Scudo Sports

Çok iyi ön far arıyorum

Scudo
@Efrahim ÖZCAN

UK'deki bir arkadasim aracılığı ile aldim. sizin de merak ettiğiniz ve belki bildiğiniz gibi bu fiyatla direk siparisle almak (getirtmek) cok zor.
 
Herkese iyi akşamlar.İnternette dolanırken ilginç bir ürünle karşılaştım ve hemen bu ürünle ilgili bir fikir geldi aklıma.Acaba gündüz bisiklet kullanırken güneş enerjisinden faydalanıp bataryasını dolduran bir far yapılabilirmi? Bazı sitelerde far yapımı ile ilgili yazılar var.Bu ürün bana bu projelere yakın bir ürün gibi geldi.Zaten fazla kurcalamaya gerek bile yok.Tek yapılması gereken bisiklete monte edilecek bir yer bulmak ve monte etmek.Tabi biraz şeklide değiştirilip güzel bir görüntü elde edilebilir.Ürün günde ortalama 6-7 saat ışık verebiliyormuş fiyatıda 30 lira.Tabi nekadar aydınlattığı konusunda bir bilgi verilmemiş.Ama ürün bahçe lambası olarak kullanılmak üzere tasarlanmış buyüzden ışığının piyasadaki dandik farlardan çok daha iyi olacağını düşünüyorum.İşte resmi:
http://img140.imageshack.us/img140/1220/142306080go4.jpg

Ne dersiniz sizce denemeye değermi? Eğer olursa pil derdi yok.şarj derdi yok.Özellikle uzun turlara çıkanların işine fazlasıyla yarar gibi geldi bana..
 
(link)

http://images.gittigidiyor.com/2372/Bisiklet-On-Ve-Arka-lambasi-Pilli-Set__23722402_0.jpg

9,90 TL !!!!!!

Bisiklet İçin Ön far ve arka lamba
Ön far lambası 4 adet kalem pil ile çalışmakta Tek ledli ve parlak ışıklı olup 4 pil ile uzun süre gitmektedir.
Arka lamba 3 ledli 2 adet AAA pil ile çalışmakta ve alt kısmı yanmadığı halde reflektör olduğu için çok uzaktan fark edilmesnizi sağlar.Ambalaj için her iki lamba için contalı bağlantı aparatları bulunmak bu sayede bisiklete hem kolay monte edilmekte hemde monte edilen yerdeki boyaya zarar vermemektedir.Her 2 lambada açma kapama düğmesi mevcuttur.Ürünler Sıfır ve açılmamış ambalajındadır.
Ürünler alman patenti ile avrupada üretilmektedir.
2 Adet AAA,4 adet AA Alkaline pil Kutuya Dahildir.
 
@Ömer Faruk Karatekin
Bir elektronik öğrencisi olarak hiç denemeyin, pillerle devam edin derim. Güneş pillerinin her bir gözeneği mA düzeyinde akım üretir, çok fazla aydınklık istiyorsanız 35x50 gibi boyutlarda bir panel kullanmanız gerekir. Ufak paneller çok büyük işlere işe yaramaz, ayrıca güneş panelleri pillerden daha masraflıdır
 
(link)
çok güçlü bir aydınlatma... bisikletede takılabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: otec
@Ahmet ERTAN

benim anlamadığım nokta:

  • Fener 350 mA akım altında tipik olarak en az 1000 lümen (±%7) ışık yoğunluğuna ulaşır.
ve modlarda verilen değerler:

  • Tam Aydınlatma Modu: 110 Lümen
  • Düşük Aydınlatma Modu: 10 Lümen

eee.. nerde 1000 lümen?
 
evet bende katılıyorum cree q4 ledin tek başına vereceği ışık gücü170 lümen olması lazım fakat Q5 in sadede bir modeli 228 lümen ışık veriyor 1000 ma/s te
lümen diye biliyorum fakat 1000 lümen ışık gücü veren yaklaşık ledler var fakat 2800 ma/s harcıyor
12v dc de
 
Kış mevsiminin sonlarına doğru geldik. Yakında gece binicilerinin ve gece binişlerinin sayısı artacak. Maalesef bisikletçi arkadaşlarımızın birçoğu aydınlatma konusunda sorun yaşıyorlar. Kimisi düşük fiyatlara yüksek aydınlatma elde edemediğinden kimisi de iyi bir aydınlatma elde etmek için yüksek fiyat ödeyememekten, kimisi de erken biten pillerden şikayetçi. Gerçekten arkadaşların hepsine de hak vermek gerekiyor. Bir defa 3 ledli, 5 ledli, 7 ledli farlar sokak aydınlatmalarının yeterli olmadığı yerleşim yerlerinde kesinlikle yeterli olmaz. Bu farlar sadece sokak aydınlatmalarının yeterli olduğu yollarda karşıdan gelenler tarafından fark edilmeyi sağlar. Yerleşim yerleri dışında ise özellikle dağ patika yollarında bunları kullanmak büyük bir hata olur. Zaten ledli farların odaklanma gibi bir özellikleri yok. Bu durum büyük bir eksi. Halojen farlar ise ledli farlardan iyi aydınlatsalar bile çabuk biten pillerinden dolayı sorun oluşturuyor. Benim makul fiyata iyi bir aydınlatma elde etmek için iki değişik tavsiyem var. Birincisi mahalle arası bisikletçilerde satılan nikelajlı farlardan 1 adet alın. 1 adet de 20 liranın altında satılan ışıldak alın. Işıldağın aküsünü söküp bisikletin suluk kafesine koyup sabitleyin. Aldığınız nikeljlı farın içerisinde bulunan 6 Volt 2.4 Watt lık ampulü sökün. Elektrikçiden 1 adet mini düğme, yeterince kablo, 1 adet de 6 Volt 6 Watt lık ampul alın. Ampulü nikelajlı farın içine takın. Diğer işlemleri kendiniz yapabiliyorsanız yapın yapamıyorsanız bilen birisinden yardım alabilirsiniz. Böylece bir düğmeyle açılıp kapatılabilen 6 Volt geriliminde 6 Watt gücünde bir aydınlatma elde edersiniz. Bu sistem geceleri alacakaranlıkta bile size yeterli bir aydınlatma sağlayacaktır. Işıldak aküsünün kapasitesi 4 amper saat olduğuna göre lambanız 4 saat boyunca parlak bir şekilde yanacaktır. Eve gelince aküyü çıkarıp daha önce aldığınız ışıldağın içerisine bağlarsınız. Işıldağın fişini de pirize takınca akünüz şarj olacaktır. Gündüzleri ağırlık yapmaması için aküyü yanınızda taşımazsınız. Ancak elektrikçiden alacağınız 6 Volt luk ampule de dikkat edin. Çünkü 6 Voltluk ampuller piyasada 4 çeşittir. 0.6 Watt, 2.4 Watt, 3 Watt ve 6 Watt. Sizin en iyi aydınlatma elde etmek için 6 Watt olanı almanız gerkmektedir. Toplam maliyete gelince tahmini 30 lira civarı olur. Diğer seçenek ise forumumuzda Aksesuar ve giyim bölümünde satılan 53 lü yada 76 lı ledli far olur. Ben kendim 76 lı aldım. Gayet de memnunum.
 
Dünkü akülü aydınlatma tavsiyesine bir tane daha ilave etmek istiyorum. Elektrikçilerde 6 Volt akünün yanında 12 Volt akü de bulunur. Bisikletinize 12 Volt aydınlatma seti de bağlayabilirsiniz. Böyle bir durumda farınızın içine 6 Volt değil 12 Volt luk ampul takmanız gerekecektir. Böylece daha kuvvetli bir aydınlatma elde edersiniz. Ben bu sistemi bir zamanlar kullanmıştım.
 
  • Beğen
Tepkiler: gökhan aksoy
@machinist

bir arkadaş çok güçlü bir far yaptırıyor bakalım ne kadar kullanışlı olacak. deneyimleri buradan aktarırım.
 
Bir farın iyi aydınlatmasından daha ziyade hafifliği ve pil tüketimi çok önemlidir. Bir bisikletçi bisikletine 12 Volt akü monte eder. Bisikletin önüne de 35 Watt lık ampulü olan Xenon far koyar. Xenon farlar halojenlere göre yaklaşık 4 kat daha iyi ışık verdiğine göre bu 35 Watt, 140 Watt lık bir aydınlatma sağlar. Bu aydınlatma Kawasaki motorların ön farları gibi olur. Ancak hem ağırlıktan dolayı hem de aşırı pil tüketiminden dolayı sıkıntı olur.
Bisiklet farı imal eden firmalar biraz uğraşsalar pil tüketimi oldukça düşük fiyatı da cazip farlar imal edebilirler. Ancak bu olay pek işlerine gelmiyor çünkü onların amacı kullan at prensibi. Yani far alacaksınız 2-3 sene sonra tekrar değiştireceksiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: gökhan aksoy
@Semih Temiz

Bahsedilen far bu arkadaşlar.Bende 53 led li olanından alıcam. 76 Led li kalmamış ellerinde.
http://i725.photobucket.com/albums/ww254/signnn/D02193.jpg
Ultra parlak led ışığı
Yüksek hassasiyet
Uzun kullanım ömrü ( 100.000 saat )
Ayarlanabilir kafa bandı
Ic kontrollu 4 modlu: 10 led, 27 led, 53 led, 53 led flash
3 adet kalem pille çalışıyor.
150 gr Ağırlığında
Su geçirmez
53 ledli olan modelin gece aydınlatması bu
http://i267.photobucket.com/albums/ii315/athleticfatih/PICT0004x.jpg
 
@sgtalper

Bu otomobildeki far normal led değil, power led. Ben power led ler iyi aydınlatmaz, yeni nesil otomobillerde kullanılmaz diye mesaj çekmedim. Mesajımda normal led lerden bahsettim.
 
gayet başarılıı taşları saydım uzunlukları bir metre olsa 8 metre çıkmııyor
ikincisi taş rengi beyaz beyaz renggin yansıtma özelliği vardır aceba
koyu tonların olduğu bir yerde çekebilirmisiniz fotoyu beyaz bir yüzey bulunmayan bir ortamda orman gibi benim yaptığım bir fener var
yakında gece çekimlerini eklerim mümkünse video ekleyeceğim
yorumlarınızı beklerim saygılar yakındaaaaa
 
  • Beğen
Tepkiler: gökhan aksoy
Geri