ulaşır ulaşmaz kontrollerini yaparak binmeye başladım. Biraz rampa tırmandım daha sonra inişe geçtim hızım da hayli yüksekti. Daha sonra tekrar rampa tırmanacağımı gördüğüm de vites düştüm ve anlamadığım bir sebep ile arka jant kendi kendini kilitledi dengemi kaybederek bisikletin üzerinden sağ tarafıma doğru düştüm. Sol spd pedaldan ayrıldı fakat sağ tarafım kilitli şekilde sürüklemeye başladık. Kafamda kask olması sebebi ile ucuz atlattım. Yaptığım kontrolde aktarıcı tellerin arasına girmişti. Aktarıcı ise ortadan ikiye ayrıldı. Kadro kulağı yamulmuştu. Hemen bisikleti aldığım yer ile görüştüm. O da fabrika ile iletişime geçmiş fakat bu sorunu kullandı hatası olarak yorumlamış ve garantiden yararlanamayacağımı söylediler.
Sizin yorumunuz nedir. Fotoğraflar aşağıda.
Bisiklet daha 1günlük.

Edit1 - Corelli yetkilileri ne olursa olsun bu kullanıcı hatası diyor.
IMG_20200219_132734.jpg
IMG_20200219_133210.jpg
 
Son düzenleme:
Scudo
geçmiş olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
geçmiş olsun gerçekten . yani bunları gördükçe ben üzülüyorum . firmadan falan bahsetmicem ama ilk günde böyle büyük bi sıkıntı yaşanmışsa servisin daha çok üstüne düşmesini beklerdim . yeniden geçmiş olsun . büyük bi yara vs. yoktur umarım .
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geçmiş olsun. Montaj hatası muhtemelen. Nasıl kullanıcı hatası olabilir ki?
 
Gecmis olsun.
Corelli'den bagimsiz olarak herhangi bir Turk sirketinin her hangi bir uretim/montaj hatasini kabul ettigini gormedim simdiye kadar. Onlara gore her sey "kullanici hatasi". Emin degilim ama tuketici hakem heyetine basvurabilirsiniz sanirim.
 
Geçmiş olsun neyse ki siz iyisiniz

Bisikletini satın alalı henüz birkaç saat olmuş bir kullanıcı, nasıl olur da arka aktarıcıyı jant tellerinin arasına sokabilir ki? Kulak kırılmamış. Kulaktan kaynaklı olma ihtimali bulunan tek sorun kulak yamulması. Ki bunun da sizinle bir alakası olamaz. Ya fabrikadan yamuk geldi(fabrikasyon hatası), ya kutuda yamuldu (paketleme hatası), ya taşınma sırasında yamuldu (taşıma hatası). Kaldı ki siz bu bisikleti muhtemelen yetkili bir Corelli Servisi'ne kurdurttunuz. (eğer böyle yapmadıysanız derdinizi kimseye anlatamazsınız)

Bisikletin servis kurulumuna kadar olan süreçte bir hatası olmuş olsa bile, bunu kurulumu yapan uzmanın fark etmesi, düzeltmesi, veya parça değiştirmesi gerekirdi. Oysa o size bisikleti böyle teslim etmiş ve bisiklete "OK" vermiş. E madem fabrika da "OK" verdi bunu banttan indirdikten sonra. Siz de teslim aldığınız bu bisikleti daha ilk sürüşte kaza yaptınız tesadüfe bakın!

Kesinlikle bir yerlerde bir hata var, kullanıcı hatası olmadığı kesin! :naslyany:

Başlığa da marka adını ekleyin. Corelli'yi herkes okusun, almayı düşünen forumdaşlar bilsin. Corelli alırlarsa başlarına ne gelebileceğini bilsinler.

Ya size bir şey olsaydı? Ya yol boş olmasaydı Allah korusun? Bu çok ciddi bir kaza, neyse ki ucuz atlatmışsınız. Firmanın veya montaj ustasının veya yetkili servisin hatası yüzünden başınıza neler gelebilirdi bir düşünsenize. Allah korumuş.

Yol bisikletleri kutudan arka teker monteli halde çıkar. Yetkili servis sadece vites ayarı yapar. Ya kutudan çıktıktan sonra ihmal var, ya kutuya girmesinden önce ihmal var. Çok iğrenç bir durum gerçekten ya size bir şey olsaydı! Çok sinirlendim!
 
Öncelikle geçmiş olsun. Kontrolleri yapıp hemen sürmeye çıktığınızı söylemişsiniz ama kontrolleri yaptıysanız arka aktarıcı nasıl janta girebiliyor onu anlayamadım. Bu aktarıcı ayarının tam olmadığını gösterir.

Eğer aktarıcı ayarı başta düzgünse o zaman işlerin rengi değişir ama diğer türlü bisiklet s works, aktarıcı dura ace bile olsa aynı şey olurdu.
 
Hocam yapabilirseniz servisten olabildiğince hızlı yazılı bir cevap alıp tüketici hakem heyetine başvurun
 
Geçmiş olsun öncelikle...Arka aktarıcınızın sınır ayarlarında bir problem var. Aksi durumda zincir; ruble ile jant telleri arasına girmeyecektir.
zincir sıkıştıktan sonra da sizin hızınız ile birlikte arka aktarıcıyı koparmış olabilir.
Corelli'den ziyade, burda size kurulumu teslim eden bisikletçinin bir hatası olduğunu düşünüyorum.
 
Kardeşim çok geçmiş olsun hastaneden rapor alabiliyorsan rapor al, bisikletin resimleri ile tüketici hakem heyetine başvurduktan sonra, mahkemeye verebiliyorsanız şirkete manevi tazminat açki kimsenin yaptığı yanına kalmasın, ne kadar hızlı olsana sıfır bir bisikletin attırıcısı ilk kullanımda bu şekilde jant tellerinin arasına girmemeli, şükür sana bir şey olmamış diyelim.
 
Çok geçmiş olsun, bisikleti yeni almışken bunu yaşamak çok üzücü olmalı. Yol bisikletinden hiç anlamam, yine de "vites-fren kolu kaynaklı bir problem" olabilir mi diye aklıma soru düştü. Siz vites düşürürken koldan kaynaklı bir sorun fren yapıp jantın kilitlenmesine neden olmuş olabilir. Aktarıcıdaki zarar da sağa doğru düşüp sürüklendiğinizde gerçekleşmiştir belki. Dediğim gibi, anladığımdan değil sadece aklıma geldi.
 
Bisiklet elime ulaşır ulaşmaz kontrolleri yapıp bindim cümlesinden sanki kurulumu siz yapmışsınız gibi bir ifade algıladım. İlk kurulumu yetkili servise yaptırmadığınız için sıkıntı çıkartacaklar büyük ihtimalle. Geçmiş olsun.
@Mustafa Zeybek Üst ve alt vites kombinasyonlarını denemediyse bu ihtimal söz konusu gibi. Ayrıca yük altında ayarsız bir vites bu gibi sonuçlar doğurur kanaatindeyim.
 
Geçmiş olsun. Bisikleti ,dükkandan yada servisten alınmış bile olsa kontrol etmekte fayda var. Arka aktarıcı ayarı ile ilgili bir sorun gibi sanki. Evde kontrol edilince gidonun gevşek olduğu farkedilmiş bisiklet bile var. Aceleyle mali satayim, göndereyim derken sonu kullanıcı için tehlikeli olabiliyor. Tekrar geçmiş olsun. Şikayetinizi yapın.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
Geçmiş olsun. Vites değiştirme esnasında mutlaka pedalı çeviriyor olmanız gerekir. Hatırlıyor musunuz, vitesi düşürürken çevirmiyor olma ihtimaliniz var mı?
Ayrıca en sert vitesteyken oldu sanıyorum. O esnada yolda herhangi bir çukur, tümsek, sarsıntı yapacak etken var mıydı?
Bu sonuca neden olabilecek kullanıcı kaynaklı etkenler de var bence.
 
Geçmiş olsun, konuyu bence sosyal medya ya da taşıyınız, orada daha fazla ses getirir. Ben 1 günlük bisiklette , böyle bir kullanıcı hatası olacağına inanmıyorum.
 
Öncelikle çok geçmiş olsun. Bir arkadaşım Corelli Sprint 100 yol bisikleti aldı. İnternetten alınan bu bisikleti kurdurmak için servisi aradık. Meşgul olduklarını ve o gün dükkanı açmayacaklarını söylediler. Biz de bisikleti güvendiğimiz bir bisikletçi arkadaşa götürdük. 45 cm kadro 10 kg. Bisiklet aluminyum kadro düzgün çizgileri var. Ancak bisiklet boyun ve furçta boşluk vardı 3 mm kadar. Bir türlü oturmuyor. Böyle olunca ön maşayı söktük furş bilyalarınının ters yerleştirildiğini gördük. İmalat hatasından olacak ki çektirme yerine oturmamış. Girsin diye Neco marka furç çektirmesinin içinden taşlandığını farkettik. Bilyaları düzeltince çektirme yerine oturdu. Bisikletci arkadaşımız genel bir kontrol yaptı. Bisikletle ilgili genel izlenimimiz kadro aluminyum kaynakların ve işçiliğin iyi olduğu ancak imalat esnasında bazı parçaları ters takacak kadar acemice hatalar yapıldığıydı. Sizin yaşadığınız durum bana arka aktarıcının yerine tam olarak oturtulmadığı veya gerektiği tork ile sıkılmaması sonucu hızlı gidiş esnasında ve yük altında yerinden kurtularak zincirle birlikte arka jant tellerinin arasına girmiş olabileceğini düşündürttü.

Anladığım kadarıyla Corelli servisleri lakayt davranıyor. Bisikleti teslim alıp kurdurduktan sonra tüm bağlantıları ve vidaları kontrol edip düzgün torkla sıkıldıklarını kontrol etmekte fayda var. Yarın bizim de ilk işimiz arka bağlantıları kontrol etmek. Çünkü doğrusunu söylemek gerekirse hiç aklımıza gelmedi. Çok amatör hata. Tekrar geçmiş olsun.
 
Son düzenleme:
geçmiş olsun
sürücü kaynaklı hata olmadığı çok belli
ya üretimde bir sıkıntı vardır ya da montajda
demek ki Corelli sattığı malın arkasında duran tüketici dostu bir firma değil
umarım bu yazılanları görürler
şu an bisiklet alsam asla Corelli almam
Türk üreticilere destek olmak için çabalıyoruz ama onlar her sektörde vatandaşı düdüklemenin peşindeler
 
Allah korumuşta arkadan bir araç gelmemiş,geçmiş olsun diyelim.arka lastik kilitlendi dediğinize göre vites değiştireyim derken fren yapmamışsınız,buradan onu anladım.muhtemelen şu çıkıyor ortaya,montajı yapan servis yarım yamalak iş yapmış.sağlık raporu alıp derhal hakkınızı arayın ki başkalarınında canı yanmasın
 
@geceyry internet üzerinden mi almıştınız?
 
Geri