Bu durumun 3 ihtimali var.
1) Diskleriniz sürtüyor.
2) Göbekleriniz çok sıkı.
3) Dağ bisikletine binen arkadaşınız ağır siklet...
Eğer disk ve göbeklerle ilgili bir sıkıntı varsa çözülür, ama kilo farkından dolayı geçiliyorsanız canınızı sıkmayın. Ağır arkadaşlar da rampa yukarı sizinle gelemez.
@Ozy
O iş bütün sürtünmeleri ihmal ettiğiniz lise fizik müfredatında öyle olabilir. Fakat pratikte eğer iki topun hacimleri, sürüklenme katsayıları ve rüzgara dik kesit alanları aynıysa, ağır olan top daha yüksek gravitasyon kuvvetine maruz kalacağı için aynı ivmeyle hızlansalar bile daha yüksek limit hıza ulaşır. Bisiklette de durum böyledir. Benimle hemen hemen aynı genişlikteki fakat benden 20cm kısa arkadaşım aynı kesit alana ve sürüklenme katsayısına sahip olsa bile ben onu yokuş aşağı geçmem gerekir. Çünkü bana etki eden bileşke kuvvet daha fazladır.
Bu durumda düşülen genel bir hata var. Bisikletçilere etki eden tek kuvvetin yer çekimi kuvveti olduğu düşünülür, f=ma'da yerine koyulduğunda hafif ve ağır cisimlerin ivmeleri eşit çıkar. Bu hesap hatalıdır çünkü pratikte yerçekimi kuvvetine karşı gelen yuvarlanma direnci ve sürüklenme direnci gibi kuvvetler vardır. Dolayısıyla bütün kuvvetlerin bileşkesi sistemin durumuna karar verir. Yani ağır olan cisime etki eden kuvvet fazla olduğu halde kütlesi de aynı oranda fazla olduğu için hafif cisimle aynı ivmeyle hızlanacağı düşünülür. Fakat bu doğru değildir çünkü pratikte yerçekimi kuvvetini, yuvarlanma direnci ve rüzgar direnci gibi kuvvetler azaltmaya çalışır. Yani Bu yüzden hafif bisikletçiler inişlerde her zaman daha düşük limit hıza sahip olurlar.
Sizleri fizik formüllerine boğmadan basit bir örnekle bu problemi çözmek istiyorum. İki arabamız olsun. Birisi 1000kg 100hp. Diğeri ise 2000kg 200hp. Bu araçların benzer tork eğrilerine sahip olduğunu ve diğer bütün değişkenlerin eşdeğer olduğunu düşünürsek bu arabaların güç ağırlık oranları aynıdır. Yani başlangıçta aynı ivmede hızlanırlar. Fakat hız yükseldiğinde ve rüzgar direnci arttığında hafif olan araba rüzgar direncinden etkilendiğinde yere aktardığı güç ağır aracın 3'te 1'i olur. Bu senaryoda rüzgara direncine harcanan güç 50hp ise ve diğer mekanik kayıpları ihmal edersek ağır araç 150hp, hafif araç ise 50hp bileşke kuvvetle hızlanmaya devam eder. Bu yüzden güç ağırlık oranı aynı olan ağır otomobiller kalkışlarda hafif araçlarla aynı ivmeyle hızlansalar da hız arttıkça daha büyük bir ivmeyle hızlanabilirler. Aynı durum ağır bisikletçiler için de geçerlidir.