Scudo Sports

Çok moralim bozuk içeri bakan olursa sevinirim.

Adam yardım istiyor bizimkiler ego savaşında yok sen bilmiyorsun, ben biliyorum şu en iyi ben bilirimci arkadaşlar oğlak burcumusunuz acaba?

Eğer fizik kanunları madde ve enerjinin davranış şekillerine hükmeden kanunlar iseler, yokturlar. Yani madde ve enerjinin davranışlarına anlam veren, onların boyun eğdiği fizik kanunları yoktur. Madde kendi doğası gereği belli bir şekilde davranmaktadır. Bu durumda fizik kanunları maddenin içsel nitelikleridir. O nedenen madde her zaman aynı şekilde davranmaktadır. Fizik kanunları maddenin kendinden menkuldür. Evrende madde ve enerji fizik kanunlarına uymak üzere davranmamaktadır. Evrende madde ve enerjinin davranışları fizik kanunlarını yaratmaktadır.not:alıntıdır.bilen biri açıklarsa sevinirim şahsen.
 
Scudo
ön yada arka lastiği kaldırıp çevirdiginizde bir yere değiyor mu yani rahatça döndürebiliyormusunuz elinizde kontrol ettiniz mi
 
Belki hizlanan MTB 29 inch jant a sahiptir. Bir kere bana olmuştu benimde moral bozulmustu :) bendeki 26 inch jantli bir mtb , beni geçen mtb 27.5 inch jant a sahipti
 
@egesengun
Dikkat ettiyseniz ben basit bir anlatım için atalete hiç girmedim bile. Yazdıklarım arasında nerede atalet gördünüz merak ettim?
@egesengun
Siz yanlış anladınız sanırım. Benim orada vermeye çalıştığım örnek otomobillerin düz yoldaki son süratleri üzerineydi. O yüzden o hıza ulaşmak için motor gücü şart. Düz yol olduğu için de kütle ataletlerinin son hızda bir önemi olmayacak çünkü bir eğim yok. Benim orada 50hp olarak belirtiğim güç, sadece rüzgar direnci için harcanan güçtü. Yani basit olarak motorgücü-rüzgar direnci kuvvetlerinin bileşkesinin etki ettiği bir sistem.


@egesengun
Yokuş aşağı inen bisikletli için atalet yaklaşımınız doğru değil. Yokuş aşağı inen bir bisikletliyi hızlandıran kuvvet kütle ataleti değil, gravitasyon kuvvetidir. Yani bu örnekte ivmeyi oluşuran yerçekimi kuvvetidir, buna direnen kuvvet atalettir.

Sizin söylediğiniz ataletin sürtünmeyi yenme olayı, tek silindirli bir motorda volanın absorbe ettiği momentumla güç haricindeki stroklarda motor deviniminin tamamlaması olayına daha uygun.
 
Pratikte bi çok şey farklı formüllerde herşey şey farklı. Onun için firmalar kadro aerodinami kasıyorlar.

Ben size reel değişkenleri söylüyeyim gerisini siz hesap edin. Lastik hava basıncı (yol-lastik sürtünme katsayısı), rulman kalitesi, çember büyüklüğü (jiroskopik hareket etkisi), rüzgar(direnç), kişinin aerodinamisi gibi bir çok etki var.

İlk önce bir bakım yaptırın sonra da bisikletleri değiştirip deneyin. :):harika:
 
Bir bisikletçiye götürüp bakım yaptırınız :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy
Arkadaşlar bu kadar büyütmeye gerek yok. Bu konu müzik teorisi ya da roket bilimi değil :) Yokuş aşağı pedal çevirmeden inen bir bisiklette yerçekimi kuvveti bisikleti(mgsinq) hızlandırmaya çalışırken, yuvarlanma direnci(lastik deformasyonundan kaynaklanan), rüzgar direnci ve mekanik sürtünmeler( jant göbeklerindeki sürtünme kuvveti) bisikleti yavaşlatmaya çalışır. İki bisikletçi yokuş aşağı pedal çevirmeden giderken birisi önde gidiyorsa bunun birkaç ihtimali var.

1)Daha ağırdır(Rüzgar direncini arttırmamak şartıyla)
2)Daha aerodinamik pozisyondadır.
3)Jant göbekleri daha akıcıdır.
4)Lastiklerinin yuvarlanma direnci daha azdır.

Frenlerin sürtmediğini sayarsak bu saydıklarımın dışında başka etki yoktur. Eğer pedal çevirilen durumdaki sistemi inceleyecek olursak burada ekstra olarak bisikletin hareketin yönünde insan gücü eklenir. Fakat bu aynakol hareketinin sonucu olarak mekanik sürtünmeler bölümüne aynakoldaki mekanik sürtünme de ilave edilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut DOĞRU
Videonun ilk 15 dk sını izleyin. Aklında soru işareti kalmasın. İçi boş çemberlerin büyüklüğünün önemli olduğunu göreceksiniz. Fizik ile ilgili konuyu kapatalım. Gerisi bakım başka bişey değil.

 
  • Beğen
Tepkiler: uguryilmaz144
@uguryilmaz144

daha ağır olan daha hızlı gideceğine göre 6,5 kg karbon bisikletlere 10.000 EUR para verenlerin kafası çalışmıyordur. ben demiyorum, fizik kuralları diyor (!) Bakın iniş ustası Vincenzo Nibali'nin bisikleti 22 kg mesela. Yokuş inişlerinde daha hızlı gidebilmek için kurşun bağlıyormuş ayrıca beline. Dalgıçlar gibi. Yaşasın fizik (!)
 
@sargonnas

Çok ince bir detaya değişmişsiniz. Benim aklıma bile gelmemişti. İçi boş olan farklı çaplardaki çemberlerde aynı hıza ulaşmaları için büyük çapta olanın daha fazla kütle ataleti depolaması gerekir bu yüzden daha geride kalır.

26 ve 29 bisikletler üzerinde konuşacak olursak burada zıt bir durum var. 29'da yuvarlanma direnci daha düşük olurken, 26 jiroskop etkisinden dolayı daha kolay hızlanacaktır. Bu kuvvetleri ayrı ayrı inceleyip yokuş aşağı hangisinin daha hızlı olacağını kestirmek zor. Fakat bu kuvvetlerin içinde en büyük etkiye sahip olan rüzgar direnci olduğu için belki de diğer küçük kuvvetler üzerinde durmanın çok anlamı yoktur :D

Biz burada incik cincik hesabı yaparken meğer arkadaşın rotorları sürtüyormuş, jant göbekleri dönmüyormuş falan :D :D


@Ozy

Ne alaka hocam adam sırf iniş mi yapıyor :) Bu kadar zorlamanıza gerek yok. Kendinizden 20kg ağır bir arkadaşınızla uzun bir iniş yaparsanız görürsünüz yani :)
 
@uguryilmaz144 ben yaptım ve gördüm, yazıların için de teşekkürler :harika:
benim arkadaşım 62kg iken ben o tarihte 94 kg idim (boylarımız aynı 185cm). uludağ'a çıktık. bende sedona 350 (yaklaşık 13kg 28 jant tur bisikleti) ve onda ise sedona 701 (yaklaşık 11kg 26 jant mtb) vardı.
önce ben tur bisikletiyle indim ve ben pedal çevirmeden (o çeviriyordu) onu çok rahat geçtim. (hatta kısa sürede mesafe çok açıldı)
ardından bisikletleri değiştirdik ben 26 inch mtb'e bindim aynı şekilde ilk hızlanma hariç pedal çevirmememe ve onun çevirmesine rağmen yine geçtim.
bence bu örnekten bile 62-94 kg arasında ne kadar devasa bir fark olduğu da aşikar :)
Not: 2mizin de inişte sürüş pozisyonları neredeyse aynıydı... (ben biraz daha öne eğik sürüyordum)

öte yandan şöyle bir video mevcut (inişlerde ağırlığın hiç önemi yoksa en önemli fark sürüş pozisyonu (hava sürtünmesi) mu oluyor?
 
@SmtTrlk Aynen öyle oluyor :harika: hava değil sadece, büyün sürtünmeler toplamı...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy
iş yerinde masa başındayım, yarının cumartesi olması sebebiyle bir ümit zamanın hızlı geçmesini bekliyorum :)
konuyu açtım ve mekanik herhangi birşey öğrenirim diye okumaya koyuldum.
hiç üşenmeden ve tabi yarısını bile anlayamasam da tüm formüllerinizi iddalarınızı okudum , bazılarına nette baktım.

ve sıkı durun aklıma çılgın bir soru takıldı ; KONUYU PAZARTESİ GECE AÇAN Emre-12 arkadaşımız bu ana kadar şu an nerde ve ne yapıyor :D:D

bence üzerinde durulması gereken asıl nokta bu ?

göbeklere, frenlere baktı mı ?
 
Göbeklerin açılıp yağ ve sağlamlık durumuna bakılması ve ayarında sıkılması gerekmektedir öyleki göbek gevşek oldugunda sürüş esnasında teker açısınıda değiştirecegi için dururken akıyor görünüp sürüşte frenler vasıtası ile direnç oluşturabilir.
öte yandan disklerin düz oluşu ve fren ayarı da önemlidir
+lastik basınçları
+jant akordu
gibi unsurlara da dikkat etmek gerekir (motivasyonunuzu düşürmeyin)
 
@mavi albatros:) +1
 
Buradayım tabiki herkese mesaj attığı için çok teşekkür ederim ön göbek oldukça sıkı biraz gevşetincede oynama yaptı. Yeni göbek almak için için uygun bir zamanda değilim. Mevcut göbekle ilgili olarak tavsiyesi olan varsa çok sevinirim.
 
yani sebep göbeğin sıkı olması mıymış ? parça değişimi şart mı , iyi bir bisiklet tamircisine gösterseydiniz, malum parçalar pahalı.. iyi şanslar :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre-12
Konu zengin olmuş, arkadaşların ellerine, beyinlerine sağlık.
 
@Emre-12
iyi bir ayarla eskisinden iyi olabilir tabiki göbek hasar görmediyse
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre-12
Göbekleri açıp iyice temizledik güzelce yağlayıp sıkarken çok ince ayar yaptık en son ön diski çok ufak düzelttik ve frenleri ayarladık ortalama 50 60 km aralıksız sürüş yapıp test ettiğimde tekrar buraya yazarım. Yine de olmazsa sanırım rulmanlı göbek kullanmaktan başka çare kalmayacak.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ozy
Geri