Scudo Sports

Çok moralim bozuk içeri bakan olursa sevinirim.

Scudo
Ben 95kg birisiyim birde arkadaşım var oda 140 kg yokuş aşağı koşsak benmi geçerim omu beni geçer?
 
Durun canım çekti. 1/2 m.v2 = m.g.h buradan kütleler gider. V2 = 2.g.h kalır v= kök içinde 2.g.h kalır. Kök içindeyi yazıyla yazdım sözelciler kızmasın diye. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: kobalamin ve Ozy
Fren diskinde her tekerlek çıkarımından sonra tekrar takılınca mutlaka sürtme problemi yaşanıyor.Onun için tekrar ayarının yapılması gerekiyor.Göbek setinin bilyalarının sıfırdan değiştirilerek,özellikle ayarının yaptırmanızı tavsiye ederim.Yol bisikletinde disk fren kullanımını uygun buluyorum.Yol bisikletleri rijit ve sert zeminde sürülmesinden dolayı v-fren kullanımında akort ayarının daha iyi olması gerekebilir.Disk frenler akort ayarından fazla etkilenmez.Kadro boyunun küçük olmasının çözümü gidon yükseltici adaptör takmak diyorlar.Memnun kalacağınızı düşünüyorum.Ben memnun kaldım.
 
Fizik mizik hikaye en iyisi siz arkadaşınızla bisikletleri değiştirip öyle inin yokuşu, sizin bisiklet yine geride kalıyorsa demekki ağırlıktan dolayı değil, o halde fren göbek bakımı yaparsınız.

Türk Kafası = Win / Fizik = Lose :D :D
 
Bence arkadaş bisikleti yakmıştır şu an :)
Ben olsam aynı rotada bi yol bisikleti ile turlamaya çalışırdım. Performansı gercekten kıyaslamak için. Rampa inerken farkında olmadan duruşunuzla extra rüzgar direnci oluşturmuş bile olabilirsiniz o an.
Ama bisiklete bi baktırmanız gerekiyor gibi geliyor banada.
 
  • Beğen
Tepkiler: Üye Adı
Bu kadar fizik formülü görünce hırsımdan gittim bisikletlerimi erittim çamaşır askılığı yaptım. Artık karbon askılığım var sayenizde :) Soruyu soran arkadaş da kendini vurmuş zaten uğraşmayın artık :)

Sevgili dostum senin sorununa gelince, tekerlekleri kaldırıp çevirdiğinde sürtme sesi gelmiyorsa frenlerinde sıkıntı yoktur. Buna rağmen çok kısa sürede duruyorsa göbeklerini orjinal Shimano göbek yağı ile yağlatmanı tavsiye ederim. Yok orada da sorun yoksa sorun performansta görünüyor. O zaman taktik maktik yok bam bam bam...
 
Kadro açısından dolayı yokuş aşağı mtbler daha iyi ve bazı yol bisikletleri de iyi yada kötü olabiliyor.onun dışında lastikler etki edebilir.merida şehir bisikleti ve Scott reflex ile bir yoldan iniyorduk ağırlık hemen hemen aynı olduğu halde merida açısından dolayı her zaman daha yavaş kalıyordu.
 
@Üye Adı eee bir nesili mühendis olsun diye pohpohladılar, şimdi en ucuz şey olan emeğimizi satmaya çalışıyoruz. Nesilin büyük bir kısmı kariyer konusunda bu hayal kırıklığını yaşayınca cerahat böyle hobi sitelerinde akıyor haklı olarak :D
 
Sele boyunuz buysa kadro küçük değil, uzanma mesafesini gidon boğazını uzatarak çözebilirsiniz.
 
Bu durumun 3 ihtimali var.

1) Diskleriniz sürtüyor.
2) Göbekleriniz çok sıkı.
3) Dağ bisikletine binen arkadaşınız ağır siklet...

Eğer disk ve göbeklerle ilgili bir sıkıntı varsa çözülür, ama kilo farkından dolayı geçiliyorsanız canınızı sıkmayın. Ağır arkadaşlar da rampa yukarı sizinle gelemez.

@Ozy
O iş bütün sürtünmeleri ihmal ettiğiniz lise fizik müfredatında öyle olabilir. Fakat pratikte eğer iki topun hacimleri, sürüklenme katsayıları ve rüzgara dik kesit alanları aynıysa, ağır olan top daha yüksek gravitasyon kuvvetine maruz kalacağı için aynı ivmeyle hızlansalar bile daha yüksek limit hıza ulaşır. Bisiklette de durum böyledir. Benimle hemen hemen aynı genişlikteki fakat benden 20cm kısa arkadaşım aynı kesit alana ve sürüklenme katsayısına sahip olsa bile ben onu yokuş aşağı geçmem gerekir. Çünkü bana etki eden bileşke kuvvet daha fazladır.

Bu durumda düşülen genel bir hata var. Bisikletçilere etki eden tek kuvvetin yer çekimi kuvveti olduğu düşünülür, f=ma'da yerine koyulduğunda hafif ve ağır cisimlerin ivmeleri eşit çıkar. Bu hesap hatalıdır çünkü pratikte yerçekimi kuvvetine karşı gelen yuvarlanma direnci ve sürüklenme direnci gibi kuvvetler vardır. Dolayısıyla bütün kuvvetlerin bileşkesi sistemin durumuna karar verir. Yani ağır olan cisime etki eden kuvvet fazla olduğu halde kütlesi de aynı oranda fazla olduğu için hafif cisimle aynı ivmeyle hızlanacağı düşünülür. Fakat bu doğru değildir çünkü pratikte yerçekimi kuvvetini, yuvarlanma direnci ve rüzgar direnci gibi kuvvetler azaltmaya çalışır. Yani Bu yüzden hafif bisikletçiler inişlerde her zaman daha düşük limit hıza sahip olurlar.

Sizleri fizik formüllerine boğmadan basit bir örnekle bu problemi çözmek istiyorum. İki arabamız olsun. Birisi 1000kg 100hp. Diğeri ise 2000kg 200hp. Bu araçların benzer tork eğrilerine sahip olduğunu ve diğer bütün değişkenlerin eşdeğer olduğunu düşünürsek bu arabaların güç ağırlık oranları aynıdır. Yani başlangıçta aynı ivmede hızlanırlar. Fakat hız yükseldiğinde ve rüzgar direnci arttığında hafif olan araba rüzgar direncinden etkilendiğinde yere aktardığı güç ağır aracın 3'te 1'i olur. Bu senaryoda rüzgara direncine harcanan güç 50hp ise ve diğer mekanik kayıpları ihmal edersek ağır araç 150hp, hafif araç ise 50hp bileşke kuvvetle hızlanmaya devam eder. Bu yüzden güç ağırlık oranı aynı olan ağır otomobiller kalkışlarda hafif araçlarla aynı ivmeyle hızlansalar da hız arttıkça daha büyük bir ivmeyle hızlanabilirler. Aynı durum ağır bisikletçiler için de geçerlidir.
 
Arkadaşların yazdığı yorumlardan da anladığınız gibi disklerde ya da göbeklerde yapılması gereken işlemler vardır. Genelde de Aslı Bisikletten çıkışlı Sedona, Merida gibi markalarda ayar sıkıntısı oluyor. Bisikleti yeni almışsanız bayinize götürün ayarlarını ücretsiz olarak yapsın. Ücretsiz bakım hakkınızda vardır yeni almışsanız.
 
@uguryilmaz144 Hangi açıdan baktığınızı anladım ama lütfen sürtünme kuvvetini yenmek ile eylemsizliği (atalet) karıştırmayın. Son verdiğiniz örnekte beygir gücünü çıkartırsanız elde bir hiç kalıyor :harika: Ataletin sürtünme kuvvetini yenmeye başladığı yerde ağır olan cisimin limit hızı elbet daha yüksek olacaktır ama burada limit hız değil hızlanmadan bahsediliyor ve konu iki bisikletçi olduğu için bizim yaptığımız varsayıma daha çok yaklaşıyor durum.

Sonuç olarak sorun donanım kaynaklı gibi duruyor. Kontrol edilmesi gereken yerlerin hepsi söylenmiş. Sorunun nerde olduğunun cevabı yazılır umarım. Tahminimi fazla sıkılan mandaldan yana kullanıyorum :)

Edit: İmla
 
Yasanabilecek her turlu problemin bir cozumu vardir. Bu konuda sakin olun.
Ayrica kirip parcalayip eritmek ile ilgili olarak da ivedilikle bir psikologla gorusmenizde fayda var.
Iyi gunler.
 
Şimdi herkes bir formül ortaya koymuş amma ve lakin hickimse surtunmeyi hesabına kalmamış. Başlangıçlara daha çok asfalt ile teker arasında bir sürtünme kuvveti olacak. İlerleyen zaman ile hizlandikca da katsayıları ile beraber rüzgar surtunmesi devreye girecek. Ancak asfalt ile olan sürtünme yol boyunca aynı kuvveti uygulayacak. Aklınızda olsun ;) :)
 
Açılın ben Serway Fiziği AA ile geçtim :D Bazı arkadaşlar ağırlığı hesaba katmışlar ama ağırlığın bir etkisi yok. 1/2mV^2=mgh tan kütleler birbirini götürür. Başlangıç hızları aynıysa son hızlarıda aynıdır. Farklı çıkarsa sebep sürtünmedir. Bisiklet kullanırken 3 sürtünmeye maruz kalırız. Hava direnci, dönen parçaların sürtünmesi, lastiğin yuvarlanma direnci. Sanılanın aksine yol lastiğiyle mtb lastiği arasında uçurum yok. GP 4000S II ile raceking arasında 10.2 watt var. Arkadaşınızla aranızda ya ciddi bir oturuş pozisyonu farkı var ya da sizin bisikletin balatalarda, göbeklerde sıkıntı var.
 
Konu harika ilerliyor:). Sanıyorum biraz sonra atom altı parçacık boyutuna inilecek. Kendimi bir anda fizikist.com da zannetmeye başladım.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy
Geri